צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

על רגעים של צער ורגעים של אושר

DomDomina​(שולט)
לפני 21 שנים • 6 במרץ 2003

על רגעים של צער ורגעים של אושר

DomDomina​(שולט) • 6 במרץ 2003
עם היוולדו של האדם הפקיד בידיו האלוהים שתי קופסאות מרובעות אפורות ופשוטות מראה.

שאל האדם את האלוהים לשם מה שתי הקופסאות?
אמר אלוהים לאדם: "בקופסא אחת תניח את כל החוויות הטובות של חייך, את רגעי הנחת והשמחה, את שעות האושר והצחוק, כל דבר שגורם לך עונג, שממלא אותך באהבה תניח בקופסא הראשונה".

"ומה אשים בקופסא השניה?"
שאל האדם. את כל רגעי הכאב והצער " אמר לו האלוהים. "את כל אותם רגעים של בדידות, את הרגעים שמשאירים בך הרגשה של אי נוחות, תניח בקופסא את המועקה והכאבים, את הבכי והייסורים, את כל החוויות הלא נעימות של חייך".
"ואיך אדע להבחין בין הקופסאות?" שאל האדם.
"שתיהן אפורות ופשוטות".
"ברגע שתתחיל למלא אותן בתוכן תדע להבחין ביניהן" הבטיח לו האלוהים.

החל האדם את חייו. את כל רגעי השמחה והאושר הניח בקופסא אחת, ובשניה הכניס את רגעי הכאב והצער. במהלך השנים החלה קופסת האושר להשתנות, היא לא הייתה עוד אפורה אלא צבעונית, ועם כל חוויה שמחה נוסף בה עוד צבע ועוד דוגמא עליזה. אך קופסת הצער לא השתנתה מעולם, צבעה נותר אפור רגיל ומשעמם.

הגיע יומו של האדם לעמוד בפני בורא עולם. כשהגיע לשערי שמים התבקש האדם להציג בפני האלוהים את קופסאותיו. הרים האדם את קופסת האושר הצבעונית, והנה היא כבדה, אבל משקלה לא הכביד עליו והוא יכול היה לשאת אותה אל לפני כיסא הכבוד ולהניח אותה לרגלי האלוהים. גם קופסת הצער לא הייתה כבדה, משקלה כאילו לא השתנה במשך השנים.

פתח אלוהים את קופסת האושר והחל מפזר רגעי שמחה בהיכל. פיזזו רגעי האושר סביב האדם, והזכירו לו כמה מאושרים וטובים היו חייו. שמח האדם בזיכרונותיו החיוביים והודה לאלוהים שגרם לו לאסוף אותם כל חייו.

הגיע רגע פתיחת קופסת הצער. התכווץ האדם במקומו, הוא לא רצה שאלוהים יפזר בהיכל את שעות הכאב של חייו, הוא לא רצה להיזכר בבדידות ובייסורים, במועקה ובכאבים.
"פתח את הקופסא" הורה לו האלוהים.
פתח האדם את הקופסא והביט לתוכה והנה היא ריקה. בתחתיתה פעור חור גדול.
"אני מצטער " אמר האדם לאלוהים. "כנראה פגמתי בקופסא במהלך השנים. יש בה חור ודרכו כנראה ברחו כל רגעי הצער, אין לי שום רגע עצוב להציג בפניך".
חייך האלוהים אל האדם. "הקופסא שלך אינה פגומה. ככה נתתי לך אותה - עם החור".
האדם לא הבין. "קופסא עם חור? לשם מה?"
אמר האלוהים. "לאדם קשה להתנתק מהרגעים של חייו, בין אם אלה רגעים של אושר או רגעים של עצב. מאחר ולא רציתי שתאגור את רגעי הצער, נתתי לך קופסא עם חור שדרכה יכלו רגעי הצער לצאת ולהעלם מחייך. לא רציתי שתישא את משא הכאב לאורך כל החיים, מספיק שחווית את הצער פעם אחת, אינך צריך לשוב לחוות אותו השנית".
"אם כך לשם מה בכלל נתת לי את הקופסא?" שאל האדם.
"אין האדם יכול להימנע מהזיכרונות", אמר האלוהים, "הזיכרון הוא חלק ממהות האדם. בעוד שאני רוצה שאדם יזכור כל רגע משמח בחייו, אינני רוצה שיזכור בכל פרט ופרט של הכאב - לכן קופסא האושר נועדה לאגור וקופסת הצער נועדה לשחרר את הכאב".

