שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

נחדד - סטירה כאקט חינוכי/עונש, כן או לא??

נוריתE
לפני 19 שנים • 24 במאי 2005
נוריתE • 24 במאי 2005
יש עוד שאלה
אם אדון X דוגל בשיטת החינוך הדגולה הזאת האם אין זה מין הטבע ובלתי נמנע שגם שפחתו תתמוך בה , כי הרי ככה היא הורגלה ....
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 19 שנים • 25 במאי 2005

עונשים במסגרת בדסמית

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 25 במאי 2005
אני רואה את השאלה של לילה על סטירות בהקשר רחב יותר - מה יכול להיכלל כעונש במסגרת בדסמית, ומה אינו יכוכול להיכלל כעונש.

אני חושב שהסיכונים שהועלו כאן ובשרשורים אחרים לגבי סטירות (כמו פגיעות נוירולוגיות, נזק לחוליות בעמוד השדרה, פגיעה בעיניים וסימניים שקשה מאד לתרץ או להסתיר בחיי היומיום) כבר כוסו די והותר.

בעיני השאלות היותר רחבות הן:-

icon_question.gif למה הכוונה כשמתמשים במילה "עונש"?

icon_question.gif מה יכול ומה אינו יכול להיכלל במסגרת של עונש?

והדיעות שלי הן:

icon_question.gif למילה עונש ישנן כמה משמעויות אפשריות, והפרשנות לשאלה מהו עונש תלויה
מיהם השותפים למשחק הבדסמי ומהן הדעות שלהם בנושא (ורצוי מאד - גם מהן
ההסכמות שאליהן הגיעו ביניהם בנושא עונשים).

- עונש יכול להיות תירוץ או טכס המיועד לתת למי שקשה להם לבצע פעילות מסוימת, והמסגרת
שבה הדומ/ית אומרים "מאחר ועשית XY, ובכך עברת על כלל או איסור ידוע, אני נאלצ/ת להעניש אותך".
דוגמה טובה לשימוש שכזה בעונשים הוא הסטיריאוטיפ של ה-BRAT - אותם סאבים וסאביות שברגע שאמרת להם שאסור לעשות משהו, מיד יוודאו שאתם רואים אותם היטב, יעשו את הדבר
האסור ויאמרו "אוי, מאסטר/מלכתי, אני נורא מצטער/ת".
[ כמובן שכאשר רוצים להעניש אותם, במקום לשחק את משחק העונש - אפשר להיות מאד אכזריים
ולא להעניש אותם כלל icon_twisted.gif ]

- עונש יכול להיות גם דרך שבה שולט/ת מתמודדים עם חריגה של סאב/ית מכללים שנקבעו.
אם ניקח לדוגמה סאב/ית שאמורים לקבל רשות לפני שהם גומרים, וחרגו מהכלל - הרי שעכשיו הדומ/ית צריכים להחליט איך להתמודד עם החריגה מהכלל.

- כפי שציינה לילה עונש גם יכול לשמש בתהליך של אילוף או יצירת התניה, שאינם בהכרח בכיוון שהסאב/ית מסכימים לו, שעלולים להזיק להם ואף לשמש ככלי או תירוץ להתעללות.


icon_exclaim.gif לדעתי עונש הוא פעילות שאיננה נעימה לסאב/ית ומיועדת לשימוש במקרה של חריגה מהכללים שהסכמנו עליהם ביחד.
הפעילות שתשמש כעונש נבחרת מתוך פעילויות שנמצאות בתוך הגבולות של שנינו.

בעיני, שימוש בפעילות שהיא מחוץ לגבולות שהוסכמו כעונש היא חריגה מגבולות ה-SSC, וסוג של חריגה שצריך לבחון אם אין מאחוריה כוונה של ניצול.

אני סבור שכאשר ישנו רצף של חיזוקים ועונשים, על הסאב/ית לבחון האם הכיוון שאליו חותרים הדומ/ית אכן כלול במסגרת ההסכמות שלהם, ואם איננו כזה, לנהל שיחה איתם על המתרחש.
השיחה יכולה לעזור להבהיר אי הבנות ("חשבתי שאת דוקא נהנית לזחול על ארבע"), וברר לאן חותרים להגיע ומדוע, ולהבהיר את הקשיים של הסאב/ית בהתמודדות עם הנושא.

יש לזכור שעונש וסצינות של עונש משחקות לא רק במימד הפיזי, אלא הרבה מאד בתוך הראש שלנו. הן יכולות לקחת אותנו למקומות קשים וכואבים (מהסוג הלא טוב) באותה קלות שבה הן יכולות לקחת אותנו למקומות מדהימים ומופלאים.

וכאן נדרשים הדומ/ית למשנה זהירות - לחלק מהאנשים קשה לדבר על מה שמפריע להם, חלקם אפילו לא יהיו מודעים או כל כך רוצים לרצות, שהם מתעלמים מסימני מצוקה.

סימנים אפשריים למצוקה של סאב/ית:-
- דעיכה בתפקוד היומיומי.
- דיכאון שהופיע או החרפה בדיכאון.
- ניסיונות לפגיעה עצמית (כמו חיתוך, תלישת שערות, חבטת ראש בקיר) שלא היו בעבר או החמרה שלהם.
- התנתקות במהלך סשן - זהו מצב שבו המוח שלנו מפעיל "מפסק פחת" המנתק את הגוף מהנפש.
חשוב לנסות ולהבחין בין כניסה לסאב ספייס לבין התנתקות, ובמקרה של חשש - עדיף לעמוד בפני הקללות של סאב/ית שהוצאו מסאב-ספייס מאשר לסכן את הסאב/ית.
- הסתגרות וניתוק מהחוג החברתי.