בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

עילית אינטלקטואלית

מלאך שולט​(שולט)
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004

עילית אינטלקטואלית

מלאך שולט​(שולט) • 12 באוק׳ 2004
מה, לדעתכם, יוצר את המשיכה של עילית אינטלקטואלית לבדס"מ?

כן, ודאי שמשיכה היא עיניין אינדיבידואלי, אך האם ניתן לדבר על קשר שכזה?

מישהי/ו שמעו את הקורס של ד"ר קרלו שטרנגר מאוניברסיטת תל אביב בהקשר זה? מה דעתכם?
תאיר​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004
תאיר​(נשלטת) • 12 באוק׳ 2004
קודם כל צריך לבדוק האם יש בכלל מתאם בין אינטלקט למשיכה לבדסם, אחר כך אם ימצא מתאם כזה אולי צריך לחפש סיבות.

נראה לי שבתרבות שלנו, העילית התרבותית (כלומר לא בהכרח מי שאינטיליגנטי יותר אלא מי שנהנה יותר מיתרונות התרבות) היא בדרך כלל גם ליברלית יותר הן כלפי מין והן בנושא יחסי הכוחות וחלוקת התפקידים בין המינים.
זה כמו לשאול למה בתל אביב יש יותר הומואים מאשר בנתיבות. קרוב לוודאי שמבחינת הנטיה הבסיסית אין הבדל אבל מי שגדל בחברה שמרנית יסתיר דבר כזה אפילו מעצמו. גם אם הוא יהיה מודע לזה, בנתיבות יש יותר סיכויים שהוא יסתיר את זה מאחרים, ואם הוא כבר יחליט לצאת מהארון יש סיכוי לא רע שהוא יעבור לתל אביב כדי להכיר אחרים שיצאו מהארון ולספוג פחות תגובות שליליות מהחברה.
Uranus
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004
Uranus • 12 באוק׳ 2004
אני לא יודע עד כמה זה באמת נכון שבבדסמ מקובצים להם עליתות של אינטלקט.
הרי שומעים כל הזמן סיפורים מביכים ומצמררים מבחינת הטמטום שלהם, בכל הקשור לפניות חסרות כל טעם וטאקט ושיותר מתאימות, לדעתי כמובן, לאנשים שהבורות והפרימיטיביות שולטת בהם. סליחה אם זה לא PC, אבל אני חושב שעם אינטלקט אמור לבוא העידון אשר הוולגריות שלעתים קרובות אנו נתקלים בה פשוט לא מתאימה לו, וזה נכון גם לתרבות הצ'יטוט והפורומים והן לתרבות הפניות הפרטיות.

ברור שלמראית עין, גם אני מתרשם מרמה גבוהה מאוד אצל האנשים. אבל יכול מאוד להיות שזה בגלל שאני נמשך יותר אל האנשים המעניינים והאינטליגנטים מאשר לאחרים וללא ספק, מי שכבר מעניין אז הוא מעניין מאוד. אם אני תופס מעצמי אדם אינטליגנט הרי זה טבעי שארצה שסביבתי תהיה כזו אשר דומה לי או דומה לקבוצה שאליה אני רוצה להרגיש משוייך. ברגע שאני מסובב את עצמי באנשים כאלה, מה שבדרך כלל קורה מעצמו וללא שליטתנו, ברור יהיה שלמראית העין כולם יהיו מעניינים וכולם יהיו אינטליגנטים, אני פשוט באופן אוטומטי נמנע ממי שלא.

לסיכום: מי שאני כבר בקשר איתם מבינים עכשיו עד כמה אני מחזיק מהם. icon_smile.gif
אנשים אינטליגנטים ומעניינים שעוד טרם הכרתי - אני סקרן להכירכם. icon_wink.gif
אנשים וולגריים, גסי רוח, מעליבים ונטולי תרבות שאני רוצה להניח שהם מעטים - תמשיכו בשלכם רק לא לידי.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שלישי אוק' 12, 2004 5:22 pm, סך-הכל נערך 2 פעמים
ים_yam​(לא בעסק)
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004
ים_yam​(לא בעסק) • 12 באוק׳ 2004
לאחר דיון מעמיק בצ'אט הגענו למסקנה הבאה:
אנחנו אמנם חבורת סנובים אבל זה לא אומר שאנחנו חסרי הומור עצמי ...
Grey / Green
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004
Grey / Green • 12 באוק׳ 2004
גם אני לא חושב שהבדסמ מקבץ את העילית האינטלקטואלית, אם יש כזאת, בשום מקום. זאת נטיה בסיסית של הרגש, והיא לא זמינה רק למי מי שיש לו רמה מסויימת של תחכום. עם זאת, מישהו אמר שהמשותף לאנשי קהילת הבדסמ היא שלכולם יש אינטרנט. ויש בזה משהו -- בנקודה הזאת בזמן, אפשר להגיד על אנשים שמתקבצים בקהילות וירטואליות שיש להם מידה מסויימת של תחכום, משום שיש להם גישה זמינה למחשבים וידע מספיק כדי להפעיל אותם, והם לא מהססים להשתמש בטכנולוגיה. זה אמנם לא אומר שכולנו אנשי מחשבים או שכולנו טכנופילים שנמצאים בחזית הטכנולוגית, כמו שזה היה אומר לפני חמש עשרה שנה, אבל עדיין יש פקטור סינון משמעותי שמשאיר מחוץ לקהילה הזאת קבוצה בעלת, נקרא לזה מתאם תחכום נמוך במיוחד.
JUST DOM​(שולט)
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004

