שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

עצוב לשמוע

Truth Seeker
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005

עצוב לשמוע

Truth Seeker • 10 באפר׳ 2005
הודעה שקיבלתי היום במייל:

איפה אנחנו חיים ?!

ביום ד' 31.3.05 קיבל השופט צבי גורפינקל את עמדת התביעה וקבע שלטכנאי המזגנים שסירב להזדהות ולעבור ביקורת בכניסתו לבית ספר, לא היה דמיון לערבי והוא לא דיבר במבטא ערבי, ולמאבטח הרוסי שירה באיש המתפרץ לא היתה סיבה לירות בו ולהרגו. לכן שלח כבוד השופט את המאבטח הרוסי האומלל ל-16 (שש עשרה !!!) שנות מאסר בפועל.

אם כך יש לשאול:

1. האם ההוראות למאבטחים (ולמאבטח זה) היו לבדוק רק את אלו הדומים לערבים ומדברים במבטא ערבי???

2. מדוע בודקים את התובעת בכל פעם בכניסתה למרכז קניות? רק מפני שהיא דומה לערביה ומדברת במבטא ערבי???

3. מדוע בודקים את כבוד השופט ואת בני משפחתו בכל פעם בכניסתם לקולנוע ולתאטרון? רק מפני שהם דומים לערבים ומדברים במבטא ערבי???

4. כבוד השופט קבע גם שלטכנאי המזגנים לא היה תיק כדי לאכסן בו מטען חבלה. אם כך מדוע בכל זאת בודקים את כבוד השופט בכניסתו ללא תיק לקולנוע? האם המושגים "חגורת נפץ", "אקדח" אינם מוכרים ??

5. האם אין בגזר הדין עידוד "לצפצף" על המאבטח ולחדור פנימה למתקן מאובטח?

6. האם יש בארץ הזו נהג אחד שהרג מישהו בגלל טעות בשיקול דעת וקיבל 16 (שש עשרה !!!) שנות מאסר בבית סוהר שורץ עבריינים?? ומה לגבי אלו שנהגו בזלזול בחוק ביודעין והרגו אדם אחד, או יותר??

7. האם הבחור הצעיר שהשתולל על הכביש במורדות הכרמל, במכונית המפוארת של האבא, והרג זוג הורים, האם חטף גם הוא 16 (שש עשרה!!!) שנים בפנים???

8. האם זה מה שיעשה למאבטח עולה מברית המועצות שאולי טעה בשיקול דעת ברגע של התרגשות? האם זה עונשו ועונשם הכבד של אשתו וילדיו האומללים??????

יש עוד שאלות למכביר בענין גזר הדין התמוה, ביניהן כמובן השאלה מה היה קורה אלו היה זה מחבל.

להזכיר, המקרה אירע בעת שהאינתיפדה היתה עדיין בשיאה.

אם גם את/ה שותף/ה לדעה זו אל תאמר/י לעצמך "טוב,הוא יערער לעליון". הפץ/י מייל זה כדי שידעו רבים ככל האפשר אודות גזר דין זה והמקום בו אנו חיים.


תוספת שלי:
- גם אם היתה פה רשלנות מצד המאבטח, אחרי גזר דין כזה המאבטח הבא בסיטואציה אמיתית יעדיף לתת למחבל להיכנס.
- אני ממש לא עולה חדש ולא תלוי בחסדי המדינה, ומפריע לי לראות שנהיינו מדינה אטומה שרומסת את החלשים בכל דרך אפשרית. מסקנה: אם אתה בדרך להישפט, עדיף שלא תהיה עולה חדש חסר אמצעים והשפעה פוליטית.

תחי מדינת ישראל,
טל
זאלופון​(שולט)
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005
זאלופון​(שולט) • 10 באפר׳ 2005
מתוך הידיעה כפי שהופיעה ב"הארץ":
השופט צבי גורפינקל קבע, כי אין ספק שהנאשם ידע שלא מדובר במחבל והירי לעבר חזהו של הטכנאי ואחר כך לעבר ראשו היה מיותר ואכזרי

משהו חסר לי כאן. אם הנאשם אכן ידע ללא ספק שלא מדובר במחבל, למה לדעת כבוד השופט הוא ירה בו?
על פניו, מההמידע שנמסר, יכולים להצטייר שני סיפורים אפשריים:
על פי סיפור א', אדם בא לשער בית הספר. המאבטח דורש ממנו להזדהות. האדם מסרב להזדהות, מתווכח עם המאבטח ונמלט ממנו אל תוך בית הספר. התנהגות חריגה זו גורמת למאבטח לחשוד באיש, וכיאה לתפקידו הוא רודף אחריו ומנסה לעצור אותו. כשהנ"ל אינו עוצר, המאבטח יורה בו והורג אותו מתוך אמונה שבכך הוא ממלא את תפקידו ומציל את חיי התלמידים.

על פי סיפור ב', אדם בא לשער בית הספר. המאבטח דורש ממנו להזדהות. האדם מסרב להזדהות, מתווכח עם המאבטח ונמלט ממנו אל תוך בית הספר. התנהגות חריגה זו כלל אינה חשודה בעיני המאבטח, כיוון שהאיש לא נשא תיק ולא נראה או דיבר כערבי, כך שלא ייתכן שכוונותיו אינן טהורות. עם זאת, בשל גאווה פגועה או תאוות רצח מטורפת שהתעוררה פתאום, הוא רודף אחרי הטכנאי ויורה בו למוות.

