זאת(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
בכוח,
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
זאת(שולטת) • 26 במרץ 2011
היופי שבעולם הבדס"מ הוא בגמישות שלו לקבל (כמעט) הכל. ולכן, הניתוח שלך, אפ-על-פי שהוא מקסים ומלומד בעייני, חוטא לאמת. מהטעם הפשוט שאין אמת מוחלטת. הניתוח המעולה הזה, אפשרי שהוא מתאים לאחד, וחוטא לאחר.
|
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
Re: בכוח,
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
בכוח המוח(שולטת) • 26 במרץ 2011
שירלילית כתב/ה: היופי שבעולם הבדס"מ הוא בגמישות שלו לקבל (כמעט) הכל. ולכן, הניתוח שלך, אפ-על-פי שהוא מקסים ומלומד בעייני, חוטא לאמת. מהטעם הפשוט שאין אמת מוחלטת. הניתוח המעולה הזה, אפשרי שהוא מתאים לאחד, וחוטא לאחר.
בגדול אין כלום מדויק בעולם שלנו באופן שמתאים לכולם, יחד עם זאת, אני חושבת שהצבעתי על תהליך מתפצל שבתוך המנעד שלו רובנו שבויים. אבל על מנת שיהיה טעם בתגובה שלך, הייתי רוצה לדעת איפה לדעתך הוא חוטא לאמת. אין טעם שאני אנסה להסביר את התפישה שלי כשתגובה נגדית תהיה - אהה, אבל זה בטח חוטא לאמת, כי זה בטוח לא מתאים לכולם. אין לי איך להתייחס לזה קונקרטית, מעבר לכך שכל תאוריה, או תפישה היא בע"מ מהבחינה הזו, וההנחה הזו מובלעת בתוכה. |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 26 במרץ 2011
בכח, אהבתי מאד את מה שכתבת.
לשאלתך בהתחלה: אני חושבת שבדס"מ הוא המקום בו האישיות שלי, התסביכים שלי, הצרכים שלי ותחומי העניין שלי, פוגשים את המיניות שלי. במילים אחרות, אני חושבת שלכך שפיתחתי סטיה כזו ולא אחרת יש קשר לתחומים אחרים באישיות שלי. באופן כללי, אני לא חושבת שאפשר לפרק אדם לגורמים מנותקים. כל האלמנטים שבו משלימים זה את זה. המשיכה שלי לשליטה מינית קשורה לצרכים אחרים ואינה נפרדת מהם. אז כן, גם ללא יצר מיני הצורך היה נותר, אבל לובש צורות אחרות. אני לא חושבת שהייתי נהנית לקבל ספנקינג אם היצר המיני שלי היה נעלם (תרחיש סוריאליסטי להחריד), אני כן חושבת שהייתי מחפשת את הכאב ואת תחושת הנשלטות בתחומים אחרים. למעשה, אני יכולה לחשוב על כמה וכמה דוגמאות בהן חיפשתי לספק יצר של שליטה או של הישלטות בהקשר לא מיני, זה לא היה נראה כמו "בדס"מ" - לא היו הפרקטיקות הרלוונטיות, אבל כמו שטובי מומחי הניו-אייג' יודעים - הכל פנים שונות לאותה המהות. דוגמה: אם אני רוצה תחושת חוסר שליטה ושאירועים נכפים עלי, אז בסקס זה יבוא לידי ביטוי בפנטזיית אונס, בריקוד זה יבוא לידי ביטוי בפוגו או בהשתכרות ועצימת עיניים, ובטיול באירופה זה יבוא לידי ביטוי בפעולות שמכוונות שאלך לאיבוד (כמו לעלות לרכבת בלי לבדוק לאן היא נוסעת או ללחוץ על יעד במכונת הכרטיסים בעיניים עצומות), וכיוצא באלה. |
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
Re: מדוייק
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
בכוח המוח(שולטת) • 26 במרץ 2011
SWAY כתב/ה: הרבה זמן או אולי אף פעם לא קראתי תאור מדוייק כל כך של התהליכים הפסיכולוגיים שמאחורי הBDSM, מתיישב עם דעותיי בנושא שאת חלקן אפילו לא הבאתי לידי ניסוח מילולי בתוך עצמי, הן סתם ישבו שם כקוגניציות מעורפלות על עולם הBDSM במשך שנים ואת הקפצת אותן מדרגה. אז תודה.
