ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מולד

Story​(נשלטת)
לפני שנה • 28 בפבר׳ 2023
Story​(נשלטת) • 28 בפבר׳ 2023
תמיד חזרתי עם נשיכות מהגן 😊
Gbsisfem​(נשלט)
לפני שנה • 28 בפבר׳ 2023
Gbsisfem​(נשלט) • 28 בפבר׳ 2023
מבחינתי האישית לפחות לא חושב שזה מולד
במקרה שלי אישית קרו כמה וכמה דברים שעיצבו את הנפש שלי לחפש שליטה
זוכר חלומות בתור ילד בגלל סיטואציות מסויימת שבחלום נשלטתי על ידי אחרות וקמתי עם תחושה מוזרה למרות שזה היה בגיל שלא ידעתי בכלל על מיניות אבל זה לגמריי מתחבר גם לצורת החיים שבה גדלתי ולא ממקום הכי נורמטיביי
הוא​(שולט)
לפני שנה • 28 בפבר׳ 2023
הוא​(שולט) • 28 בפבר׳ 2023
מה זה משנה או חשוב?
סווריןן
לפני שנה • 1 במרץ 2023
סווריןן • 1 במרץ 2023
משיכה לכאב עשויה להיות מולדת: סוג של זיקה בין עונג לכאב גופני, אולי הפרשה של אנדורפינים או משהו בסגנון. גם אם מישהו יוכיח זאת, אין בכך כדי להוביל למזוכיזם (וודאי שלא לסאדיזם), משום שבאותה מידה אדם עם ביולוגיה כזו מסוגל לתעל אותה לספורט או לאנורקסיה.
לעומת זאת, משיכה להשפלה לא יכולה להיות מולדת, פשוט בגלל שמושגים של כבוד ורמיסת כבוד הם תרבותיים לעילא. צריך ללמוד אותם, ויש להניח שהם ישתנו מגדרית ואל מול מידת הפטריאכליות של התרבות בה גדלת. אישה שמופעלת כמישהו מכנה אותה 'זונה' הייתה צריכה לגדול אל תוך עולם בה זנות היא בזויה, וכך גם לגבי גבר שמופעל על ידי ניוש כסוג של השפלה הכרוכה באובדן גבריות ונפילה אל תוך הקטגוריה הבזויה יותר.
מה לגבי משיכה לסבל נפשי, מזוכיזם אמוציונלי יותר? כאן אין לי מושג. אני נוטה להסבר השני, התרבותי, משום שמזוכיזם אמוציונלי הוא על הרצף עם ייסורי התאהבות וניליים.

כדאי גם להבחין בין שאלת המולד/נרכש לבין שאלת ההנתנות לשינוי מול הבלתי ניתן להמרה. לפעמים שואלים את השאלה השנייה ומנסחים אותה במונחים של הראשונה.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 1 במרץ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 1 במרץ 2023
לא יודע. אם אצטרך לשער, מניח שאפשר להיוולד עם נטייה טבעית לבדס"מ, אבל לא משהו מחייב ואתה יכול גם לגמור כונילי. פשוט קל יותר לגרום לך ללכת למקומות האלה. נרכש קיצר. לפעמים יותר, לפעמים פחות, אבל אני חושב שנרכש.
זאב פטיש{סאדיסט}
לפני שנה • 1 במרץ 2023
זאב פטיש{סאדיסט} • 1 במרץ 2023
יש כמה שלבים -
1. מולד משלבי הינקות והלאה..
2. טראומות בגיל ילדות
3. טראומות בגיל בוגר יותר (12-16)

טראומות שנוצרו לאורך קו החיים..

ככל שהגיל צעיר יותר ככה הבדסם נטוע בצורה קיצונית יותר,
אך תלוי גם בסוג הטראומה ואו התרבות השולטת בבית..

יש מגוון רחב של הסתברויות ונתונים משפיעים על התפחות הבדסם באדם,
אבל חייב להיות מוטיב שייצר את הצורך העז..

אין בדסם אמיתי ללא צורך עז שנוצר בשלב מוקדם !!! (אני מכליל גם פטישים למינהם)


מוסיף חידוד - בדסם אינו עובר בתורשה, אך תרבות בבית עלולה ליצור אפקט זהה מאחר והאב מנחיל תרבות בדסמית והילד סופג אותה וממשיך בדרכו בצורה טבעית..
blindrigger​(שולט)
לפני שנה • 1 במרץ 2023
blindrigger​(שולט) • 1 במרץ 2023
BDSM in general and the roots of BDSM tendencies in the nature vs. nurture question is an understudied field in the wider understudied field of sexuality.

