אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי...

זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 29 במרץ 2005
זאלופון​(שולט) • 29 במרץ 2005
אכן גם אני שותף לדעתה של דנדי שיש עלייה במספר המחפשים אחר ה"אמת" וברובד השכבתי ממנו הם מגיעים, אבל אני גם סבור שמדובר בתופעה מאד הגיונית וברורה - פעם היתה "אמת" מאד חזקה ומוחלטת: הדת. לכשהיא התערערה מעט, היא הוחלפה בסט של ערכים נוקשים שהוגדרו כקוד התנהגות ראוי ונכון. כיום, בעידן של גלובליזציה ופוסט מודרניזם, יש כל כך הרבה מידע וכל כך הרבה "אמיתות" שונות שכבר אי אפשר לדעת מה נכון ולהרבה אנשים אין שום דבר מוצק להיאחז בו, וזה יכול להיות מפחיד. אז מחפשים, ודואגים גם למצוא.

לעניין הבדסמ, קודם כל, כתבה דנדי "וחברים, אל תתחסדו לי, ברור לי שיש כאן אנשים סדיסטים מסוכנים שבאמת הצד השני לא מעניין אותם וכנ"ל כל חוקי ה- SSC". כתבה וצדקה, אלא שאנשים אלה כמובן קיימים גם מחוץ לקהילתנו הצנועה והם נבדלים בעיקר באמצעים ולא בתוכן.

מעבר לכך, אכן מסובך להזהיר מפני "דומים מסוכנים", גם מפני שיש מחלוקת אובייקטיבית לגבי מיהו מסוכן, גם מפני שהקהילה הזו בסך הכל די ביצתית, לכולם יש אנשים שהם יותר אוהבים ופחות אוהבים, מה שיוצר גם מחלוקת מאד סובייקטיבית ואינטרסנטית לגבי ה"מסוכנים", וגם מפני שלאנשים בלאו הכי יש נטיה להתעלם מאזהרות, בייחוד כשהתעלמות פירושה הפסד של אופציה מעניינת.

סוגיית ההתערבות בקשרים כגון זה של האריס ואליס (כפי שהוא מצטייר לי, לא קראתי) מסובכת עוד יותר. ההולכים אחרי גורואים עושים זאת מבחירה, כך שלכאורה מדובר על יחסים מבחירה חופשית בין אנשים בוגרים, שלא ברור למי יש הסמכות להתערב בהם והיכן נמתח הגבול של סמכות זו. מעבר לכך, כל עוד החסידים אינם מתפכחים, נסיון לשכנעם לפנות כנגד הגורו ולהוציאם מהכת סביר מאד שייתקל בהתנגדות עזה ועוינת מצדם. כך שגם אם אנשים מבחוץ כן רואים, וגם אם הם בטוחים במאת האחוזים שמה שנעשה שם מסריח ואפילו לא כשר, התערבות בפועל היא בעייתית. כדי להתערב, דומני שדרושה מידה רבה של קרבה ואהבה לאדם שעבורו מתערבים, וגם אז בכלל לא בטוח שהוא יכיר תודה למתערב, לפחות לא בטווח הקצר.