סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בושה איפה עוד אומרים שאנחנו סוטים!

bianca​(מתחלפת)
לפני 19 שנים • 3 באפר׳ 2005
bianca​(מתחלפת) • 3 באפר׳ 2005
חיית מחמד,לא אמרתי כלום בקשר למטרת הכתבה שאני לא ממש בטוחה שהיא נגד סאדו-מאזו או יותר נכון בדס"מ.
פשוט היה חשוב לי להבהיר כמה נקודות...
icon_rolleyes.gif
חיית מחמד
לפני 19 שנים • 3 באפר׳ 2005
חיית מחמד • 3 באפר׳ 2005
ביאנקה, לא התכוונתי לגייס אותך למסקנה שלי, רק את הנקודה השניה שהזכרת.
ואני די משוכנע שהסקירה מגמתית למרות שהיא נשמעת אקדמית ואובייקטיבית.
cai
cai
לפני 19 שנים • 4 באפר׳ 2005
cai • 4 באפר׳ 2005
המאמר מגמתי, נכון. זה בדיוק מה שמשרת את האינטרס שלו.
הוא מביא כותרת מפוצצת, סוקר בריחוק אקאדמי משהו את תולדות הבדסמ, כביכול, ומסיים עם קשר ישיר בין סאדו-מאזוכיזם, לתעשייה הפורנוגרפית ולסחר בקטינים (ב-2 הפיסקאות האחרונות).
המאמר רוצה להביא את הקורא לעשות את הקשר הזה. אם אותו אדם לא חובב בדסמ, הוא עושה את הקשר בלי בעיה, ויסיים את קריאת הכתבה בפרצוף גועל. השאלה בסוף? משאירה את הקורא במחשבה- "ברור שצריך לאסור את זה, כולם סוטים!".

ביאנקה, אולי לקחו שחקניות שנהנות מזה. ויש מלא כאלה, כמובן, ואנחנו מכירים הרבה אתרים עם חומר משבח. המאמר לא מתעסק בהם. את הטענה שלך אפשר להגיד על כל סרט פורנו. אם באמת כל הפורנו היה מבוסס על בחורות ובחורים שרוצים לעשות את זה, אף אחד לא היה קם נגד. (טוב, אולי אנשים שמתנגדים למסחר במין, אבל לא היה להם מה לומר על סחר בנשים, כי הוא לא היה קיים).
זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 4 באפר׳ 2005
זאלופון​(שולט) • 4 באפר׳ 2005
הכתבה מאד לא קוהרנטית, קופצת מנושא לנושא, לא מנומקת ומקושרת אסוציאטיבית הרבה יותר מאשר לוגית.

אם הבנתי נכון, הטענה של הכתבה היא שכיום תעשיית הפורנוגרפיה "קשה" יותר מאשר בעבר, מה שמביא הן במאי סרטי פורנו והן לקוחות של שירותי זנות למיניהם לדרוש מהשחקנים/זונות לעמוד בסטנדרטים של החומר הפורנוגרפי, ובכך לכאורה גדלים הפגיעה והניצול שלהם.

אלא שאין כל ביסוס ואין כל נימוקים לטענה זו במאמר. הכותב יורה את קביעותיו מבלי לספק כל נתונים או טיעונים תומכים, רומז מתוך עמדה שיפוטית צדקנית שכל מי שעוסק בזנות או בפורנו עושה זאת בכפייה והוא מנוצל ונפגע מכך, ומתוך אותה עמדה המתובלת בבורות נרתע מסטיות מיניות באשר הן ומנסה לקשור בינן לבין ניצול הזונות ובינן לבין עצמן (הנסיון לקשור בדסמ לפדופיליה היה בזוי במיוחד). הסקירה כביכול של תולדות הסאדיזם אינה תורמת מאומה לטענה המרכזית ונועדה לשוות למאמר נופך אינטלקטואלי שיהפוך אותו לאמין יותר בעיני הקורא. המסר מועבר דרך מניפולציות רגשיות כמו שימוש בילדים במקום דרך טיעונים הגיוניים, וחבל.

