the rain song |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
the rain song • 16 במאי 2013
בעקבות תגובה של בטי בשרשור אחר - נסו לחשוב איך אדם ממוצא אינדיאני מגיב לסרטון בדסמי שמציג מתיישבים לבנים ואינדיאנים.
על אותו משקל יהיה מי שיפריע לו שחורים ולבנים יש מי שיזעזע אותם שגבר מכה אשה ויש שאשה מכה גבר אין "צריך" או "מותר" בדברים האלה לדעתי יש אך ורק - מי שלא אוהב את זה - אל תסתכלו |
|
בקרקעית האוקיאנוס(נשלט) |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
בקרקעית האוקיאנוס(נשלט) • 16 במאי 2013
זה לא מדוייק, the rain song, כי אם זה כמו שאתה טוען אז באמת אין כזה הבדל. ולכן ,הדרישה לאיסור גורף מבחינת חופש הביטוי אינה תופסת. השאלה היא לא האם זה פוגע או לא פגוע אלא גם על המידתיות של הפגיעה ועל החשיפה של אנשים אליה. סהכ' , סרט ביו-טיוב הוא לא פרסומת ברחוב. אם אתה לא רוצה , כנראה שגם לא תראה.
אבל...וכאן יש אבל גדול - אם אנחנו חושבים שהנאציזם זה משהו אחר, זה לא כמו מה שהמתיישבים האירופאים עוש לאינדיאנים או לאפריקאים, אז כן לדעתי - יש בעיה עם שימוש בסמלים הנאצים בפומבי. כמובן מה שאנשים עושים בד"לת אמותיהם הוא לא עניין בכלל למוסר הליברלי, שהכלל המנחה אותו הוא מניעת הנזק לאחרים, אלא לעיון הפסיכולוגי. |
|
slave for ever(נשלט) |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
slave for ever(נשלט) • 16 במאי 2013
the rain song כתב/ה: יש אך ורק - מי שלא אוהב את זה - אל תסתכלו
זה לא מוגדר כסרט פרטי, אלא ציבורי. וכאשר התחלתי לראות אותו, לא ידעתי מה יש בו. לא ראיתי את כל הסרטון, אלא עברתי עליו במהירות. ועדיין, זה לא אותו דבר כמו גבר ש"מכה" אישה או אישה ש"מכה" גבר. |
|
the rain song |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
the rain song • 16 במאי 2013
slave for ever כתב/ה: the rain song כתב/ה: יש אך ורק - מי שלא אוהב את זה - אל תסתכלו
זה לא מוגדר כסרט פרטי, אלא ציבורי. וכאשר התחלתי לראות אותו, לא ידעתי מה יש בו. לא ראיתי את כל הסרטון, אלא עברתי עליו במהירות. ועדיין, זה לא אותו דבר כמו גבר ש"מכה" אישה או אישה ש"מכה" גבר. למה לא? אני הפסקתי ללכת למסיבות כי אני יוצאת משם עם כאבי בטן אני לא מעיזה לפתוח כאן שום לינק כי אני יודעת שאני עלולה להיות מזועזעת מאוד פעם אחת בטפשותי פתחתי סרטון. 6 דקות שרדפו אחרי כמה ימים אחר כך כי לא הצלחתי למחוק את התמונות מהראש. לי הדברים האלה מפריעים מאוד סרטי שואה, לטעמי הפרטי, הם האיומים ביותר. מה לעשות שיש כאלה שזה מדליק אותם? זה מזכיר לי שמישהו פעם פרסם סיפור אמיתי מווינט שחרמן אותו. משהו עם קצינה וחייל. הקצינה עלתה למשפט אגב בעקבות הסיפור הזה אם אינני טועה. כולם צעקו "זה לא בדסמ"!!! ירדו על אותו אחד שפרסם את זה בצורה מפורטת מאוד מה לעשות? הוא התחרמן מזה. הוא לא הצדיק את הסיפור, הוא הבין שזה לא בסדר ועדיין התחרמן מזה. אני לא חושבת שרק בגלל העבר שלנו כעם, יש דברים שאסור לאנשים להתחרמן מהם. כמובן שאת הסרטון הספציפי הזה גם לא ראיתי אני מדברת על הרעיון והעקרון. |
|
daniel222 |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
daniel222 • 16 במאי 2013
בקרקעית האוקיאנוס כתב/ה: לא אמרתי שלא היו נאציזם סאדיסטים. היו ועוד איך שהיו, והיו כמה שהיו האמא של הסאדיסטים. אבל הנאציזם "כרעיון" , כאידאולוגיה, היא משהו אחר מסאדיזם. הסאדיזם מעוגן ברוב תורות המוסר המערביות, גם אם בצורה מאוד מעודנת כמו במצב הנוכחי. להזכירך, לא הרחק מאיתנו עדיין מוציאים להורג בכיכר השוק למען יזכרו - "יראו ויראו".
