צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

המורה המפוטרת תובעת

בקרקעית האוקיאנוס​(נשלט)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
פאני, אני התייחסתי למציאות המשפטית, לא תקווה המוסרית\ערכית. בתור מי שעוסק בהוראה אתה מחוייב לתת דין בחשבון לעובדות לפני שאתה פועל לפי התקוות. וזאת דווקא אם אתה רוצה לשנות את המציאות.
כדאי לך קודם כל לנסות לדעת את "העובדות" ההיסטורית לאשורן, ואחר כך לפרשן לפי עמדה כזאת או אחרת.
אני בספק מאוד אם אותה מורה עשתה מה שעשתה "מטעמים אידיאולוגים" כמו איזה פעיל "בשלום עכשיו" או מה שזה לא יהיה. עשתה טעות - כפרה עליה בסדר. חבל להעצים את הטעות הזאת בתביעה שעלולה לגרום לכך שהשופט יגלגל אותה מהמדרגות , היא תפסיד וגם תצטרך לשלם את הוצאות המשפט של רשת אורט. זה הכל.

ודיי עם השטויות האלה - יש הבדל בין לפרסם תמונות שלך בפייסבוק או מה שלא יהיה לבין ללכת לתכנית טלוויזיה. קצת שיקול דעת בבקשה.
newoldone
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
newoldone • 16 באפר׳ 2013
פאני היל כתב/ה:
בקרקעית האוקיאנוס כתב/ה:
מצטרף לדעתה של פאני בתור מי שגם "עוסק בהוראה" (מודה באשמה). אבל השופט ידחה את התביעה שלה לא עקב נטייה המינית אלא בדיוק עקב העובדה שהיא לא "ידעה להפריד", ברגע שפרסמת משהו כזה עירבבת בין חייך האישיים לבין חייך המקצועיים, חשפת כביכול "תכנים למבוגרים" לפני "תלמידים" שאינם עדיין מוכנים לחשיפה כזאת ועוד עשית את זה בצורה דיי מטופשת. וזה סוף פסוק מבחינה משפטית לדעתי.


פאני, זו הייתה תשובה אלי? כי אם כן כנראה לא הסברתי את עצמי טוב. הנקודה שלי לא הייתה היכולת לעשות הפרדה בין חיי הבדסמ במועדונים לבין העבודה וחיי היומיום. הנקודה הייתה שחיי בדסמ וחיי מועדוני בדסמ הם שני דברים שונים. את יכולה לחיות חיים שלמים של בדסמ בלי שכף רגלך תדרוך במועדון, ובלי שיהיה לך שום עניין בסוג בילוי כזה. בדיוק כשם שאת יכולה לחיות עם בת זוג בלי להיות חלק מסצינת מועדוני הגייז, וכשם שאת יכולה לחיות חיים וניליים בלי לבלות במועדוני חשפנות או חילופי זוגות. הזיהוי של נטייה בדסמית עם בליינות במועדונים בדסמיים - בין אם הבליינות הזו נעשית בדיסקרטיות ובין אם לא - מעצים סטריאוטיפ שלא תורם למאבק על לגיטימיות ושוויון. ולכן כשמישהי שצולמה משחקת תפקיד של מארחת במועדון סקס טוענת לאפלייה על רקע נטייה מינית, כאילו שהנטייה המינית זהה לפעילות במועדון, היא לא בדיוק תורמת לקהילה.

ובזה לא אמרתי שבליינות במועדונים האלה היא כשלעצמה "רעה", או מצדיקה פיטורים, אלא שהדיון שהיא צריכה לעורר הוא אחר: לא דיון על חשיפת קיומה של נטייה מינית זו או אחרת של מורים, אלא דיון על מקומם של מתירנות, מיניות ממוסחרת וביטויים פומביים של מיניות, בחיים שאחרי שעות העבודה של מורים (או בעלי תפקידים אחרים).
Winner​(מתחלפת)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
Winner​(מתחלפת) • 16 באפר׳ 2013
newoldone כתב/ה:
פאני היל כתב/ה:
בקרקעית האוקיאנוס כתב/ה:
מצטרף לדעתה של פאני בתור מי שגם "עוסק בהוראה" (מודה באשמה). אבל השופט ידחה את התביעה שלה לא עקב נטייה המינית אלא בדיוק עקב העובדה שהיא לא "ידעה להפריד", ברגע שפרסמת משהו כזה עירבבת בין חייך האישיים לבין חייך המקצועיים, חשפת כביכול "תכנים למבוגרים" לפני "תלמידים" שאינם עדיין מוכנים לחשיפה כזאת ועוד עשית את זה בצורה דיי מטופשת. וזה סוף פסוק מבחינה משפטית לדעתי.


