בכוח המוח-אשה |
לפני 20 שנים •
23 באוק׳ 2004
Re: חייבת לציין
לפני 20 שנים •
23 באוק׳ 2004
בכוח המוח-אשה • 23 באוק׳ 2004
ילדה טובה של אלוהים כתב/ה: שסינדרום הזונה והמדונה מגיע מהנצרות.
ביהדות, לא רק שזה לא קיים, אלא שמצווה על הבעל לדאוג שאישתו תגיע לסיפוק. יותר מזה. אם הבעל לא מקיים יחסי מין עם אישתו, זו עילה לגירושין. הסינדרום לא מדבר בזה שלאשה יש חשקים מינים מינימליים, הוא מדבר בזה שיש נשים שרוצות את זה הרבה ועם גברים רבים ובקיצוניות שונות, ויש נשים שתוכלנה לעשות את זה בקדושה עם גבר אחד ואבי ילדיה כל חייה. התורה שלנו מגדלת אם כך קדושות, לא קדשות. |
|
ילדה של אלוהים(נשלטת) |
לפני 20 שנים •
24 באוק׳ 2004
Re: בכח המוח
לפני 20 שנים •
24 באוק׳ 2004
ילדה של אלוהים(נשלטת) • 24 באוק׳ 2004
בכוח המוח-אשה כתב/ה: התורה שלנו מגדלת אם כך קדושות, לא קדשות. כנראה שכבר מזמן לא דיפדפת בתנ"ך. יש שם קדשות למכביר. המשיח, הוא צאצא של שתיים כאלה (תמר, כלתו של יהודה; רות- אם שושלת המלוכה ממנו יצא דוד בן ישי). |
|
תאיר(נשלטת) |
לפני 20 שנים •
24 באוק׳ 2004
לפני 20 שנים •
24 באוק׳ 2004
תאיר(נשלטת) • 24 באוק׳ 2004
תמר התחזתה לזונה על מנת להשיג מה שהגיע לה. באותם ימים אישה לא יכלה לחיות בלי גבר, ויש להניח שכמו אונן היו עוד רבים אחרים שחשבו שמות בעלה הראשון מטיל כתם עליה. הסיכוי היחיד שלה לחיים היה להשיג ילד שיוכר על ידי משפחת בעלה.
נכון, הרעיון של לשכב בתשלום עם החותן שלה יכול להיות דוחה, אבל זאת פעולה של מצוקה - לא של חשק מיני. לגבי רות? גם רות היתה אלמנה, וגם היא עשתה מה שיכלה על מנת להנשא שנית למשפחת בעלה המנוח. |
|
Anan-Sagol(שולט) |
לפני 20 שנים •
24 באוק׳ 2004
Re: חייבת לציין
לפני 20 שנים •
24 באוק׳ 2004
Anan-Sagol(שולט) • 24 באוק׳ 2004
ציטוט: =" הסינדרום לא מדבר בזה שלאשה יש חשקים מינים מינימליים, הוא מדבר בזה שיש נשים שרוצות את זה הרבה ועם גברים רבים ובקיצוניות שונות.
תראי לי |
|
אדם אחד(שולט) |
לפני 20 שנים •
25 באוק׳ 2004
איזון
לפני 20 שנים •
25 באוק׳ 2004
אדם אחד(שולט) • 25 באוק׳ 2004
מעניין איך קוראים לסינדרום שבו נשים עוזבות את הקדוש מבית לטובת הגבר/האדון של חלומותיהן.
למרות שאני מגנה את תופעת הזילות ביחס לנשים בכל הקשור למין כבשר נטו . הרי שאני חושב שהסטראוטיפ המוצע על ידך כהסבר לתופעה גרוע כמעט כמו התופעה עצמה. אני מניח שהפניות שאתן מקבלות נובעות אכן מתסכול מיני וזאת בעיקר ע"י גברים שאולי נמשכים לפן הבידיאסאמי אבל בשלב ראשון אין להם מושג שמדובר בתרבות או אפילו חברה בעלת חוקים מוגדרים . הגברים האלה פועלים מתוך הכללה שגויה כלשהי ומה את עושה? |
|
בכוח המוח-אשה |
לפני 20 שנים •
25 באוק׳ 2004
קדושה מול קדשה.
לפני 20 שנים •
25 באוק׳ 2004
בכוח המוח-אשה • 25 באוק׳ 2004
לא דיברתי על כך שבתורה אין קדשות. דיברתי בכך שביהדות אשה המבקשת את עונתה היא קדושה, לא פחות מכך.
