שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

בקשה לביקורות והערות על מאמר: בדס"מ והחוק

up u rs​(אחרת)
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
up u rs​(אחרת) • 11 בפבר׳ 2014
[quote="niros ws"][color=#7da7d9]זה מאמר ארוך ואני טוען הרבה טענות. הלינק ששמתי הוא לטיוטה הראשונית. אני עובד עליו עכשיו והוא יעבור עוד הרבה שינויים.


בגדול, יש שתי נקודות עקרוניות. הראשונה, שהיא כנראה פחות חשובה, היא שבשביל לאסור אפליה על רקע נטיות בדס"מיות צריכה להיות הכרה בזה שבדס"מ היא סוג של נטיה מינית. היה מקרה של מורה מאשקלון שפיטרו אותה אחרי שגילו שהיא פוקדת את מועדון הדאנג'ן והיא הגישה תביעה על בסיס חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
walking dead
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
walking dead • 11 בפבר׳ 2014
אדריאנה, מה דעתך על המורה והאם היית שולחת את הילדים שלך ללמוד אצלה לא רלוונטית לנושא הפוסט הזה. כנראה פספסת באיזה שנה או מעט יותר את עשרות הדיונים שהיו בנושא.

** דבריי נכתבו לפני שערכת את תגובתך.
up u rs​(אחרת)
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
up u rs​(אחרת) • 11 בפבר׳ 2014
free spirit כתב/ה:
אדריאנה, מה דעתך על המורה והאם היית שולחת את הילדים שלך ללמוד אצלה לא רלוונטית לנושא הפוסט הזה. כנראה פספסת באיזה שנה או מעט יותר את עשרות הדיונים שהיו בנושא.

** דבריי נכתבו לפני שערכת את תגובתך.


התגובה נערה כדי למצוא את הלינק
אותה מורה לא פוטרה בגללה היותה חובבת בידיאסאמ- אלא בגלל שע"פ הפרסומים, לפחות, (לא מכירה את הסיפור באופן אישי כך שכל המידע שלי הוא מהתקשורת) היא עשתה שקל או שניים מהנושא.
ויש הבדל ענק!
כיוון שכאן האפליה היא לא על רקע נטיה עצמה ועל כן התיקון מאוד רלוונטי לפוסט.

שוב-אדגיש- אני לא יודעת מה היה המצב בפועל ,רק מה שפורסם.
niros ws​(שולט)
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
niros ws​(שולט) • 11 בפבר׳ 2014
גם אני עדיין לא ביררתי את הפרטים במדויק, ואני רוצה לברר. נדמה לי שהיא היתה חברה בכלוב פעם, ובכל מקרה - שוב: אם למישהו יש גישה לכתב התביעה שהיא הגישה, מאוד הייתי שמח לראות אותו.

בעיקרון - השאלה אם היא עבדה בדאנג'ן או לא, אין לה השפעה גדולה על ההיבט המשפטי. בהנחה שלא היה בחוזה שלה סעיף שאוסר עליה לעבוד בעבודות נוספות מלבד הוראה (וקשה להאמין שהיה סעיף כזה), ובהנחה שהעבודה בדאנג'ן היתה חוקית (וקשה להאמין שהיא לא היתה חוקית), אז עצם העובדה שהיא עבדה במקום נוסף (אם היא אכן עבדה במקום נוסף) היא לא עילה לפיטורין. השאלה של ביהמ"ש תישאר אותה השאלה: אם חושבים על פעילות בדס"מית (או על עבודות בתחום הבדס"מ) כעל "פעילות בלתי ראויה", או משהו שלא הולם את תפקידה של מורה, אז יכול להיות שזו עילה לפיטורין. אבל אם חושבים עליהן בתור פעילות שמבטאת נטיה מינית, אז הפיטורין האלה מבטאים אפליה כלפי בעלי הנטיה הזאת. השוואה קלה היא, שביה"ס לא יכול לפטר מורה שעובדת במרכז הגאה, למשל, כי זה לא הולם את התפקיד לדעת ביה"ס. המורה תצטרך לשכנע את ביהמ"ש, שמועדון הדאנג'ן יכול לקבל את אותו הסטטוס כמו המרכז הגאה.

