צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שדולת הנשים: להוריד הקמפיין הסקסיסטי של המשביר

Romantikan​(שולט)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005

שדולת הנשים: להוריד הקמפיין הסקסיסטי של המשביר

Romantikan​(שולט) • 18 במאי 2005
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3087086,00.html

מתוך הלינק :

"...מן הפרסומת עולה התייחסות משפילה ומזלזלת כלפי נשים. האישה מוצגת כחפץ באמצעות הדמייה לבובה על חוטים... ואינה מסוגלת להתנגד או למחות. האישה היא קולב".

עוד טוענת השדולה, כי המסרים המועברים בפרסומת חמורים, פוגעים ומפלים, ואין להם מקום בחברה שוויונית ומתקדמת...

האם מסר של נשים חלשות, חסרות אופי, חסרות עמוד שדרה, חסרות יכולת שליטה, חסרות יכולת לחשוב למען עצמן - אמור לעודד נשים לרכוש את הבגדים?

...השדולה דורשת מהרשות השנייה ומהמשביר לצרכן להסיר את הפרסומת לאלתר."

----------------------------------------------------------------------------------------------------

לאחרונה מתרחבת התופעה של שימוש במוטיבים בדסמיים בפירסומות,
עד עכשיו אם אני לא טועה תמיד היו המוטיבים של שליטה נשית, דבר שכמובן יש לברך עליו.

הפעם נראה לי שמישהו קצת הגזים עם העניין ומנסה למתוח קצת יותר מדי את החבל (תרתי משמע)
Tamashi Nawa​(שולט)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005
Tamashi Nawa​(שולט) • 18 במאי 2005
משום מה לא זכור לי שהשדולה פצתה את הפה כשהייתה את הפירסומת שנשים בוחרות גברים שארוזים על מדפים, כאילו הם חפצים, אובייקטים....
Dark Artist​(שולט)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005

מסכים עם אביס

Dark Artist​(שולט) • 18 במאי 2005
Abyss כתב/ה:
משום מה לא זכור לי שהשדולה פצתה את הפה כשהייתה את הפירסומת שנשים בוחרות גברים שארוזים על מדפים, כאילו הם חפצים, אובייקטים....

אפשר גם לתת בתור דוגמה את הפרסומת שרצה עכשיו בטלוויזיה של TNT בה ראשים של גברים מוצגים חסרי אונים בצורה נלעגת בחדר השינה של "טורפת הגברים" בפרסומת.
היום כן יש אפליה מתקנת בין שני המינים בפרסום לפחות
מיתוסית​(שולטת)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005
מיתוסית​(שולטת) • 18 במאי 2005
אוף איזה בלה בלה. כשזה קרוה ההיפך, באמת אף אחד לא מדבר.
היה אותו סיפור עם הפרסומת של יעל בר זוהר ואיתן אורבך ובכללל כל הפרסומות של פוקס...

אני מאמינה שרוב האנשים מבינים שזאת רק פרסומת.
הרי זה כמו שנאמין שכל אבקות הכביסה אכן עושות את החולצה המוכתמת למבהיקה מלובן טהור וחדש...
scorpio king​(שולט)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005
scorpio king​(שולט) • 18 במאי 2005
אביס, דארק ארטיסט.

הדוגמאות שנתתם הם רק חלק משורה שלמה של פרסומות שהוצגו בשנים האחרונות שבהם כחלק בסיסי מהקונספט המוצג בפרסומת האישה מופיעה בתפקיד שבעבר לכאורה היה שמור לגברים כדוימננטית וכמכתיבת הסיטואציה המוצגת בפירסומת. זה לפעמים נעשה בצורה מוגזמת ומוקצנת עד כדי אבסורד כזה שרק בעולם הפנטזיה יכול להתקיים. המקום ממנו הסיטאציות האלו נכתבות שקוף עד כדי גיחוך. כאילו רק על ידי הקצנה והיפוך טוטלי של הייצוגים התקשורתיים הקונבנציונלים שהיו שמורים לגברים ונשים האשה תוכל לגאול את עצמה. אלו בדרך כלל פרסומות שקריות שבאות לתת לצופות בהן אשליות ויזואליות שבינה למציאות אין הרבה קשר ורק מצביעות על חוסר הביטחון של מי שכותבות אותם.
בדרך כלל מי שאחראי למגמה הזו הן נשים צעירות יחסית שלא מפחדות לכתוב תסריטים בוטים ועושות את זה במכוון. האמת שזה לא ממש מרגש ואפילו לא מרגיז. סתם קוריוז. אף גבר לא עשה מזה עניין וחשב שזה מאיים על גבריותו וספק אם ברוב במקרים שמים לכך באמת לב מלבד חבורה מצומצמת של אנשים או במקרים בהם באמת ההקצנה מגיעה לשיאים. זה נחמד כשעושים את זה במידה אבל ברגע שזה מוגזם כאילו להרגיז במכוון זה פתטי. לא מכיר גבר שהעניינים האלו טורדים את שלוותו . יש לנו באמת עיסוקים יותר חשובים להתעסק בהם מאשר הייצוג המגדרי הגברי בפרסומות של TNT

