בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הגחל הלוהט- יום האישה, חג או לא?

הכלבונת של reina​(נשלט)
לפני שנתיים • 8 במרץ 2022
Kitty frank כתב/ה:
סנטוריון כתב/ה:
mari כתב/ה:
וואוו

אז ככה, כנראה שאתה לא באמת מבין למה היום הזה נועד!
אז בוא ונדבר רק על דבר אחד מתוך רבים שביגנם יש יום האשה....
תסביר לי למה באותו מקצוע בדיוק, עם אותם נתונים בדיוק! גבר יקבל שכר גבוהה מהאשה ב כ 30%?????????????????????


מספרים כגון הפרשי שכר של 30% לרוב מתקבלים כשממצעים על מקצועות, אוכלוסיות וגורמים שונים. כאשר לוקחים בחשבון דברים כמו השכלה והיקף משרה כמעט כל הפערים האלה נעלמים. מי שבאמת רוצה להעמיק מוזמן לקרוא את הטור הבא של הדס פוקס, חוקרת במרכז טאוב למדיניות חברתית, שמסביר את זה בדיוק (למשל, הבדלים בהיקפי משרה מסבירים יותר מ-50% מהפער):

https://www.taubcenter.org.il/%D7%9E%D7%9E%D7%94-%D7%A0%D7%95%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%A9%D7%9B%D7%A8-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D/



אם אתה מסכים איתי על ההיקש הלוגי שההבדל בהקפי המשרה בין נשים לגברים נובע בעיקר מהצורה שבה רב המשפחות מנהלות את המשימות שלהן, האם אי אפשר להסכים שהנתון הזה עדיין יכול להראות על אפלייה חברתית?

אני בספק שנשים נחות יותר שעות מגברים*, מה שאומר שבחלוקת כח העבודה האנושי נהייה מצב שעל משימות גבריות באופן מסורתי (שוק העבודה)מתגמלים, ובעוד שעל במשימות הנשיות באופן מסורתי, לא מתגמלים כלל (עבודות משק הבית וטיפול בילדים).


*אני חושבת שמגיע לנו לנוח יותר, בגלל סכום אנרגיה מסויים שהגוף שלנו משקיע כל הזמן ברבייה, ובכל זאת אני לא חושבת שזה המצב.


ומה עם הזמן שאנו נאלצים להשקיע ברוב מאמץ וסבל בל יתואר בהרבעה?
סנטוריון
לפני שנתיים • 8 במרץ 2022
סנטוריון • 8 במרץ 2022
Kitty frank כתב/ה:


אם אתה מסכים איתי על ההיקש הלוגי שההבדל בהקפי המשרה בין נשים לגברים נובע בעיקר מהצורה שבה רב המשפחות מנהלות את המשימות שלהן, האם אי אפשר להסכים שהנתון הזה עדיין יכול להראות על אפלייה חברתית?


הוא עדות נסיבתית לאפליה חברתית, ששונה מהאפליה שבדרך כלל "מוכרים" לנו באמצעותו: שמעסיקים מפלים לרעה נשים. כמעסיק, אני יכול לומר שאם נשים באמת היו דורשות כ-30% פחות שכר על אותה עבודה בדיוק הייתי מעסיק רק נשים מעכשיו ועד סוף הזמן.

אני מסכים איתך שהנתון הזה נובע מאיפשהו: מאיזושהי סיבה, תהיה אשר תהיה, נשים עובדות פחות מאשר גברים. קודם כל, כשלעצמו, ההבדל הזה לא "רע". ב-NBA יש בעיקר שחקנים שחורים. זה אומר שיש "בעיה"? אולי, אולי לא. אולי זה אומר שדווקא כשלנשים ניתנת היכולת לבחור בין להישאר בבית עם הילדים שנולדים לבין לצאת ולפתח קריירה, הן בוחרות באופציה הראשונה (בממוצע, סטטיסטית; אל תשחיזו את הסכינים)? האמת היא שקצת מסוכן לפרש את הנתון הזה בלי נתונים נוספים.

למשל, אם מסתכלים על אחוז הנשים המהנדסות, מקצוע "גברי" במהותו, מגלים שבהודו המספרים יותר גבוהים מאשר בארצות הברית, קנדה, או באנגליה:
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_engineering
אם ההיפותזה שלך שנשים מופלות לרעה ולכן לא יוצאות לעבודה (ומשתתפות פחות במקצועות גבריים) הייתה נכונה, הייתי מצפה דווקא בהודו - חברה פטריאכלית בהרבה - שיהיו פחות נשים מהנדסות מאשר במדינות אחרות. אבל זה לא המצב. זה לא בדיוק שקול לשעות עבודה, אבל כן איזשהו מדד עקיף להשפעה של פטריאכליה על השתתפות נשים בכוח העבודה. כמובן שגם את הנתון הזה אפשר "להסביר" בכל מיני דרכים, אבל השורה התחתונה היא שסטטיסטיקות קל לצטט וקשה לפרש, וצריך "לשחות" בתחום ולהכיר אותו היטב לפני שמפרשים אותן.

בואי נסכים שננסה להיות יותר נחמדים, אנושיים ומבינים אחד לשני, ללא קשר למין, מגדר, לאום או דת, ונשפוט את האדם שמולנו בזכות עצמו (או בזכות עצמה) ולא בגלל הקבוצה אליה הוא או היא משתייכים.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני שנתיים • 12 במרץ 2022
אפסון של Domperignon כתב/ה:
יולי Yuli כתב/ה:
יום האשה העובדת לציון הישגים עד כה והצפת אתגרים נוכחיים - בהחלט.

סדנאות העצמה, מבצעים על קוסמטיקה ואיחולי "חג שמח" לנשים על ימין ועל שמאל - בעעע.


בעיניי, גם לא יום לציון הישגים. למה לגברים לא עושים יום ציון הישגים? נשים לא במבחן שצריכות להביא הישגים ולהתפאר בהן. העולם הגברי הכוחני התרגל לראות בנשים מין מוצר יפה ששווה אבל פחות ואם רוצים לשנות את זה, לא צריך להראות הישגים ולהבליט כמה נשים שוות. נשים שוות כח הן שוות נקודה, לא בגלל שום הישג שהיא צריכה להביא.


התכוונתי להישגים של התנועה הפמיניסטית, לא הישגים אישיים.