אני מאד מקווה שפסק הדין כלל הרבה מידע שלא פורסם, כי סיפור ב' נשמע אפעס קצת תמוה, ואני הייתי שמח לדעת שהיו לשופט סיבות טובות להאמין בו למעט עוינות אפשרית כלפי יוצאי חבר העמים.

לא שאני סבור שהמאבטח הוא לחלוטין טלית תכולה. היה הגיוני יותר לירות לעבר הרגליים ולא החזה. אבל 16 שנה?! רוצחים בדם קר לא מקבלים עונשים כאלה.
Truth Seeker
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005
Truth Seeker • 10 באפר׳ 2005
בזמן האחרון יש מספיק סיבות להטיל ספק בצדק שנעשה בבתי המשפט בארץ. רוצחים ואנסים שמקבלים עונשים מתוקים כמו סירופ מייפל, ומצד שני אדם שהוא לא לגמרי אשם מקבל עונש כזה מופרז שהייתי מצפה לו במדינות כמו תאילנד. לא נראה לי שהיתה פה ממש אפליה נגד רוסים, פשוט אטימות או טמטום. you name it.
Tame
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005
Tame • 10 באפר׳ 2005
שאלה נוספת שניתן לשאול היא האם התפרצות לבית ספר מצדיקה גזר דין מוות?
ויודעים מה, גם בלי האמירה המטומטמת של השופט על "דמיון לערבי"
האם לאינסטלטור ערבי כלשהו שהתפרץ לביתספר (או לכל מקום אחר) מגיע עונש מוות?

לדעתי כל מערכת האבטחה שלנו רקובה מהיסוד ומבוססת יותר על כסת"ח ורווח מהיר מאשר רצון אמיתי להגן.
אם היו באמת רוצים להגן לא היו מאפשרים מצב בו אפשר להתפרץ לבית ספר, כל מה שצריך זה לשנות את המבנה של השער לקצת יותר מסובך, הפרזול לא עולה כל כך הרבה כסף.

מי שגזר על האינסטלטור עונש מוות ועל המאבטח 16 שנה בכלא זו המערכת הזו, שכנראה גם לא תשתנה ללא התערבות חיצונית לה.
Truth Seeker
לפני 19 שנים • 10 באפר׳ 2005
Truth Seeker • 10 באפר׳ 2005
Tame, אני מסכים עם כל מילה שאמרת.

אבל יחד עם זה אני חושב שיש בארץ תרבות כזאת של 'יאללה, כוס אמק, מי זה השומר הזה שלא נותן לי להיכנס?!?' וזה חלק גדול מהבעיה. אנחנו יוצרים את הבעיות של עצמנו וכאן ראינו דוגמא טובה לזה. לטכנאי המזגנים לא הגיע למות, ועדיין קשה לי לדמיין מצב בו שומר המוצב בכניסה למבנה כלשהו במדינה מתוקנת אחרת כמו ארה"ב או אנגליה היה מהסס לירות במצב של מאבק. האם באמת צריך להתאים את הוראות הפתיחה באש של השומרים לעובדה שאנחנו עם מטומטם? שאין לנו סבלנות להציג ת.ז. כמו כל בן תרבות? אולי נתחיל לעשות את זה גם עם האבטחה בשדות התעופה וללכת מכות כל הדרך אל המטוס? אולי גם אז נכעס כשהם יורים בנו?

הפעם זה לא היה מחבל. במקרה אחר לפני כמה שנים, של נערה-מחבלת שרצתה להיכנס לסופרמרקט בירושלים, היה בדיוק אותו סוג המאבק בין המאבטח למחבלת. מאבק פיסי שבסופו הוא לא הצליח לירות בה. היא פוצצה את עצמה והרגה אותו יחד עם בחורה בת-גילה שעמדה מאחוריה. לכאורה, מבחינת מה שהמאבטח ראה, אין שום הבדל בין שני המקרים. אם אז הוא היה מצליח לשלוף ולירות בזמן, החיים של שני אנשים היו נחסכים.

עדיין, Tame, אני מסכים איתך שהשיטה הזאת באופן כללי דפוקה מהיסוד.
מאסטר יקיר​(שולט)
לפני 19 שנים • 11 באפר׳ 2005
מאסטר יקיר​(שולט) • 11 באפר׳ 2005
TalTul כתב/ה:
Tame, אני מסכים עם כל מילה שאמרת.

אבל יחד עם זה אני חושב שיש בארץ תרבות כזאת של 'יאללה, כוס אמק, מי זה השומר הזה שלא נותן לי להיכנס?!?' וזה חלק גדול מהבעיה.


אבל יחד עם זה אני חושב שיש בארץ תרבות כזאת של:
"וואלה, נתנו לי מדי שומר ונשק, מי לא יזדהה בפניי?!?!
החוק בידיים שלי!"
וזה חלק לא פחות גדול מהבעיה...!

גם השיכרון הזה, של להתפרסם כגיבור היום,
גורם לקלות הבלתי נסבלת הזו ללחוץ על ההדק...
Tame
לפני 19 שנים • 11 באפר׳ 2005
Tame • 11 באפר׳ 2005
אז המסקנה המתבקשת משתי התגובות האחרונות (שאני מסכים איתן לגמרי) היא כמו שגיא מרוז אמר ותמיד אומר לאחרונה:
"אנחנו עם אלים"

הצרפתים יודעים לבשל, היפנים טובים בטכנולוגיה, האנגלים מנומסים ואנחנו אלימים..
כל עם והקטע שלו לא?
Truth Seeker
לפני 19 שנים • 12 באפר׳ 2005
Truth Seeker • 12 באפר׳ 2005
קלעת בול. אנחנו אלימים. חבל