אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

זלדה

hulego
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

זלדה

hulego • 17 באוג׳ 2005
בספר "פנאי" של המשוררת זלדה מצאתי את השיר הבא:

התופרת

ביום ביתה הקטן כה שומם.
בלא ידיד, בלא חתן,
בלילה ישלט בה אדון
נעלה, נאמן.

כשתחלה - יחבקנה,
כשתגוע - ינשקנה,
כשתמות -
יאמצנה אל לבו הקר,
בידים של עפר.
גרניקה​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

לא חושבת שלכך היא כיוונה.

גרניקה​(נשלטת) • 17 באוג׳ 2005
מדובר בזלדה החרדית, זוכר?
נכון, יש לה שירה שניתנת להתפרש כאינטימית/מינית, אבל גם את שיר השירים אפשר לפרש איך שרוצים.
היא לא רחל, היא בטח לא וולך, ליריקה סאבית לא ממש מאפיינת את זלדה.

אולי אני טועה, אולי לא... כבר לא נוכל לברר לעולם.
hulego
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

מה זה משנה?

hulego • 17 באוג׳ 2005
מדובר על זלדה החסידית, לא החרדית (מה גם ששורה כגון "יאמצנה אל לבו הקר", לא יכולה בשום פנים ואופן להתייחס לאלוהים לפי תפיסתה. כאן מדובר על משהו אחר, יהיה אשר יהיה). מדובר גם על זלדה חשוכת הילדים, היתומה. אבל, מה זה משנה? הבה נפקיע לרגע את המילים מבעליהן. נסי לצאת, ולו לרגע, מדלת אמותיך, להפשיט מעליך את בגדי הלבד המסריחים מזיעה, דעתנות ואינטלקט נבוב העוטפים כתכריכים את נשמותינו העירוניות והציניות.
כליל​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

לא מסכימה איתך.

כליל​(נשלטת) • 17 באוג׳ 2005
אגיב אחר כך.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך רביעי אוג' 17, 2005 3:00 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
Aragorn​(שולט)
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005
Aragorn​(שולט) • 17 באוג׳ 2005
אני חושב שהיא התכוונה למלאך המוות ולא לאיזה דום שמצליף בה
על כל מקרה אין שום קשר בין השיר הזה לבין מין.

ו hulego אני לא מבין למה אתה משתמש במילים כל כך חריפות נגד גרניקה/כליל.
זה לא לענין.
hulego
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

דמוקרטיה

hulego • 17 באוג׳ 2005
מאסטר ג'יימס, מי בכלל דיבר על מין? כפי שראית אין כל פרשנות לצד השיר. בכל מקרה, אני שמח שעדיין נשארו אבירים בעולם המגינים על עלמות במצוקה. אני מקווה רק שאינך דון קישוט. ראה את המילים "החריפות" דלעיל כמתייחסות גם אליך, ככה נרגיש כולנו בדמוקרטיה נאורה ושוויונית עם מלמלות וורודות.
Aragorn​(שולט)
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005
Aragorn​(שולט) • 17 באוג׳ 2005
המילים החריפות מתיחסות גם אלי? icon_sad.gif
אויייייייי
נעלבתי
אהווו
אהווו
(זה היה בכי קורע לב למי שלא הבין)




rffl.gif rffl.gif rffl.gif
אחחח
בן אדם
הטפשות חוסר הבטחון העצמי שלך קורעים אותי מצחוק


יש לך עוד הרבה מה ללמוד לפני שתגיע לרמה שתאפשר לך לדבר איתי
שא ברכה.
גרניקה​(נשלטת)
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

איש,

גרניקה​(נשלטת) • 17 באוג׳ 2005
1) במידה ואתה רוצה להפקיע את המילים - אזי בהחלט אפשר לייחס לשיר הזה מוטיב סאבי.
2) זלדה משוררת נפלאה ומופלאה ולא הוערכה מספיק בזמנו, על זה אתה בודאי תסכים.
3) אכן, לא פירשת את השיר, רק נתת אותו נטו תוך איזכור (קרדיט) שם הכותב.
4) לצאת מדלת אמותיי זה בלתי אפשרי, גם אתה לא יכול לעשות כן, כולנו באים לכאן (בעיקר לשם) עם המטען, הדעות, הקביעות והקבעונות.
5) אני טרחנית פולניה, אבל את זה אתה כבר יודע.
6) שיר סאבי אמיתי? 'אשה' של רחל או 'לפני שינה' של וולך יספקו את הסחורה.
7) אלוהים? מי דיבר על אלוהים בכלל? התייחסתי למשהו אחר לחלוטין כשהזכרתי את דתיותה של זלדה.
8 )עיצבנת אותי, אבל הכל מעצבן אותי בימים אלו, החום נוגס בשאריות התבונה ששרדה את משא שנותיי.
9) מלמלות וורודות זה השאור שבעיסה, בל נשכח שכמו כל נקבה ממוצעת אני חולמת על מיסטר דארסי מטאפורי.

* ג'יימס, תודה, אבל אני לא בדיוק זקוקה לעזרה כלשהי, פה ודעות מוצקות יש לי ברוך השם.
hulego
לפני 19 שנים • 17 באוג׳ 2005

ללא פרשנות או הערה קצרה

hulego • 17 באוג׳ 2005
אני מתקשה להאמין שאני צריך לעשות זאת, אך לאור הטרחנות הפולנית שפושה כאן (זה נאמר בחיבה ולא כהתרסה) הערה קצרה: השיר הובא כפי שהוא ללא כל דברי פרשנות. הרעיון הוא להתייחס למילים עצמן בלבד. ברור לחלוטין שהשיר במקורו אינו מכוון לפאן סאדו-מאזוכיסטי כלשהו במובן הטכני שלו. עם זאת, בין השורות, וגם מעליהן, מסתתר לו עולם מלא, אפוף עשן וקדמוני של שליטה. שליטה אינה מצטמצמת לBDSM. לעניות דעתי, הצנומה, ה"אדון" היא הבדידות (ולכן גם שם השיר, "התופרת", היושבת רכונה בביתה הריק על תיקון סמרטוטים של אנשים אחרים) והבדידות יכולה להיות שולט\ת עוצמתיים ביותר.