walking dead |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
walking dead • 22 בינו׳ 2007
ראש השבט כתב/ה: היה מקרה באר"הב שאשה רצחה והטביעה את שני ילדיה , היא עשתה זאת בקור רוח. , כל זה כי הגבר שלה הופרע ע"י הילדים ואמר שמישהו צריך לחסל את הילדים האלה, שיהיה שקט בבית.. .. במאמר לא הגדירו זאת כשפחה ואדון..אבל טוטלי מזה אפשרי?
זו בדיוק הנקודה. זה טירוף טוטאלי - אין לזה קשר, אפילו לא מקרי, לבדס"מ (SSC, זכור למישהו..?) |
|
איימי_(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
איימי_(נשלטת) • 22 בינו׳ 2007
ימית 2000 כתב/ה: את צודקת בעניין ההתברברות הפילוסופית, אבל אין בכך סתירה. אני לא חושבת שטוטאליות וגבולות בהכרח אינם מתיישבים זו עם זה. אפילו בצבא המהולל והטוטאלי-ללא-חת שלנו קיימת פקודה לא חוקית בעליל שלה החיילים רשאים לסרב. אז לשפחה לא?
דווקא ברמה הפילוסופית, יש בכך הרבה היגיון, אף כי הוא לא נראה על פני השטח. גם הטוטאליות מגדירה את עצמה. ההגדרה שלך לטוטאליות - ולפיה, שפחה צריכה להיות נכונה לרצוח את אמה אם היא מתיימרת להיות כזו - היא שרירותית ומקרית ככל הגדרה אחרת. מה שאת מתארת זו התנהגות רובוטית, ולרובוטים, כידוע, אין פילוסופיה. הגבתי בבלוג לעניין הצבא. חיילים אינם נשלטים טוטאליים כלל. יש דברים שאסור לעשות להם או לדרוש מהם. הם מוגנים על ידי חוקי המדינה. בנוסף- החיילים של היום מעצבים את החוקים של מחר. קיים מנגנון של איזון הדדי. לשפחה, כעיקרון, אם היא טוטאלית- אסור לסרב. שפחה טוטאלית לא מצייתת למדינה. אדונה מעל למדינה, מעל לחוקי מוסר, או שהיא לא טוטאלית. אני מתארת התנהגות של מישהי שקיבלה על עצמה לציית לאדונה מעל לכל. בסופו של דבר, אני מאמינה שהיא תהפוך לסוג של רובוט, אכן, והפילוסופיה שלו תהייה הפילוסופיה שלה. התהליך הסופי הוא סוג של מוות של העצמי. |
|
איימי_(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
איימי_(נשלטת) • 22 בינו׳ 2007
Whip כתב/ה: כל אחת וגבול הטוטאליות שלה.
יש מי שיש לה מלאך קטן על הכתף, ויעיר אותה עם תעשה משהו מסוכן לעצמה או לאחרים, ויש מי שתחתוך ורידים ותדמם לממות אם אדונה-אלוהיה יגיד לה לעשות זאת. איפה הגבול הנכון? כל אחד וההגדרה שלו. לצלק על עצמך את שמו זה גבול או לא? להתנתק מהמשפחה? להתפטר מהעבודה ולחיות בכלוב, מחכה לו שישוב מהעבודה? להרוג במו ידייך את הכלב שלך כי הוא מקריז אותו? אז יש גבולות ברורים, אבל זה לנו. אחרות יגידו אולי כן. לטוטאליות אין גבולות. טוטאלי זה מוחלט. |
|
מקבי(מתחלף) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
מקבי(מתחלף) • 22 בינו׳ 2007
מונחים של שיוויון מוחלט או טוטאליות קיימים רק במתמטיקה. אני ממש לא מתמטיקאי דגול, ולכן איני מתעסק בדברים הללו.
