שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

חידה: ''מהי התמסרות מוחלטת''

Homelander​(שולט)
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009

Re: חידה: ''מהי התמסרות מוחלטת''

Homelander​(שולט) • 5 במרץ 2009
ראובן כתב/ה:
אישה נבונה שאלה אותי: ''מהי התמסרות מוחלטת בעיניך?''. עניתי לה ''זו שאלה גדולה, תני לי כמה ימים''.

***

אזהרה: טקסט חפרני לפניך. אם ברצונך לדעת מה הייתה התשובה שלי מבלי לרדת לסוף דעתי, יש לדלג על שתי הפסקאות הבאות:

כשחושבים על השאלה, היא אכן חידה ראויה, לכן ניגשתי לפצח אותה תוך שימוש בהליך של חקירה לוגית-פילוסופית שעיקרו אלימינציה, כלומר 'מה אינו התמסרות מוחלטת'. למשל, הרעיון של מיתה בשביל מישהו או משהו נחשב כהתמסרות מוחלטת, אבל זה רעיון פוליטי ואינו שייך לתחום שבינו לבינה. התמסרות מוחלטת גם אינה בהכרח משהו הפוגע בבריאות (הכאה, הטלת מום, סימון וכו'), משום שזהו אקט נקודתי (מה גם משחית את הרכוש) והדברים הללו נוגדים את תפישתי האישית, ואינם מחייבים התמקדות מתמשכת של הנפש המתמסרת.

יתרה מזאת, אם תופשים את רעיון ההתמסרות המוחלטת כאקט מתמשך, הרי מגיעים לשדה הזוגיות. גם כאן צריך לפסול רעיונות מתבקשים (כגון, 'ללדת עבורי זו התמסרות מוחלטת') משום שהדבר הינו צורך ואינו מחייב השתקעות שהיא S&Mית. יתרה מזאת, אקט של התמסרות מוחלטת צריך להיות משהו שבין האישה לבין עצמה - כלומר לא מחייב שימוש בעזרים חיצוניים או את נוכחות האדון, ולמרות זאת על האקט להיראות ולהיות מורגש היטב. בסופו של דבר הבנתי כי התמסרות מוחלטת, במובן שלנו, צריכה להיות אקט סמלי ומתמשך.

***

לאחר מספר ימים עניתי: התמסרות מוחלטת היא לא לגעת בפנים ובשיער שלך ללא רשותו של אדונך, לעולם.

בעיני רוחי ראיתי אישה יפה עומדת בכיכר אנטין ומשוחחת עם חברתה הטובה. האישה אינה נוגעת בשיערה גם כשהוא מתבדר ברוח ומעקצץ את אפה. הדבר משווה לה חזות רומנטית. בלבה היא מייחלת שחברתה תסיט את השיער מפניה, אבל אוסרת על עצמה לבקש זאת. הבל הבלים, נכון? אבל כתוצאה מכך רכשתי פeטיש חדש. אשמח אם תחלקו איתי דוגמאות משלכם ליישומים מעשיים של רעיון ההתמסרות המוחלטת.

ראובן


תראה- להוציא את התגובות הכי ישרות ומאפיינות של אנה דן והיילני, היות והן נתנו לך פירוש דקדקני ונכון- אבל לדעתי, אתה יותר מחפש את הדרך בה בא לביטוי הביטוי שנקרא "התמסרות מוחלטת" ולא הפירוש המילוני שלו; שהוא דרך אגב הכי מדוייק.

ולכן אשאל אותך שאלה כזו?
האם סימון למשל הוא לא דוג' נפפלאה לאקט סמלי ומתמשך שנראה ומורגש היטב?

אולי אם התחלת בשיטת האילימינציה אז מן הראוי שגם תמשיך בה ותשאל, מה לא מהווה התמסרות מוחלטת?


שהרי כל מקבילה לאישה שלא מסיטה את השיער שמתנפנף ומדגדג לה באף בצורה רומנטית פחות או יותר כמו לא לגרד ביד כשמדרג או להימתח כשמרגישים שצריך- היא שווה באקט שלה בדיוק לצורה הראשונית (עם השיער) שאתה הצגת.
ולצפות שהחברה תסיט אותו? למה זה רלוונטי? הרי זה אם כבר יכול להתבטא כהתמסרות מוחלטת לכל-דבר בפני כל-אחד ולא בפני אדם יחיד בלבד מה שמראש כבר הופך אותה ללא מוחלטת.
נוריתE
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009
נוריתE • 5 במרץ 2009
אין כזה דבר
אתם משלים את עצמכם
לא מצד שולטים/ות,לא מצד נישלטות/ים
ותוכלו לחרוש את זה עד סוף הימים.
ועדיין,זה לא ישתנה.

