ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

כשאת אומרת לא

סוררת בשקט​(אחרת)
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
סוררת בשקט​(אחרת) • 8 בדצמ׳ 2011
Mary Jane כתב/ה:
קווים לדמותו של האנטי-פמיניסט:

אדם שגם כאשר הוא רותם את שכלו למאמץ לשטוח ולהסביר את טיעוניו באשר לפמיניזם ופועלו, פסגת הבנתו מגיעה, לרוב, רק עד להצהרה אודות "נשים ממורמרות שונאות גברים".
וכדרכם של מוחות לא מפותחים/בעלי השכלה דלה וחסרה, המחשבה הזו נותרת בראשו באופן סטטי, ומדי פעם מותזת החוצה בלהט כזה, שיש בו כל כך הרבה מרמור ושנאה, שאם זה לא היה עצוב, זה אולי היה מצחיק.


לא הצלחתי להתאפק. icon_smile.gif
אני מחשיבה את עצמי כפמיניסטית, באמת. אפילו בחרתי ב"לימודי נשים" כאחד החוגים שלי בלימודי תואר ראשון. אבל, וזה אבל גדול, יש הבדל בין פמיניזם, כהגדרתו, לבין לצעוק בצמתים "כל מי שלא תומך בדעותי, הינו בעל מוח לא מפותח/ בעל השכלה דלה וחסרה" כמו שמארי ג'יין כתבה. ראשית, יש משפט חכם: "דע את אוייביך" ואנשים "בעלי מוח מפותח/ השכלה עשירה" לעולם לא מזלזלים במתנגדיהם.
שנית, לנשים מגיע שוויון, אין ספק. אבל גם שוויון שאנו צריכות לדרוש ולשאוף אליו, אינו פשוטו כמשמעו. הרי יש הבדלים פיזיים/ אנטומיים/ מבניים גם בגופנו וגם במוחנו, וחשוב שמה שנדרוש יתאים לנו באמת, ולא יהיה סיסמא ריקה מתוכן. פמיניזם זה לא "לשרוף חזיות" וזה לא "לגדל שיער גוף", אבל זה גם לא "לשנוא גברים" ולצעוק "דיכוי" בכל פעם שיעדיפו גבר לתפקיד, שדורש כוח פיזי, לדוגמא.
צריך לדעת על מה ואיך להילחם ולא מיד להפעיל ארטילריה כבדה על כל מי שלא תואם את השבלונה של "פמיניסט" בעיניכן. אגב, זה שצועק "אני פמיניסט", מבחינתי שווה ערך לילד בן 20 שקורא לעצמו "אדון גדול" (אלא אם כן, הוא מתכוון לכך שאמא שלו קוראת לו כך, כשהיא אוספת מחדרו את הכביסה המלוכלכת)- כלומר, מבחינתי די בספק, אם בכלל, ודורש הוכחה.
ועוד משהו, תתחילו לקרוא לעומק, מספיק עם הסיסמאות. קראתי כאן גברים שמתנגדים ל"מרמור מתמיד של נשים על דיכוי", ומתנגדים ל"פמיניסטיות", אין זה אומר שהם שוביניסטים/ אנטי-פמיניזם. אתן יודעות משהו? גם אני אנטי נשים וגישות כאלה, כי זה בדיוק כמו שוביניזם, רק לצד השני. זה לא הפמיניזם השפוי והאמתי, זה הקיצוניות לא מייצגת.
Inside your head
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
Inside your head • 8 בדצמ׳ 2011
כלבה סוררת כתב/ה:
זה לא הפמיניזם השפוי והאמתי, זה הקיצוניות לא מייצגת.


זו הקיצוניות המייצגת.
משאל עם ל"מהו פמיניזם?" או לחלופין "באלו דעות אוחזות פמיניסטיות?" זה בדיוק מה שיאמרו לך.
יתכן מאוד שמבורות לנוכח הגדרה לועזית (נהה) ויתכן מאוד שלנוכח מה שהם מכירים מ"התקלות" יומיומית (יאסס).
מה גם, שאני לא שוללת שמדובר בקומץ קיצוני של סוג אחר של "פמיניזם" אך הוא הבולט, כי הוא (הקומץ) כנראה צועק חזק יותר.
FOR GOOD
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
FOR GOOD • 8 בדצמ׳ 2011
other me כתב/ה:
כלבה סוררת כתב/ה:
זה לא הפמיניזם השפוי והאמתי, זה הקיצוניות לא מייצגת.


