אריאנה(שולטת) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Re: עניין השפלת האשה והפיכתה לשפחה ביהדות (למבינים בלבד)
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
אריאנה(שולטת) • 9 בדצמ׳ 2004
עבד אינטימי כתב/ה: ידוע הדבר ומקובל העניין כי ע"פ דין תורה על האשה להיות שפחת הזכר,
וכבר נאמר "ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך" כמו כן אמרו רבותינו "אשה כשרה שומעת בקול בעלה"--נפקא מינא--אשה שאינה שומעת בקול בעלה אינה כשרה, משמש הרי היא שיקוץ ומיאוס "שייגעעצ" בלע"ז, וגם אימותינו הקדושות בלהה וזלפה היו שפחות יעקב, והרי לך לידע כי כל משמעות האשה היא עניין טמא, וכמו שאמרו רבותינו "קול באשה ערווה" , "שער באשה ערווה",ו"טפח באשה ערווה", ואף לבעלה אסור ליקרב אליה בימי נידתה שנאמר "ואל אשה בנידת טומאתה לא תקרב לגלות ערוותה" ואי לכך פסקו רבותינו "אשה פסולה לעדות", וידוע ע"פ כתבי הקודש כל עצם שכר עולם הבא של נשים הרי הוא בהמרצת בעליהן וילדיהן ללימוד תורה, ואף אבותינו היו מוכרים בנותיהן לשפחות שנאמר "וכי ימכור איש את בתו לאמה". כך שלא תתמה על ריבוי הסאביות בבנות ישראל שכבר עניין זה מושרש הוא בגן הנקבי. ועל כל זאת ייקרא: "למבינים בלבד"? אני מבינה שכבודו מפיק מרגליוֹת על סמך רקע אישי דתי, אבל ברור שהוצאת דבר מהקשרוֹ [אולי שלא באשמתך], בעקבות רבים כמוך. "שבעים פנים לתורה" נאמר.. ואולי "קצת" יותר פרשנים לה. איני פמיניסטית בדעותיי, אך לי ברור ללא צל של ספק שהמבינים שאתה הכרת ושמהם קיבלת הדרכה - רחוקים מאוד מלִפסוֹק פסיקות שכאלה, כ"תורה מסיני". ועל כל ציטוטיך המפוארים נאמר כי האשה היא "עקרת הבית" - מִלשוֹן - עיקר = עמוד התווך במשפחה. וזאת על פי חינוך שמרני. הקביעה כי היהדות משפילה את האשה, או רואה בה דמות בזויה - מעוותת מעיקרה! צא, ראה ולמד את ההדרכה אשר מקבלים תלמידי תורה לגבי אורחותיהם כלפי נשותיהם. כמה כבוד והדר נדרשים הם להעניק להן. דעותיך ושל כמותך - נִבערוֹת מדעת הן, בעיני. מזעזעוֹת את אמוֹת הסיפּין. לסיכום, זכותך לחשוב כך - אך דע לך כי הדרכה קלוקלת קיבלת! ובפרט - לא שייך להעמיד את יחס היהדות לאשה, בקנה אחד מול עולם הבדס"מ, ואין להסיק לכאן או לכאן מציטוטים אלה. זו דעתי [המזועזעת לגלות, חדשות לִבקרים, את הבּוֹרוּת הפרימיטיבית הפּוֹשׁה בציבור, בעידן נאוֹר לכאורה]. אם לא הייתי קוראת את דבריך, אולי הייתי שמחה לשמוע ממך דברי-טעם ותורה לכבוד חג האוּרים.. אך לאור הכתוב לעיל - אוותר על העונג המפוקפק. חג חנוכה שמח [ונאוֹר], אריאנה. |
|
אריאנה(שולטת) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Re: אישה ושפחה על פי התורה.
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
אריאנה(שולטת) • 9 בדצמ׳ 2004
zytryn כתב/ה: אין דבר טפל יותר ואף בזוי .. כאשר מישהו מתפלסף על נושא שלא בקי בו . לא למד אותו ..