לכל אחד ואחת יש אג'נדות אישיות
נותנים,בשביל לקבל תמורה.

אף אחת/ד מאיתנו לא אלטרואיסט מוחלט/ת
שמוותר/ת על כל הצרכים הרצונות
או בכלל על עצמו/ה
בכדי "להתמסר טוטאלית"


אם כבר אז אג'נדות צרכים ורצונות וכל מה שמרכיב אותנו
הם, עשויים להביא לכדי רמה מסויימת של התמסרות ומסירות

מי שת/יאמר, שהוא או היא ,האלטרואיסט/ית המוחלט/ת
מרמה את עצמה עצמו ואחרים,גם אם לא מתוך כוונה תחילה.

תסלחו לי ,על ההשוואה הגסה כמעה
אבל ,גם כלבים, המסורים שבחיות המחמד
יודעים שכמה שיותר הם "ילקקו " לנו
ככה התמורה תגדל, בהשוואה.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009

Re: התמסרות מוחלטת

היילני כתב/ה:
אנה דן כתב/ה:
זה לא לשאול "למה". ולא להגיד "אבל".


או במילים אחרות איבוד סובייקטיביות. התמסרות מוחלטת, בפועל, היא להיות חיה מאולפת או אוטומט. מכורח זה, אין מקום לרצון ולמודעות, לכן אין כאן באמת התמסרות. זאת בהנחה, כמובן, שהתמסרות היא אקט רצוני ומודע. מכיוון שרק סובייקטים הם מודעים ובעלי רצון, התמסרות מוחלטת אינה אפשרית.

מ.ש.ל


אני חושבת שזה לא אותו הדבר.
להאמין, זה לא להיות חיה מאולפת. זה משהו שרק סובייקט יכול לעשות.
Lanya Colson
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009

Re: חידה: ''מהי התמסרות מוחלטת''

Lanya Colson • 5 במרץ 2009
ראובן כתב/ה:
אישה נבונה שאלה אותי: ''מהי התמסרות מוחלטת בעיניך?''. עניתי לה ''זו שאלה גדולה, תני לי כמה ימים''.

***

אזהרה: טקסט חפרני לפניך. אם ברצונך לדעת מה הייתה התשובה שלי מבלי לרדת לסוף דעתי, יש לדלג על שתי הפסקאות הבאות:

כשחושבים על השאלה, היא אכן חידה ראויה, לכן ניגשתי לפצח אותה תוך שימוש בהליך של חקירה לוגית-פילוסופית שעיקרו אלימינציה, כלומר 'מה אינו התמסרות מוחלטת'. למשל, הרעיון של מיתה בשביל מישהו או משהו נחשב כהתמסרות מוחלטת, אבל זה רעיון פוליטי ואינו שייך לתחום שבינו לבינה. התמסרות מוחלטת גם אינה בהכרח משהו הפוגע בבריאות (הכאה, הטלת מום, סימון וכו'), משום שזהו אקט נקודתי (מה גם משחית את הרכוש) והדברים הללו נוגדים את תפישתי האישית, ואינם מחייבים התמקדות מתמשכת של הנפש המתמסרת.

יתרה מזאת, אם תופשים את רעיון ההתמסרות המוחלטת כאקט מתמשך, הרי מגיעים לשדה הזוגיות. גם כאן צריך לפסול רעיונות מתבקשים (כגון, 'ללדת עבורי זו התמסרות מוחלטת') משום שהדבר הינו צורך ואינו מחייב השתקעות שהיא S&Mית. יתרה מזאת, אקט של התמסרות מוחלטת צריך להיות משהו שבין האישה לבין עצמה - כלומר לא מחייב שימוש בעזרים חיצוניים או את נוכחות האדון, ולמרות זאת על האקט להיראות ולהיות מורגש היטב. בסופו של דבר הבנתי כי התמסרות מוחלטת, במובן שלנו, צריכה להיות אקט סמלי ומתמשך.

