לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

המאסטרית של כולנו חוגגת 60

ים_yam​(לא בעסק)
לפני 16 שנים • 7 במאי 2008
ים_yam​(לא בעסק) • 7 במאי 2008
צודקת!
אולי במקום להתבכיין שכל אחד יעשה "חושבים" עם עצמו ויראה מה הוא יכול לעשות כדי שהמדינה תשתפר, היכן אפשר להתנדב ולתרום ולהיות פעילים במקום רק לשבת ולקטר.
אנחנו חיים במדינה צעירה ומוקפת אויבים, אחרי ששנים רבות מספור ניסו שוב ושוב להשמיד אותנו (ועדיין) ולפנינו דרך ארוכה עד שנוכל לחיות לגמרי בשקט ובשלווה.
כשכולם פה עסוקים בלהשמיץ אחד את השני במקום לנסות לשפר, לא נגיע רחוק.
רק אכפתיות אמיתית ועשייה חיובית, החל מגישה חיובית יותר כלפי האנשים בסביבתנו הקרובה (כן, גם פה בכלוב) וכלה בעשייה חיובית בסביבה היותר רחוקה יעזרו לנו לזרז את הדרך למקום שיותר נעים לחיות פה.
איך אמר בזמנו פלאטו שרון במבטא צורפתי כבד: "מה אתה עשית בשביל מדינה?"
האמפרי
לפני 16 שנים • 7 במאי 2008
האמפרי • 7 במאי 2008
ספנקי,
נראה לי אבוד לך והפוסט הזה יעבור איזו רכבת הרים קלה עד הגיעו לארכיון.
איך אפשר שלא. חלק דומיננטי בהויה הישראלית הוא לנפנף את המנגל לדעת
ותוך כדי כך לחתום כל משפט שני ב: "כן....אבל היום? איפההה....."

בחיאת כלובי,
לרגל יום העצמאות הכנעני המתדפק לנו על דלתנו בחוזקה ובזרוע נטויה, פתח לרגע
את סגור דעתך (סגור סוגריים) ותן ל"שד הפוליטי" לצאת מעט החוצה. אני מבטיח לך
שהוא לא יהיה הרבה יותר רע מכל מיני פוסטים לוחמניים אחרים שנפתחים כאן
השכם והערב. זה ישתלם לך. אין לי מושג איך אבל תגיד שהאמפרי שלח אותך.

אז מה? ששים, אהה? כל הכבוד.
העיקר להמשיך עם התרופות בזמן.
Anan-Sagol​(שולט)
לפני 16 שנים • 7 במאי 2008

שישים שנות שליטה

Anan-Sagol​(שולט) • 7 במאי 2008
ברכות למדינה ולכל הכותבים. המדינה אינה דומית או נפש מרה או טובה, המדינה זה אנחנו. היא תוצר מדוייק של מה שאנחנו הפכנו אותה, אמנם אנחנו לא קובעים הרבה בחיי היום יום, אבל אחת לשנתיים - ארבע שנים אנחנו קובעים איך נראה, מי יוביל ומי ינהל, בבחינה הזו נכשלנו כישלון צורב, אז אם יש טענות כנגד המאסטרית נא לפנות את הפרצוף לראי ו....
ביום יום אנחנו עושים את הפרטים הקטנים כמו ללכלך את הטבע ולזהמו, מסכסכים ומנבלים פינו , ועוד אי אלו דברים "יפים" .
אשר על כן למה נבוא למאסטרית בעטנות ?
חג זמח חברים
SPENKY{שייכת}
לפני 16 שנים • 7 במאי 2008
SPENKY{שייכת} • 7 במאי 2008
ים_yam כתב/ה:
צודקת!
אולי במקום להתבכיין שכל אחד יעשה "חושבים" עם עצמו ויראה מה הוא יכול לעשות כדי שהמדינה תשתפר, היכן אפשר להתנדב ולתרום ולהיות פעילים במקום רק לשבת ולקטר.
אנחנו חיים במדינה צעירה ומוקפת אויבים, אחרי ששנים רבות מספור ניסו שוב ושוב להשמיד אותנו (ועדיין) ולפנינו דרך ארוכה עד שנוכל לחיות לגמרי בשקט ובשלווה.
כשכולם פה עסוקים בלהשמיץ אחד את השני במקום לנסות לשפר, לא נגיע רחוק.
רק אכפתיות אמיתית ועשייה חיובית, החל מגישה חיובית יותר כלפי האנשים בסביבתנו הקרובה (כן, גם פה בכלוב) וכלה בעשייה חיובית בסביבה היותר רחוקה יעזרו לנו לזרז את הדרך למקום שיותר נעים לחיות פה.
איך אמר בזמנו פלאטו שרון במבטא צורפתי כבד: "מה אתה עשית בשביל מדינה?"