יכולה להיות התמסרות אדירה, אהבה מטורפת, עיוורון... אבל לכל אלה יש גבול. אפילו אם היא מבצעת פקודות איומות ונוראות, אבל עובר לה במוח שמשהו פה לא בסדר - אזי היא אינה טוטאלית. אז, בקיצור ולעניין, איך כזה דבר. אפשר להגיע לרמות מטורפות (פשוטו כמשמעו), אבל טוטאליות אינה קיימת... למרות, שבקנה מידה אנושי, רמות מסויימות של מסירות ואהבה עשויות להיראות ולהיחשב כטוטאליות. |
|
איימי_(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
איימי_(נשלטת) • 22 בינו׳ 2007
ראש השבט כתב/ה: היה מקרה באר"הב שאשה רצחה והטביעה את שני ילדיה , היא עשתה זאת בקור רוח. , כל זה כי הגבר שלה הופרע ע"י הילדים ואמר שמישהו צריך לחסל את הילדים האלה, שיהיה שקט בבית.. .. במאמר לא הגדירו זאת כשפחה ואדון..אבל טוטלי מזה אפשרי?
להלן דוגמה מצויינת. |
|
איימי_(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
איימי_(נשלטת) • 22 בינו׳ 2007
free spirit כתב/ה: ראש השבט כתב/ה: היה מקרה באר"הב שאשה רצחה והטביעה את שני ילדיה , היא עשתה זאת בקור רוח. , כל זה כי הגבר שלה הופרע ע"י הילדים ואמר שמישהו צריך לחסל את הילדים האלה, שיהיה שקט בבית.. .. במאמר לא הגדירו זאת כשפחה ואדון..אבל טוטלי מזה אפשרי?
זו בדיוק הנקודה. זה טירוף טוטאלי - אין לזה קשר, אפילו לא מקרי, לבדס"מ (SSC, זכור למישהו..?) ציות טוטאלי מנוגד ל- SSC. אולי רק הסכמה יש. |
|
איימי_(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
איימי_(נשלטת) • 22 בינו׳ 2007
מקבי כתב/ה: מונחים של שיוויון מוחלט או טוטאליות קיימים רק במתמטיקה. אני ממש לא מתמטיקאי דגול, ולכן איני מתעסק בדברים הללו.
יכולה להיות התמסרות אדירה, אהבה מטורפת, עיוורון... אבל לכל אלה יש גבול. אפילו אם היא מבצעת פקודות איומות ונוראות, אבל עובר לה במוח שמשהו פה לא בסדר - אזי היא אינה טוטאלית. אז, בקיצור ולעניין, איך כזה דבר. אפשר להגיע לרמות מטורפות (פשוטו כמשמעו), אבל טוטאליות אינה קיימת... למרות, שבקנה מידה אנושי, רמות מסויימות של מסירות ואהבה עשויות להיראות ולהיחשב כטוטאליות. בוא נדבר כרגע רק על ציות טוטאלי, עניין המחשבות שעוברות לה בראש הוא מורכב יותר. יכול לדעתי להתקיים, מסוכן, וצריך להיות מוקע. מה שאני מנסה לומר, הוא כזה: אנחנו קבוצה בתוך החברה הכללית. חלק מהערכים של החברה הכללית מקובלים גם כאן. ערכים אחרים, שלא בהכרח חיוביים שם, חיוביים כאן. למשל- צייתנות. צייתנות נחשבת לתכונה חיובית אצל שפחה. אין בעיה עם זה, לתפיסתי. אלא שרובנו מרוגשים מינית ומחשבתית מהרעיון של שפחה טוטאלית. תראו בכמה מקומות מדובר על זה, כתוב על זה. כמה אנשים מתלהבים מספרי גור... זה לא רק בארץ. זה בעולם. אז יש מסר כפול- מצד אחד, כלפי חוץ כולם אומרים שטוטאליות זה רע, וטירוף. מצד שני, מאדירים את זה- בספרות ה "מקצועית", בשירים, בסיפורים... וכאן הסכנה. לו לפחות נעשה את ההפרדה, עם עצמנו, בין הפנטזיה, הלגיטימית והמרגשת, למציאות שיש לשאוף אליה. כי אני רואה שפחות שמנסות בכל כוחן להגיע לציות מוחלט. עוברות על החלטות שקיבלו לגבי עצמן, עושות דברים שרע להן איתם, רק כדי לציית, לרצות... וגם האדונים מעודדים זאת. זה מסר חברתי. ואחר כך אתם שואלים- אז אם היה לך כל כך רע, למה לא קמת והלכת? יש בשאלה הזאת משהו מרגיז, כשמבינים שדברים לא צומחים בוואקום. וכל זה לא שולל את העובדה שיש דומים מסוכנים, וסאביות מסוכנות לעצמן, ולסביבה, ומקרים קיצוניים.... אבל, יש גם מסר שנמצא בקונצנזוס. בואו נפקח עינינו לגביו. |
|
walking dead |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
walking dead • 22 בינו׳ 2007
איימי_ כתב/ה: free spirit כתב/ה: ראש השבט כתב/ה: היה מקרה באר"הב שאשה רצחה והטביעה את שני ילדיה , היא עשתה זאת בקור רוח. , כל זה כי הגבר שלה הופרע ע"י הילדים ואמר שמישהו צריך לחסל את הילדים האלה, שיהיה שקט בבית.. .. במאמר לא הגדירו זאת כשפחה ואדון..אבל טוטלי מזה אפשרי?