ומגרד קלישאות . וגרוע מכך כאשר הוא מציג אותם לציבור.. בבחינת ידע כל שהו. לידיעתך : פוסק ומפרש לומד כעשר שנים -- יותר מפרופסור ברפואה. .. וגם אז הוא עדיין לא מקובל כפוסק.ומפרש. עד שהוכיח עצמו .. וגם אז יתכן ולא יהיה מקובל על הבריאות.. אפשר לצטט מאות ציטוטים על כבוד האישה בתורה על זכויותיה .. ואף על זכותה למשול. וגם להפך..... בני תרבות .. יודעים איך איפה ומתאי להעמיד כל ציטוט במקומו... מסתבר שאתה לא נמצא ביניהם. אָ-מֵ-ן |
|
Exec(שולט) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Re: עניין השפלת האשה והפיכתה לשפחה ביהדות (למבינים בלבד)
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Exec(שולט) • 9 בדצמ׳ 2004
אוזיריס כתב/ה: .אם פשוט קוראים אז רואים שהנקבה היא לא שפחתו של הזכר.
"ויברא אלהים את האדם בצלמו בצלם אלהים ברא אותו זכר ונקבה ברא אתם " . הציטוט הזה מתיחס ללילית - "'הפמיניסטית הראשונה'", אותה בחר ה' "'להעלים'". ואילו על חווה, האם המשותפת של כולנו, מדובר בפרק ב': "כא וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל-הָאָדָם, וַיִּישָׁן; וַיִּקַּח, אַחַת מִצַּלְעֹתָיו, וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר, תַּחְתֶּנָּה. כב וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם. כג וַיֹּאמֶר, הָאָדָם, זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי, וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי; לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה-זֹּאת." ובהמשך - כל מה שכבר סופר עליה (נחש, תשוקה, ימשול וכו'). |
|
daniel222 |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Re: עניין השפלת האשה והפיכתה לשפחה ביהדות (למבינים בלבד)
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
daniel222 • 9 בדצמ׳ 2004
ציטוט:
הציטוט הזה מתיחס ללילית - "'הפמיניסטית הראשונה'", אותה בחר ה' "'להעלים'". ואילו על חווה, האם המשותפת של כולנו, מדובר בפרק ב' זה בדיוק מה שאני טוען , זו אחת הדרכים שבא נקטו גברים עלמנת להוריד את מעמדה של האשה מהשוויון בין המינים. וכדי להעצים את זה עוד בחרו בלילית |
|
Black Roses |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Black Roses • 9 בדצמ׳ 2004
עקשנית כתב/ה: פאם:
ציטוט: אם אתם באמת רוצים ללכת לפי הנאמר בתנ"ך\גמרא אז אולי תחזרו כולכם בתשובה או שמא אתם "מהמסורתים" המעלים גיחוך שלא שומרים שבת אבל לא מדליקים אש
"המתחיל במצווה אומרים לו גמור..." עד עכשיו נאמרו הדברים מאנשים שאינם דתיים עד כמה שידוע לי אז שבו בשקט! (סוריי קרייזי אני חייבת) מה את אומרת... עד כמה שלא ידוע לך רצית לומר ועושה רושם שלא ,,, קודם כל תתבקשי להבין מה המטרה מאחורי כל העניין של לקיים רק חלק... מה שלך נראה חלק... אני מוכנה בשעות הפנאי לתת לך הסבר קטן . מצטערת לאכזב אותך עקשנית ידוע לי מאוד והרושם שקיבלת כלל לא מעניין אותי אני מבינה יופי את המטרה שמאחורי העניין ב"שעות הפנאי" שלי אני אהיה מוכנה אם תבואי לברר לפני שאת מדברת..... |
|
עקשנית(נשלטת) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
עקשנית(נשלטת) • 9 בדצמ׳ 2004
הרגת אותי אז את יודעת הכל כן? מי דתי מי לא ומה חשוב לי לקיים ומה לא מוצא חן בעינייך ? תבורכי. |
|
תאיר(נשלטת) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
תאיר(נשלטת) • 9 בדצמ׳ 2004
כחילונית מתוך הכרה, כל העיסוק במה אמר רב פלוני ומה ענה לו אמוראי פלמוני מעניין אותי כעניין אנטרופולוגי אם בכלל.