אבל... כמו כל דבר בבני אדם אין שחור או לבן ויש כמה נקודות שאני רוצה להגיב אליהן למען הדיון הפורה. כתבת: לדעתי, גם ללא ריגוש מיני, אנשים ימשכו לאותם מקומות, רק שהמצפן שלהם לא יהיה הזין. אין לטעות ולהסיק מכך שאחרי גמירה פתאום נעלמות הפנטזיות, שהמדובר בעניין מיני פרופר. גם ונילים אחרי גמירה לא מתעניינים לזמן קצוב בנשים המחרמנות ביותר שיש, שבזמן רגיל היו מריירים עליהן. למה? זו מערכת ביולוגית של הגוף שאמורה להגן עליו, זה הכל. לא ניתן להקיש מזה שהסטיות שלנו הן עניין מיני גרידא, כמו שלא ניתן להסיק מכך שמערכות היחסים בתחום הזה קצרות, שזה בגלל שבדס"ם הוא פנטזיה שלא ניתן לממש במציאות. כפי שכתבת לפני הקטע הזה קיימות התניות, ולהן כח חזק ואני בטוח שאצל רבים מדובר באקט מיני גרידא, קרי הם אינם יקיימו את פער המעמדות מעבר לסשן. אצל אותם אנשים אני חושב שהמשיכה לתחום וכל מה שמסביב (שימוש שאתרי אינטרנט, הגעה למסיבות, יצירת חברים חדשים, ביגוד וכו') נבעה באמת מכמה הצמדות בין ריגוש מיני לקלט חושי כלשהו שמרמז על אלמנטים מעולם השליטה. לצד סיבה זו קיימות כמובן סיבות רבות להגיע לתחום אבל ברור שגם מי שהגיע לפה בגלל אי אלו חוויות בעבר ונהנה מהנצחת פער המעמדות בתוך הקשר מעבר לסשן, גם לו כנראה כבר נוצרה עם הזמן התנייה ל... אממממ... נשים בעקבים, ביגוד שחור, כאב וכו'..... בכל מקרה אחלה פוסט ואני בעד דיונים מהסוג הזה SWAY אני חושבת שהתייחסתי גם לזה ולחיזוק ההתניות מבלי יכולת לפתור את המלכוד, זה הרי קצה אחד של המחוזות שאנחנו מסתובבים בהם: מחזקים התמכרות באמצעות חיבורים מיניים, במקום לאפשר חוויה מתקנת. ככה אנחנו נמצאים מפנטזים שוב על השפלה למשל, מדמות דמיונית שהולגת ומשתדרגת (לה יכולות להיות פנים רבות כמובן, אבל אלמנטים כמעט קבועים), או למצוא קשר אשר מאפשר לקבל חוויה מתקנת מדמות סמכותית קפדנית ואוהבת, לדוגמה. בכל אופן, אצל אלה - מדובר בעצם באקט מיני גרידא, אבל הזרמים התת-קרקעיים שלו הם לא מיניים אלא רגשיים. זו גם הסיבה, כפי שכתבתי, שעובדה היא שכל אחד בעצם מתגרה מדברים שונים לחלוטין, למרות שלכאורה זה רק "אקט מיני גרידא". |
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
בכוח המוח(שולטת) • 26 במרץ 2011
יולי Yuli כתב/ה: בכח, אהבתי מאד את מה שכתבת.
לשאלתך בהתחלה: אני חושבת שבדס"מ הוא המקום בו האישיות שלי, התסביכים שלי, הצרכים שלי ותחומי העניין שלי, פוגשים את המיניות שלי. במילים אחרות, אני חושבת שלכך שפיתחתי סטיה כזו ולא אחרת יש קשר לתחומים אחרים באישיות שלי. באופן כללי, אני לא חושבת שאפשר לפרק אדם לגורמים מנותקים. כל האלמנטים שבו משלימים זה את זה. המשיכה שלי לשליטה מינית קשורה לצרכים אחרים ואינה נפרדת מהם. אז כן, גם ללא יצר מיני הצורך היה נותר, אבל לובש צורות אחרות. אני לא חושבת שהייתי נהנית לקבל ספנקינג אם היצר המיני שלי היה נעלם (תרחיש סוריאליסטי להחריד), אני כן חושבת שהייתי מחפשת את הכאב ואת תחושת הנשלטות בתחומים אחרים. למעשה, אני יכולה לחשוב על כמה וכמה דוגמאות בהן חיפשתי לספק יצר של שליטה או של הישלטות בהקשר לא מיני, זה לא היה נראה כמו "בדס"מ" - לא היו הפרקטיקות הרלוונטיות, אבל כמו שטובי מומחי הניו-אייג' יודעים - הכל פנים שונות לאותה המהות. דוגמה: אם אני רוצה תחושת חוסר שליטה ושאירועים נכפים עלי, אז בסקס זה יבוא לידי ביטוי בפנטזיית אונס, בריקוד זה יבוא לידי ביטוי בפוגו או בהשתכרות ועצימת עיניים, ובטיול באירופה זה יבוא לידי ביטוי בפעולות שמכוונות שאלך לאיבוד (כמו לעלות לרכבת בלי לבדוק לאן היא נוסעת או ללחוץ על יעד במכונת הכרטיסים בעיניים עצומות), וכיוצא באלה. הצלחת להסביר את הנקודה הזו טוב ממני (: }{ |
|
זאת(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
Re: בכוח,
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
זאת(שולטת) • 26 במרץ 2011
בכוח המוח כתב/ה: שירלילית כתב/ה: היופי שבעולם הבדס"מ הוא בגמישות שלו לקבל (כמעט) הכל. ולכן, הניתוח שלך, אפ-על-פי שהוא מקסים ומלומד בעייני, חוטא לאמת. מהטעם הפשוט שאין אמת מוחלטת. הניתוח המעולה הזה, אפשרי שהוא מתאים לאחד, וחוטא לאחר.
