סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

סשן - לחרבן על הדת 2

electro-z
לפני 14 שנים • 15 בינו׳ 2010

Re: קשה לי להאמין לפרסום

electro-z • 15 בינו׳ 2010
נשלט אנאלי כתב/ה:
קשה לי להאמין שחרדי יעשה דבר כזה
אבל אם מה שאתה אומר נכון וזו רק הנחה צריך לפרסם את השם של החרדי מבחינתי זה עובר כל גבול הטעם הטוב ואדם כזה אפילו גיהנום לא מגיע לו יותר גרוע
אני אומנם לא דתי אבל מאמין ולוקח את הנשלטות כמשחק מימוש פנטזיה אבל דבר כזה לא אעשה בחיים ואני חושב שאותה מלכה שזה קרה לה צריכה להעיף אותו בבעיטה מאיפה שהגיע ואני מקווה שכך עשתה
בכל אופן שתהיה לנו אחלה שבת


קשה לי להאמין שאדם בר דעת שחבר באתר שעניינו סטיות מיניות ירשה לעצמו להשתלח באופן הזה באדם אחר המדבר על סטיה שכל חטאה הוא שהיא שונה משלו ואולי מתנגשת בתפיסת עולמו.

להזכירכם, תפיסת עולם הינה רק תפיסה, אימג', תמונה ולא העולם עצמו.

מעניין שגם החילונים שבינכם מזדעזעים מאקט של שריפת חפץ כספר תורה.
באופן אישי אני רואה את עצמי משוחרר מלהעניק מעמד קדושה לדבר כלשהו בבריאה, בטח לא לאסופה כרוכה של דפים. שריפה של ספר כזה או אחר לא שונה בעיני משריפה של דפי עיתון מאחר ורק החומר עולה באש ולא הרעיון שמובע באמצעותו.

לעניין הפנטזיה ומימושה, אני רואה בהן ניפוץ נאה של תבניות אישיות של הנשלט המדובר ואני מברך אותו על כך שהוא מבין את תיאור העולם שנכפה עליו והוא מנתץ אותו במודעות מלאה. זהו לוחם בעיני.
Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 15 בינו׳ 2010
Brave Dwarf • 15 בינו׳ 2010
וגם לי נורא קשה להאמין שבמקום הזה, בו כולנו היינו אמורים להבין פנטזיות כפלח ממי שאנחנו באמת (מלכה בתשלום, עבד משלם...), לאחר שנים כה רבות, אותן חגגנו לכלוב, עודנו נותרנו במקום ההוא הממאן לפתוח את שריונות הלב.

לא לקראת זה שכמותנו אלא לקראת זה שכמונו רוצה להגשים את חלומותיו. )-:
המלט
לפני 14 שנים • 15 בינו׳ 2010

Re: קשה לי להאמין לפרסום

המלט • 15 בינו׳ 2010
electro-z כתב/ה:
נשלט אנאלי כתב/ה:
קשה לי להאמין שחרדי יעשה דבר כזה
אבל אם מה שאתה אומר נכון וזו רק הנחה צריך לפרסם את השם של החרדי מבחינתי זה עובר כל גבול הטעם הטוב ואדם כזה אפילו גיהנום לא מגיע לו יותר גרוע
אני אומנם לא דתי אבל מאמין ולוקח את הנשלטות כמשחק מימוש פנטזיה אבל דבר כזה לא אעשה בחיים ואני חושב שאותה מלכה שזה קרה לה צריכה להעיף אותו בבעיטה מאיפה שהגיע ואני מקווה שכך עשתה
בכל אופן שתהיה לנו אחלה שבת


קשה לי להאמין שאדם בר דעת שחבר באתר שעניינו סטיות מיניות ירשה לעצמו להשתלח באופן הזה באדם אחר המדבר על סטיה שכל חטאה הוא שהיא שונה משלו ואולי מתנגשת בתפיסת עולמו.

להזכירכם, תפיסת עולם הינה רק תפיסה, אימג', תמונה ולא העולם עצמו.

מעניין שגם החילונים שבינכם מזדעזעים מאקט של שריפת חפץ כספר תורה.
באופן אישי אני רואה את עצמי משוחרר מלהעניק מעמד קדושה לדבר כלשהו בבריאה, בטח לא לאסופה כרוכה של דפים. שריפה של ספר כזה או אחר לא שונה בעיני משריפה של דפי עיתון מאחר ורק החומר עולה באש ולא הרעיון שמובע באמצעותו.

