סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

למה אין פמיניזם?

רפאל
לפני 12 שנים • 29 באפר׳ 2012

Re: הנה קבלו את נושא הדיון שהוא שיא הטימטום

רפאל • 29 באפר׳ 2012
נילי ונילי כתב/ה:
אדון מכניע ובועל כתב/ה:
לדבר על פמיניזם באתר בדסמי כמוהו לנהל דיון עירני על המטבח הצרפתי המעודן....בדיר חזירים.
לו האוויל שפתח את "הדיון" הזה היה יודע משהו על ...בדסמ, ומוחו לא היה שטוף עד אובדן חושים ברלטיביזם פוסט-מודרני הוא היה יודע שפמיניזם ובדסמ זה תרתי דסתרי. אבל בכלוב הכל הולך ...כידוע והטימטום חוגג פה כל יומיים שיאים חדשים.

שאלוהים יעזור לי עם הרלטיביזם הפוסט מודרני הזה שלך. לפעמים אני חושבת שקראת משהו בוויקיפדיה ונדלקת על המושג מבלי באמת להבין מה משמעות הדבר.


איך זה קשור עכשיו?


אני סקרן יותר להבין איך זה לא קשור עכשיו לנשים מסוג השמ"ד (רק לצרכי קיצור: ר"ת של השמנות, מכוערות, דחויות ). הרי ידוע לכל שפוסט של אמ"ו ללא אזכור של נשים מסוג השמ"ד זה תרתי דסתרי. אפילו אוקסימורון.
up u rs​(אחרת)
לפני 12 שנים • 29 באפר׳ 2012
up u rs​(אחרת) • 29 באפר׳ 2012
נוריתE כתב/ה:
אני,אשאל,אתהה
מה זה קשור לפורום הזה?
זה משהו מכוון?
אצלנו בבדיסמ בצד הנישלטת,אין פמיניזם
לא כשאנחנו קשורות על הרצפה
וטוב לנו שכך

ושוב ,אבל כאן, אני לפחות לא מחפשת שום שיוויון זכויות ושום "חרויות פרט"
טוב לי אם מי ומה שאני.



נשמה, עצם העובדה שאת יכולה לממש את הפנטזיות שלך, אף אחד לא משיא אותך בניגוד לרצונך ואת יכולה להפגש עם אדונים בבית קפה לעיני כל ולהצהיר "טוב לי אם (עם...אבל מי סופר) מי ומה שאני" ללא חשש שתתלי בכיכר העיר בבוקר שאחרי או תיסקלי- מעיד על כך שיש כאן הרבה יותר פמיניזים ממה שנראה לך. אפילו אצלך בבית.
כהרגלי בקודש- צר לי להרוס תיאוריה עם עובדות.
נשלטות זה לא עניין מגדרי- עובדה שיש לא מעט נשלטים ממין זכר. העובדה שאת יכולה לבחור לחיות את חייך כראות ענייך- זה חירות הפרט,שאת אולי לא מחפשת, אבל מרשה לעצמך להתנהג כמו שאת מתנהגת בגלל העובדה שהוא קיים בפועל.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 12 שנים • 29 באפר׳ 2012
פסיכו לוג​(שולט) • 29 באפר׳ 2012
נוריתE כתב/ה:
אני,אשאל,אתהה
מה זה קשור לפורום הזה?
זה משהו מכוון?
אצלנו בבדיסמ בצד הנישלטת,אין פמיניזם
לא כשאנחנו קשורות על הרצפה
וטוב לנו שכך

בחוצ,זה משהו אחר
ונכון מה שנאמר פה לפני
אין אג'נדה פמינסטית רצינית פה בארץ
אני לא ידועת אם בעולם בארצות אחרות יש
מה שכן יש כאן במדינה הזאת הם נסיונות כושלים וחוקים בטלים של "אפליה מתקנת" כלפי נשים
הסופרג'סטיות במאה ה19 בלונדון וניויורק, עלו על בריקדות ונהרגו גם, בכדי לשחרר את הנשים מעול האבא/בעל לתת להן חופש וזכויות אדם ואזרח שוות
היום זה נראה מובן מאליו אבל זה לא

ושוב ,אבל כאן, אני לפחות לא מחפשת שום שיוויון זכויות ושום "חרויות פרט"
טוב לי אם מי ומה שאני.


