סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אילופו של הנשלט מחדש/1

פולו
לפני 14 שנים • 4 באפר׳ 2010

Re: טוב נו, גם אני אביא לכאן -

פולו • 4 באפר׳ 2010
מ טורפת כתב/ה:
ולעניין של שליטה של אישה בגבר - היא אמורה לחנך אותו לכך שיתאים לצרכיה ככל שניתן, יחד עם שמירה על בריאותו הגופנית, הנפשית והתפתחותו האינטלקטואלית.


לדעתי, קיים בלבול בין המילה "להתאים" לבין המילה "לחנך". לא ניתן "לחנך" - במובן הקלאסי של המילה - אדם בוגר. ניתן "להתאים" אותו לצרכייך. לחשוב שניתן לחנך אדם בוגר, זו אולי פנטזיה מאוד חביבה אבל לא מעשית. אדם הוא לא מחשב. במחשב ניתן למחוק תוכנה ולהתקין תוכנה חדשה. לקחת אדם בוגר בשנות ה-20 או ה-30 או ה-40 לחייו ולחשוב שניתן לחנך אותו מחדש? הממ... I Doubt It

נצא לרגע מעולם ה BDSM. חינוך אמיתי יכול להתרחש בשני מקרים:
האחד - מגיל קטן (כן, כמו ששומעים וקוראים השכם והערב שיש להשקיע בחינוך ילדינו).
השני - איבוד זהות (Loss of Identity) - שיכול להתרחש רק בתנאים מסוימים - ובנייה מחדש.

נחזור ל BDSM. במילים אחרות, "לחנך" - קשור לעיצוב אישיות ונפש האדם ברבדים העמוקים. "להתאים" - קשור יותר לחלק המעשי/ביצועי של האדם.
לדוגמא: עבד התרגל בקשר הקודם שהיה לו עם מלכתו, להניח את המזלג מצד שמאל לצלחת. עכשיו יש לו קשר חדש עם מלכה חדשה והיא מעוניינת שהמזלג יונח מצד ימין לצלחת. במקרה המהיר הוא הבין וזוכר את הדרישה של המלכה החדשה ומיישם אותה מייד וללא טעויות. במקרה הפחות מהיר הוא הבין אחרי שהרגיש את נחת זרועה כמה וכמה פעמים. שורה תחתונה, הוא ממלא את ההוראות ומניח את המזלג בצד ימין. האם ניתן לקרוא לזה "חינוך"? לא! זו "התאמה" נקודתית ומעשית לפי דרישה. אין כאן שום דבר מהותי, עמוק ונפשי שניתן להגדירו כמעצב אישיות של העבד.


כל העניין הזה של "התפתחותו האינטלקטואלית" לא ברור לי. אצל חלק מהאנשים, קיימת נטייה לחשוב שנשלטים ונשלטות, הם אנשים נחותים יותר אינטלקטואלית. עבד שכורע לרגלי מלכתו ומנשק את כפות רגליה - זה עדיין לא הופך אותו לנחות אינטלקטואלית. התפישה הזאת הייתה נכונה לפני כמה מאות שנים כשהביאו עבדים שחורים בספינות לאצולה האמריקאית והאינטלקטואלית. אז מילא, היו לוקחים אחד ומשקיעים בו כדי שיהיה רב-העבדים שינהל את כל משק הבית ואת שאר העבדים. אבל היום? להגיד שהנשלטים הם פחות אינטלקטואלים עד כדי צורך להשקיע בהתפתחותם האינטלקטואלית? מצטער... לא נשמע לי. הרי כולנו יודעים שיש לא מעט מנכ"לים, סמנכ"לים, בעלי עמדות מפתח, אנשים רציניים, אינטליגנטים ואיכותיים מאוד שהם נשלטים. חלקם גם יותר אינטליגנטים ואינטלקטואלים מהמלכות שלהם.
ישנו מקרה אחד שבו אני יכול להבין את רצונה של המלכה להשקיע ב "התפתחות האינטלקטואלית" של העבד. והמקרה הזה (כמה לא צפוי) כשקיים פער גבוה, ברור וגלוי בין האינטלקט של המלכה ובין האינטלקט של העבד. אבל אז נשאלת השאלה, מדוע מלכתחילה, תרצה מלכה להתחיל קשר עם אדם נחות אינטלקטואלית ממנה, עד כדי כך שהיא צריכה להשקיע בהתפתחותו האינטלקטואלית? הרי היא לא עובדת סוציאלית. לא עדיף כבר לבחור להיכנס לקשר עם נשלט שהוא לפחות בעל אינטלקט שווה?