ים ניסחת היטב. צודקת.
אומרטה​(שולט)
לפני 16 שנים • 7 במאי 2008
אומרטה​(שולט) • 7 במאי 2008
ים_yam כתב/ה:
אולי במקום להתבכיין שכל אחד יעשה "חושבים" עם עצמו ויראה מה הוא יכול לעשות כדי שהמדינה תשתפר, היכן אפשר להתנדב ולתרום ולהיות פעילים במקום רק לשבת ולקטר.


חג עצמאות שמח.
נולי
לפני 16 שנים • 8 במאי 2008
נולי • 8 במאי 2008
מה שYAM אמרה.

ולקוטרים כמו הקטור ושות': מישהו מחזיק אתכם פה בכח? מישהו מונע מכם להכניס שינוי במציאות העגומה?
spankindan​(שולט)
לפני 16 שנים • 8 במאי 2008

"הנאצים עשו עבודה מצויינת"...

spankindan​(שולט) • 8 במאי 2008
הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל, מצטטן כאן בכלוב "הקטור" (וגורם מן הסתם לאותו גיבור מיתולוגי שאת שמו שאל להתהפך בקברו). כל מה שיש לי לענות לו זה שמדינת ישראל היא גם מקלטם של יהודונים, אכולי שנאה עצמית, שטוענים שהנאצים עשו עבודה טובה, סליחה, מצויינת, על העם היהודי...מה לעשות ובישראל חיים עיין יהודונים בעלי תסביך גלות, שאינם מבינים כלל את מהותה של מדינה עצמאית. המדינה, הקטור, אינה ישות עצמונית אלא אוסף של יחידים שמרכיבים אותה. חלקם פטריוטים - חלקם לא, חלקם מוכנים לתרום לקידומה - חלקם עסוקים אך ורק בקידום עצמי, חלקם מאמינים במשיח - חלקם בסוציאליזם. אתה זה המדינה הקטור (טוב נו, גם אתה) ממש כמו איזה שר לשעבר עליו אתה מלין. כשאבות אבותיך חיו בגלות, הם התלוננו על הפריץ, על המלך, על המדינה, על מה לא - כי הם לא היו חלק ממנה. "אכלו לי, שתו לי" זה יופי כי בגלות יש "הם". כאן, זה "אנחנו" לטוב ולרע. לא טוב לך עם הכיבוש? אז מה עשית בנדון "נסיך טרויה". הצבעת למפלגת שמאל או לגמלאים? הצבעת בכלל, כאות מחאה על זה ש"אכלו לך, שתו לך" בכלל לא הטלת פתק בקלפי. קח את עצמך בידיים (באופן מטאפורי הקטור, למרות שלא איכפת לי אם תעשה את זה באופן פיסי), תפסיק ליילל ותתחיל לעשות.
אני לעומתך, לא אצטט את אוסקר ווילד אלא את בינימין זאב הרצל: "אם תרצו, אין זו אגדה".
כן חברים, יש לנו מדינה, לטוב ולרע. דמותה - דמותנו. נרצה, תהיה טובה, לא נרצה - לא תהיה.
יומולדת שמח לך מדינת ישראל, יומולדת שמח לכולנו
דן
נ.ב 1. אז מה, יצאתי נבל? 2. ניסיתי להתאפק, אבל אני לא מצליח - אם כל כך רע לך כאן - למה לא תלך לגרמניה למשל, איפה שעשו עבודה טובה (סליחה, מצויינת) על היהודים (יש שם סצינת בדסם יותר שווה מאשר כאן??
בקרקעית האוקיאנוס​(נשלט)
לפני 16 שנים • 8 במאי 2008
טוב מכיוון שהעניין ירד לפסים אישיים אז אני חייב להגיב.
ממש דמוקרטייה יש לנו פה. הבעתי את הסתייגותי "מהחגיגה" וקראו לי - 'קוטר, נבל, ובכיין' ? אז ראשית, זה ממש לא ככה, וגם אני - 'עשיתי הרבה בשביל מדינה' ואגב עדיין עושה, וכחלק מעשייה זו בשירות מילואים (קרבי) פעיל. אין קשר אחד לשני.
שנית, לגבי דמותו של הקטור. לא בחרתי בה סתם. הקטור בניגוד לאכילס מציין נאמנות פוליטית\גורלית בכל מחיר לרפובליקה (טרוייה במקרה הזה), בניגוד לאכילס גיבור האכיים.
וגם לי אגב, אין "ארץ אחרת", למרות שבהרבה מקרים, כמו 'ביומהולדת 60' שלה, ממש בה לי להקיא ממנה.