Still, people have very strong convictions, despite the absence of a well established body of research.

I personally believe that "Nature loads the gun and Nurture pulls the trigger."
strand
לפני שנה • 8 במרץ 2023
strand • 8 במרץ 2023
חיפשתי קצת ומצאתי מאמר שמסכם את מה שיודעים בנושא
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2020.1767025
בעמוד 2 יש פסקה על Extrinsic vs Intrinsic origin
זה מסכם את זה:
However,many practitioners, like anyone else, have no precise ideaabout the origins of their sexual interests (Taylor & Ussher,2001). According to some reports, interest in m/s was alreadypresent, although not erotized, during childhood (e.g., beingtied-up or submissive in child plays; Breslow et al.,1986;Carlström,2019; Scott,1985; Stiles & Clark,2011). Theseinterests generally developed further (or became conscious)as sexual fantasies during puberty (Gosselin & Wilson,1980).A sizable subgroup of m/s practitioners seem to have beenaware of their interests relatively early, at least during adoles-cence (e.g., Bezreh et al.,2012; Breslow et al.,1985,1986;Sandnabba et al.,1999). It would be interesting to see if thisholds true in investigations with larger groups of participants.410F. LABRECQUE ET AL.

בגדול לאף אחד אין באמת מושג בלי קשר לBDSM מתי המיניות שלו הפכה להיות המיניות שלו, אבל כנראה שיש בזה מימד מולד.

--

בהקשר קצת שונה, יש סינדרום שנקרא Complete Androgen Insensitivity, בסינדרום הזה התינוק נולד עם כרומוזומים גבריים, כלומר XY, אבל עם איבר מין נשי (האשכים נמצאים בבטן והם לא מתפקדים). לפעמים הסינדרום מתגלה רק בגיל ההתבגרות כשהנערה לא מקבלת מחזור (שאר ההתפחות המינית תקינה יחסית).
בכל אופן, המיניות של הנשים האלה זהה למיניות של הנשים באוכלוסיה. זאת אומרת שהן נמשכות לגברים ביחס דומה כמו לשאר האוכלוסיית הנשים (יעני אחוז לסביות דומה). אני חושב שזה מעניין מהבחינה שזה מראה שדיי בוודאות הנטייה המינית שלנו היא לא רק אך ורק בגלל הגנים שלנו
Shlulit​(נשלטת){TheStrider}
לפני שנה • 8 במרץ 2023
מאמינה שכל אחד נולד עם פוטנציאל סופי כלשהו, והוא יכול לממש אותו או לא לממש אותו. הפוטנציאל הוא בכל תחום בחיים.
למה אני חושבת ככה? כי אני מאמינה שלא כל אחד היה יכול להיות לדוגמא האיינשטיין הבא אם רק היו מסלילים אותו נכון. צריך להיוולד עם תכונות מסויימות בשביל זה. אז כן, אני מאמינה שזה גנטי, וחלק מהדברים צריכים טריגרים כדי להתפרץ וחלק פשוט יתפרצו.

לכן, אני גם מאמינה שאני למשל נולדתי עם פוטנציאל כמעט וודאי לאהוב יחסי שליטה.
המיניות הזו מרגישה כמו משהו שנטוע בי כל כך חזק, שקשה לי להאמין שבהתגלגלות שונה של חיי זה היה משתנה. לא משנה כמה עמוק אני מנסה לחפור בעבר שלי, אני לא מצליחה להסביר את המשיכה המטורפת שלי לעולם הזה, שהיא אגב משיכה בריאה לחלוטין שלא באה לפצות על חוסרים או שנובעת מטראומה. פשוט - משיכה מינית טבעית.

אני גם חושבת שלטעון שבדסמ הוא נרכש זה קצת כמו לטעון שהומוסקסואליות היא נרכשת. אמנם לא כל בדסמ ולא כל אחד, אלא רק מי שכמוני, וכמו רבים שהגיבו פה, מרגיש שזה אצלו טבעי ומאד חזק.

כמובן, אי אפשר לדעת, וזו שאלה פתוחה.