אגב, מ טורפת, את מאוד אינטליגנטית ותענוג לקרוא אותך (גם אם יש אי אילו הסכמות).
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 14 שנים • 4 באפר׳ 2010
בכוח המוח​(שולטת) • 4 באפר׳ 2010
אני לא מצטטת,אבל זו תגובה לך, פולו.

אתה בהחלט צודק, ואני די מצדדת בגישה הביהוויוריסטית שבה מחשיבים את השינוי ההתנהגותי.

מדובר בסמנטיקה - אין לי רצון לשנות מהמסד עד הטפחות את אישיותם של הנשלטים שלי. הם מדהימים, מרתקים, אינטליגנטים, מקסימים, מצחיקים, משכילים, יפים ועוד. הם נבחרו כי כאלה הם, ואין לי כל רצון לשנות את המהות שלהם, אלא להתאים את התנהגותם אלי. זה כמו ריגולז', איזון. החריקות הולכות ומתמעטות עד לאיזון מקסימלי.


אני מדברת על אילוף להתנהגות שמתאימה לשולטת ולכן ממקסמת את החיבור בינה ובין הנשלט ככל שניתן.

איזו היא הדרך? עוד לא הגענו לשם, אבל בסופו של עניין, הוא ילמד לשים את המזלג בצד הנכון.

ולעניין התפתחותו האינטלקטואלית - אתה הרי לא באמת חושב שאני תופסת נשלט כנחות בדרך כלשהי.
אם תשים לב, תראה שאני מעידה מהיכרות אישית, כי לתפישתי מדובר באנשים מפותחים ברבדים רבים מהממוצע.
מנגד, כדי למקסם את החיבור, כל חיבור, אנחנו שמים דגש על מיקסום האושר בשלם, וההתפתחות של השלם. השלם לצורך העניין, הוא החיבור בין השולטת לנשלט שלה.

וגם אותך כיף לקרוא, לא מהיום icon_smile.gif
סאברמן
לפני 14 שנים • 4 באפר׳ 2010

הבעיה האמיתית שלך זו שאת צריכה להבין כל דבר שנכתב

סאברמן • 4 באפר׳ 2010
בואי תנסי להבין משהו שלא כל בני האדם כותבים אותו הדבר ולא חייבים לכתוב ברור אלא רק אם זה משרת את המטרה לשמה נכתבו הדברים ואין לי כוח לנקד ולא לסגנן משפטים תלמדי לקרוא בין השורות אם תקחי רק את המילים המשמעויות בקטע בלי כל מילות החיבור הקישור תביני הכל (((:


וסתם הגבתי כי נכנסת כאן להגדרות פסיכו אנליטיות שאין לך מושג כמה זה מורכב ולא פשוט ואין לי כוח לפרט אבל אומר שאם תשאלי את פרוייד על חינוך מחדש לא תקבלי תשובה לעיניין גם חבריו שבאו אחריו לא יענו לך ((:
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 14 שנים • 5 באפר׳ 2010

Re: הבעיה האמיתית שלך זו שאת צריכה להבין כל דבר שנכתב

בכוח המוח​(שולטת) • 5 באפר׳ 2010
סאברמן כתב/ה:
בואי תנסי להבין משהו שלא כל בני האדם כותבים אותו הדבר ולא חייבים לכתוב ברור אלא רק אם זה משרת את המטרה לשמה נכתבו הדברים ואין לי כוח לנקד ולא לסגנן משפטים תלמדי לקרוא בין השורות אם תקחי רק את המילים המשמעויות בקטע בלי כל מילות החיבור הקישור תביני הכל (((:


וסתם הגבתי כי נכנסת כאן להגדרות פסיכו אנליטיות שאין לך מושג כמה זה מורכב ולא פשוט ואין לי כוח לפרט אבל אומר שאם תשאלי את פרוייד על חינוך מחדש לא תקבלי תשובה לעיניין גם חבריו שבאו אחריו לא יענו לך ((:


אתה צודק.

לו אני במקומך הייתי לוקחת קורס מקצועי איך לכתוב לא ברור, אם זה לא היה בא לי ככה טבעי.
אלוהים עשה איתך חסד.