לגבי הנאציזם, שכניראה גרם להרבה אנשים כאן לפרש את דברי בצורה מעוותת:
שוב, אני אחזור על הדברים - כן הנאצים עשו עבודה מצויינת.
א. את השואה כבר מזמן הפכנו למסחרה ברמה כזאת , שהיא משמשת אותנו ככלי להצדקת כל העוולות המוסריים שאנו עושים - כלפי עצמנו, היינו כלפי האזרחים שאנו כן מחשבים תחת ריבונותינו, וכלפי אחרים. ולא יעבור עוד הרבה זמן עד שהעולם עצמו ימאס ויבעט בנו על השימוש הציני שאנו עושים בשואה. איך אומר גבלס:
'היהודונים הופכים הכל לסחורה, ואם הייתה להם אפשרות הם היו מוכרים את גרמניה'.
ב. כפי שאמרתי, בפארפארזה ניטשאנית, לגבי מוסר עבדים ומוסר אדונים: לפוליטיקה ולחברה הישראלית אין מוסר של אדון. הלוואי והיה לנו, אלא מוסר של עבדים, אולי מהגרועים והשפלים ביותר. אנחנו 'יורים ובוכים' לא? זה האתוס הישראלי! אם היינו באמת בטוחים בצדקת הירי שלנו לא היה לנו צורך לבכות (וגם להאשים - 'הם התחילו!'), אם היינו מספיק בטוחים בקיומנו ובחוזקנו, היה לנו מספיק אומץ להיות הראשונים לשבור את מאזן האימה ולהפסיק לירות!
ג.. מדינת ישראל נוטה לפרש כל סיטואציה פוליטית בתנאים של 'מצב חירום', מצב של
'להיות או לחדול'. זריקת הכרעה פוליטית להכרעה בתנאים של מצב חירום שוללת מההכרעה את תוכנה האתי. זאת הסיבה שלעולם לא ישתנו בו סדרי עדיפויות, תמיד יהיה איזה מצב חירום ברקע, שבשמו אפשר להמשיך לקצץ בחינוך או למכור את כל הנכסים של המדינה לבעלי ההון,
שהרי אליבא דה ביבי - "אוטוטו הכלכלה קורסת - אנחנו נהיה ארגנטינה!" לא?
מעבר לכך, פירוש כל איום כאיום קיומי הוא גם טעות אסטרטגית שלא מאפשרת לנו להגיב לאיומים בצורה נכונה. כפי שאמרתי, אנו עדיין חיים עם הפנים לקרמטוריום.
ד. מצב חירום, ומלחמה מתמשכת על אש קטנה, משתלבים יופי עם כלכלה ניאו - ליברלית. למעשה, הם נותנים לה את ההכשר והצורה\הגבול האידיאולוגי שלה.
אגב, "מצב חירום", אליבא דה קרל שמידט. מי שהיה המשפטן שנתן את העיגון הפילוסופי במסגרת תורת הריבונות "למצב חירום", והיה בין הייתר המשפטן שנתן את ההכשר המשפטי לעלייתו של הרייך הגרמני לשלטון (עיין ערך "תיאולוגיה פוליטית" - קרל שימדט). מדינת ישראל משנת 48 עדיין מוגדרת כמדינה במצב חירום.
לא ביקשתי לפתוח כאן דיון פוליטי בעניין, אלא להביע את הסתייגותי, אזי אני מבקש ממכם, בשם הדמוקרטייה - כבדו אותה! אם מישהו בכל זאת רוצה להתווכח איתי על נושא מסויים, ורוצה לזכות ממני לתגובה רצינית, תתייחס לטענה ועל תתקוף את הטוען.
'חג שמח' לכולכם.
בקרקעית האוקיאנוס​(נשלט)
לפני 16 שנים • 8 במאי 2008
אהה, ועוד משהו קטן - מר spankindan, אני לא הייתי זה שניתקתי בין 'המדינה' לאזרחיה וקראתי לה - 'המאסטרית' שלי. אולם אם כבר אנחנו בכל זאת משתמשים במטאפורה הזאת, אזי חשבתי לפתח ולהרחיב אותה. ודווקא מנקודת ראותה של הזהות בין המדינה לאזרחיה איני חושב שהכינוי 'מאסטרית', בתקופה זו כלכך יאה לה, בדיוק משום שבניגוד לאחרים - אני דווקא כן מעיז להציץ במראה מידי פעם.
spankindan​(שולט)
לפני 16 שנים • 8 במאי 2008