אבל השאלה שיותר מעניינת אותי היא, מה בכלל הקשר בין שוביניזם לבין בדסם?? |
|
Scorpio1120(שולט) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Scorpio1120(שולט) • 9 בדצמ׳ 2004
תאיר כתב/ה: כחילונית מתוך הכרה, כל העיסוק במה אמר רב פלוני ומה ענה לו אמוראי פלמוני מעניין אותי כעניין אנטרופולוגי אם בכלל.
אבל השאלה שיותר מעניינת אותי היא, מה בכלל הקשר בין שוביניזם לבין בדסם?? אין שום קשר == זו התחכמות פרימיטיבים. לא מעבר לכך.... ושאלתיך במקומה. |
|
Exec(שולט) |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Re: עניין השפלת האשה והפיכתה לשפחה ביהדות (למבינים בלבד)
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Exec(שולט) • 9 בדצמ׳ 2004
[size=18]
אוזיריס כתב/ה: ציטוט:
הציטוט הזה מתיחס ללילית - "'הפמיניסטית הראשונה'", אותה בחר ה' "'להעלים'". ואילו על חווה, האם המשותפת של כולנו, מדובר בפרק ב' זה בדיוק מה שאני טוען , זו אחת הדרכים שבא נקטו גברים עלמנת להוריד את מעמדה של האשה מהשוויון בין המינים. וכדי להעצים את זה עוד בחרו בלילית [size=12]יש לך סתירה פנימית. אם אתה מבסס את טענת השיוויון בין המינים על הסיפור שבפרק א' של ספר בראשית - דהיינו מכיר באוטוריטה של התורה, אתה מנוע מלטעון שאת הפרק ב' שיכתבו גברים אינטרסנטים. ואם אתה טוען הסיפור שבפרק ב' נכתב ע"י אותם גברים במטרה להוריד את מעמד האשה - דהיינו טוען שהתורה אינה דבר ה' אלא מסמך אידיאולוגי-תעמולתי, אתה לא יכול להתבסס על פרק א' כדי לטעון לשיוויון בין המינים, כי ערכו אינו עולה על ערכו של הפרק ב'.[/size] |
|
daniel222 |
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
Re: עניין השפלת האשה והפיכתה לשפחה ביהדות (למבינים בלבד)
לפני 19 שנים •
9 בדצמ׳ 2004
daniel222 • 9 בדצמ׳ 2004
Exec כתב/ה: [size=18]
אוזיריס כתב/ה: ציטוט:
הציטוט הזה מתיחס ללילית - "'הפמיניסטית הראשונה'", אותה בחר ה' "'להעלים'". ואילו על חווה, האם המשותפת של כולנו, מדובר בפרק ב' זה בדיוק מה שאני טוען , זו אחת הדרכים שבא נקטו גברים עלמנת להוריד את מעמדה של האשה מהשוויון בין המינים. וכדי להעצים את זה עוד בחרו בלילית [size=12]יש לך סתירה פנימית. אם אתה מבסס את טענת השיוויון בין המינים על הסיפור שבפרק א' של ספר בראשית - דהיינו מכיר באוטוריטה של התורה, אתה מנוע מלטעון שאת הפרק ב' שיכתבו גברים אינטרסנטים. ואם אתה טוען הסיפור שבפרק ב' נכתב ע"י אותם גברים במטרה להוריד את מעמד האשה - דהיינו טוען שהתורה אינה דבר ה' אלא מסמך אידיאולוגי-תעמולתי, אתה לא יכול להתבסס על פרק א' כדי לטעון לשיוויון בין המינים, כי ערכו אינו עולה על ערכו של הפרק ב'.[/size] סיפור גן העדן הוא משל. פרשנים לקחו את הבריאה של האדם כזכר ונקבה והפכו את הנקבה בחלק זה ללילית. להכנס כאן לעומק זה לא כל כך ריאלי , זה יהיה ארוך מדי |
|