לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

בואו נדבר קצת על חינוך ועל אילוף.

masoul
לפני 6 חודשים • 22 במאי 2024

בואו נדבר קצת על חינוך ועל אילוף.

masoul • 22 במאי 2024
בואו נדבר קצת על חינוך ועל אילוף.

חינוך או אילוף זה חלק מהבדסמ שלכם?
חלק ממשהו שאתם עושים?
(אני לא רוצה להאריך ולכן כרגע לפחות לא אסביר את ההבדל בין חינוך לאילוף, וההבדל תהומי, אולי בהמשך אם אתבקש אגע בזה קצת)
חינוך או אילוף זה תנאי ביחסים עבורכם? זאת אומרת, קשה יהיה לכם לקבל נשלט או נשלטת שלא חינכתם או אילפתם?
חינוך או אילוף זה משהו שמדליק לכם? מעבר לצורך בחינוך או אילוף? זו פעילות בדסמית מגרה עבורכם?
חינוף או אילוף גורם לכם סיפוק או גאווה? או שזה הכרח בל יגונה בדרך לנשלט או נשלטת האידיאלים עבורכם?
יש לכם העדפה מובהקת של האחד על השני? של חינוך על אילוף או ההפך?

בקיצור, כל מה שיש לכם להגיד על חינוך או אילוף, הגיע הזמן לגעת בזה.


(בפורום הבנות על הבנים כי לא מצאתי פורום נכון לפוסט הזה, הפוסט מיועד לכולם כולן וכל השאר גם)
נימרייה​(שולטת){sub num}
לפני 6 חודשים • 22 במאי 2024
אני אתן לזה רגע טייטל כללי יותר שאני יותר אוהבת, כי חינוך ואילוף קצת צורמים לי באוזן אישית: התאמת הנשלט אלי.

לימוד והקנייה של הרגלים, התנהגויות, וגישות מחשבתיות (במידה מסויימת לא ברמה של שינוי דעות אלה הצגת אפשרויות אחרות ופרספקטיבות חדשות).
כל זה במטרה שהנששלט שלי יתאים אלי יותר ויוכל להחוות את השליטה שלי באופן אפקטיבי יותר.

לרוב זה קורה באופן טבעי לאורך זמן בנוסף למאמץ מכוון בחלק מהפעמים.

אם הנשלט לא משתנה בכלל מהרגע שהכרתי אותו לרוב זה סימן שאין חיבור אמיתי, כי באופן דומה גם אני כשולטת מתעצבת לאורך הזמן עם הנשלט הספציפי.

אפשר לחנך ולאלף באופן מידי ולהיכנס למשטרים אבל אישית מוצאת את זה פחות אפקטיבי הרבה פעמים ולא לטעמי, אני אוהבת את תחושת המסע המשותף מאשר סדרה ממוקדת עם דד ליין שבסופו יש לי "נשלט אולטימטיבי"
masoul
לפני 6 חודשים • 22 במאי 2024
masoul • 22 במאי 2024
נימרייה תודה.
אני מבין ומסכים עם מה שאת אומרת.
רק שלא לשם כיונתי.
התיאור שלך דומה יותר ליחסים ונילים, גם שם מתבצע תהליך של התאמה הדדית של למידה ושינוי על מנת להתאים לבין זוג ועל מנת
שהזמן ביחד יהיה נעים קרוב אינטימי ומעצים.
אך לא לזה כיוונתי.

אנסה לחדד את דברי.
הבדסמ כולל הרבה פרקטיקות, רובנו לא מיישמים את כולן, אבל נדמה לי שחלק מהפרקטיקות רובנו כן מיישמים, כגון שרותיות,
שברוב מערכות היחסים הבדסמיות מתקיימת פרקטיקת שרותיות או כך נדמה לי, או היררכיה, אני מאמין שברוב מערכות היחסים הבדסמיות מתקיימת היררכיה.
באותה מידה אני שואל על חינוך או אילוף.
האם זו פרקטיקה שמתקיימת, כלשונה וכפשוטו במערכות היחסים שלכם?
וכן אני יודע שאלו מילים חדות וחזקות, חינוך. אילוף. הם מתארות פרקטיקות חזקות וחדות, חד משמעיות, והיררכיות מאד.
ברור לי שהן לא מתקיימות בהרבה מאד ממערכות היחסים הבדסמיות, כנראה שאפילו ברוב המערכות יחסים הפרקטיקות האלו לא מתקיימות.
ובכל זאת הייתי שמח לשמוע קצת על מה ואיך ואיפה ומתי כן.