אוי הקטור הקטור

spankindan​(שולט) • 8 במאי 2008
נו באמת הקטור, קודם אתה מתחיל ואומר (סליחה מצטט) שהפטריוטיות היא מפלטו של הנבל ואחר כך בוכה ואומר שהתנפלו עליך וקראו לך נבל... מישהו כתב כאן "יורה ובוכה"? ובכל זאת, יש הבדל גדול בין מה שכתבת עכשיו - למעט הטמטום הזה לגבי ה"עבודה המצויינת של הנאצים".
תתפלא, אבל פוליטית אני מסכים כמעט לכל מה שכתבת, גם אם לא כל כך מסכים לפרשנות. אני למשל הרגתי - ובכיתי, למרות שהייתי בטוח בצדקתי...כדאי שתקרא את "שיח לוחמים" שאחרי מלחמת ששת הימים. היינו בטוחים בסכנה הקיומית למדינה, בטוחים בצדקתנו - ובכינו...
אבל בכל זאת, חג היום ואני מקבל את מה שאמרת כהתנצלות ונסיגה גדולה מהעמדה אותה הצגת קודם. "אין לי ארץ אחרת", "חייל קרבי" ואללה - פטריוט (בכיין אבל פטריוט). חזור רק מהשטות האיומה האחת שנותרה בדבריך (אם עשו עבודה מצויינת, הרי שאנחנו עושים עבודה גרועה רק בגלל שטרם חיסלנו את כל האוכולסיה הפלשתינית - נכון שלא לזה התכוונת?)
יאללה חג שמח הקטור ותזהר מאכילס...הוא יהרוג אותך, יקשור אותך לסוסו ויגרור אותך - מבלי להזיל ולו דמעה אחת...
דן