בחוויה שלי ישנה הפרדה.
כשאני בקשר עם "נשלטת", אינני חש כל סתירה בין התמות מולה לבין הדעות הפמיניסטיות שלי (לפעמים מפתיע אותי לגלות שאני פמיניסט יותר מנשים). יש משהו דווקא שדי משעשע אותי בכך שאני עושה את מה שאני עושה תוך כדי שאני מרגיש שווה לה ואפילו מבקר את החברה הפטריארכלית שלנו...
עמוק
לפני 12 שנים • 29 באפר׳ 2012
עמוק • 29 באפר׳ 2012
הוט פפר כתב/ה:
מבדיקת מצב קצרצרה, אחר מה שאמור להיות "פמיניזם ישראלי", מהר מאוד גיליתי (שלא להפתעתי) - שאין באמת פמיניזם ישראלי.

זאת אומרת, לא קיים כלל וכלל. אם זה תנועות או מפלגות או ארגונים.

תהיתי מדוע כך הדבר, ולמה הגרעין היחיד המתיימר להיות "פמינזים" מיוצג בעיקר על-ידי קבוצת צווחניות שבאות עם מטענים רגשיים מהבית ולא מתוך אידיאולוגיה אמיתית.

האם לא הגיעה העת כי הפמיניזם הישראלי יחל לתת את האותות המתבקשים?

אנו חותמים היום עצמאות המתקרבת ל-70 שנות קיום.
ועדיין, עדיין האישה הישראלית נמצאת הרחק מאחורי קדמת הבמה.

לי אישית אין בעיה עם זה, מסיבותיי שלי, אך תהיתי כיצד הייתם מסבירים את תופעת שיתוק הפמיניזם הישראלי ומהיכן חוסר האכפתיות הזה מצד הנשים הישראליות.

הוט פפר


הנחת המוצא שלך מוטעית מיסודה. יש הרבה פעילות פמיניסטית בישראל. חברתית, אקדמית, משפטית, חקיקתית. האם זה מספיק? לגמרי לא. המציאות מוכיחה שהעבודה עוד רבה.
לדוגמא: היחס לנשים שנלחמות על זכויותיהן כאל "קבוצת צווחניות שבאות עם מטענים רגשיים מהבית ולא מתוך אידיאולוגיה אמיתית" רק מוכיח עד כמה עוד רבה העבודה.

יש מישהו שלא בא עם מטען רגשי מהבית? יש אידיאולוגיה שמנותקת ממטענים רגשיים?
עמוק
לפני 12 שנים • 29 באפר׳ 2012
עמוק • 29 באפר׳ 2012
ועוד משהו, הציפיה שנשים, שחוות על בשרן את העדר השוויון ואת היחס הגברי הכוחני והמתנשא, יפעלו מתוך איזו אידיאולוגיה "טהורה" נטולת רגש ולהט, הציפיה הזאת היא כל כך... גברית.
up u rs​(אחרת)
לפני 12 שנים • 29 באפר׳ 2012
up u rs​(אחרת) • 29 באפר׳ 2012
[quote="עמוק"]
הוט פפר כתב/ה:
מ

הנחת המוצא שלך מוטעית מיסודה. יש הרבה פעילות פמיניסטית בישראל. חברתית, אקדמית, משפטית, חקיקתית. האם זה מספיק? לגמרי לא. המציאות מוכיחה שהעבודה עוד רבה.
לדוגמא: היחס לנשים שנלחמות על זכויותיהן כאל "קבוצת צווחניות שבאות עם מטענים רגשיים מהבית ולא מתוך אידיאולוגיה אמיתית" רק מוכיח עד כמה עוד רבה העבודה.

יש מישהו שלא בא עם מטען רגשי מהבית? יש אידיאולוגיה שמנותקת ממטענים רגשיים?