זו בדיוק הנקודה. זה טירוף טוטאלי - אין לזה קשר, אפילו לא מקרי, לבדס"מ (SSC, זכור למישהו..?) ציות טוטאלי מנוגד ל- SSC. אולי רק הסכמה יש. אם כך, לפחות לפי הסטנדרטים האישיים וההגדרות שלי, לא מדובר כאן בבדס"מ בכלל. על אותו עיקרון יכולת לשאול האם התקיימו יחסים בדס"מים טוטאליים בין אברהם אבינו לאלוהים כי בכל זאת, הוא היה מוכן להקריב את בנו יחידו לבקשתו של אלוהים. הם אברהם אבינו היה "עבד טוטאלי"? לא. הוא היה נאמן טוטאלית אבל לא עבד במונחים בדס"מיים. זו הנקודה... לא הכל בחיים צריך לקבל משמעויות בדס"מיות. בפרט כשמדובר במונח "טוטאלי". ואם, שרוצחת את ילדיה כדי לספק מישהו אחר היא לא שפחה בעיני. היא חולת-רוח. נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שני ינו' 22, 2007 1:35 pm, סך-הכל נערך פעם אחת |
|
ימית 2000 |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
ימית 2000 • 22 בינו׳ 2007
איימי_ כתב/ה: ימית 2000 כתב/ה: את צודקת בעניין ההתברברות הפילוסופית, אבל אין בכך סתירה. אני לא חושבת שטוטאליות וגבולות בהכרח אינם מתיישבים זו עם זה. אפילו בצבא המהולל והטוטאלי-ללא-חת שלנו קיימת פקודה לא חוקית בעליל שלה החיילים רשאים לסרב. אז לשפחה לא?
דווקא ברמה הפילוסופית, יש בכך הרבה היגיון, אף כי הוא לא נראה על פני השטח. גם הטוטאליות מגדירה את עצמה. ההגדרה שלך לטוטאליות - ולפיה, שפחה צריכה להיות נכונה לרצוח את אמה אם היא מתיימרת להיות כזו - היא שרירותית ומקרית ככל הגדרה אחרת. מה שאת מתארת זו התנהגות רובוטית, ולרובוטים, כידוע, אין פילוסופיה. הגבתי בבלוג לעניין הצבא. חיילים אינם נשלטים טוטאליים כלל. יש דברים שאסור לעשות להם או לדרוש מהם. הם מוגנים על ידי חוקי המדינה. בנוסף- החיילים של היום מעצבים את החוקים של מחר. קיים מנגנון של איזון הדדי. לשפחה, כעיקרון, אם היא טוטאלית- אסור לסרב. שפחה טוטאלית לא מצייתת למדינה. אדונה מעל למדינה, מעל לחוקי מוסר, או שהיא לא טוטאלית. אני מתארת התנהגות של מישהי שקיבלה על עצמה לציית לאדונה מעל לכל. בסופו של דבר, אני מאמינה שהיא תהפוך לסוג של רובוט, אכן, והפילוסופיה שלו תהייה הפילוסופיה שלה. התהליך הסופי הוא סוג של מוות של העצמי. אני ממש לא יודעת מדוע את חושבת ככה (יש לי הרגשה שאיזשהו דום החדיר לך את המושגים האלה...) האדון מעל למוסר? לחוק?! מה בין זה לבין בדסמ? מה שאת מתארת הוא אולי טוטאליות - אבל לחלוטין לא בדסמ. לבדסמ יש כללים, יש חוקים, יש הגדרות. בדסמ הם יחסי שליטה הדדיים, מהנים, מפרים. הם יכולים להיות מתונים, הם יכולים להיות קיצוניים, והם יכולים גם להיות טוטאליים - מה שאומר שמי שלוקח בהם חלק הולך עד הקצה עם האינטראקציה