ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אריסטו על שליטים ונשלטים!

המלכה_ליה​(שולטת)
לפני 20 שנים • 4 באוק׳ 2004

אריסטו על שליטים ונשלטים!

המלכה_ליה​(שולטת) • 4 באוק׳ 2004
"לא מן ההכרח, אלא גם מן המועיל, שיהיו שולטים ונשלטים, ויש שהובחנו משעת הוולדם, אלו להיות נשלטים אלו להיות שליטים" משפט זה, שכותב אריסטו בספרו פוליטיקה, מחביא בתוכו דיון מעניין ביותר: האם אדם נולד ואופיו קבוע מראש? האם אופי של שליט, או אופי של נשלט, מנהיג ומונהג, נקבעים מראש? האם זה בכלל עיניין של אופי, והאם זה דבר טוב או רע? זה דיון מעניין מאוד, רק שהמשפט כלל לא עוסק באופי המנהיג או המונהג, ועצם לידתו של אדם לכזה. המשפט הזה נאמר כטענה הבאה להכשיר את תופעת העבדות, שיעבוד אדם אחד בידי אדם אחר, כפי שהיה נהוג בתקופתו של אריסטו. הכוונה במשפט זה אינו לשליט ונשלט, אלא לעבד ואדון. זהו מקרה המלמד אותנו כי ההקשר של המשפט חשוב אולי הרבה יותר מתוכנו. האם במהותו, כעומד בפני עצמו, הוא משפט נכון? והאם בהקשרו, במסגרת הדיון שבו הועלה, הוא נכון? במהלך עבודתי זאת, אפעל לשכנע אתכם כי התשובה על השאלה הראשונה היא כן מוחלט, בעוד התשובה על השניה היא לא מוחלט. והניגוד המוחלט הזה נובע כולו מכוחה של מילה.

"אריסטו: על שליטים ונשלטים" מאמר מאת שחר להב

המאמר במלואו מופיע באתר e-mago
http://www.e-mago.co.il/e-magazine/aristotle.html

כתבה מאוד מעניינת ומומלצת ,
כמו כן רצוי להוסיף את האתר למועדפים יש שם מאמרים בהמון נושאים מרתקים
.
Monarch​(שולט)
לפני 20 שנים • 4 באוק׳ 2004
Monarch​(שולט) • 4 באוק׳ 2004
מאמר מעניין מאד.
מסתבר שלא אנחנו "המצאנו" את יחסי שולט - נשלט ואפשר ללמוד לא מעט גם מאיש חכם שחי במאה ה 4 לפנה"ס.
גלתיאה
לפני 20 שנים • 5 באוק׳ 2004
גלתיאה • 5 באוק׳ 2004
האתר הזה הוא באמת אתר מעניין, אבל מה- יושב שם ברנש, אחד מכותבי האתר בשם קג'טי נגה שלפני בערך שנה פרסם באחד מאמריו, השתלחות חסרת רסן בבדסמ. מדובר באדם מאוד משכיל, עם כשרון כתיבה יוצא דופן, שעם כל השכלתו וכתיבתו מסרב לקבל את העובדה שהאנושיות היא רבת פנים. כמובן שהתחוללה באתר הזה מלחמת מיני עולם בינינו לבינו, שביצרה אותו בעמדתו.
אבל מה- כנראה שהביטוי" אילני סרק קולם הולך" תופס לא רק וגם- לגביו....

אבל ללא ספק, האתר ההוא הוא אוצר בלום לאוהבי ידע.
המלכה_ליה​(שולטת)
לפני 20 שנים • 5 באוק׳ 2004

:)

המלכה_ליה​(שולטת) • 5 באוק׳ 2004
גלטיאה יקרה קראתי את מה שכתבת לגבי אותו מר קג'טי נגהי שאת מאמריו אני מאוד אוהבת לקרוא ללא קשר לשינאתו הגלוייה לבדס"מ ,אני חושבת שהדבר שאותו אתה מתעב כל כך ובוחר לשנוא מבלי לנסות הוא הדבר שממנו אתה מפחד כל כך.
כך שבמקרה הזה אני חשה צער כלפיו שבדס"מ יוצר בו אנטיגוניזם ודווקא בתור אדם נאור הייתי מצפה ממנו להיות בעל ראש פתוח .ללא שום קשר האתר ממולץ כפי שכתבת וכמו כן גם מאמריו של האיש המובא לעיל.
גלתיאה
לפני 20 שנים • 5 באוק׳ 2004

אכן

גלתיאה • 5 באוק׳ 2004
זה בדיוק מה שאמרתי לו לגבי שנאת האחר, גם ניסיתי להסביר לו שזה לא סתם שהוא משוטט באתרים של בדסמ, הוא משוטט, נגעל, אבל ממשיך לשוטט icon_wink.gif

אבל הוא כנראה מאוד מעורך בגלל השכלתו הרחבה, לא מזמן קבלתי בדואר תפוצה של אתר פסיכולוגיה לינק שקשר אותי למרבה הפתעתי למאמר על פרויד שנכתב ע"י מיודענו קג'טי,
ומדובר באתר של אנשי מקצוע פרופר, לא באתר חובבני.
אז אולי באמת חבל שאדם אשכולות כזה לא מטה אוזן קודם כל לעצמו, ואחר כך לאחרים.
Monarch​(שולט)
לפני 20 שנים • 5 באוק׳ 2004
Monarch​(שולט) • 5 באוק׳ 2004
גלתיאה כתב/ה:
האתר הזה הוא באמת אתר מעניין, אבל מה- יושב שם ברנש, אחד מכותבי האתר בשם קג'טי נגה שלפני בערך שנה פרסם באחד מאמריו, השתלחות חסרת רסן בבדסמ. מדובר באדם מאוד משכיל, עם כשרון כתיבה יוצא דופן, שעם כל השכלתו וכתיבתו מסרב לקבל את העובדה שהאנושיות היא רבת פנים. כמובן שהתחוללה באתר הזה מלחמת מיני עולם בינינו לבינו, שביצרה אותו בעמדתו.
אבל מה- כנראה שהביטוי" אילני סרק קולם הולך" תופס לא רק וגם- לגביו....

אבל ללא ספק, האתר ההוא הוא אוצר בלום לאוהבי ידע.


גלתיאה, יש קישור לאותו מאמר ספציפי או שהוא כבר נעלם במרחבי האינטרנט ?
זאלופון​(שולט)
לפני 20 שנים • 5 באוק׳ 2004
זאלופון​(שולט) • 5 באוק׳ 2004
כנראה המאמר הזה הוא לא פסגת יצירותיו, כי אני לא ראיתי שם "אדם מאוד משכיל, עם כשרון כתיבה יוצא דופן". ראיתי אדם בעל יכולת כתיבה ממוצעת למדי, עם השכלה שכוללת תיאוריות שנויות במחלוקת של פרויד (שגם בהן נעשה שימוש מניפולטיבי ושטחי) ולא הרבה יותר מכך, חוסר הבנה מוחלט ב BDSM ודיעות צרות וחשוכות. לא רואה טעם להתווכח עם אדם שכזה.
מקבי​(מתחלף)
לפני 20 שנים • 5 באוק׳ 2004
מקבי​(מתחלף) • 5 באוק׳ 2004
צריך להיזהר מלהיכנס לנישות שכאלה. "יש את אלו שנועדו לשלוט, ואלו שנועדו להישלט." משפטים כגון אלו מופיעים בכמה מהטקסטים היותר חשוכים בהיסטוריה האנושית.