תעשה הפרדה חד משמעית בין נשים, או בכלל בני אדם (אני חושבת שא אפשר להלחם על "זכויות האשה" בנפרד מ"זכויות האדם" , אילו לא שני מאבקים מקבילים-אלא אותו מאבק בדיוק) ש"נלחמות על זכויותיהן" לבין ה"אירגונים הפמיניסטיים" בישראל שהן ,למעשה ,אירגונים שוביניסטים במסווה של הגנה עודפת על נשים. את הפמיניזים בישראל עושים בבית ביום יום -כשמתעקשים על שיוויון בעבודות הבית עם בן הזוג ועל כך שגם הוא יפנה אחה"צ יומיים בשבוע כדי לקחת את הילד מהגן ולא דרך "אירגונים" - שמקבעים את התפיסה הנשית הקורבנית.
לארגן ארוע התרמה לנפגעות תקיפה מינית זה קל- אבל כמה מאותן מארגנות שמתראיינות לעיתונים לגמרי "מעמד האשה" - באמת חיות את השיוויון בביתיהן ? הרבה יותר קשה לעמוד על זכותך לפתח קריירה או סתם להיות זאת שחוזרת ב8 בערב כשבילדים כבר רחוצים וארוחת הערב מוכנה, גם אם אתם לא כולים להרשות לעצמכם מטפלת צמודה (ולא, להתגרש מבן זוג שלא לוקח חלק שווה במטלות הבית ולקרוע לו את הצורה במזונות זה כל כך לא פמיניסטי!! )
Mary Jane
לפני 12 שנים • 30 באפר׳ 2012
Mary Jane • 30 באפר׳ 2012
סיגורני כתב/ה:
[

תעשה הפרדה חד משמעית בין נשים, או בכלל בני אדם (אני חושבת שא אפשר להלחם על "זכויות האשה" בנפרד מ"זכויות האדם" , אילו לא שני מאבקים מקבילים-אלא אותו מאבק בדיוק) ש"נלחמות על זכויותיהן" לבין ה"אירגונים הפמיניסטיים" בישראל שהן ,למעשה ,אירגונים שוביניסטים במסווה של הגנה עודפת על נשים. את הפמיניזים בישראל עושים בבית ביום יום -כשמתעקשים על שיוויון בעבודות הבית עם בן הזוג ועל כך שגם הוא יפנה אחה"צ יומיים בשבוע כדי לקחת את הילד מהגן ולא דרך "אירגונים" - שמקבעים את התפיסה הנשית הקורבנית.
לארגן ארוע התרמה לנפגעות תקיפה מינית זה קל- אבל כמה מאותן מארגנות שמתראיינות לעיתונים לגמרי "מעמד האשה" - באמת חיות את השיוויון בביתיהן ? הרבה יותר קשה לעמוד על זכותך לפתח קריירה או סתם להיות זאת שחוזרת ב8 בערב כשבילדים כבר רחוצים וארוחת הערב מוכנה, גם אם אתם לא כולים להרשות לעצמכם מטפלת צמודה (ולא, להתגרש מבן זוג שלא לוקח חלק שווה במטלות הבית ולקרוע לו את הצורה במזונות זה כל כך לא פמיניסטי!! )


היי סיגורני, דעה מעניינת.
אני מבינה שאת תופשת את ארגוני הנשים כארגונים שוביניסטיים, בשל ההגנה העודפת שהם מעניקים לנשים.
תוכלי להסביר באלו תחומי פעילות את מבחינה במתן הגנה עודפת, העולה עד כדי שוביניזם?
כמו כן אשמח אם תבהירי האם את מתנגדת לפעילות ציבורית פמיניסטית ככלל, או להתנהלותם של ארגוני הנשים הספציפיים במדינת ישראל? אם הבעיה מקומית, האם יש לך הצעות לשיפור הפעילות הציבורית?

