סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לכבוד הגשם הראשון, בהצדעה ליורה.

Master F​(אחר)
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004

לכבוד הגשם הראשון, בהצדעה ליורה.

Master F​(אחר) • 30 באוק׳ 2004
משהו שמצאתי בבויידם במסגרת שיטוטים בהארדיסק:
בדיקות חורף...

הכן שפחתך לחורף (בחסות משרד התחבורה)

להלן מספר בדיקות לשובות שיש לבצע בשפחה על מנת לוודא תקינות ומוכנות לחורף הקרוב:

כמובן שאתם יכולים לעשות את זה בבית (לא מומלץ)

אבל עדיף ומקצועי יותר לעשות את זה אצלי (מומלץ ביותר)

כבכל שנה נבדוק את המכללים השונים של השפחה.

הגה, בלמים, צמיגים, עורות, מגבים, וכל השאר.

נתחיל בצמיגים, בבדיקה ידנית פשוטה נוכל לבדוק את עובי הצמיגים והאם נוספו חדשים מאשתקד. מוטב לבדוק ברשיון השפחה עם הצמיגים תואמים והיא לא תפסה תחת והרכיבה צמיגי בלון.

בלמים, בלמים חשובים מאד מבחינה בטיחותית, ולכן נבדוק אותם כמה פעמים. ראשית, יש לוודא שהשפחה זוכרת את מילת הבטחון.

מיד אחרי יש לוודא שהיא יודעת להשתמש בה נכון ובזמן, ע"מ לבדוק זאת עלינו להביא אותה למצב בו תאלץ להשתמש במילה כמה פעמים.. icon_smile.gif.

** חשוב** במידה והשפחה נפחה את נשמתה במהלך בדיקת הבלמים יש לעצור מיד את בדיקת החורף ולבצע החיאה.(אפשר עם כבלים, מותר בדחיפה).

מגבים-גרום לה לבכות, עצור, בדוק אם מסוגלת לייבש את הדמעות בזמן סביר. אם כן - תקין.

עורות - הצלף בשפחתך בכל השוטים הרשעונים החגורות וכל מה שעשוי עור, בדיקת עורות חייבת להתבצע בחשיכה, ועל עור חשוף. אין צורך ללבוש בגדי עור בזמן הבדיקה (למרות האמונה הנפוצה שכן)

הגה = לבדיקת הגה נזדקק לקיין משובח, למרות חשיבותו של ההגה הבדיקה פשוטה.
אם בהצלפת הקיין השישית טרם הוציאה הגה - השפחה תקינה.

כל השאר -
* פלאגים, החלף את כל הפלאגים והבאט פלאגים בחדשים. אל תיקח סכון שהשפחה לא תניע בבוקר בגלל פלאג ישן.

* אגזוז(עמם) - בדוק את משתיקי הקול , ענוד גאג לפיה ותן לה לצרוח (טורים גבוהים חצי דקה עד דקה) לטורים גבוהים מומלץ להגיע עם נר...

שתי כריות הבלימה מקדימה זה לא צעצועים.

הבולמים חשובים מאד ליציבות השפחה, ולך לנסיעה רכה ונעימה.

יש ויכוח נוקב בין מצצדי השפחות הספורטיביות עם הבולמים הקשים והקטנים, לבין חובבי הנוחות והפאר עם הבולמים הרכים והנפוחים.

כאיש מקצוע, לא אביע דיעה בנושא (זה מסוכן מידי) ורק אסביר את הפעולות שעלינו לבצע ע"מ לבדוק את תקינות הבולמים.

א. בקצה של כל בולם מצויה פית גרוז, הפייה לא משמשת לגרוז!!!! זה רק שארית ישנה מהתקופה שהיינו ממלאים גריז בבולמים.

היום אין יותר אופצייה לגרז ואם יש צורך בשיפוץ מוטב לפנות למוסך מורשה שיעשה זאת בעזרת סיליקון - התקדמנו.

אבל פיות הגרוז, יש שמכנים אותן פטמות, חיוניות להמשך הבדיקה, תלה עליהם פלייר פטנט (אם אין לך ניתן להשתמש במצבטי פטמות, אבל אז יש להוסיף משקולת)

בדוק ויזואלית:
בולם גדול ורך - אסור שהפייה/פטמה תרד מתחת לקו החגורה -מתחת לקו-פסול.

בולם קטן ומוצק- אסור שקצה הפטצה ירד מתחת לבסיס הבולם ירד - פסול.

השאר את המצבט/ פלאייר / מלחציים/ מכבש לשעה קלה על הבולם והסר אותו במהירות.

צווחת כאב חדה תאשר לך תקינות המכלול.

שמנים - אם ביצעת את כל הבדיקות כיאות החלפת השמן תקל עליך. שפחתך הגירה כבר את כל השמן הישן.
כל מה שנותר לעשות...
החדר את פיית השימון... וסע לשלום חביבי.

חורף חם ובטוח.
wayu
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004
wayu • 30 באוק׳ 2004
icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

חשוב ביותר ! ! !
זיקית
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004

F

זיקית • 30 באוק׳ 2004
אני במועדון מעריכות שלך.

מלך !

אשרי האמילי.. icon_twisted.gif
לולינה
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004

מה עם סאבים?

לולינה • 30 באוק׳ 2004
אחלה טיפים רק יש טופס הכנה לסאב? icon_lol.gif
קליבר​(שולט)
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004

תודה למר F

קליבר​(שולט) • 30 באוק׳ 2004
על תרומתו לבטיחות התעבורה בקהילה ..
הוא​(שולט)
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004

אני

הוא​(שולט) • 30 באוק׳ 2004
מעדיף החלקה על כביש רטוב
נתת לי חומר למחשבה כבר לקיץicon_smile.gif
בת שחר​(לא בעסק)
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004

ואם היא לא עוברת את הבדיקה ???

בת שחר​(לא בעסק) • 30 באוק׳ 2004
מורידים אותה מהכביש ?
או שמחליפין למודל חדש יותר ? icon_rolleyes.gif
מקבי​(מתחלף)
לפני 20 שנים • 30 באוק׳ 2004
מקבי​(מתחלף) • 30 באוק׳ 2004
ציטוט: מורידים אותה מהכביש ?
או שמחליפין למודל חדש יותר ?

טיפול 10,000
מה זאת אומרת, מכונית טובה לא מחליפים.
esty
לפני 20 שנים • 31 באוק׳ 2004
esty • 31 באוק׳ 2004
icon_rolleyes.gif