נחמד

JUST DOM​(שולט) • 12 באוק׳ 2004
לפחות אחד פתח שרשור בנימה הומריסטית
מה לא..........
התכונת ברצינות ?
Jaffa nights​(לא בעסק)
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004
Jaffa nights​(לא בעסק) • 12 באוק׳ 2004
לדעתי מתוך הנחה שאותה תחושה שעולם הבדס"מ מקבץ לתוכו אנשים בעלי אינטלקט גבוה אכן מבוססת על עובדות ולא רק על תחושות בטן רצון לצבוע דברים בגוון מסויים וכו,יש מקום לקחת בחשבון את סף הגירוי הנמוך-תופעה ידועה למדי למשל אצל ילדים מחוננים ומן הסתם במידה מופחתת יותר גם אצל מבוגרים.
סביר להניח שככל שאדם חכם יותר,משכיל יותר בעל אופקים רחבים יותר-הוא יטה למצוא קושי גדול יותר במציאת גירויים רגשיים,מיניים וכמובן חברתיים.
מתוך אותה הנחה-בדרך כלל אנשים אלו ייטו להיות מוצלחים יותר מבחינת המיקום שלהם בסקאלה התעסוקתית המקצועית וכו,ואחוז האנשים בעלי משרות "כוחניות" לא במובן השלילי של המילה בחתך אוכלוסיה זה יהיה גבוה יותר.
זה אולי יכול להסביר מדוע משחק ביחסי כוחות,שליטה/ויתור עליה,גאווה/השפלה,סגידה למחשבה סובייקטיבית חופשית/ויתור מוחלט גם עליה, יכולים לקסום דווקא לאנשים שאחד האלמנטים האלו בחייהם דומיננטי יותר מאצל אדם רגיל.
עם זאת אני לא ממש בטוה שאחוז המתעניינים בנושא באמת גבוה ברמות אינטלקטואליות מסויימות מאחוז האנשים בעלי נטייה דומה מחתכים אינטלקטואלים אחרים,מה שכן כנראה שמתוך זה אפשר להפריד את הלגיטימציה למימוש אצל אנשים פתוחים/נאורים/חכמים/בעלי עמדות כוח בחייהם.
אוף ......זה היה ארוך,וכמובן כיוון שזו רק דיעה-יכול להיות שהיא מוטעית ביסודה אם כי זו דעתי.
icon_rolleyes.gif
babywoman​(אחרת)
לפני 19 שנים • 12 באוק׳ 2004
babywoman​(אחרת) • 12 באוק׳ 2004
זינה, מסירה בפנייך את הכובע.
את כתבת בדיוק את משרציתי לכתוב, אבל אני בחיים לא הייתי מצליחה לכתוב את זה ככה.
הסגנון התבטאות שלך מדהים ומגרה מאותה הבחינה אותה הארת בתגובתך, מאוד.
נעים להכיר,
בייבי
ענתית
לפני 19 שנים • 13 באוק׳ 2004

יש ויש

ענתית • 13 באוק׳ 2004
כמו בכל מקבץ של אנשים, גם במקבץ של אינטלקטואלים/אינטלקטואלים, יהיו מכל הסוגים, תמיד יהיו כאלה שיהיו מנומסים, כאלה שיהיו וולגאריים, בדרנים, דיכאוניים, חוצפנים, עצבניים וכו'
על אחת כמה וכמה בקהילה הזו.
יש כאן אנשים מכל הסוגים, ואסור לשכוח את זה בעצם...
ואוסיף לדברי אוראנוס ואומר: כל אחד כאן חופשי לאתר מתוך המבחר הקיים את המתאימים לו, ודי לרמיזה....
icon_wink.gif