אכן - זה מה שראוי לאדם לעשות - לזכור את הרגעים הטובים של החיים, ולשכוח את הרעים - אין טעם להתמקד בכאב - הוא מכביד ומגביל, בעוד האושר והשמחה מצעידים את האדם קדימה ומקלים עליו את החיים.
ידיים קשורות לרווחה​(נשלט)
לפני 21 שנים • 15 במרץ 2003

I Want my pain

icon_cool.gif icon_exclaim.gif
סיפור יפה אני אהיה חייב לזכור אותו. אבל אני חולק איתך על המסקנה הסופית, אולי הכאב לא נעים, טוב לפעמים זה כן, הרי הקהילה שלנו בנוייה על כאב. אבל ברצינות, הכאב הוא חלק מאיתנו הוא מעצב אותנו, מחזק או מחליש אותנו כל אחד לפי האופי שלו. הרי אם ללכת להכי קיצוני חייל בטירונות שמסיים מסע כומתה של 120 ק"מ מגלה בעצמו כוחות נפש עצומים הוא לא ייהנה מההליכה והיבלות על הרגליים אבל הכוחות שהוא יגלה בעצמו את זה הוא יירצה לזכור. אני גם לא בטוח שההנאה דחפת אותנו קדימה, הרי כשנוח לך כמו שרשום בחתימה שלי אתה לא תתאמץ
אתה נשאר במקום, ואילו כשכואב לך ולא נעים אתה מנסה לשנות ולהשתפר.

לסיכום אם מישהו היה בא אליי והיה רוצה לקחת ממני את הכאב שלי הייתי אומר לו עוף מכאן!!!!! : icon_evil.gif תשאיר לי את הכאב שלי אני רוצה אותו הרווחתי אותו. icon_twisted.gif icon_twisted.gif
DomDomina​(שולט)
לפני 20 שנים • 10 במאי 2003

מעלה נשכחות

DomDomina​(שולט) • 10 במאי 2003
סיפור יפה,שכדאי שהרבה יקראו queen.gif whip.gif
DomDomina​(שולט)
לפני 20 שנים • 10 במאי 2003

ובאותה הזדמנות שאתם כאן,איזה משל סיני עתיק.

DomDomina​(שולט) • 10 במאי 2003
מסופר על עני מרוד שקיבץ נדבות בקרן רחוב.

עבר איש ונתן בידו מטבע.

במחצית המטבע ,קנה הקבצן מנת אורז,ובמחצית השניה קנה פרח אדום ויפה.

שאלו האיש:"מטבע קטנה הייתה ביידיך,ואת מחציתה בזבזת על פרח?",

השיב לו הקבצן:"האורז הוא כדי שאוכל לחיות,והפרח כדי שיהיה לי בשביל מה לחיות".

queen.gif whip.gif
שוקולית​(שולטת)
לפני 20 שנים • 11 במאי 2003
שוקולית​(שולטת) • 11 במאי 2003
מדהים ושוב,מדהים!!!

ידיים קשורות-דוקא השורה האחרונה באה לתת לנו מסר,לחיים מאושרים יותר.
נכון הדבר שלא,שוכחים את הדברים הלא טובים שקרו לנו בחיים אבל,הגדולה היא לא לחפור בכאבב,לא להתמקד בו,לנסות לא לחשוב פשוט,להמשיך הלאה ולהאחז בחוויות החיוביות בחיינו.
אם נעשה כך,גם נרוויח אושר וגם נרוויח שלווה עם הסובבים אותנו.
DomDomina​(שולט)
לפני 20 שנים • 11 במאי 2003

בדיוק שוקולית

DomDomina​(שולט) • 11 במאי 2003
בדיוק שוקלית
היטבת להסביר את זה,תודה
ולגבי הקבצן,אני מיישם את זה הלכה למעשה
בחצי ממה שיש לי אני חי,ובחצי השני , שיהיה טעם לחיי icon_lol.gif
queen.gif whip.gif