תודה
Red Leaf
לפני 12 שנים • 30 באפר׳ 2012
Red Leaf • 30 באפר׳ 2012
פסיכולוג בספת עור כתב/ה:
נוריתE כתב/ה:
אני,אשאל,אתהה
מה זה קשור לפורום הזה?
זה משהו מכוון?
אצלנו בבדיסמ בצד הנישלטת,אין פמיניזם
לא כשאנחנו קשורות על הרצפה
וטוב לנו שכך

בחוצ,זה משהו אחר
ונכון מה שנאמר פה לפני
אין אג'נדה פמינסטית רצינית פה בארץ
אני לא ידועת אם בעולם בארצות אחרות יש
מה שכן יש כאן במדינה הזאת הם נסיונות כושלים וחוקים בטלים של "אפליה מתקנת" כלפי נשים
הסופרג'סטיות במאה ה19 בלונדון וניויורק, עלו על בריקדות ונהרגו גם, בכדי לשחרר את הנשים מעול האבא/בעל לתת להן חופש וזכויות אדם ואזרח שוות
היום זה נראה מובן מאליו אבל זה לא

ושוב ,אבל כאן, אני לפחות לא מחפשת שום שיוויון זכויות ושום "חרויות פרט"
טוב לי אם מי ומה שאני.


בחוויה שלי ישנה הפרדה.
כשאני בקשר עם "נשלטת", אינני חש כל סתירה בין התמות מולה לבין הדעות הפמיניסטיות שלי (לפעמים מפתיע אותי לגלות שאני פמיניסט יותר מנשים). יש משהו דווקא שדי משעשע אותי בכך שאני עושה את מה שאני עושה תוך כדי שאני מרגיש שווה לה ואפילו מבקר את החברה הפטריארכלית שלנו...


תכונה אנושית ידועה, אצל מרבית האנשים, היא הזדהות עם צד "חלש"(וזה בכוונה במרכאות). הבעיה לדעתי מתחילה בכך שיש עודף הזדהות, ואובר סימפטיה, דבר שמכניס אותך למוד של מבקר חברה, ובמקרים קיצוניים יותר, כמו שקראתי לא אחת, במיוחד פה, גם גורם לטשטוש הגבול בין מציאות לבדיה - ומסייע לבניית תאוריות קונספירציה. העניין היותר משעשע בכך, הוא שמחמת ההזדהות, הגברים לעיתים נוטים להקצין את המצבים ואת השקפתם, הרבה מעבר לאישה טיפוסית.

גילוי נאות, אני, כפרט, לעולם לא מסתכל על אישה(בלי קשר לבדסמ - נשלטת, שולטת, צפרדע, קרפדה) כאל פחותה ממני, או טובה ממני. מעצם היותה בת אדם, היא שוות ערך לי.
מה שכן משנה, זה לא מה יש בתוך התחתונים, או עד כמה החולצה מנופחת, אלא מה יש מתחת לבגדים, בפנים, וקצת למעלה, בראש. אדם נשפט בשל מי שהוא, מה שהוא - לא בשל מיניותו, גזעו, מגדרו וכדומה - זוהי כבר אפליה פסולה.

גילוי נאות נוסף, אני מעריך הרבה יותר נשים חזקות ואסרטיביות, מאשר נשים קנטרניות, בכייניות וללא חוט שדרה. בחורה שתדע איך לגשת ולהתמודד עם בעיה/סיטואציה קיימת, תרוויח, מבחינתי, הרבה יותר נקודות זכות מאישה שתתחיל לייבב עוד לפני שניסתה, או לחילופין שניסתה קצת ונשברה, כי כך הרגילו אותה(אם זה הופך אותי לשוביניסט, אני אקח על עצמי את התואר הזה, מאחר ואני, אישית, לא תומך בכל הוויתורים בחיי היום יום לנשים, ומעדיף לראות נשים מתמודדות עם סיטואציות שוות ערך לסיטואציות שגברים מתמודדים איתם. ולא כי הגברים טובים או חזקים יותר, אלא כי אחוז די גבוה מאנשים שפגשתי עד היום, התרגלו שמוותרים להן, ועושים בשבילן הכל).

