בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שאלה:

G-O-L-D​(שולט)
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005

שאלה:

G-O-L-D​(שולט) • 23 בפבר׳ 2005
לדעתכם,
מי יותר חשוב לקיומו של סרט, השחקן או התסריטאי?
(ובלי הבמאי והמפיק או הקהל וכל מיני כאלה.)
פשוט שאלה שתשובתכם עליה מעניינת אותי.
שחקן או תסריטאי?
ד--פנה
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005
ד--פנה • 23 בפבר׳ 2005
כדאי שסרט יהיה שווה משהו התסריט צריך להיות מעולה

כדאי שסרט יהיה מעולה חיב לשחק את התסריט המעולה שחקן מחונן.


אף אחד לא היה זוכר את קן הקוקיה כסרט מופת בלעדי ג'ק ניקולסון

12 הנועזים היה מאוחסן במגירות שכחה של כאלה שכבר הלכו לקבר אלמלא השחקנים המופלאים שבו

חלף עם הרוח היה חולף אם לא היתה זאת ויואן לי

וכהנה וכהנה...


מה שאני מנסה לומר

זה ששחקן מעולה לא יציל תסריט לא טוב.


אבל כדאי שתסריט מעולה ישרוד , הדרך היחידה שימומש היא דרך גאוני משחק
bianca​(מתחלפת)
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005
bianca​(מתחלפת) • 23 בפבר׳ 2005
אם אתה בהוליווד-שחקן
אם אתה בכל מקום אחר- תסריטאי
Adonasuy​(שולט)
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005

הצופים.

Adonasuy​(שולט) • 23 בפבר׳ 2005
בלי צופים אין ערך לסרט.
Matok​(שולט)
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005
Matok​(שולט) • 23 בפבר׳ 2005
קשה לי להאמין שהשאלה שלך רצינית. הבטתי בפרסומים קודמים שלך ולא אבחנתי בעיה מנטלית או אינטלקטואלית כך ששוב לא נותר אלא לתהות מה בעצם קרה פה?

אם בכל זאת אתה מוכרח לקבל תשובה אוסיף רק זאת - השחקן מהווה את הפן הויזואלי של הסרט. תרומתו (הרבה והמכובדת) היא בהמחשת הסיפור (סיפור שלעניינו נכנה אותו - תסריט).

אם זאת בתקופה האחרונה (מזה עשור יש לומר) אנחנו עדים לכוח מיחשוב עולה המתבטא ביכולת ליצור אנימציה בתלת מימד. במילים אחרות - לבנות שחקן מצוייר הנראה, מתנהג ומשחק בדיוק כאילו היה דמות אמיתית.

והפן הפילוסופי אם כן בתשובה לשאלתך; לא ניתן לדרג את חשיבותם של שני רכיבים במערכת הנצרכת לשניהם. כשם שלא ניתן לדרג בין המוח לבין הלב, בין ידית של סיר ובין הסיר עצמו. יתכנו אומנם תחליפים לרכיב כזה או אחר אולם בהעידר התקיימותו של אחד מהרכיבים (וללא חלופה טבעית או מלאכותית) לא תהייה המערכת שלמה ולא תוכל לתפקד (על מהות ההגדרה "תפקוד" בפעם אחרת...)

לסיכום, במציאות של ימינו הולכת ומתגבשת האפשרות שתביא בסיכומו של דבר להחלפתו של השחקן האנושי באמצעי המחשה אלטרנטיבי. ייתכן וניתן להסיק מכך כי קיומו של התסריט יהפוך למצרך החיוני המרכזי, "המצרך שאין בלתו" ולעומתו תהפוך אופצית "הממחיש" (השחקן) לשאלת מרובת תשובות. להמשך הדוגמא שהבאתי (ניתן לקיים אדם על מכונת הנשמה גם כשמוחו מת ברמה הביולוגית אולם קשה יהייה לקיימו אם שריר ליבו נקרע ועדיין לא ניתן להכריע בשאלה מי משני חלקים אלו הוא בעל חשיבות מרובה יותר לבריאות תקינה).

מקווה שעזרתי אם באמת היתה כוונתך לקבל תשובה ולא לגרור זרם של מלל.

במצב רוח רציני משהו היום....
-מתוק-


icon_redface.gif
G-O-L-D​(שולט)
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005

מתוק,

G-O-L-D​(שולט) • 23 בפבר׳ 2005
אני שואל את מה שאני שואל בכוונה מלאה לקבל תשובות ודעות.
מעניין אותי.
זה הכול.
אדונשוי32​(שולט)
לפני 19 שנים • 23 בפבר׳ 2005

תלוי איזה סרט

אדונשוי32​(שולט) • 23 בפבר׳ 2005
בסרט כחול וסקס...השחקנים
בסרט נורמלי...כמובן שהסיפור (התסריטאי) הוא זה שקובע
יש המון סרטים שנכשלו עם שחקנים טובים
אבל יש המון סרטים שהצליחו עם שחקנים לא מוכרים בזכות הסיפור (פרוייקט המכשפות מבלייר , קיוב , ועוד רבים)
anaphasa​(מתחלפת)
לפני 19 שנים • 24 בפבר׳ 2005

שניהם חשובים מאוד

anaphasa​(מתחלפת) • 24 בפבר׳ 2005
אבל התסריט הוא ההתחלה. בלעדיו אין לשחקן מה לבצע, במהלך סרט.
שכן אין מי שיצור דרמה עבור השחקנים. (דרמה במובן המקורי, פעולה).

זוהי דעתי ואשמח לנמקה.
אישה.
לפני 19 שנים • 3 במרץ 2005

כיד הדמיון הטובה....

אישה. • 3 במרץ 2005
מסקנה....

עדיף לקרוא את הספר מאשר לראות את הסרט