בגדול אין כלום מדויק בעולם שלנו באופן שמתאים לכולם, יחד עם זאת, אני חושבת שהצבעתי על תהליך מתפצל שבתוך המנעד שלו רובנו שבויים. אבל על מנת שיהיה טעם בתגובה שלך, הייתי רוצה לדעת איפה לדעתך הוא חוטא לאמת. אין טעם שאני אנסה להסביר את התפישה שלי כשתגובה נגדית תהיה - אהה, אבל זה בטח חוטא לאמת, כי זה בטוח לא מתאים לכולם. אין לי איך להתייחס לזה קונקרטית, מעבר לכך שכל תאוריה, או תפישה היא בע"מ מהבחינה הזו, וההנחה הזו מובלעת בתוכה. אכפת לך, להסביר לי את המונח "רובנו" לאיטית שכמותי ?! |
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
Re: בכוח,
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
בכוח המוח(שולטת) • 26 במרץ 2011
שירלילית כתב/ה: בכוח המוח כתב/ה: שירלילית כתב/ה: היופי שבעולם הבדס"מ הוא בגמישות שלו לקבל (כמעט) הכל. ולכן, הניתוח שלך, אפ-על-פי שהוא מקסים ומלומד בעייני, חוטא לאמת. מהטעם הפשוט שאין אמת מוחלטת. הניתוח המעולה הזה, אפשרי שהוא מתאים לאחד, וחוטא לאחר.
בגדול אין כלום מדויק בעולם שלנו באופן שמתאים לכולם, יחד עם זאת, אני חושבת שהצבעתי על תהליך מתפצל שבתוך המנעד שלו רובנו שבויים. אבל על מנת שיהיה טעם בתגובה שלך, הייתי רוצה לדעת איפה לדעתך הוא חוטא לאמת. אין טעם שאני אנסה להסביר את התפישה שלי כשתגובה נגדית תהיה - אהה, אבל זה בטח חוטא לאמת, כי זה בטוח לא מתאים לכולם. אין לי איך להתייחס לזה קונקרטית, מעבר לכך שכל תאוריה, או תפישה היא בע"מ מהבחינה הזו, וההנחה הזו מובלעת בתוכה. אכפת לך, להסביר לי את המונח "רובנו" לאיטית שכמותי ?! רובנו=אנשים הזקוקים לאלמנטים של בדס"ם. וחלילה, אף אחד לא אומר שאת איטית (: |
|
זאת(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
Re: בכוח,
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
זאת(שולטת) • 26 במרץ 2011
בכוח המוח כתב/ה: שירלילית כתב/ה: בכוח המוח כתב/ה: שירלילית כתב/ה: היופי שבעולם הבדס"מ הוא בגמישות שלו לקבל (כמעט) הכל. ולכן, הניתוח שלך, אפ-על-פי שהוא מקסים ומלומד בעייני, חוטא לאמת. מהטעם הפשוט שאין אמת מוחלטת. הניתוח המעולה הזה, אפשרי שהוא מתאים לאחד, וחוטא לאחר.