לסיכום, במשפט אחד - אישה חזקה, היא אישה סקסית.
up u rs​(אחרת)
לפני 12 שנים • 30 באפר׳ 2012
up u rs​(אחרת) • 30 באפר׳ 2012
[quote="Mary Jane"]
סיגורני כתב/ה:
[


היי סיגורני, דעה מעניינת.
אני מבינה שאת תופשת את ארגוני הנשים כארגונים שוביניסטיים, בשל ההגנה העודפת שהם מעניקים לנשים.
תוכלי להסביר באלו תחומי פעילות את מבחינה במתן הגנה עודפת, העולה עד כדי שוביניזם?

שמאיפה אני אתחיל? בואי נקח את היללנות הכוללת של פמיניסטיות מטעם עצמן "אונס אונס ,היא אומללה ומנוצלת..." לגבי מקרה חוף בוגרשוב.
אבל בלי ציניות-אני מדברת, למשל, על ההתנגדות הגורפת של האירגונים הפמיניסטיים לביטול חזקת הגיל הרך, אני מדברת על המלחמה (שגם כן אירגונים פמיניסטיים בארץ שותפים לה) שהפכה את הפונדקאות לחוקית ובעצם- הפכה את הנשים לרחם מהלך להשכרה, על טימטום חוק הפללת הלקוחות, על העידוד המאסיבי לאימהות יחידנית (בנות, בנק הזרע זה לא פמיניזים- ההפך- זה ממצב אותנו כקיימות בזכות ולמען הרחם שלנו), ועוד...אני מדברת על כך שחרדיות המגדירות את עצמן "פמיניסטיות"- נלחמות על "זכותן" לשבת בספסל האחורי באטובוס עם אפס הבנה של מה המצב הזה אומר.
אני מדברת על הפיגור של החודשים האחרונים בתקשורת בקשקשת של "ערים ידידותיות לנשים" - כלומר, תחבורה נוחה וקרובה לגני ילדים, תאורה בלילה- עיר כזאת, נוחה ובטוחה- היא עיר ידידותית לבני אדם . נקודה. גם גבר שצריך לקחת את הילד לגן ומשם לרוץ לישיבה- צריך תחבורה ציבורית נוחה. גם מלצר שיוצא ב2 בלילה מהעבודה ונשא עליו טיפים במזומן- צריך רחובות מוארים ובטוחים. עצם העובדה שאירגונים המיניסטיים תמכו בביטוי" עיר ידידותית לנשים" (תעשו גוגל על "אשדוד") ואף אחת לא פצתה פה להגיד "הלו, כשאנחנו נותנות עידוד לאמירה כזאת-אנחנו בעצם אומרות שזה תפקידן הנצחי של הנשים להביא את הילדים מהגן" - זה לא פמיניזים!
דווקא בעניני דיני משפחה בישראל-את רואה ניצני פמיניזים אמיתי ולוחם לא אצל אילו שמגדירים את עצמם "אירגון"אלא אצל שופטים ושופטות שמטעם האגנדה השיווינית שלהם -פוסקים פסיקות שיוויניות- וכשאני אומרת "פסיקות שיוויניות בדיני משפחה"-אני מתכוונת בדיוק להפך ממה שאירגונים פמיניסטיים רוצים שיהיה- הטלת מזונות ואחריות כלכלית גם על נשים ויחס לאבות כבעלי יכולת הורית ווה לאמהות.
גם ברמת הדיבור אני מעדיפה להגיד- שיוויניות" - שזה מתייחס לכלל בני האדם, מאשר "פמיניזים" שבשנים האחרונות הפך לשם קוד ל"עודף זכויות לנשים".

כמו כן אשמח אם תבהירי האם את מתנגדת לפעילות ציבורית פמיניסטית ככלל, או להתנהלותם של ארגוני הנשים הספציפיים במדינת ישראל? אם הבעיה מקומית, האם יש לך הצעות לשיפור הפעילות הציבורית?