הבדסמית, ללא גבולות וללא מוסרות - בתוך המסגרת הבדסמית. אני מתחילה לחשוב שאת ניק שני של ליאב, אם את חושבת שבדסמ נועד לאפשר לאנשים להתנהג במופרעות מוחלטת, מחוץ לנורמות ומוסר. קוראים לזה טירוף, אפשר לקרוא לזה טמטום, או כל שם אחר. מה שבטוח הוא שהתנהגות כזו היא אפילו לא קרובה רחוקה של בדסמ. אלה פשוט דברים שלא קשורים זה בזה. בדסמ מכפיף את מי שעושים אותו לעולם של מושגים, נהלים וכללים, ומי שהולכת ורוצחת את ילדיה, למשל, הוציאה את עצמה מהעולם הזה. היא לא שפחה מצטיינת או טוטאלית - היא לא שפחה בכלל, היא סתם פושעת. ואגב, גם העניין לגבי החיילים אינו נכון. הם כפופי לחוקי הצבא ונשפטים בבית דין צבאי. |
|
איימי_(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
לפני 17 שנים •
22 בינו׳ 2007
איימי_(נשלטת) • 22 בינו׳ 2007
free spirit כתב/ה: איימי_ כתב/ה: free spirit כתב/ה: ראש השבט כתב/ה: היה מקרה באר"הב שאשה רצחה והטביעה את שני ילדיה , היא עשתה זאת בקור רוח. , כל זה כי הגבר שלה הופרע ע"י הילדים ואמר שמישהו צריך לחסל את הילדים האלה, שיהיה שקט בבית.. .. במאמר לא הגדירו זאת כשפחה ואדון..אבל טוטלי מזה אפשרי?
זו בדיוק הנקודה. זה טירוף טוטאלי - אין לזה קשר, אפילו לא מקרי, לבדס"מ (SSC, זכור למישהו..?) ציות טוטאלי מנוגד ל- SSC. אולי רק הסכמה יש. אם כך, לפחות לפי הסטנדרטים האישיים וההגדרות שלי, לא מדובר כאן בבדס"מ בכלל. על אותו עיקרון יכולת לשאול האם התקיימו יחסים בדס"מים טוטאליים בין אברהם אבינו לאלוהים כי בכל זאת, הוא היה מוכן להקריב את בנו יחידו לבקשתו של אלוהים. הם אברהם אבינו היה "עבד טוטאלי"? לא. הוא היה נאמן טוטאלית אבל לא עבד במונחים בדס"מיים. זו הנקודה... לא הכל בחיים צריך לקבל משמעויות בדס"מיות. בפרט כשמדובר במונח "טוטאלי". ואם, שרוצחת את ילדיה כדי לספק מישהו אחר היא לא שפחה בעיני. היא חולת-רוח. התייחסתי גם לעניין אברהם אבינו, בשיחה אישית. אי- אפשר להשוות בין ציות לאל שהיה גלוי בזמנו של אברהם ודיבר איתו, לבין שפחה טוטאלית בבדס"מ. ההשוואה בכלל לא מתאימה, למרות שקורצת. אני לא מדברת עכשיו על ההגדרה של בדס"מ, שכנראה לנצח יתווכחו עליה. אני מדברת כאן רק על ציות טוטאלי, כשאני אומרת שפחה טוטאלית, כלומר- על מרכיב הציות, כדוגמה. זה סוג של טירוף ו "מחלת רוח", גם בעיני, לציית לכל פקודה ותהי מה. אבל ציות טוטאלי אינו יכול להתקיים בלי זה. אז מה אנחנו אומרים, אם אנחנו מקבלים זאת? ששפחה טוטאלית היא לא מישהי שמצייתת טוטאלית? מה זה להיות שפחה אם לא לציית ולשרת? זו המשמעות המקובלת, לפחות ממה שראיתי. הרעיון העקרוני הוא לעשות מה שהוא אומר, ולחשוב גם באופן יזום איך לעשות לו טוב. |
|