לעניין הפנטזיה ומימושה, אני רואה בהן ניפוץ נאה של תבניות אישיות של הנשלט המדובר ואני מברך אותו על כך שהוא מבין את תיאור העולם שנכפה עליו והוא מנתץ אותו במודעות מלאה. זהו לוחם בעיני.


דברים יפים דרשת, אך אתה דן באיזושהי תיאוריה נקיה, לבנת-חלוק ומאחורי מחיצת בידוד
מהעולם האמיתי. בעולם האמיתי תפיסת עולם איננה רק תפיסה. היא מעצבת התנהגות, אשר
בעקבותיה נוצקות אורחות חיים של קהילה. יש לך דבר יותר ממשי מזה? בעולם האמיתי יש גם
סמלים. יש דגל, שהחברה בחרה לחוקק חוק המגן על כבודו. וממה נפשך. הרי הדגל הוא כולה
פיסת בד. למה לא לשרוף את הדגל? לשיטתך, רק הבד נשרף. ועובדה, עובדה שלא. ישנם סמלים,
והם מקובעים כל כך חזק בתודעת החברה, שאי אפשר למחול על כבודם. בחברה בה אנו חיים, ספר
התורה הוא אחד מהם. שריפת ספר תורה הינו אקט סימבולי חריף ביותר. להגיד שרק נייר נשרף
כאן גובל בהיתממות, שלא לומר הטמנת ראש בחול.
electro-z
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010

Re: קשה לי להאמין לפרסום

electro-z • 16 בינו׳ 2010
המלט כתב/ה:
electro-z כתב/ה:
נשלט אנאלי כתב/ה:
קשה לי להאמין שחרדי יעשה דבר כזה
אבל אם מה שאתה אומר נכון וזו רק הנחה צריך לפרסם את השם של החרדי מבחינתי זה עובר כל גבול הטעם הטוב ואדם כזה אפילו גיהנום לא מגיע לו יותר גרוע
אני אומנם לא דתי אבל מאמין ולוקח את הנשלטות כמשחק מימוש פנטזיה אבל דבר כזה לא אעשה בחיים ואני חושב שאותה מלכה שזה קרה לה צריכה להעיף אותו בבעיטה מאיפה שהגיע ואני מקווה שכך עשתה
בכל אופן שתהיה לנו אחלה שבת


קשה לי להאמין שאדם בר דעת שחבר באתר שעניינו סטיות מיניות ירשה לעצמו להשתלח באופן הזה באדם אחר המדבר על סטיה שכל חטאה הוא שהיא שונה משלו ואולי מתנגשת בתפיסת עולמו.

להזכירכם, תפיסת עולם הינה רק תפיסה, אימג', תמונה ולא העולם עצמו.

מעניין שגם החילונים שבינכם מזדעזעים מאקט של שריפת חפץ כספר תורה.
באופן אישי אני רואה את עצמי משוחרר מלהעניק מעמד קדושה לדבר כלשהו בבריאה, בטח לא לאסופה כרוכה של דפים. שריפה של ספר כזה או אחר לא שונה בעיני משריפה של דפי עיתון מאחר ורק החומר עולה באש ולא הרעיון שמובע באמצעותו.

לעניין הפנטזיה ומימושה, אני רואה בהן ניפוץ נאה של תבניות אישיות של הנשלט המדובר ואני מברך אותו על כך שהוא מבין את תיאור העולם שנכפה עליו והוא מנתץ אותו במודעות מלאה. זהו לוחם בעיני.


דברים יפים דרשת, אך אתה דן באיזושהי תיאוריה נקיה, לבנת-חלוק ומאחורי מחיצת בידוד
מהעולם האמיתי. בעולם האמיתי תפיסת עולם איננה רק תפיסה. היא מעצבת התנהגות, אשר
בעקבותיה נוצקות אורחות חיים של קהילה. יש לך דבר יותר ממשי מזה? בעולם האמיתי יש גם
סמלים. יש דגל, שהחברה בחרה לחוקק חוק המגן על כבודו. וממה נפשך. הרי הדגל הוא כולה
פיסת בד. למה לא לשרוף את הדגל? לשיטתך, רק הבד נשרף. ועובדה, עובדה שלא. ישנם סמלים,
והם מקובעים כל כך חזק בתודעת החברה, שאי אפשר למחול על כבודם. בחברה בה אנו חיים, ספר
התורה הוא אחד מהם. שריפת ספר תורה הינו אקט סימבולי חריף ביותר. להגיד שרק נייר נשרף
כאן גובל בהיתממות, שלא לומר הטמנת ראש בחול.