שוב, תודה עבור התגובה.
נימרייה​(שולטת){sub num}
לפני 6 חודשים • 22 במאי 2024
הבנתי את כוונת השאלה, הסברתי שאישית אני פחות מתחברת לזה וברוב הדברים אני לא מיישמת חינוך ואילוף פרופר.

אני אצן דוגמה למתי כן, אם כני אומרצ לנשלט שב יפה, יש צוגת ישיבה מאוד ספציפית שאני מצפה שהוא יבצע. אני מסבירה פעם אחת מה ואיך אני רוצה מוודאה שהנשלט הבין, מפה ו לעה אם הוא טועה/שוכח/ עושה דווקא, הוא יאנש אם הוא לא יבצע את הפקודה שב יפה.

יש עןד פרקטיקות של אילוף ועוד כמה של חינוך שאני בןחרת ליישם, אבל הן מועטות.

פשוט מהחוויה שלי אני פחות אוהבת את זה ומצמצת כמה שפחות לגישה הזו, השאלה הייתה
"כל מה שיש לכם להגיד על חינוך ואילוף" אז בחרתי לספר שאני פחות מתחברת ומה ההשקפה שלי לגבי הנושא.
זה שגם בוניל יש השפעה לא מבטל אצ ההשפה ההדדית ביחסי שליטה, הייצי אומר שאופן ההשפעה שונה וגם עד כמה כל צד מושפע שונה.

בכל מקרה כמו שחידדת בתגובה השניה רצית לקרן על פרקטיקות שמיושמות ולא את דעתינו על הנושא בכללי אז חוץ מלעקוב בעניין אין לי עןד מה להוסיף😊
masoul
לפני 6 חודשים • 22 במאי 2024
masoul • 22 במאי 2024
את צודקת.
השאלה היתה בין היתר גם על דרך השלילה וגם שאלה פתוחה,
ככה שאת ענית לעניין. כשאת צודקת את צודקת (:

וגם הבאת בכל זאת את החלקים של החינוך והאילוף ביחסים שלך, גם אם הם לא מאד משמעותיים.
הוא​(שולט)
לפני 6 חודשים • 23 במאי 2024
הוא​(שולט) • 23 במאי 2024
ישנה ורסיה של זה או תוצאה של זה בשם שנוי התנהגות שאני מאד מתחבר כאלמנט שליטה.
ואם הכוונה באילוף וחינוך להתעסק בעונשים אז ממש לא מדליק
אפשר גם אחרת.
masoul
לפני 6 חודשים • 23 במאי 2024
masoul • 23 במאי 2024
הוא כתב/ה:
ישנה ורסיה של זה או תוצאה של זה בשם שנוי התנהגות שאני מאד מתחבר כאלמנט שליטה.
ואם הכוונה באילוף וחינוך להתעסק בעונשים אז ממש לא מדליק
אפשר גם אחרת.


ההגדרה של חינוך או אילוף היא לא עונשים.
עונשים יכולים להיות כלי אחד מיני רבים בחינוך או אילוף.
ההגדרה של חינוך או אילוף, במובן הרחב כרגע, היא לפעול פעולות על מנת לשנות התנהגות של האובייקט להתנהגות הרצויה לך.
לא הגדרתי את הדרכים להשיג את התוצאה הרצויה. רק שאלתי אם זה נוכח במערכת יחסים הבדסמית שלכם, ובמידה וכן, איך זה בא לידי ביטוי
ומה אתם מרוויחים ומפיקים מכך.

ישנה ורסיה שאתה מתחבר? אנא שתף. זה מעניין.
אפשר אחרת? שוב, אנא שתף, זה מעניין.

תודה עבור התגובה.
bondman​(נשלט){FLR}
לפני 6 חודשים • 23 במאי 2024
bondman​(נשלט){FLR} • 23 במאי 2024
הנסיך הקטן היטיב להסביר:
אַךְ מַה פֵּרוּשׁ “לְאַלֵּף”?
– זֶהוּ עִנְיָן שֶׁהִזְנִיחוּהוּ יֶתֶר עַל הַמִּדָּה, – הִסְבִּיר הַשּׁוּעָל – וּפֵרוּשׁוֹ: לִקְשֹׁר קְשָׁרִים…

– לִקְשֹׁר קְשָׁרִים?