פאני, זו הייתה תשובה אלי? כי אם כן כנראה לא הסברתי את עצמי טוב. הנקודה שלי לא הייתה היכולת לעשות הפרדה בין חיי הבדסמ במועדונים לבין העבודה וחיי היומיום. הנקודה הייתה שחיי בדסמ וחיי מועדוני בדסמ הם שני דברים שונים. את יכולה לחיות חיים שלמים של בדסמ בלי שכף רגלך תדרוך במועדון, ובלי שיהיה לך שום עניין בסוג בילוי כזה. בדיוק כשם שאת יכולה לחיות עם בת זוג בלי להיות חלק מסצינת מועדוני הגייז, וכשם שאת יכולה לחיות חיים וניליים בלי לבלות במועדוני חשפנות או חילופי זוגות. הזיהוי של נטייה בדסמית עם בליינות במועדונים בדסמיים - בין אם הבליינות הזו נעשית בדיסקרטיות ובין אם לא - מעצים סטריאוטיפ שלא תורם למאבק על לגיטימיות ושוויון. ולכן כשמישהי שצולמה משחקת תפקיד של מארחת במועדון סקס טוענת לאפלייה על רקע נטייה מינית, כאילו שהנטייה המינית זהה לפעילות במועדון, היא לא בדיוק תורמת לקהילה.

ובזה לא אמרתי שבליינות במועדונים האלה היא כשלעצמה "רעה", או מצדיקה פיטורים, אלא שהדיון שהיא צריכה לעורר הוא אחר: לא דיון על חשיפת קיומה של נטייה מינית זו או אחרת של מורים, אלא דיון על מקומם של מתירנות, מיניות ממוסחרת וביטויים פומביים של מיניות, בחיים שאחרי שעות העבודה של מורים (או בעלי תפקידים אחרים).

אהבתי את חידוד השאלה דווקא כי התשובה ככ ברורה מאליה. או שאולי אסור לאנשי ציבור לבטא מיניות פומבית במועדונים? לי זה מזכיר את איבוד חופש הפרט משטרים חשוכים וצמרמורת ובחילה!
רפאל
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
רפאל • 16 באפר׳ 2013
Dancing Queen כתב/ה:
אהבתי את חידוד השאלה דווקא כי התשובה ככ ברורה מאליה. או שאולי אסור לאנשי ציבור לבטא מיניות פומבית במועדונים? לי זה מזכיר את איבוד חופש הפרט משטרים חשוכים וצמרמורת ובחילה!


לא, אינני חושב שאנשי ציבור (במובן הרחב ביותר של המילה) צריכים להדיר את רגליהם ממועדונים.

אבל אני לא חושב שזו הסוגיה שעומדת על הפרק (ואנשים אומרים את זה כבר מתחילת השרשור). אז בואי נחדד את הסוגיה עוד יותר. איננו מדברים על אנשי ציבור באופן כללי, אלא על מורים לילדים. ואיננו מדברים על כניסה למועדונים, אלא על התנהגות מינית של מורה לפני תלמידיו. מורה לא חייב להיות בתול, והוא לא חייב להיות ונילי. אני גם לא רואה בעיה בכך שבזמנו הפנוי הוא ילך למועדונים. אבל אין מקום לכך שמורה יופיע באופן מיני לפני תלמידיו. וכמו שהוא לא מגיע לבית הספר בלבוש פטישיסטי ועושה פוזות מיניות, כך הוא גם נמנע מהופעה כזו בטלויזיה. יש הבדל בין ללכת למועדון באופן פרטי, לבין להופיע בתוכנית טלויזיה פופולרית. נכון? להופיע בטלויזיה פירושו של דבר להגיד לכל העולם "תראו אותי", ובין אם ילדים רואים את המורה שלהם במפגן של מיניות בין כותלי הכיתה או על המסך הטלויזיה - זה לא ממש משנה. כך או כך, זה לא מתאים.