המלט ידידי, מעולם לא עסקתי בפילוסופיה לשמה אלא באם יש בה מימד פרקטי הנוגע לחיים עצמם ואין בחיים דבר בעיני מעבר החתירה המתמדת לחירותה של התפיסה.

שים לב באילו ביטויים נאלצת להשתמש על מנת להציג את התפיסה כממשות - מעצבת התנהגות, חוק המגן על כבוד, קבעון, תודעה חברתית....

אני גורס שבמציאות לכאורה שתארת אין ממשות כלל אלא רק פרשנות של מה שאתה מכנה "העולם האמיתי". בעולם האמיתי באמת רואים את הדברים נכוחה. ספר הוא שאריות עצים דחוסות לנייר החתוך לפיסות הכרוכות יחדיו. דגל הוא סיבי כותנה ארוגים לכדי בד אשר התיזו עליו צבע. זו הממשות. כל השאר המצאות, אינוס של המציאות עצמה לתוך תבניות חשיבה, שאכן קשורות למציאות, אך שים לב להטיה, היא מעידה על מלאכותיותן.

לא אני הוא המטמין ראשו בחול, אני הוא אותו ילד הזועק "המלך הוא עירום".
המלט
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010

Re: קשה לי להאמין לפרסום

המלט • 16 בינו׳ 2010
electro-z כתב/ה:
המלט כתב/ה:
electro-z כתב/ה:
נשלט אנאלי כתב/ה:
קשה לי להאמין שחרדי יעשה דבר כזה
אבל אם מה שאתה אומר נכון וזו רק הנחה צריך לפרסם את השם של החרדי מבחינתי זה עובר כל גבול הטעם הטוב ואדם כזה אפילו גיהנום לא מגיע לו יותר גרוע
אני אומנם לא דתי אבל מאמין ולוקח את הנשלטות כמשחק מימוש פנטזיה אבל דבר כזה לא אעשה בחיים ואני חושב שאותה מלכה שזה קרה לה צריכה להעיף אותו בבעיטה מאיפה שהגיע ואני מקווה שכך עשתה
בכל אופן שתהיה לנו אחלה שבת


קשה לי להאמין שאדם בר דעת שחבר באתר שעניינו סטיות מיניות ירשה לעצמו להשתלח באופן הזה באדם אחר המדבר על סטיה שכל חטאה הוא שהיא שונה משלו ואולי מתנגשת בתפיסת עולמו.

להזכירכם, תפיסת עולם הינה רק תפיסה, אימג', תמונה ולא העולם עצמו.

מעניין שגם החילונים שבינכם מזדעזעים מאקט של שריפת חפץ כספר תורה.
באופן אישי אני רואה את עצמי משוחרר מלהעניק מעמד קדושה לדבר כלשהו בבריאה, בטח לא לאסופה כרוכה של דפים. שריפה של ספר כזה או אחר לא שונה בעיני משריפה של דפי עיתון מאחר ורק החומר עולה באש ולא הרעיון שמובע באמצעותו.

לעניין הפנטזיה ומימושה, אני רואה בהן ניפוץ נאה של תבניות אישיות של הנשלט המדובר ואני מברך אותו על כך שהוא מבין את תיאור העולם שנכפה עליו והוא מנתץ אותו במודעות מלאה. זהו לוחם בעיני.


דברים יפים דרשת, אך אתה דן באיזושהי תיאוריה נקיה, לבנת-חלוק ומאחורי מחיצת בידוד
מהעולם האמיתי. בעולם האמיתי תפיסת עולם איננה רק תפיסה. היא מעצבת התנהגות, אשר
בעקבותיה נוצקות אורחות חיים של קהילה. יש לך דבר יותר ממשי מזה? בעולם האמיתי יש גם
סמלים. יש דגל, שהחברה בחרה לחוקק חוק המגן על כבודו. וממה נפשך. הרי הדגל הוא כולה
פיסת בד. למה לא לשרוף את הדגל? לשיטתך, רק הבד נשרף. ועובדה, עובדה שלא. ישנם סמלים,
והם מקובעים כל כך חזק בתודעת החברה, שאי אפשר למחול על כבודם. בחברה בה אנו חיים, ספר
התורה הוא אחד מהם. שריפת ספר תורה הינו אקט סימבולי חריף ביותר. להגיד שרק נייר נשרף
כאן גובל בהיתממות, שלא לומר הטמנת ראש בחול.


המלט ידידי, מעולם לא עסקתי בפילוסופיה לשמה אלא באם יש בה מימד פרקטי הנוגע לחיים עצמם ואין בחיים דבר בעיני מעבר החתירה המתמדת לחירותה של התפיסה.

