סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בסיס עולם הבדסמ בשבילי. מאיפה הכל מתחיל

אישה.
לפני 19 שנים • 1 באפר׳ 2005

בסיס עולם הבדסמ בשבילי. מאיפה הכל מתחיל

אישה. • 1 באפר׳ 2005
קלף האי גשמיות


קלף אי גשמיות מחבר אל הלא נודע. הצבע השחור מכניס אותנו אל הריק. לכאורה, אל הכלום, אך למעשה, הריק מגלם את הפוטנציאל להכל.

כאשר אנו מוכנים לוותר על הידוע והמוכר ולשחרר את האחיזה בגלוי ובחיצוני, נוכל לעשות את המסע אל המרחב האינסופי בו נפגוש את אשר שולח לנו היקום ממקום נקי הפתוח לקלוט ולחוות.

החיבור אל קלף אי-גשמיות דומה לכניסה לחדר חשוך ובלתי מוכר. איננו יודעים מי או מה בחדר. זה יכול להיות כל דבר. זוהי צעידה אל הבלתי נודע, חוויה הנתפסת לרוב, כמפחידה ומאיימת. חוסר וודאות לגבי מה שמצפה לנו בתוך החושך, בתוך הלא נודע, מרתיע ומשתק.

האומץ לנוע קדימה נובע מתוך אמון במה שמזמן לנו היקום, מהקשבה לתחושה הפנימית ויותר מכל – מההבנה שהידוע תוחם ומגביל ואינו מאפשר לחוות אלא חלק מזערי מהפוטנציאל הפתוח בפנינו.

במסורת האינדיאנית ובבודהיזם נתפס העולם הפנימי, הלא נראה, כעולם האמיתי ומה שנקלט בחושים הרגילים הוא עולם מדומה. כדי לחוות את העולם האמיתי יש להיפתח אל חזיונות העולים בחשכה.

טקסי חניכה בעולם העתיק כללו בידוד במקומות חשוכים בהם עברו החניכים חוויות מיסטיות אשר פתחו בפניהם את השער אל המציאות האחרת. החוויה הראשונית מפחידה ביותר, אך ככל ששבים לחוות את המציאות האחרת באופן תכוף יותר, הפחד פוחת.

פעמים רבות הכניסה אל הלא נודע היא כניסה אל מעמקי הנפש, התבוננות פנימית עמוקה. רבים טועים לחשוב שהם מכירים את עצמם ומבינים את המבנה המורכב של האישיות, מודעים לרגשותיהם, או מיטיבים להבין מה מניע אותם. ההיכרות העצמית וההבנה לגבי מהותנו היא תהליך המתנהל לאורך כל החיים. כאשר אנו באים ממקום של מודעות, מתוך הרצון להעמיק ולחבור אל המהות הפנימית שלנו, התהליך הופך עוצמתי ומיטיב יותר.

אל תהליך ההתבוננות הפנימית עלינו לבוא מתוך נכונות להסיר את ההגנות של השכל ולהיפתח אל תת המודע ואל הרבדים העמוקים ביותר של הנשמה. עלינו להיות מוכנים לקבל את מי שאנו באמת, מעבר למסכות, לתדמית החיצונית ולאשליה שיצרנו עבור עצמנו.

הנכונות להיכנס אל הריק מהותית עבורנו בתהליך הלמידה את העצמי ובהתקדמות שלנו במישורים השונים של חיינו. לעיתים אנו עושים זאת מתוך בחירה מודעת ולעיתים מוצאים עצמנו במקום זה. אם נרפה, נרגע וניתן לעצמנו להיפתח אל הלא נודע, נגלה כי מתוך החושך מתחילה בהירות שלא ידענו כמותה ואנו מתחילים לראות את אשר לא נגלה לעינינו קודם לכן – את אשר מעבר למסך האשליה.

לא אחת יצא לי לפתוח את הקלף הזה כששאלתי למה אני שם, למה אני נמשכת לעולם הזה.
ברור שאין תשובות ברורות.
פילוסופיה אחת גדולה? אולי.
אבל הפילוסופיה הזו כל כך מדברת אלי, שעבורי היא ברורה מאוד.


המשך יבוא.....
ארז1303
לפני 19 שנים • 4 באפר׳ 2005

קבלת חוסר הוודאות - מסירת השליטה מרצון

ארז1303 • 4 באפר׳ 2005

הנכונות להיכנס אל הלא וודאי מהותית עבורנו בתהליך הלמידה את העצמי ובהתקדמות שלנו במישורים השונים של חיינו. לעיתים אנו עושים זאת מתוך בחירה מודעת ולעיתים מוצאים עצמנו במקום זה. אם נרפה, נרגע וניתן לעצמנו להיפתח אל הלא בטוח מבחינתנו, נגלה כי מתוך החושך מתחילה בהירות שלא ידענו כמותה ואנו מתחילים לראות את אשר לא נגלה לעינינו קודם לכן – את אשר מעבר לרייקנות בחיינו.
ההכרה שאין ביכולתנו לקבוע מראש את עוצמת ומהות החוויה אותה אנו רוצים לחוות והנכונות העצמית שלנו להתנסות בה . היא מהותה של ההתגשמות/הגשמיות האישית