אם מתעקשים, אז מובן שכל אדם ראשי לעשות בטלויזיה פוזות מיניות. אבל בחירה כזו אינה עולה בקנה אחד עם הבחירה להיות מורה. ואני חושב שההשוואה הטובה ביותר היא לשופטים. אנחנו מצפים משופטים שלא להתראיין בטלויזיה ולבטא את דעותייהם הפוליטיות. לא מפני שהעיסוק בפוליטיקה הוא בזוי ופגום מבחינה מוסרית. לא כי זה לא-חוקי. ולא כי אנחנו חיים במשטר חשוך שרודף אנשים שמתבטאים באופן פוליטי. פשוט יותר: הבחירה להיות פעיל מבחינה פוליטית אינה עולה בקנה אחד עם הבחירה להיות שופט.
בקרקעית האוקיאנוס​(נשלט)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
טוב, חברים זה כבר דיון תרבותי הרבה יותר עמוק, אבל לצערי קשה מאוד היום לנהל עליו וויכוח תרבותי ראציונאלי היום משום שהנושא הזה מאוד טעון ומבלבל.

השאלה המרכזית כאן היא עד כמה חשיפה של מיניותי פוגעת או לא פוגעת "באחר":
מצד אחד חרדים בבני ברק אפילו אישה בגי'נס וחולצה "פוגעת ברגשותיהם", ולרוב דרישות הלבוש שלהם יפורשו כפאנטיות וכפייה דתית, מצד שני אם אני אוהב להוריד את המכנסים והתחתונים באמצע הרחוב ולפעור את אחורי כי זה מדליק אותי שנשים צעירות שעוברות רואות לי את הרקטום, האם תסכימו שזה ביטוי לגיטימי של מיניותי או שמא תגידו שזה פוגע ואף הטרדה של נשים ברחוב?

אנחנו לא "סתם" מבטאים את מיניותנו או מקדישים אותה לאל. אנו עושים את זה כדי שמישהו "אחר" ישים לב. וזה בסדר. השאלה כאן היא כמובן הגבולות והצורך של כל אחד מאיתנו לדעת אותם ולכבד אותם.

ואם נחזור למקרה של מורתנו - גם אם גבולות תרבותיים מסויימים אינם נראים לך או מגבילים אותך, אתה חייב להכיר בהם ולפעול מתוך ההכרה הזאת. שמעו, מה הטיעון כאן? שריקודי חשפנות על עמוד או סשן סאדו\מאזו הם בעצם שקולים לריקוד אמנותי כמו בלט? אז זהו שלא. ובשבשביל הרבה פמיניסטיות סוג הריקוד הזה זה שיא ההשפלה של נשים כשאישה מתפלתלת על העמוד הזאת כאילו היא איזו חתיכת שווארמה. אתה לא יכול שלא להכיר בעובדה הזאת.

ושוב, לבי על מורתנו ואני מאחל לה בהצלחה ולפחות שתצליח להשיג מהרשת את כל הזכויות המגיעות לה. אבל אכן - נעשתה כאן טעות על ידיה, וצריך להודות בה, שאלת המידתיות של העונש היא כבר עניין אחר. אולי יש כאן קייס ביחס לעניין הזה - לא יודע.
Winner​(מתחלפת)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
Winner​(מתחלפת) • 16 באפר׳ 2013
ריקוד על עמוד מועמד להיות ספורט אולימפי ולהזכירך גם ריקודי שנות ה60 היו פעם תועבה. הכל עיניין של להשתמש בקצת יותר תאים במוח וכן גם לשחרר קצת את הדעות הקדמות שחנקו אותנו איתם..
אני למשל כשיש לי שאלה עקרונית כיצד לנהוג אני נצמדת לחוק גם הוא לא מושלם אבל מנהיגים דמוקרטים קבעו אותו הוא ניתן לשינוי והוא הרע במיעוטו. תיצמד לחוק ואז תשפוט.
בקרקעית האוקיאנוס​(נשלט)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
dancing queen לי באופן אישי אין שום בעיה עם ריקודים על עמוד - "רקדי אתי עד קצות האהבה" ואיך שבא לך icon_smile.gif. אבל זה לא משנה. אם הייתי ח"כ או שר התרבות והספורט הייתי מנסה לקדם את הספורט הזה והייתה לי אפשרות כי אני בעמדת כח ומה שאני עושה ואיך שאני עושה נחשב הרבה יותר מאחרים, כי אני חבר כנסת או שר וניתן לי על ידי הציבור המנדט לשנות. לא כך הדבר לגבי מורה לספורט בבית ספר.
דע את גבולותיך ובפני מה אתה עומד...
Winner​(מתחלפת)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
Winner​(מתחלפת) • 16 באפר׳ 2013
בקרקעית האוקיאנוס כתב/ה:
dancing queen לי באופן אישי אין שום בעיה עם ריקודים על עמוד - "רקדי אתי עד קצות האהבה" ואיך שבא לך icon_smile.gif. אבל זה לא משנה. אם הייתי ח"כ או שר התרבות והספורט הייתי מנסה לקדם את הספורט הזה והייתה לי אפשרות כי אני בעמדת כח ומה שאני עושה ואיך שאני עושה נחשב הרבה יותר מאחרים, כי אני חבר כנסת או שר וניתן לי על ידי הציבור המנדט לשנות. לא כך הדבר לגבי מורה לספורט בבית ספר.
דע את גבולותיך ובפני מה אתה עומד...