לדעתי מה שמאפיין את האידיאולוגיה הנאצית הוא "העדר סאדיזם" מבחינה מוסרית, מן הגשמה מעוותת ומטורפת של רעיון "המעבר לטוב ולרוע". אין טעם "להתעלל" במישהו משום אין שום רצון לגרום לו לזכורלהיזכר, הוא לא בר תיקון, ולכן יש להשמיד אותו. דרוויניזם חברתי במיטבו. שוב, אפשר להתווכח כאן על סמנטיקה אבל לדעתי "הנאה מהשמדה" גרידא, השמדה לשם ההשמדה, היא לא סאדיזם, זה משהו "אחר" . לא כל מה שמענג או מכאיב הוא סאדיזם. אני חושב שאנחנו עדיין לא ממש מבינים "מה זה" הדבר "האחר" הזה שהנאציזם העלו באוב על פני ההיסטוריה האנושית, אבל יכול להיות שהמין האנושי מתקרב לשם בצעדי ענק... לילה... הרעיו הנאצי מקורו לא בסאדיזם, הוא מושתת על הומניזם אבולוציוני: האדם הוא בעל חיים הנתון לשינוי אבולוציוני בלתי פוסק, הוא יכול להשתפר או להתנוון. הנאצים אימצו את התורה הזו והאמינו שיש להגן על האדם בפני הדרדרות לניוון וזאת ע"י טיפוח הגזע הארי ולהביא את האדם כמה שיותר מהר לדרגת שלמות עליונה. הם טענו שההומו סאפיינס נוצר כאשר מין אחד משובח של האדם הקדמון התפתח עד שהפך להומוסאפיינס וזאת בשעה ששאר מיני האדם (שבהתחלה היו בסך הכל שבטים שונים של אותו המין) שהיו פחות טובים ובהם הניאנדרטאלי נכחדו. אם זה קרה בעבר אז זה יכול לקרות גם היום והנאצים טענו שההומוסאפיינס כבר התפצל לכמה גזעים שונים כשלכל אחד תכונות שונות, לגזע הארי יש את התכונות המשובחות ביותר ובגזע זה קיים הפוטנציאל להפוך את ההומוסאפיינס לאדם על. גזעים אחרים כגון הגזע היהודי או הגזע השחור הם הניאנדרטאלים של היום, יש להם תכונות ירודות, ואם לא ירסנו את הרבייה שלהם הם עלולים לדרדר את שאר גזעי האדם לדרגת תת אדם מה שיביא להכחדותו. מכאן שאם הם ישמידו את הגזעים הנחותים ויטפחו בסלקצייה קפדנית את הפרטים של הגזע העליון אז תפתח הדרך להתפתחות מהירה של אדם על. הנאצים רחשו בוז עמוק להומניזם הליברלי ולזכויות אדם וזאת לא מתוך בוז לאדם, להיפך, מתוך הערצה לאדם. הנאצים האמינו שלאדם יש פוטנציאל עצום, הם האמינו גם שבהתאם לתורת דארווין, כדי למצות את הפוטנציאל הגלום באדם, הוא חייב לעמוד במבחנים קשים, להתאמץ ולהסתכן.לדעתם הגישה הליברלית היא מסוכנת כיוון שהיא מחלישה ומנוונת את האדם, אם לא יעמידו את האדם בקשיים וסכנות אזי יתרבו בני האדם החלשים, בני האדם החזקים יתבוללו והאדם ילך ויתנוון. ברור שחלק מהנאצים שלקחו חלק פעיל בהשמדה היו גם סאדיסטים אבל הרעיון הנאצי לא בא משם |
|
slave for ever(נשלט) |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
slave for ever(נשלט) • 16 במאי 2013
למה לא? מכיוון שכאן מדובר על הסכמה בין שני צדדים בוגרים, ולא מדובר באלימות לשם אלימות.
וגם כי אף אחד לא עוסק בזה לשם רצח או חיסול האחר. אם מישהו מתחרמן מכך, ועושה זאת בבית שלו, אז שיעשה, אבל זה לא צריך להתפרסם ברחבי הרשת, כי כל עוד זה נעשה בבית, זה לא יכול לפגוע במישהו. סרטי שואה, לא אומרים לחרמן או לגרות, אלא להראות מה היה וכדאי שנלמד, נבין, נפנים ושלא יקרה כזה דבר פעם נוספת. |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 16 במאי 2013
לגבי הרישול או האמינות - אני דיברתי על התחושה הפרטית שלי.