זו הקיצוניות המייצגת.
משאל עם ל"מהו פמיניזם?" או לחלופין "באלו דעות אוחזות פמיניסטיות?" זה בדיוק מה שיאמרו לך.
יתכן מאוד שמבורות לנוכח הגדרה לועזית (נהה) ויתכן מאוד שלנוכח מה שהם מכירים מ"התקלות" יומיומית (יאסס).
מה גם, שאני לא שוללת שמדובר בקומץ קיצוני של סוג אחר של "פמיניזם" אך הוא הבולט, כי הוא (הקומץ) כנראה צועק חזק יותר.


ולמה זה כל כך משנה מה רוב האנשים חושבים? רוב האנשים גם חשבו פעם שכדור-הארץ שטוח, או שצב נושא אותו על גבו...
מה גם שהשאלה שפרלין הציגה, ושמרי התייחסה אליה
היתה - מה בדיוק המשמעות של היות אנטי, אנטי-פמינסט...
מה זה בדיוק אומר...
וזו שאלה במקום, בטח באתר כזה

הערה היתולית :
ולמה עוד לא נפתח החוג ללימודי גברים?
הא, כלבה סוררת?
אתן חושבות שאת כבר יודעות עלינו הכל? הכל כולל הכל ? כל הסודות?
icon_biggrin.gif
צ'שייר
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
צ'שייר • 8 בדצמ׳ 2011
כשכל אחד מתמקד בחפירה מוחצנת בערוגת הרגישויות והאסוציאציות הפרטיות שלו נוצר שעטנז משונה של הטחת מונולוגים תחת דיאלוג או רב שיח.
נילי,מרי ג'יין,איש הגונדולה..
אני מסכים לחלוטין שהפמיניזם אינו מושתת על שנאת גברים ושהרוב הכמעט מוחלט של הדוגלות והדוגלים בו,אינם נגועים בה.
יתרה מכך,חלק נכבד מהערכים שתורה זו הביאה איתה,הפכו כבר ציבורית לנחלת הכלל(לפחות ככל שהדברים אמורים בחלק הארי של החברה הישראלית)
עיקרו של הקונצנזוס הישראלי לא מעלה על דעתו,האישית והקולקטיבית,לדגול באי שיוויון מגדרי תעסוקתי סטוטורי או אחר.
וכן נכון,קיים עדיין קיפוח מגדרי דה פקטו במקומות עבודה,יותר הטרדה מינית ואינוס של נשים מאשר של גברים ועוד תופעות הדורשות תיקון.
נדמה לי שמה שהקפיץ כאן כמה וכמה הם עניינים אחרים-והראשוןשבהם,קתוליות מטרנליסטית זועפת ולדעתי גם צדקנית, שהחלה בהסתערות על שיר מחויך ורב משמעי בבחינת"אבי אבות הטומאה" תוך ניסיון ליצרת תווי תקן טהרניים לראוי ופסול וכל זאת באתר וירטואלי שנישמת אפו היא סטיה אינדיווידואליסטית.ssc הינו קוד התנהגות ולא חישוק לביטוי מילולי.ולא,אף אחד כאן לא יתבלבל בין האחד לשני.אני משער ומשער בלבד, שדווקא בשל העיסוק האינטנסיבי בסקס וסקס חריג באתר,אנשים כאן מודעים יותר ונוטים פחות להטרדות ותקיפות מיניות הלכה למעשה!(וכן,יש חריגים,אני יודע)
ואם כבר מייחסים חשיבות כה רבה למלל כתוב ולביטויים של שובניזם,שמתם לב שרוב ביטויי השובניזם המוצהר בפרופילים הינם דווקא ביטויי שובניזם נשי?כל הווריציות על"נשים הן הגזע העליון וגברים נועדו לשרת אותן"
סתם בדיחות או אמירות שאין לקחתן ברצינות ולהתייחס אליהן?סבבה.כנ"ל לגבי אמירות או מובאות עם ניחוח סוביקטיבי של שובניזם גברי.
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
פרלין​(נשלטת){ש} • 8 בדצמ׳ 2011
לא שאלתי מה זה להיות אנטי-פמיניסט, אלא מה זה להיות לא-פמיניסט. זה לא אותו דבר.
FOR GOOD
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
FOR GOOD • 8 בדצמ׳ 2011
פרלין כתב/ה:
לא שאלתי מה זה להיות אנטי-פמיניסט, אלא מה זה להיות לא-פמיניסט. זה לא אותו דבר.