לא. זאת בעיה כלל מערבית.
כמו השמאל הקיצוני (ואני אישית שמאלנית, אבל חושבת עם הראש של עצמה ולא מתוך מוחו של דב חנין...)- ברגע שהאידאולוגיה הופכת ל"דת" ומפסיקים להסתכל על כל מקרה לגופו- הנזק , בסופו של דבר, יהיה גדול מהתועלת. במקרה של האירגונים הפמיניסטיםי שאחרי שנות ב70 , ואני עושה קו ברור בין התקופות האילו. תברורו על תולדות זכות ההצבעה לנשים בעולם המערבי כדי להבין למה הקו עובר דווקא שם- כי ברגע שהחוק מאפשר ואף מחייב שיוויון מוחלט- המלחמה של ה"אירגונים" נגמרה והמלחמה הופכת להיות של כל אחד ואחת מאיתנו ביום יום- יותר קל להגיע להפגנה למען זכויות האשה, מאשר להשאר במשרד עד 10 בלילה כדי לזכות באותה קריירה ומשכורת כמו של גבר. אחד הדברים שהארגונים לא מספרים לך- זה שמשכורת הנשים נמוכות יותר-כי גם היקף העבודה הממוצע שלהן בהתאם. כל פעילות שלהם כרגע- רק ממצבת את דמותה הציבורית של האשה כחלשה ונזקקת.
תודה
kiska וטרמינטור​(לא בעסק)
לפני 12 שנים • 30 באפר׳ 2012
[quote="סיגורני"]
Mary Jane כתב/ה:
סיגורני כתב/ה:
[


היי סיגורני, דעה מעניינת.
אני מבינה שאת תופשת את ארגוני הנשים כארגונים שוביניסטיים, בשל ההגנה העודפת שהם מעניקים לנשים.
תוכלי להסביר באלו תחומי פעילות את מבחינה במתן הגנה עודפת, העולה עד כדי שוביניזם?

שמאיפה אני אתחיל? בואי נקח את היללנות הכוללת של פמיניסטיות מטעם עצמן "אונס אונס ,היא אומללה ומנוצלת..." לגבי מקרה חוף בוגרשוב.
אבל בלי ציניות-אני מדברת, למשל, על ההתנגדות הגורפת של האירגונים הפמיניסטיים לביטול חזקת הגיל הרך, אני מדברת על המלחמה (שגם כן אירגונים פמיניסטיים בארץ שותפים לה) שהפכה את הפונדקאות לחוקית ובעצם- הפכה את הנשים לרחם מהלך להשכרה, על טימטום חוק הפללת הלקוחות, על העידוד המאסיבי לאימהות יחידנית (בנות, בנק הזרע זה לא פמיניזים- ההפך- זה ממצב אותנו כקיימות בזכות ולמען הרחם שלנו), ועוד...אני מדברת על כך שחרדיות המגדירות את עצמן "פמיניסטיות"- נלחמות על "זכותן" לשבת בספסל האחורי באטובוס עם אפס הבנה של מה המצב הזה אומר.
אני מדברת על הפיגור של החודשים האחרונים בתקשורת בקשקשת של "ערים ידידותיות לנשים" - כלומר, תחבורה נוחה וקרובה לגני ילדים, תאורה בלילה- עיר כזאת, נוחה ובטוחה- היא עיר ידידותית לבני אדם . נקודה. גם גבר שצריך לקחת את הילד לגן ומשם לרוץ לישיבה- צריך תחבורה ציבורית נוחה. גם מלצר שיוצא ב2 בלילה מהעבודה ונשא עליו טיפים במזומן- צריך רחובות מוארים ובטוחים. עצם העובדה שאירגונים המיניסטיים תמכו בביטוי" עיר ידידותית לנשים" (תעשו גוגל על "אשדוד") ואף אחת לא פצתה פה להגיד "הלו, כשאנחנו נותנות עידוד לאמירה כזאת-אנחנו בעצם אומרות שזה תפקידן הנצחי של הנשים להביא את הילדים מהגן" - זה לא פמיניזים!
דווקא בעניני דיני משפחה בישראל-את רואה ניצני פמיניזים אמיתי ולוחם לא אצל אילו שמגדירים את עצמם "אירגון"אלא אצל שופטים ושופטות שמטעם האגנדה השיווינית שלהם -פוסקים פסיקות שיוויניות- וכשאני אומרת "פסיקות שיוויניות בדיני משפחה"-אני מתכוונת בדיוק להפך ממה שאירגונים פמיניסטיים רוצים שיהיה- הטלת מזונות ואחריות כלכלית גם על נשים ויחס לאבות כבעלי יכולת הורית ווה לאמהות.
גם ברמת הדיבור אני מעדיפה להגיד- שיוויניות" - שזה מתייחס לכלל בני האדם, מאשר "פמיניזים" שבשנים האחרונות הפך לשם קוד ל"עודף זכויות לנשים".