הנושא, אגב, דווקא נראה לי מעניין (בהנחה שאכן הצלחתי להבין על מה המאמר המבולבל מדבר), אבל כדאי שיתעסקו בו אנשים שאין להם דיעה קדומה ושמעוניינים באמת לבדוק את הקשר בין פורנוגרפיה וזנות ולא רק להביע את הזדעזעותם החסודה מפורנוגרפיה בכלל ובייחוד כזו המערבת מעשים איומים כגון חדירות חדירות מרובות או הצלפות שוטים.
בירדי
לפני 19 שנים • 4 באפר׳ 2005
בירדי • 4 באפר׳ 2005
זה לא מאמר מגמתי, ואין בו כל ניסיון גלוי או סמוי לעשות לבדס"מ דה-לגיטימציה. הוא כן מתייחס אל הבדס"מ כאל סטייה שאלימות היא אחד מהמרכיבים הבסיסיים שלה, וזאת דעה ראויה בהחלט. הוא כן מתאר איך בגלל הטרנדיות של התופעה, ההתייחסות החברתית-תרבותית אליה היא רדודה (מיה בוסקילה עם שוט - איזו התרגשות. אבל מדוע תעשיית הרייטינג מאמצת את האלמנטים הסאדיסטיים בהיקף הולך וגדל? ואיך זה משפיע על האנשים שצורכים את אותה תרבות?) . המאמר שואל שאלה חשובה - מה הן ההשלכות החברתיות של התפשטות הסאדיזם והמאזוכיזם בחברות, ומספר על כמה מההשלכות בזווית ראייה אחת ומסויימת: ניצול שחקניות פורנו, זונות, וילדים.

אין במאמר ניסיון מניפולטיבי לקשור בין בדס"מ לפדופיליה. ההאשמה הזאת היא בעצמה מניפולטיבית ונועדה לפקפק בתוכנו בדרכים לא הוגנות. המשפט שנכתב שם: "פורנוגרפייה תעשייתית אינה פוגעת רק בשחקנים בוגרים, אלא גם בילדים שהם קורבנות של תעשייה זו" הוא די ברור ומספק הפרדה קוהרנטית בין אותה פסקה לשאר הטקסט. גם ילדים נפגעים יותר בגלל הביקוש ההולך וגובר לאלימות בפורנוגרפיה. האם כל מאמר שמוזכרות בו המלים "ילדים" ו"BDSM" הוא מאמץ קונספירטיבי שנועד לדכא את קהילת הבדס"מ?

האם זה מופרך לחלוטין לדון בקשר של נטיות בדס"מיות וסחר בנשים? גם אז מדובר במניפולציה? הרי בדיוק באתר הזה מתגשמות להן פנטזיות כאלה. גברים שרוצים למכור אשה, נשים שרוצות להימכר. אז האם לא מן הראוי לנקוט עמדה בשאלה אם הפצת תרבות הבדס"מ עשויה לפתח מבנים אישיותיים שתורמים לתופעת הסחר בנשים?

זאלופון כתב/ה:
רומז מתוך עמדה שיפוטית צדקנית שכל מי שעוסק בזנות או בפורנו עושה זאת בכפייה והוא מנוצל ונפגע מכך


הצדקנות היא דווקא לא לרמוז את אותה רמיזה, אלא להתכחש לה אך ורק מפני שיש כאלה שעושים זאת מ"רצון", ולקבל בכך את ההדר וה"בידוריות" שתעשיית הפורנו, בעיקר בארה"ב, מנסה לשוות לעצמה. שבה כדי להגשים את "החלום האמריקאי", אפשר וראוי לעשות הכל. אמנם יש יוצאים מהכלל, אבל תעשיות הזנות והפורנו, שפעמים רבות מערבות גם סחר בנשים, הן תעשיות גבריות שמנצלות נשים בכל מדי אופנים ורמות. אי אפשר להתעלם מהאסון הרוחני שנגרם לנשים האלה, או לקרוא לטענה הזאת צדקנית, רק בגלל ש"יש יוצאים מן הכלל". אני מעדיף עמדות צדקניות על מיתממות.
חיית מחמד
לפני 19 שנים • 4 באפר׳ 2005
חיית מחמד • 4 באפר׳ 2005
ביל, כל השאלות שהעלית הן לגיטימיות וראויות, אבל מה לעשות, המאמר הזה בכלל לא מתייחס אליהן ברצינות ומנסה לענות עליהן.
יש שם רק נסיון לחיבור אסוציאטיבי (ולכן דמגוגי) בין בדס"מ לתעשיית הזנות הפורנוגרפיה והפדופיליה. והכל בטון אקדמי...
החיבור המניפולטיבי בין בדס"מ לפדופיליה ברור והוא נעשה באותו דיאלוג שבין הפדופיל הפושע לסוחרת הילדים. (ביטוי מזעזע) מה בין חולה הנפש המסוכן הזה ובין בדס"מ? ד-מ-ג-ו-ג-י-ה.
זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 4 באפר׳ 2005
זאלופון​(שולט) • 4 באפר׳ 2005
ציטוט: המאמר שואל שאלה חשובה - מה הן ההשלכות החברתיות של התפשטות הסאדיזם והמאזוכיזם בחברות, ומספר על כמה מההשלכות בזווית ראייה אחת ומסויימת: ניצול שחקניות פורנו, זונות, וילדים


א. אכן, המאמר מעלה סוגיות מעניינות, אך אינו נותן להן תשובות. ל"השלכה" שציינת אין במאמר כל ביסוס. זה לא אומר שהיא לא נכונה, אבל לא מספיק להגיד שסיבה X מובילה לתוצאה Y אלא צריך גם להסביר ולגבות בעובדות. את זאת המאמר אינו עושה, ועל כן אותה "השלכה" אינה יותר מהאשמה ספקולטיבית.