זה כמעט אותו דבר, את יודעת
כי אני בטוח, שלא התכוונת לשאלה - מה זה אומר להיות "אדיש" לעניין
אולי שאולי כן?
גם זאת שאלה, שיהיה
אבל מרי, בכל אופן, אכן התייחסה לקווים לדמותו
של האנטי-פמיניסט
Mary Jane
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
Mary Jane • 8 בדצמ׳ 2011
סוררת, זה עיוות של דבריי.
לא כתבתי על "כל מי שאינו תומך בדבריי", אלא התייחסתי לנטייתו של מי שמגדיר את עצמו כאנטי פמיניסט לנופף במרמור ושנאה, כמו היו שני אלו האחרונים התרומה היחידה של הפמיניזם לאנושות והוכחה ניצחת לאמיתות עמדותיו. בין השניים תהום פעורה.

לב הטענה יוצא נגד האופנה להכליל, להציג את הפמיניזם כדבר מה מגונה ובזוי בבסיסו, ולהדגיש דווקא את זרמיו הקיצוניים כמייצגים, באופן שלדעתי מעיד על חוסר מחשבה/ פונדמנטליזם/ רגש עז ולא מאוזן.

אם למישהו/י יש טיעונים כנגד הפמיניזם, בבקשה, מוזמנים לשטוח אותם ולקבל התייחסות בהתאם. ניסיון להעליב נשים באופן כללי וגורף ולנסות להשתיק ולהקטין את דעותיהן על משקל: ממורמרת, מלאת שנאה, מתוסכלת, החזה שלך חונק את האויר למוח וכיו"ב - להבדיל מטיעונים ענייניים- אינו מקובל ורק טבעי שיעורר התנגדות.
FOR GOOD
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
FOR GOOD • 8 בדצמ׳ 2011
גם אני רוצה להבהיר משהו

בראשיתו של כל מאבק צודק, יש כידוע לומר תמיד -

או שאתה בעדנו, או שאתה נגדנו

כי האדישות ( יחד עם העצלנות וכו' ) הם האויבים הכי גדולים של כל מאבק צודק
ולכן, הפמינזם בראשית ימיו לבש צורה מיליטנטית יותר
ולכל מי שענה, כמו שפרלין ניסחה את השאלה -
" אני ( סתם ) " לא-פמינסט " ( כלומר המצוקה או הדיכוי לא מזיזים לי, או שאני נהנה מהם, אבל לא רוצה להודות בזה)
או - אני "יושב על הגדר " אני...
היה באמת צורך לומר
אז אתה "אנטי"
כי אתה עוזר להנציח את הדיכוי
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011
זו באמת שאלה טובה, פרלין.
ולא, זה לא אותו הדבר.
מה זה להיות אנטי, אני מבינה. לא מסובך מידי. כינויים דיכטומיים אמורים להיות פשוטים, בגדול.

אבל מה זה אומר, "אני לא פמיניסט"? מה זה אומר שזה נאמר שלא כהתנגדות לתנועה?
האם זה אומר - אני תומך בתנועה אך איני פעיל בה? האם זה אומר - אני לא מזדהה עם התנועה אבל מכיר בהישגיה? משהו אחר?

כשאני אמרתי "אני לא פמיניסטית" זה נבע מ-
1. חוסר רצון/חשש - להיות מזוהה עם כל הסטיגמות על פמיניזם.
2. הזדהות רק עם חלק מטענות/מטרות/שיטות התנועה, ורצון להבהיר שאני מסכימה עם חלק מהדברים, לא עם הכל, ונא לא לייחס לי את מה שלא הסכמתי לו מפורשות.

עם הזמן אני נוטה יותר ויותר למה שמהדהד ברקע של השאלה של פרלין: רק השם של התנועה הזאת והפרשנות שלפעמים נותנים לו כשובניזם נשי, הוא שמפריע לי, בתכלס.
אני יכולה לא להזדהות עם כמה דברים שבא לי, אבל בסופו של יום, זה שאני יושבת פה וכותבת את זה, זה שאני מתכננת קריירה אקדמית, זה שאני מזדיינת עם מי שאני רוצה, איך שאני רוצה, ונהנית מזה עד עמקי נשמתי ועוד כמה דברים נפלאים שלמדתי לקחת כמובנים מאליהם - אני לא יכולה להיות כל הדברים האלה, ואז להגיד "אני בחוץ". כי אני לא.
אני עדיין לא אוהבת להגיד "אני פמיניסטית", כי אני לא אוהבת את התגובה שזה מעורר, ואני לא אוהבת לשייך את עצמי לתנועות - כי זה איכשהו מכפיף אותי לקבל את כל האג'נדה.
באופן דומה אני אזדהה עם הרבה אג'נדה ימנית, אבל לא אגיד "אני ימנית" כי אני לא מוכנה לקבל עלי את הגישה כולה. וגם להפך.
אני אומרת "אני לא פמיניסטית" כשאני רוצה להוציא את עצמי מהמאבק.