כמו כן אשמח אם תבהירי האם את מתנגדת לפעילות ציבורית פמיניסטית ככלל, או להתנהלותם של ארגוני הנשים הספציפיים במדינת ישראל? אם הבעיה מקומית, האם יש לך הצעות לשיפור הפעילות הציבורית?


לא. זאת בעיה כלל מערבית.
כמו השמאל הקיצוני (ואני אישית שמאלנית, אבל חושבת עם הראש של עצמה ולא מתוך מוחו של דב חנין...)- ברגע שהאידאולוגיה הופכת ל"דת" ומפסיקים להסתכל על כל מקרה לגופו- הנזק , בסופו של דבר, יהיה גדול מהתועלת. במקרה של האירגונים הפמיניסטיםי שאחרי שנות ב70 , ואני עושה קו ברור בין התקופות האילו. תברורו על תולדות זכות ההצבעה לנשים בעולם המערבי כדי להבין למה הקו עובר דווקא שם- כי ברגע שהחוק מאפשר ואף מחייב שיוויון מוחלט- המלחמה של ה"אירגונים" נגמרה והמלחמה הופכת להיות של כל אחד ואחת מאיתנו ביום יום- יותר קל להגיע להפגנה למען זכויות האשה, מאשר להשאר במשרד עד 10 בלילה כדי לזכות באותה קריירה ומשכורת כמו של גבר. אחד הדברים שהארגונים לא מספרים לך- זה שמשכורת הנשים נמוכות יותר-כי גם היקף העבודה הממוצע שלהן בהתאם. כל פעילות שלהם כרגע- רק ממצבת את דמותה הציבורית של האשה כחלשה ונזקקת.
תודה


אני מסכימה איתך לגבי הרבה מהדברים שכתבת, אכן הארגונים הפמיניסטיים נכשלים לעתים בהשגת שיוויון בין המינים, כמו למשל בהתנגדות לביטול חזקת גיל הרך, וכו'. אין זאת בכדי לבטל, לדעתי, את תרומתם לשיוויון עצמו עד היום. בנוסף, ממחקרים בנושא, הפער בין המשכורות של הנשים לגברים, אינו מוסבר אך ורק בעובדה שהן עובדות שעות מועטות יותר:
"שכירים/ות
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המשקפים את תמונת המצב בשנת 2000, מצביעים על פערי שכר חודשי גדולים בין נשים לגברים: שכר הנשים הממוצע לחודש הוא כ- 62 אחוז משכרם של הגברים. פער זה מצטמצם במעט כאשר משווים בין המשכורות הממוצעות לפי שעות: השכר הממוצע לשעת עבודה של אישה הוא כ- 83 אחוז משכרו הממוצע של גבר . נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביחס לשנת 2001 מצביעים על שינויים קלים בפערים (יחס של 79 אחוז בשכר לפי שעות)." (http://www.iwn.org.il/?CategoryID=216&ArticleID=187).
כלומר, גם אחרי שמבודדים את העובדה שנשים עובדות במקצועות "נשיים" יותר כגון עבודה סוציאלית והוראה, ומקזזים את הפרמטר של מס' השעות, מתקבל כי נשים, אכן מרוויחות פחות.
kiska