בגדול אין כלום מדויק בעולם שלנו באופן שמתאים לכולם, יחד עם זאת, אני חושבת שהצבעתי על תהליך מתפצל שבתוך המנעד שלו רובנו שבויים. אבל על מנת שיהיה טעם בתגובה שלך, הייתי רוצה לדעת איפה לדעתך הוא חוטא לאמת. אין טעם שאני אנסה להסביר את התפישה שלי כשתגובה נגדית תהיה - אהה, אבל זה בטח חוטא לאמת, כי זה בטוח לא מתאים לכולם. אין לי איך להתייחס לזה קונקרטית, מעבר לכך שכל תאוריה, או תפישה היא בע"מ מהבחינה הזו, וההנחה הזו מובלעת בתוכה. אכפת לך, להסביר לי את המונח "רובנו" לאיטית שכמותי ?! רובנו=אנשים הזקוקים לאלמנטים של בדס"ם. וחלילה, אף אחד לא אומר שאת איטית (: אנשים הזקוקים לאלמנטים של בדס"מ ?! כמדומני, שגם גדול הונילות שבעולם זקוק לאלמנטים הללו. אבל לא זאת הנקודה שרציתי להעביר. לי לפחות, לא ידוע על מחקר מעמיק, מדעי שבדק וקבע מעל לכל עוררין האם בדס"מ הוא סטיה (כפי שהוגדר לאורך שנים ארוכות) או נטיה מינית, כפי שהוא מוגדר כיום בספרי הפסיכו-אמו ולכן, כפי שאמרתי בתחילה, היופי בעולם הזה שהוא יכול להכיל בתוכו את האקסיומה שהבאת (ושוב, דעתי כדעתך, שמדובר בתהליך נפשי-פסיכולוגי ולא "רק" בנטיה מינית) ויחד עם זאת, כל זמן שישנו אפילו שבריר סיכוי שעבור מישהו אחר מדובר אכן אך ורק בנטיה מינית (ואני מכירה כמה כאלה) אני בעד מסקנה אחרת לגמרי. יעשה אדם מה שגורם לו לחייך בבוקר. כל השאר הוא בגדר פרשנות אישית שיכולה להתאים, או לא. ותודה, על הדיון. |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 26 במרץ 2011
נזכרתי עכשיו במשהו שראיתי אצל איזו מישהי פה, לא זוכרת באיזה הקשר ובטח אני גם מסלפת את זה - משהו כמו "יש לי משיכה כללית לריגושים וקיצון, הבחירה הספציפית בבדס"מ זה כי אני בחורה עירונית". משהו כזה. סתם, אהבתי את הגישה
|
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
Re: אלמנט המיניות בשליטה (אצלי)
לפני 13 שנים •
26 במרץ 2011
בכוח המוח(שולטת) • 26 במרץ 2011
מישלו כתב/ה: בכוח המוח כתב/ה: נניח שמחר החשק המיני מתאדה לכם לחלוטין, והוא לא פרמטר במשוואה,
האם הצורך בשליטה בקשר מתאדה איתו? אני לא חושבת שאני מסוגלת לדמיין מצב כזה (על אף שזה בהחלט יכול לקרות). קורה שיש תקופות שהחשק המיני שלי נעלם לגמרי, אני יכולה להעיד שגם בתקופות כאלה, הצורך שלי בשליטה שריר וקיים. בכוח המוח כתב/ה: עד כמה קשרי שליטה מונעים מריגוש מיני, והאם הם מספקים חלקים אחרים, נוספים?
אצלי, הריגוש המיני מהווה חלק ממש קטן יחסית, בתוך קשר של שליטה. בכוח המוח כתב/ה: אם כן, אילו חלקים זה ממלא אצלכם?
חלקים ריגשיים ומנטליים, עולם ומלואו... אה... ואין לי זין מסכימה, גם אצלי זה כך - אצלי למשל, אני יכולה לנהל סשנים שלמים, בערות מנטאלית חדה מאוד, להתרגש מרבדים שונים, אבל אפילו לא להרטב ממש. אני חווה סיפוק מסשנים כאלה רק בתוך מערכת, ורק כשנוצרת שם אינטימיות או "שפה פנימית" שמאפשרת הידברות והזדהות שלי עם חלקים שמוטמנים בי ואני לא נותת לאף אחד לגעת שם, רק לעצמי באמצעות אחר. אני יכולה לראות מתי אני מספקת צרכים מזוכיסטים או סאדיסטים, שאין להם כל קשר לריגוש מיני. אני מבחינה במלחמות שליטה במקומות אחרים שהם לעולם לא יחשבו בדס"ם, ואני מורדת בסמכות ע"י בחירות שלי להתעמת למשל עם גופים שהם רבי כוח מול האזרח הקטן. הדברים האלה - נובעים מאותם מקומות, מאותו אדם, ומאותם צרכים. בכל פעם הצורך "ינבוט" באופן אחר. ואין לך זין??? |
|