אני לא אוהבת את ה"אני ***ית" למיניהם, הם תמיד נראים לי חוטאים לאמת.
אבל זו רק אני. זה מה שעומד מאחורי ה"אני לא פמיניסטית" שלי (כבר הפסקתי להגיד את בקול רם בשנים האחרונות), אולי זה עונה על השאלה שלך, פרלין.
ואני מודעת היטב לצביעות שאני אשמה בה, כשאני בוחרת לומר את זה.
אבל לומר "אני פמיניסטית" איכשהו לא מרגיש לי נכון, זה מרגיש לי כמו תואר שמחייב אותי לאיזה משהו, לא בטוחה מה.

* * *
אבל את יודעת מה עוד אני חושבת? אולי הפמיניסטית הכי גדולה לא חייבת לדעת שהיא פמיניסטית.
כמו שהפילוסוף הראשון לא קרא לעצמו פילוסוף.
אני חושבת שאולי במובן מסויים, ההישג הכי גדול של פמיניסטית יהיה לא לקרוא לעצמה ככה.
כשאני אהיה ראש החוג לספרות, זה לא יהיה אקט פמיניסיטי, למרות שזה בדיוק מה שזה יהיה. אבל אני לא אחווה את זה כאקט פמיניסטי. אני אחווה את זה כתוצר טבעי של חופש המחשבה והפעולה שלי. ודווקא כשאני אחווה את זה ככה, אז הפמיניסטית שבי תוכל לומר "ניצחתי, הגעתי למטרה".

גם זה לפעמים גורם לי להגיד "אני לא פמיניסטית". כי אני רוצה כבר להיות שם ומאמינה שבכוחי להיות שם. כי אני מאמינה שזו הדרך. שהמאבק הכי טוב הוא לממש את עצמי, יותר טוב מכל שלט. שהדרך הכי טובה ל"יותר נשים באקדמיה" היא קודם כל להיות אשה באקדמיה.
היום, ראש החוג לספרות - אשה. ראש החוג הקודם - הומוסקסואל. אז נכון שזה רק החוג לספרות, אבל אני באמת רוצה לחשוב שאילנה פרדס לא חווה את הקריירה שלה כאקט פמיניסטי אלא כאקט של ההתפתחות המקצועית שלה, בשיא הפשטות. והפמיניסטית המנצחת כבר לא צריכה לשייך את עצמה לתנועה.

אני חושבת שיש פה מלכוד.

ובעודי מתכוננת לכתוב את המשפט הבא אני חושבת "וואו, זה כל כך לא המקום הנכון".
השרלילית​(פמית מתחלפת)
לפני 12 שנים • 8 בדצמ׳ 2011

אז אני אגיד לכם למה הפסקתי להגיב

זה הפך לקרב מוזר.
מוזר לי, בעיקר כי אני מנהלת קרבות דומים במקומות אחרים.
אני מנסה לפתח שיח אחר, לא מתלהם, לא סיסמאות, לא שני צידי מתרס.
אני מנסה לדבר ממקום שיוויני. על פרשנות בעייתית לשיר שבעיניי הנציח הלך רוח. גם הכותב חשב כך.
כן, נאנסתי. כן, יש בי כעס על זה. כן, גברים עשו לי את זה. אבל גם נשים.
אז אני רואה את הבעיה במקום אחר. במקום אלים.

הדיון הזה הלך ונהיה כן פמיניסט לא פמיניסט ומי בעד ומי נגד ויאללה משחיזים חרבות.

למה? בעצם?
למה אי אפשר לומר - וואלה, לנשים מגיע שכר שווה. זכויות שוות בעבודה והזדמנויות קידום. פיזי או לא פיזי, זה לא בדיוק המקומות של עמדות כוח שעליהן אני מדברת במישור הפוליטי כך שהבדלים פיזיים אינם העניין, כן מגדרי או לא.
למה אי אפשר לתת מקום לפגיעה ולתחושות פגיעה מגברים ונשים שלא מבינים לא?
פשוט מקום. פשוט לומר - יש משהו, ואני מבין או מבינה למה הקפיץ אותך לראות אותו פה, דווקא כי כאן כיף לך לומר לא.

דיאלוג אחר. מקום אחר. אבל במקום זה, נפלנו לויכוח עקרוני רעיוני, על מקום שבעיניי יהיה תמיד מצולק עד כדי פלצות.

ע.