המצחיק הוא שבפרסומת של יוסף ראו לנכון שדולות הנשים למיניהן לעלות על בריקדות. הן לא מבינות עד כמה הן טועות ועד כמה הן מרדדות את הוויכוח ואת האג'נדה שלהן ובסופו של דבר עושות למעצב ולפרסומת פרסומת שהוא בחיים לא חלם עליה.

לעצם הפרסומת היא קצת יותר מתוחכמת ומורכבת מכדי להבין אותה כפשוטה אבל בעלות האג'נדה לקחו אותה לכיוון היחיד שהן מכירות כי זה כל מה שהם רואות בעולם. באותה מידה של רדידות אפשר להגיד שכל קשר בין דום לסאבית הוא אנטי פמיניסטי ואנטי אנושי ואיזה אנטי שלא תבחרו אם זו נקודת המבט בה בוחנים כל דבר בעולם . אגב גם אלמנטים מעולם הBDSM בפרסומות הופכים לנפוצים יותר ויותר והם עוד יהיו עוד יותר נפוצים בתקשורת וזאת לא המצאה שלנו. ישנה פרסומת מסויימת במגזין אמריקאי שמגיעה למליוני קוראים שהתפרסמה לאחרונה שבה האישה רוכנת על גבר כשהיא מחזיקה שוט ארוך ומאיים במיוחד. זה נדמה לי פרסומת למסטיק. גם כאן אפשר לשאול מה הקשר ולא נראה לי שמישהו שם התרגש מהפירסומת דווקא בגלל ששוב האישה הייתה הדומיננטית בסיטואציה ואז זה "בסדר". אם זה הייתה הפוך בטח גם שם מישהו היה צריך לשלם על זה בראשו.
מוש​(נשלט){k}
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005
מוש​(נשלט){k} • 18 במאי 2005
ציטוט: המקום ממנו הסיטאציות האלו נכתבות שקוף עד כדי גיחוך. כאילו רק על ידי הקצנה והיפוך טוטלי של הייצוגים התקשורתיים הקונבנציונלים שהיו שמורים לגברים ונשים האשה תוכל לגאול את עצמה. אלו בדרך כלל פרסומות שקריות שבאות לתת לצופות בהן אשליות ויזואליות שבינה למציאות אין הרבה קשר ורק מצביעות על חוסר הביטחון של מי שכותבות אותם.
בדרך כלל מי שאחראי למגמה הזו הן נשים צעירות יחסית שלא מפחדות לכתוב תסריטים בוטים ועושות את זה במכוון. האמת שזה לא ממש מרגש ואפילו לא מרגיז. סתם קוריוז.



ואוו!!!
הייתי שמח לדעת מהיכן אתה שואב את המידע הכה נחרץ, מוחלט ושגוי שאתה מפיץ כאן ברבים.

סתם, פור דה רקורד, אתה טועה!

ואם לדבר על הפרסומת הספציפית הזו אז היא לא קשורה לבדס"מ בשום צורה. היא נובעת מתוך הקונספט של קורבנות אופנה, במקרה הזה נשים. היא אמורה לחייך ולשעשע ולא לעשות מעבר לזה.
בכלל חלק גדול מהפרסומות אמורות לספק בידור וכיף (אההה כן ולמכור!) ולא להעניק משמעויות או תכנים לשום דבר בעולמנו. משחקי שליטה בין נשים לגברים קיימים מאז ומתמיד, גם בפרסום. אז משתמשים בזה, אז מה?

cow.gif
Aragorn​(שולט)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005
Aragorn​(שולט) • 18 במאי 2005
גם אני חושב שאין שום קשר בין הפרסומת המדוברת לבין בדסמ
ובאופן כללי, הניסיון לקשר כל שטות לבדסמ לא נראה לי לענין
לטוב ולרע, העולם לא סובב סביב בדסמ.
תאיר​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005
תאיר​(נשלטת) • 18 במאי 2005
לא נראה לי הגיוני בפרסומת לאופנה לרמוז ללקוחות הפוטנציאליות שקניית השמלה הוורודה הזוועתית במחיר מופרך תהפוך גם אותן לקורבנות אפנה.