***

לאחר מספר ימים עניתי: התמסרות מוחלטת היא לא לגעת בפנים ובשיער שלך ללא רשותו של אדונך, לעולם.

בעיני רוחי ראיתי אישה יפה עומדת בכיכר אנטין ומשוחחת עם חברתה הטובה. האישה אינה נוגעת בשיערה גם כשהוא מתבדר ברוח ומעקצץ את אפה. הדבר משווה לה חזות רומנטית. בלבה היא מייחלת שחברתה תסיט את השיער מפניה, אבל אוסרת על עצמה לבקש זאת. הבל הבלים, נכון? אבל כתוצאה מכך רכשתי פeטיש חדש. אשמח אם תחלקו איתי דוגמאות משלכם ליישומים מעשיים של רעיון ההתמסרות המוחלטת.

ראובן


חמוד
Mary Jane
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009
Mary Jane • 5 במרץ 2009
בני אדם נוטים לדבר על השגת המחולט בשאננות רבה מידי. למעשה מדויק יותר לדבר על השאיפה למוחלט, כי דבר על פני האדמה אינו מוחלט והאדם, למרות שאיפותיו, הינו יצור זמני.

בתגובה לדילמה שהציגה היילני הערפדית המתוקה ברצוני לצטט קטע משיר של יונה וולך, אשר מעניק פתרון נאה לאלו החושקים בהתמסרות מוחלטת:

"...הכל יהיה שלך
לא תיותר בי רוח
נפש
מרחב מחיה
אישיות
השאר לי מעט אישיות
מעט
שארגיש רע שאדע..."
רפאל
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009
רפאל • 5 במרץ 2009
אני דווקא חושב שהמוחלט הוא אפשרי ואנושי. שמלכתחילה עלינו להבין אותו כמושג ארצי ולא כמושג אידיאלי (כלומר, כמושג שבני אדם המציאו, ושהוא הנמצא בשימושם, ולא איזה מושג מטאפיסי-פארדוכסלי בעל משמעות שאינה ברורה לנו באמת).

מהבחינה הזו אני גם חושב שההגדרה של ראובן היא טובה. היא בעצם מאפיינת את מצב העניינים שבו רבים מאיתנו יאמרו על מישהי שהיא נותנת את עצמה עד הסוף, או שהיא נשלטת טוטאלית. בהקשר של המקום הזה, ושל מדברים המקובלים עלינו, זו בהחלט הגדרה טובה להתמסרות מוחלטת.

מן הסתם יש משהו אישי בהגדרה של ראובן. אבל אנחנו מדברים כאן על פטיש. ופטיש הוא לעולם משהו אישי, ולא משהו שניתן לארטיקולציה אוניברסלית. אולי אחר היה אומר שהתמסרות מוחלטת היא לא להפסיק ללטף את אדונך ללא רשותו.
SPENKY{שייכת}
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009
SPENKY{שייכת} • 5 במרץ 2009
LOL
יש איזה שבעה שרשורים בכלוב שכל פעם חוזרים בגרסאות שונות
שעמום!
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009
SPENKY כתב/ה:
LOL
יש איזה שבעה שרשורים בכלוב שכל פעם חוזרים בגרסאות שונות
שעמום!


כנראה שהנושא הזה לא משעמם אותנו, אם אנחנו כל כך נהנים להמשיך לחפור בו icon_smile.gif
Winner​(מתחלפת)
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009

התמסרות טוטאלית

Winner​(מתחלפת) • 5 במרץ 2009
לא אדרוש מאף אחד ולא ארצה לחוות בעצמי
SPENKY{שייכת}
לפני 15 שנים • 5 במרץ 2009
SPENKY{שייכת} • 5 במרץ 2009
כנראה שתחפרו פה לנצח על מה זו התמסרות, האם יש שליטה מלמטה, האם כדאי בפגישה ראשונה לחכות לשולט עם עיניים קשורות בחדר בלי זמזם מצוקה או שבעצם עדיף להפגש בבית קפה קודם, האם חניקה היא משחק חביב או הימור מסוכן ואז יבוא המישהו שיגיד שבעצם שליטה היא נורא אינדיווידואלית לכל אחד אז אין טעם להתווכח- כמובן שחסידי ספר החוקים לא יסכימו איתו ואפילו יכתבו כמה מילים גסות אך גבוהות בשגיאות כתיב וככה השרשור יגדל ל15 עמודים מינימום.
כיף פה!