בכלל ביהדות, יחסי אישות הם יחסים קדושים ביותר, וישנן דרכים כדי שהזיווג יהיה קדוש יותר והשכינה תהיה חלק בזיווג אם יקרה: אחרי טבילה במקווה, ללא חציצה של כלום בין הגופים, אפילו לא תכשיט, אחרי חצות באם רוצים ילד קדוש, ללא דיבור ובענווה ועוד. אישה המממשת את תאוותיה המיניות מחוץ לביתה נסקלת בשער העיר עד מותה, שלא לדבר על הבושה למשפחתה והכתם אותו ישאו על עצמם, בעיקר בנות המשפחה. באיסלם מתבצעת כריתת דגדגן עד היום במקומות וחוגים מסויימים, על מנת להקטין את חשקה המיני של האישה שבהתעוררו סופו מי ישורנו. במקרה שחטאה הנערה וקיימה משכב לפני או מחוץ לנישואיה יגברו סיכוייה להרצח על ידי אחד מאחיה או אביה. גם בתרבויות אחרות היו הנשים מאויימות כאשר החצינו את מיניותן. זו הסיבה לדעתי שנשים שולטות יותר ביצריהן, ודואליות בתוך עצמן בקשר ליצרים אלה. אלא שבכל אחת מאיתנו מסתתרת "קדשה". ישנה כאן התקוממות מסויימת, או לפחות למראית עין מכך שגברים מתייחסים באתר כזה לנשים בו כ"זונות". נשים עם מיניות מוחצנת ובולטת. אינני חושבת שההתקוממות הזו במקומה: רוב הנשים שמגיעות לכאן מעוניינות לבדוק את גבולותיהן הרגשיות ובכלל זה המיניות, על תאוותיהן הכמוסות ביותר. אני לא אומרת שרצוי או כדאי או מומלץ להתייחס לנשים כאן בזילות כלשהי עקב כך. יתרה מזאת, אני מכירה כאן כמה נשים שמסוגלות לפרק גבר שנוהג כך רק לשם ההנאה שבלהשפיל אותו חזרה, וכן, בגלל שהן יכולות. נראה לי שמה שנשים בעצם מבקשות לעצמן כאן זה לא התייחסות כקדושה. הן רוצות כבוד מסוג אחר. כבוד כאדם. הכבוד שמקבל גבר יצרי על כל המכלול שבו, כאשר היצריות שלו לא יוצרת זילות כלשהי בהערכה כלפיו. בחינה של אדם מול כל המכלול שלו. מה אני מדברת בשם כל נשות הכלוב, אני מדברת בשמי. רק בשמחות. |
|
DOM Perignon(שולט) |
לפני 20 שנים •
25 באוק׳ 2004
Re: סינדרום הזונה והמדונה
לפני 20 שנים •
25 באוק׳ 2004
DOM Perignon(שולט) • 25 באוק׳ 2004
תאיר כתב/ה: בסדרך כלל כשמדברים מדובר על מחלה של הפרט. אבל סינדרום הזונה והמדונה הוא מחלה של כלל התרבות שלנו, שרק בעשורים האחרונים משתחררת ממנה בהדרגה. בכל זאת ישנם פרטים באוכלוסיה שלוקים בסינדרום הזה בצורה יותר חמורה ומובהקת.
מה בעצם זה אומר? מי שלוקה בסנדרום הזונה והמדונה מחלק את כל הנשים לשני סוגים - היא יכולה להיות זונה או מדונה, קדושה או קדשה. היא בשום אופן לא יכולה להיות בשתי המחלקות. הנשים מסוג הקדושה הן אלה שמתחתנים איתן. הן יולדות ילדים ומטפלות בהם. הן אמא או אחות או רעיה. אבל הנשים האלה הן לרוב לא נשים שחושקים בהן, הן לא ממש סקסיות. במקרה הגרוע גם מערימים עליהן את כל הסטריאוטיפים על הפולניה הקסנטיפה המכשפה, כדי שאפשר יהיה להגיד אחר כך "אשתי לא מבינה אותי" ולספר בדיחות על כאב ראש. כי המרכיב הכי חשוב בקדושה, מעבר לזה שלא חושקים בהן, זה שאסור להן לחשוק... ... לפעמים, הסנדרום הזה מבלבל אנשים חדשים שנכנסים לכלוב... אבחנה (או אולי הבחנה?) נהדרת תאיר. שכדאי לכל מי שמגיע לכלוב בפרט ולעולם השליטה בכלל לשים לב אליה. שיקעו בנו את הסינדרום הזה עמוק כל כך שקשה לנו להשתחרר ממנו (ראי את התגובות שכאן, שרבות מהן ניזונות היישר מהסינדרום שבו את מדברת) אבל כמו כל דיעה קדומה שמפריעה לנו לראות את המציאות נכוחה, גם השיחרור מהסינדרום המבדיל בין האישה ש"מדברים" איתה לזו שמזיינים אותה מביא איתו הנאה רבה. תודה תאיר שניסחת והדגשת כל כך יפה וברור. |
|