ב. סחר בנשים היא תופעה שראויה לכל גינוי, וכנ"ל כל ניצול לצרכי פורנו או מין ועל אחת כמה וכמה ניצול של ילדים. גם ללא ספק לא כל מי שעוסק בתעשיית המין עושה זאת מרצונו החופשי ומעולם לא טענתי כך. אך לגינוי של תופעות אלו אין קשר לסאדו-מזוכיזם, ומי שסבור שיש קשר - שיסביר מהו אותו קשר ויגבה אותו בעובדות, והנה חזרנו לסעיף א'. בקיצור, אין בעיה לשאול שאלות, גם לגבי הלגיטימיות של תפוצה רחבה של סאדו-מזוכיזם, אך יש בעיה בתשובות פשטניות ושטחיות שאינן מנסות באמת לתת מענה לאותן שאלות. "גישת המדען" העושה כמיטב יכולתו להגיע לאמת עדיפה בעיניי עשרות מונים על "גישת העורך דין" העושה כמיטב יכולתו כדי להוכיח את העמדה בה הוא מעוניין. המאמר הנ"ל הוא "עורך-דיני" לגמרי, וככזה קשה לי לקבלו כרציני, למרות הנושא המעניין שהוא מעלה.
ארז1303
לפני 19 שנים • 5 באפר׳ 2005

Re: בושה איפה עוד אומרים שאנחנו סוטים!

ארז1303 • 5 באפר׳ 2005
אז מה .....
ואולי זה נכון ואולי לא ...
אבל יש כל-כך הרבה חכמים בעולם ולכל אחד יש את השקפת עולמו
השאלה היא למי להתייחס ברצינות ומי סתם מקשקש icon_wink.gif

B.D.S.M

המושג b.d.s.m ניתן לאין סוף אפשרויות . המקובלות היום הם:
bondage/domination
discipline/submission
sado/mazo
מושג זה נבחר מאחר ואכן ניתן לשייך לו כל הגדרה אפשרית בתחום אולם ראשיתו במחקר שנערך
בתחילת המאה ובחן את הגדרת הנורמה החברתית בנושא שפיות ומסוכנת לציבור

BONDAGE

Different Satisfaction Mentality


bondage - שיעבוד/שליטה/התמסרות/משמעת/צייתנות/כניעה/השפלה וכו'
different satisfaction - שולט/נשלט/סאדיסט/מאזוכיסט/לא מקובל/לא שיגרתי /ביזארי וכו'
mentality - דרך חשיבה/סיגנון חיים/השקפת עולם/צורך/מאפייני התנהגות וכו'

הרבה דיבורים ומעט הבנות - אבל - דבר אחד הוסכם :
כאשר הדברים נעשים - בהסכמת הצדדים , בזהירות הנידרשת ובהכרה ( S.S.C )

אין להכריז על המשתתפים - בלתי שפויים


אז... תהנו icon_twisted.gif זה חוקי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ולא כל קשקשן שחושב שהוא נורמאלי יחזיר לכם את ה "וניל " לתפריט icon_wink.gif
The Eagle​(שולט)
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005

הגדרותיו של ה - American Psychological Association

The Eagle​(שולט) • 10 באפר׳ 2005
הלינק המצורף הוא לאתר שלא בדקתי בציציותיו, אבל:
מובאים בו מספר ציטוטים מפרסומיו הרשמיים של ה American Psychological Association, שהוא הגוף האמריקאי המנחה מקצועית את הפסיכולוגים בארה"ב.

למי שאין סבלנות לקרוא - הם מראים כיצד BDSM קיבל לפני הרבה שנים התייחסות של סטייה ואילו היום הוא מוגדר כהעדפה מינית שאינה מצריכה כל טיפול, בדומה להומוסקסואליות. ההסתייגות היחידה המובאת באתר הזה היא שאין מדובר בסטייה כל עוד לא קורה ש (העתקה משם):
the fantasies, sexual urges, or behaviors cause clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning

והנה הלינק:
http://www.unrealities.com/adult/ssbb/v.htm
בירדי
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005

האומה האחרונה

בירדי • 10 באפר׳ 2005
האומה האחרונה שצריך ללמוד ממנה משהו על נפש האדם, גם מבחינה מדעית וגם מבחינה רוחנית, הם האמריקאים. שם, ישנו גם את ספרי הפסיכולוגיה למען שמירה על המערכת הכלכלית והמבנה התרבותי שנגזר ממנה. ולצורך העניין, אותה תשובה ניתנת בכל פעם למתחכם ששולח אנשים לספרי הפסיכולוגיה בארה"ב: הם גם הוציאו את הפדופיליה (להבדיל, להבדיל), כל עוד האדם שחי איתה לא אונס את בניהם ובנותיהם.