לא מתיימרת לומר לאנשים אחרים איך להרגיש. ספציפית לגבי נאציזם, כמו גם בפנטזיות אחרות הנשענות על אירועים הסטוריים, נראה לי שאופן ההצגה כן רלוונטי, כי הוא זה שלוקח את הצופה לכיוון של פנטזיה לא מזיקה או לכיוון של עידוד והתרה. אני אישית צריכה לקבל אישור והדגשה לכך שזה לא אמיתי, כדי לא להיות מזועזעת. לא בהכרח להתגרות, אבל לא להיות מזועזעת. ממש לא פוסלת את האפשרות שהסרטון הזה ממש ממש ממש לא במקום. פשוט לא לגמרי בטוחה. |
|
the rain song |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
the rain song • 16 במאי 2013
slave for ever כתב/ה: למה לא? מכיוון שכאן מדובר על הסכמה בין שני צדדים בוגרים, ולא מדובר באלימות לשם אלימות.
וגם כי אף אחד לא עוסק בזה לשם רצח או חיסול האחר. אם מישהו מתחרמן מכך, ועושה זאת בבית שלו, אז שיעשה, אבל זה לא צריך להתפרסם ברחבי הרשת, כי כל עוד זה נעשה בבית, זה לא יכול לפגוע במישהו. סרטי שואה, לא אומרים לחרמן או לגרות, אלא להראות מה היה וכדאי שנלמד, נבין, נפנים ושלא יקרה כזה דבר פעם נוספת. "לא אמורים לחרמן או לגרות" - ספר את זה לכל מי שכן מתחרמן מזה(: אילו בראש הכלוב, במקום הבחורה עם הגאג היה מתנוסס צלב קרס, הייתי מצטרפת למחאה להסירו. אבל כדי להגיע לסרטונים כאלה ביוטיוב או בכל מקום ברחבי הרשת יש להשקיע מעשה. הם לא קופצים לאף אחד למסך סתם כך. אצלי למשל לא תמצא בהסטוריה שום חיפוש כזה. ומי שמחפש ומוצא וזה נורא מפריע לו - או קיי, שישלח בקשה להסרה. אבל אי אפשר לאסור על כל בני האדם בעולם לא להתחרמן מזה. כפי שמאו אמרה ממש ממש בהתחלה - אין "ראוי" כללי. |
|
4X4(אחר) |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
4X4(אחר) • 16 במאי 2013
כך או כך, הסרטון הוסר..
|
|
רפאל |
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
לפני 11 שנים •
16 במאי 2013
רפאל • 16 במאי 2013
אני לגמרי לא מסכים עם הטענה שפנטזיות נמצאות מעבר לטוב ולרוע, ושאין מקום לשפוט אותן בקטגוריות של נכון ולא-נכון. ואני לגמרי לא מסכים עם the rain song שכתבה, שהדבר היחיד שאפשר להגיד על פנטזיות הוא "אוהב" או "לא אוהב".
אחת הבעיות עם פילוסופיה כזו, היא שבכל מקום שבו מתעורר קושי מוסרי, ניתן להשתחרר מן הקושי בכך שמגדירים את המקום כ"פנטזיה". אבל איפה מתחילה הפנטזיה ואיפה היא היא מסתיימת? האם ישנם גבולות ברורים, או שכל אחד מגדיר את גבולות הפנטזיה הד הוק, על-פי צרכיו? הרי אצל אחד פנטזיה היא המחשבות שמתגלגלות בראשו, אצל אחר היא סרט קולנוע, אצל שלישי היא מה שקורה בחדר המיטות, ורביעי כבר רואה בה נורמות קיהלתיות. אם ניזכר שבסופו של יום הנאציזם מצא קורת גג מתחת לפילוסופיה הזו, נבין עד כמה היא יכולה להיות בעייתית ומסוכנת. לדעת רבים מה שאפשר את הנאציזם הוא בדיוק אותה השקפה שהחברה והפוליטיקה הם סוג של פנטזיה שהיא מעבר לטוב ולרע. כלומר, השמדת עם איננה פעולה מוסרית או בלתי-מוסרית, אלא פעולה אסתטית. מה שחשוב הוא אם צלב הקרס מצויר טוב או גרוע. אמנם, יש הבדל בין אוננות על צלב קרס לבין חברות במפלגה הנאצית. אבל ההבדל איננו בכך שאת אחד אפשר לסווג כ"פנטזיה" ואילו את האחר לא, אלא בכך שאוננות על צלב קרס איננה מובילה במישרין לרציחתם של יהודים. כמו כן, אפשר לגלות מידה של אמפתיה ורחמים כלפי כל מי שהמיניות שלו נקשרה ברעיונות מתועבים של גזענות ורצח עם, והוא מתחרמן מהם באופן פבלובי. אבל בשום אופן אינני יכול לראות במעשה כזה משהו שנמצא מעבר לטוב ולרוע. זה בהחלט נורא. |
|