ואת זה אתה אומר כשאתה מודה שאתה איש חינוך ויחד עם זאת אתה מפרסם תמונת פנים בפרופיל icon_smile.gif אני כמובן חושבת שזה בסדר אבל על פי תגובותיך בשרשור הזה אתה צריך להתפטר מיוזמתך ויפה שעה אחת קודם
גם התוכנית היתה מוגבלת לגיל 18 והיא נגישה בדיוק כמו הכלוב.
בקרקעית האוקיאנוס​(נשלט)
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
אהה - הנה ההבדל הדק יקירתי! וטוב שהעלית אותה: הודעה בנטיה מינית, אינה שקולה לחשיפתה. אם אני אומר שיש לי נטייה מינית מסויימת זה לא אומר שאני "מראה"\ מדגים אותה בפרהסייה.

אם אותה מורה הייתה לדוגמא הולכת לאיזו תכנית תחקיר רצינית, ואת יודעת מה, אפילו מראה את פניה, ומספרת על עצמה, על חוויותה וכו' וכו' וגם על הצד הזה בחייה, אולי זה היה מתקבל בצורה יותר סבלנית מאשר חשיפת האקט עצמו בציבור.

ובנוסף אם כל הכבוד לפופולאריות הכלוב - "הכלוב" זה עדיין לא "ערוץ 2"
נוריתE
לפני 11 שנים • 16 באפר׳ 2013
נוריתE • 16 באפר׳ 2013
Dancing Queen כתב/ה:
ריקוד על עמוד מועמד להיות ספורט אולימפי ולהזכירך גם ריקודי שנות ה60 היו פעם תועבה. הכל עיניין של להשתמש בקצת יותר תאים במוח וכן גם לשחרר קצת את הדעות הקדמות שחנקו אותנו איתם..
אני למשל כשיש לי שאלה עקרונית כיצד לנהוג אני נצמדת לחוק גם הוא לא מושלם אבל מנהיגים דמוקרטים קבעו אותו הוא ניתן לשינוי והוא הרע במיעוטו. תיצמד לחוק ואז תשפוט.


כשמישחקי פוני ורכיבה על עבדים ושפחות יהפכו לספורט אולימפי
אז אותה המרוה תקבל פיצויים מאורט ותוחזר לעבודה.
אם הטיעון של דוגמניות תחתונים לא יעזור לה.

יש לך נטיה להיות בכזאת מגננת התקפה נגד אחרים
או שאת לוקחת דוגמאות שמנסות להראות לך למה מה שהמורה עשתה הביא לעונש עליה-הפיטורין
והולכת איתן למקומות שבכלל לא קשורים
או שאת לא מבינה בכלל מה מנסים להסביר לך ויורה לכל הכיוונים בייאוש עיוור
אולי כי את מחופרת בעמדות שלך על צידקת מעשיה ועד כמה שאורט לא צדקו
או שאת פשוט במילחמה כוללת נגד מי שלא מסכים עם דעותייך.

אף אחד פה הוא לא נגד אותה מורה ולא שמח לאיד.
אנשים פה כן מזדהים,גם אם הם ניראים שלא וכנגד, למרות שהם לא יעשו כמוהה ,אנשים לא חשים צורך להיחשף ככה בפומבי
גם כי הם חוששים ובצדק מהשלכות שונות ומכאן כל הדוגמאות שמנסים לתת.

המטיב הוא שעל חוסר שיקול דעת משלמים וגם אם התחושה היא שאולי זה לא בצדק
האשמה על מי שעשה את המעשה מלכתחילה ולצעוק על כל העולם שלשלם על הטעויות שלך זה לא פייר
לא נותן כלום. ללמוד ולהמשיך הלאה.

מה שזה לא יהיה ,זהו מקום פתוח לדעות שונות
זה לא שירשור סגור למעריצי המורה ושונאי אורט
ועד שלא תהיה פה אפשרות לעשות שירשורים סגורים לדעה ואג'נדה אחת וחסימת דעות שונות
תחיי עם זה או שתמשיכי להילחם.

רק,תבחרי את הקרבות שלך בחכמה ותדעי מתי לסגת
וזה כלל שתופס גם לחיים עצמם ולא רק לפה.