יש, אגב, שאלה נוספת, שאני לא יודע אם היא רלוונטית למורה הזו או לא: האם בדס"מ בתשלום (מלכות סאדו) זה זנות, והאם חלים על זה אותן הגבלות שחלות על זנות. (למשל, בסשנים שאין בהם מין, במובן המקובל של המילה).
מיתוסית​(שולטת)
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
מיתוסית​(שולטת) • 11 בפבר׳ 2014
אבל אם מורה גאה יפרסם תמונות שלו עושה סקס או שהוא עושה מין בתשלום- אז זו כן התנהגות בלתי הולמת, אפילו שהיא קשורה לנטייה שלו.
כנ"ל מורה סטרייטית שהולכת להיות חשפנית- זה חוקי להיות חשפנית (וגם זונה וגם מלכה בתשלום), אבל זה לא הולם את היותה מורה.
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
בלוסום​(לא בעסק) • 11 בפבר׳ 2014
כחולית כתב/ה:
אבל אם מורה גאה יפרסם תמונות שלו עושה סקס או שהוא עושה מין בתשלום- אז זו כן התנהגות בלתי הולמת, אפילו שהיא קשורה לנטייה שלו.
כנ"ל מורה סטרייטית שהולכת להיות חשפנית- זה חוקי להיות חשפנית (וגם זונה וגם מלכה בתשלום), אבל זה לא הולם את היותה מורה.


אבל היא ממש לא צולמה מקימת יחסי מין!
מיתוסית​(שולטת)
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
מיתוסית​(שולטת) • 11 בפבר׳ 2014
נתתי דוגמה.
אני חושבת שכעיסוק זה לא לעניין או מורה שתמונות עירום שלה מופצות או מפורסמות
רפאל
לפני 10 שנים • 11 בפבר׳ 2014
רפאל • 11 בפבר׳ 2014
התוודעתי לכמה סיפורים מעניינים שלא הכרתי באמצעות מאמרך. תודה, ובהצלחה עם פרסומו.

שתי נקודות של ביקורת:

(1) למאמר באורך כזה (וגם שלא באורך כזה) רצוי לצרף דברי הקדמה שבהם אתה מסביר את מטרת המאמר, ואת הבעיות והשאלות שאתה עוסק בהן. לי לא היה ברור לגמרי במה המאמר עוסק ומה הקשר שבין הפרקים השונים שלו. כמו כן, יש מקום לעריכה וקיצור של המאמר (יש חזרות).

(2) הפרק הרביעי "בדס"מ ­ - היבטים משפטיים" הוא החלק המעניין ביותר של המאמר שלך, בעיני. אם ביקשת לעסוק בשאלת הקבלה של בדס"מ בחברה, אז שם אתה מגיע לבשר. מהדברים שאתה כותב שם נעשה ברור, שבדס"מ מעלה קשים מהסוג שהומוסקסואליות אינה מעלה, ומדוע הניסיון לגזור גזרה שווה מהומוסקסואליות לבדס"מ לא הולך. בעיקר, אתה מראה שמושג ההסכמה (שבתורת המוסר של בדס"מים רבים הוא הערך העליון) הוא פרובלמטי מאוד, ועד כמה זה לא פשוט למצוא קריטריון ברור להבחין באמצעותו בין בדס"מ לבין התעללות. כלומר, אתה מראה שחוסר הקבלה של בדס"מ אינו רק עניין של הסתייגות מ"מיניות אחרת".

נדמה לי שלא הסברת כיצד מתגברים על הפרובלמטיות הזו של הבדס"מ. ובהמשך המאמר אף חזרת לדבר, בנקודות מסויימות, על הסכמה כתו הכשר. אם המוטיבציה של המאמר הזה היא, בין השאר, לקדם את הקבלה של בדס"מ בחברה באמצעות חקיקה, הייתי מצפה שתציע דרכים להתגבר על פרובלמטיות שאתה מציג.