באותה מידה אפשר לטעון שהפרסומת מנסה להראות שמי שתלבש את השמלה הנ"ל תסבול מדלקת עיניים חריפה.
scorpio king​(שולט)
לפני 19 שנים • 18 במאי 2005

אכן לא הגיוני תאיר...

scorpio king​(שולט) • 18 במאי 2005
תאיר כתב/ה:
לא נראה לי הגיוני בפרסומת לאופנה לרמוז ללקוחות הפוטנציאליות שקניית השמלה הוורודה הזוועתית במחיר מופרך תהפוך גם אותן לקורבנות אפנה.

באותה מידה אפשר לטעון שהפרסומת מנסה להראות שמי שתלבש את השמלה הנ"ל תסבול מדלקת עיניים חריפה.



לא לא הגיוני לרמוז שהלקוחה הופכת אותן לקורבנות אופנה וכן אין בפרסומת אגב שום קשר לBDSM.
העניין שהוא שונה. שדולת הנשים התייחסה לסרט בפן הכי רדוד שלו ופשוט בחרה את המסר שרצתה. הסיפור הוא אחר ולא אני לא מתפלא שהן פיספסו את הנקודה. הן הרי ידחפו את האג'נדה שלהם בכוח....

ישנן שני דברים שאמורים לעבוד בסרט. האימג' הראשוני הוא חזק ובזמן קצר יחסית אמור להעביר מסר שאחרים היו בוחרים להעביר בקמפיין הרבה יותר ארוך ומתוקשר. הדבר השני שמתווסף לו הוא דמות המריונטה בפרסומת - מלאני פרס פשוט מתעוררת לחיים ממצב של חוסר אונים ואולי תרדמת למצב שבו היא מרגישה את עצמה ואת החיות שבה כשהיא לבושה בבגדים של יוסף.
בניגוד לאופן שבו רצו להבין מי שרצה להבין אין פה מסר של שליטה. לא במקרה הפרסומת מצולמת כמו שהיא מצולמת. בתחילה צילום של המריונטה ורק בסוף אנחנו מבינים שמי שמכיוון אותה הוא יוסף ורק לאחר שהיא מגיעה למצב ההתעוררות שלה. העניין פה הוא השליטה של יוסף אלא ההתעוררות של מלאני. הצילום שלו בסוף אמור בסך הכל לגרום לנו לזהות את המעצב עם הביגוד שמלאני לובשת. אם היו מראים את כל הסרט מנקודת מבטו של יוסף כמי ששושלט במלאני פרס אז אולי הייתה סיבה לכעס אבל יוסף הוא כלל לא העניין אלא מה שעובר על דמות המריונטה. כמה חבל. לטעמי אגב דוגמא פשוטה לפירסומת מינימליסטית וחכמה עם אימג' מרכזי חזק שנשאר בראש . כרגיל לא חסרים כאלו שאפילו יעוותו את המסר כדי להתאים אותו לצרכים שלהם.
חבל.
תאיר​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 19 במאי 2005
תאיר​(נשלטת) • 19 במאי 2005
אם אין לך מקורות במשרד שיצר את הפרסומת הרי שהפרשנות שלך טובה כמו זאת של כל אחד אחר. ואם אתה מכיר את הפרסומאים עדיין אין זה אומר כי מה שהם תכננו להעביר זה אכן המסר שהם מעבירים בפועל.

בפועל אם היו מבקשים מ10 אנשים לתאר את הפרסומת שתי ילדות בנות 15 היו אומרות "וואי יש לה שמלה וורודה מדאימה!" והשאר היו מתארים בובה על חוטים.

דווקא העובדה שהשולט בחוטים נחשף בסוף מגבירה תחושה של חשיפת קונספירציה - היא מתעוררת מעלפון כשעיניה טרוטות ומגלה שהיא קשורה בחוטים, כאילו עברה תהליך פינוקיו הפוך. ומי שעולל לה את זה זה יוסף.