– אֱמֶת, נָכוֹן הַדָּבָר, – עָנָה הַשׁוּעָל – בְּעֵינַי הִנְּךָ עֲדַיִן נַעַר קָטָן, שֶׁאֵינוֹ שׁוֹנֶה מִמֵּאָה אֶלֶף נְעָרִים קְטַנִּים אֲחֵרִים; אֵין לִי צֹרֶךְ בְּךָ. אַף אַתָּה אֵינְךָ זָקוּק לִי: בְּעֵינֶיךָ אַתָּה אֵינֶנִּי אֶלָּא שׁוּעָל הַדּוֹמֶה לְמֵאָה אֶלֶף שׁוּעָלִים אֲחֵרִים.

אַךְ אִם תְּאַלְּפֵנִי נִהְיֶה זְקוּקִים אִישׁ לְרֵעֵהוּ: אַתָּה תִּהְיֶה בִּשְׁבִילִי אֶחָד וְיָחִיד בָּעוֹלָם, וְאַף אֲנִי אֶהְיֶה בְּעֵינֶיךָ אֶחָד וְיָחִיד בָּעוֹלָם כֻּלּוֹ…

– יוֹרֵד אֲנִי לְסוֹף דַּעְתְּךָ, – אָמַר הַנָּסִיךְ הַקָּטָן, –יֶשְנָהּ שׁוֹשַׁנָּה… כִּמְדֻמֶּנִי שֶׁהִיא אִלְּפָה אוֹתִי…

icon_smile.gif
    התגובה האהובה בשרשור
teacher​(שולט)
לפני 6 חודשים • 23 במאי 2024
teacher​(שולט) • 23 במאי 2024
bondman כתב/ה:
הנסיך הקטן היטיב להסביר:
אַךְ מַה פֵּרוּשׁ “לְאַלֵּף”?
– זֶהוּ עִנְיָן שֶׁהִזְנִיחוּהוּ יֶתֶר עַל הַמִּדָּה, – הִסְבִּיר הַשּׁוּעָל – וּפֵרוּשׁוֹ: לִקְשֹׁר קְשָׁרִים…

– לִקְשֹׁר קְשָׁרִים?

– אֱמֶת, נָכוֹן הַדָּבָר, – עָנָה הַשׁוּעָל – בְּעֵינַי הִנְּךָ עֲדַיִן נַעַר קָטָן, שֶׁאֵינוֹ שׁוֹנֶה מִמֵּאָה אֶלֶף נְעָרִים קְטַנִּים אֲחֵרִים; אֵין לִי צֹרֶךְ בְּךָ. אַף אַתָּה אֵינְךָ זָקוּק לִי: בְּעֵינֶיךָ אַתָּה אֵינֶנִּי אֶלָּא שׁוּעָל הַדּוֹמֶה לְמֵאָה אֶלֶף שׁוּעָלִים אֲחֵרִים.

אַךְ אִם תְּאַלְּפֵנִי נִהְיֶה זְקוּקִים אִישׁ לְרֵעֵהוּ: אַתָּה תִּהְיֶה בִּשְׁבִילִי אֶחָד וְיָחִיד בָּעוֹלָם, וְאַף אֲנִי אֶהְיֶה בְּעֵינֶיךָ אֶחָד וְיָחִיד בָּעוֹלָם כֻּלּוֹ…

– יוֹרֵד אֲנִי לְסוֹף דַּעְתְּךָ, – אָמַר הַנָּסִיךְ הַקָּטָן, –יֶשְנָהּ שׁוֹשַׁנָּה… כִּמְדֻמֶּנִי שֶׁהִיא אִלְּפָה אוֹתִי…

icon_smile.gif

אחת התגובות היפות.
דה סנט-אכזופרי, כמו כירורג אמן, מסיר את ערימת השטויות מלב העניין ומסביר את זה כל כך טוב, שאפילו ילד קטן יכול להבין.
מאלף פיות​(שולט)
לפני 6 חודשים • 23 במאי 2024
מאלף פיות​(שולט) • 23 במאי 2024
היו לי כל כך הרבה דברים לכתוב, להסכים עם נימרייה שכתבה מדוייק כל כך על המטרה הנכונה של אילוף וחינוך ככלי להתאמת הנשלטת אלי.
לספר על הפוקוס האדיר שיש לחינוך ולאילוף בבדסם שלי.
אבל אז הגעתי לתגובה של בונדי ועצרתי. אחרי זה אין מה להוסיף
הנסיך הקטן עושה את זה טוב יותר מכולנו, הלכתי לקרוא אותו שוב, לאט