סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

האם לדעתכם בערוצי התקשורת צריך לשדר את הנאומים מההפגנות נגד הממשלה?

Into​(נשלטת)
לפני חודש • 17 במרץ 2024
Into​(נשלטת) • 17 במרץ 2024
הוא כתב/ה:
כמו זה?
אני רואה כאן ילד עם פרצוף עצוב אומלל ובמצוקה, שמשתמשים בו כנשק פוליטי במלחמה שהוא בכלל לא מבין.

אתה ממש גרוע בילדים ולהבין הבעות פנים שלהם, אה?
הוא​(שולט)
לפני חודש • 17 במרץ 2024
הוא​(שולט) • 17 במרץ 2024
התגובות החד ספרתיות שלך רק מחזקות את דבריי- ניתוק ובורות שמשרת אליטיזם מופרך
כפאסדה לכלום קיומי.

מרבית הישראלים חונכו על ערכים ליברלים על חמלה וראית הזולת.
מרביתם פשוט ריאלים יותר ולא זקוקים לחוש "טובים" יותר.
סנטוריון
לפני חודש • 18 במרץ 2024
סנטוריון • 18 במרץ 2024
Into כתב/ה:
הלא בסדר, בעיניי: 1. מניעת סיוע הומניטרי שאנחנו עושים אקטיבית (עכשיו מתחילים לשחרר טיפה כי דאדי ביידן כועס).
2. טקטיקת המלחמה, שזה מרגיש לי קצת לא קשור לדיון האמת, ובכל זאת- בעיניי מהיום הראשון המטרה הייתה צריכה להיות להחזיר את החטופים בכל מחיר, גם אקטיבית בשטח בחיפושים וגם בעסקה. במקום זה אנחנו במבצע זעם ונקמה שחופר לנו בור יותר ויותר עמוק, בייחוד בזירה הבינלאומית.


פילוסופית, אני (באמת) סקרן לגבי משהו: במלחמת האזרחים הסורית שהחלה ב-2011 מתו עד כה כ-600,000 אנשים, רובם אזרחים. הם ממש פה מצפון לנו, מעבר לגבול. את יכולה לנסוע לשם תוך שלוש שעות ולבקר. אי פעם חשבת עליהם? אי פעם הקדשת להם מחשבה? זה הדיר שינה מעינייך? אי פעם דאגת לילדים הסורים שנטבחו שם בעשרות אלפים בעשור האחרון? מה שאני בעצם מנסה לשאול הוא זה: מה באמת מפריע לך? מוות של ילדי אויב לידינו, או העובדה שאנחנו (לכאורה) לא מוסריים? האם הדאגה שלך היא באמת אלטרואיסטית לחיי ילדים קטנים שנקלעו למלחמה, או שזאת דאגה אגואיסטית של איך שאנחנו (ואת) נתפסים בעיניי עצמך ובעיניי מדינות זרות? את לא חייבת לענות, זאת לא שאלה מכשילה אלא שאלה אמיתית שבאה להבין למה את מרגישה את מה שאת מרגישה.

עקרונית, זאת לא אחריות של ישראל להעביר סיוע הומניטרי לתושבי עזה איתם אנחנו נמצאים במלחמה, כמו שזאת לא אחריות של האוקראינים להעביר סיוע הומניטרי לרוסים. מה זה הקישקוש הזה? איפה נשמע שמדינה במלחמה צריכה לדאוג לאזרחי האויב? ואם כבר את רוצה למצוא אשמים, את יודעת שיש להם עוד גבול מאד גדול בדרום עם מדינה אחרת, כן? למה שלא תאשימי את המצרים שסגרו להם את מעבר רפיח כבר בתחילת המלחמה?

עובדתית:
1. אין כמעט טעם להעביר משאיות סיוע לעזה כי חמאס בוזז אותן והאספקה לא מגיעה לתושבים. להזכירך, הבטון שהועבר לרצועה הפך למנהרות, ואספקת הבניין שהועברה לאונר"א הפכה לרקטות שירו עלינו (עם חותמות סיוע של האו"ם עליהן והכל).

2. הסיבה שדאדי-ביידן לוחץ עלינו לעשות זאת היא מסיבות פוליטיות פנימיות, כי הוא חושש להפסיד את הקול הערבי (האנטישמי-בחלקו) בבחירות 2024, בעיקר במישיגן. לא אכפת לו מאיתנו או מהפלשתינאים, והניהול שלו של המלחמה כאן הוא לא פחות מקטסטרופלי.

3. הנרטיב כאילו ישראל "מרעיבה" את הפלשתינאים הוא פרופגנדה של החמאס, וחבל שאת נופלת בה ומאמינה לשטויות האלה. בחודש האחרון נכנסו יותר משאיות סיוע לעזה ליחידת זמן מאשר לפני פרוץ המלחמה (102 משאיות מזון ביום לעומת כ-60-70 לפני פרוץ המלחמה בכלל).

4. כל משאית מזון שנכנסת לרצועה מחזקת את חמאס ומרחיקה עסקת חטופים פוטנציאלית.

5. השקרים כאילו אנחנו "כיבינו להם את החשמל" ו"ניתקנו להם את המים" הם קשקשת מוחלטת. ישראל מספקת פחות מ-10% מהמים לרצועה (הסיבה שאין להם מים זה כי הם לא משקיעים בביוב ובפינוי פסולת, כי הכל הולך לחמאס, למנהרות, ולשחיתות). על פי הערכות צה"ל החשמל שהיינו מספקים לרצועה הוא רק כשליש מתצרוכת החשמל שלהם.

6. לגבי הטענה שלך לגבי מבצע נקמה: לא, זה לא מבצע נקמה. מבצע נקמה היה נראה אחרת, כי יש לנו את היכולת לשטח את הרצועה מהאוויר ואנחנו לא משתמשים בה. אנחנו בוחרים לשלם בדם חיילינו ברצועה ולא עושים זאת. למה אנחנו במבצע הזה? כי במזרח התיכון מבינים רק כוח. כי אם חמאס לא יחוסל ויפורק במאבק הזה, גם הרשות הפלשתינית וגם החיזבאללה וגם איראן יריחו את החולשה שלנו ויתקפו ממזרח ומצפון, ויציתו את המזרח התיכון. זאת לא נקמה, זה ניסיון למנוע מעוד מחבלי נוחבה להגיע אלייך עד לבית, לחתוך לאבא שלך את הידיים ולאנוס את אמא שלך ואותך מולו. זה לא אומר שכל החלטה מבצעית שקיבלנו נכונה, אבל לפחות אל תסלפי את המוטיבציה האמיתית למה שקורה: הגנה עצמית.