נעולה(לא בעסק) |
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
נעולה(לא בעסק) • 7 במרץ 2008
מייפל כתב/ה: וזה גם בהמיות לשמה. בהמתיות. (קרדיט: זקי) |
|
Jake(שולט) |
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
Jake(שולט) • 7 במרץ 2008
מייפל כתב/ה: לסמית- אין הבדל בין הרג לרצח. בשניהם מתים אנשים, זה בדיוק אותו הדבר. בעזה נרצחו השבוע 110 אנשים, ביניהם אזרחים חפים מפשע. בירושלים נרצחו אתמול 8 אזרחים חפים מפשע. אתה יכול להסביר לי מה ההבדל? שני המקרים איומים קורעי לב ולא מוצדקים בשום צורה שהיא.
ולג'ייק- ומה אתה מנסה להגיד? שאילו היה אפשר לבחור מי יירצח היית בוחר את זו שהביעה את דעתה ועשתה אנלוגיה בין הפעולה בעזה לפיגוע בירושלים? זה מה שאתה מנסה להגיד? אין ספק שאתה סמל ומודל לדמוקרטיה. אתה יודע שאם זה מה שאמרת אתה צריך לשבת על זה בכלא. זו הסתה לרצח, זה לא דמוקרטי, זה שולל את הזכות הדמוקרטית הבסיסית ביותר של אדם להביע את דעתו. וזה גם בהמיות לשמה. מייפל, כששוחחנו בעבר, עשית עלי רושם של בחורה עם ראש על הכתפיים, ככל הנראה טעיתי. אי אפשר לעשות אנלוגיה בין פעילות חבלנית שנועדה לרצוח כמה שיותר אנשים לבין פעילות צבאית שתוצאותיה היא הרג לא מכוון של אנשים שנקלעו לדרך. אבל לא בזה סיימת. המשכת והוכחת את חוסר היכולת הדידקטית שלך בהשוואת דברי להסתה. האם אמרתי שיש לרצוח אותה? כל שאמרתי הוא שאני בטוח שדעתה היתה משתנה לו היא היתה בין הנרצחים. תמיד הדהימו אותי אלו שדיברו על "קרבנות השלום" שמוכנים להקריב אחרים על מנת לממש את האידיאולוגיה יפת הנפש שלהם, אך יגלו חוסר סובלנות מוחלטת כלפי אלו המאמינים בדרך שונה. ושוב אני מצטט את דברי קוואי צ'אנג ווין האגדי באומרו בסרקסטיות I am a man of peace, and I wil kil any man who stands in my way נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שישי מרץ 07, 2008 10:02 am, סך-הכל נערך פעם אחת |
|
סמית(שולט) |
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
למייפל
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
סמית(שולט) • 7 במרץ 2008
[B]
ובכן, כתבת בהתייחס לתגובה שלי שאין הבדל בין הרג לרצח. ייתכן שבספר החוקים שלך אין הבדל בין הרג לרצח וזה בסדר. אלא שבקודקס החוקים של כל חברה, של כל עם ושל כל מדינה יש הבדל גדול בין הרג לרצח. כמו גם במערכת הלוגיקה האוביקטיבית. המחוקק מבחין בין הרג לרצח וכך גם הבריות. אני מניח שהזעם שלך על הילדים שנהרגים בעבזה מעוור את עינייך ומטשטש את הלוגיקה הבסיסית וגורם לך לחזור על האנלוגיה הנבזית בין רצח אזרחים חפים מפשע תוך כונה ואמירה בפה מלא אנחנו רוצים לרצוח אתכם ובין אזרחים חפים משפע שנהרגים במלחמה. |
|
Lanya Colson |
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
אני מודה
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
Lanya Colson • 7 במרץ 2008
לו הייתי בין הנרצחים, דעתי היתה משתנה. למתים אין דעה.
|
|
Inside your head |
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
Re: אני מודה
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
Inside your head • 7 במרץ 2008
Lanya Colson כתב/ה: לו הייתי בין הנרצחים, דעתי היתה משתנה. למתים אין דעה.
אז תעמידי את הקרובים אלייך במקום. הקרובים מאוד. אלו שאת נושמת אותם יומיום, שאת חיה אותם.. עכשיו תחשבי עלייך בלעדיהם. תחשבי על אותו רוצח שלקח לך אותם בצרור יריות מתוך אידיולוגיה שמונעת משנאה. תנסי לחשוב, שלא מפסיק שהוא ירה בהם, אלא גם עשה וידוא הריגה מטווח אפס. חורר את הגופות פעם אחר פעם. נעים? |
|
מעבר לקשת בענן |
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
לפני 16 שנים •
7 במרץ 2008
מעבר לקשת בענן • 7 במרץ 2008
בעיני ההבנה לרצח מכוון של אזרחים וחפים מפשע היא אם כל חטאת.
אני לא מקבלת את ההצדקה שעשו פה לרצח המכוון של הילדים הישראלים בתיכון כי בעזה נהרגו בשוגג ולא במכוון גם אזרחים וילדים. ההסבר לציבור הישראלי הוא שמנסים לפגוע בטרוריסטים בעצמם וקרו תאונות לא מכוונות של פגיעה באזרחים ולא רצח מכוון. ההסבר לציבור הישראלי שמנסים למנוע פגיעה באזרחים בעזה בכל מחיר, וגם במחיר חיי החיילים. בעיני יש אבחנה בין רצח מכוון להרג בשוגג. אני יכולה לדמיין את כאב המשפחות כי דיברתי עם כמה משפחות. אני מהצד שמתנגד להרבה חוקים דתיים. הם מנסים לשכנע אותי בסובלנות לקבל את הדעות שלהם. אני מהצד שמתנגד לכל השקפה שלהם אבל בסיום כל שיחה הם היו מסיימים במילים: אתם השמאל. אתם עיוורים וטועים אבל אנחנו אחים. שיהיה טוב. יהי זכרם ברוך. |
|