שים לב באילו ביטויים נאלצת להשתמש על מנת להציג את התפיסה כממשות - מעצבת התנהגות, חוק המגן על כבוד, קבעון, תודעה חברתית....

אני גורס שבמציאות לכאורה שתארת אין ממשות כלל אלא רק פרשנות של מה שאתה מכנה "העולם האמיתי". בעולם האמיתי באמת רואים את הדברים נכוחה. ספר הוא שאריות עצים דחוסות לנייר החתוך לפיסות הכרוכות יחדיו. דגל הוא סיבי כותנה ארוגים לכדי בד אשר התיזו עליו צבע. זו הממשות. כל השאר המצאות, אינוס של המציאות עצמה לתוך תבניות חשיבה, שאכן קשורות למציאות, אך שים לב להטיה, היא מעידה על מלאכותיותן.

לא אני הוא המטמין ראשו בחול, אני הוא אותו ילד הזועק "המלך הוא עירום".


אכן, חלוקים אנו בפרשנות. ספציפית: אנו חלוקים בפרשנות ל'ספר', 'דגל', וכנראה באופן כללי
בפרשנות לסמלים חברתיים ותרבותיים. אתה מפשיט אותם מכל משמעותם אשר נתנה
להם החברה - ודוק -- חברות שונות עשויות ליתן בהם משמעויות שונות -- וממקם אותם בהוויתם
הפיזיקלית -- שאריות עצים דחוסות, סיבי כותנה ארוגים, וכן הלאה. ניתן גם לטעון שהאדם אינו
אלא גוש עצמות, עור, בשר ודם, ובכל זאת כל אדם שפוי מזדעדע ממראה גוויה שנשרפה, והאם גם
זה מלאכותי ומקובע בעיניך?

אין לי טענה כנגד הזועק 'המלך הוא עירום', אך אם אתה רוצה לשנות משהו באמצעות הזעקה הוו,
אל לה להיות חיצונית למאורעות, חיצונית לפעימת הלב התרבותית והחברתית שאתה נמצא בה.
זעקה שבנשימה אחת מבטלת על הסף סמלים תרבותיים ברורים כל כך כמו ספר ודגל, לא יכולה
להישמע, אלא רק להיראות: ומה שהחברה רואה זה רק את הילדותיות של הילד הזועק. רוצה לזעוק
עם משמעות? הפשל שרוולים ובוא לדון במהות: אין טעם שתכחיש את עובדת היות דגל וספר
סמלים כבדים בעלי משמעות. לא סתם חברות מחוקקות חוקים; לא סתם משוררים סומכים שריפת
ספרים לשריפת בני אדם; דברים אלה הם לא סתם קיבעון מלאכותי שבחרו בני אדם להתקבע עם
שאריות עץ דחוסות וסיבי כותנה ארוגים. דברים אלה הם אמיתיים לפחות כמו הלהט שלך להתעלם
מהם. ואני חוזר וטוען שהתעלמות מהם כמוה כהטמנת ראש בחול. לגמרי.
underfoot
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
underfoot • 16 בינו׳ 2010
האמת היא שאני חייב להסכים, אם מתעלמים מהמשמעות החברתית של דברים ומתייחסים רק לערכם החומרי כי אז מותר גם לרצוח בן אדם כי בסך הכל ממה הוא כבר מורכב? שום כלום, 70 אחוז זה מים.
אני אמנם לא מתרגש יותר מדי מחילול ספרי קודש אבל חשוב להבין שהמדובר פה בחילול, כמו שלפזר את השבעים אחוז מים על הרצפה זה נקרא רצח. אין לי שום ספק שמי שמאמין באלוהים הוא לא יותר הגיוני מאשר מי שמאמין בפיות טובות ובסנטה קלאוס אבל לפרק הכל למולקולות ולהתעלם מהערך ההסטורי-אנושי של דברים זה קצת נאיבי.
electro-z
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
electro-z • 16 בינו׳ 2010
אנא מצאו לי הגדרה ברורה לקדושה [שאינה מהווה הופכי של חול]
אלא מהי מהותה אם לא המצאה ותו לא...
זאלופון​(שולט)
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
זאלופון​(שולט) • 16 בינו׳ 2010
ספר יכול להיות סתם אסופת חומרים פיזיים, ויכול להיות גם סמל. בדיוק אותו הדבר נכון לגבי דגל או חזייה או תה או כל דבר אחר. אני לא מקבל את ההנחה שדווקא ספרים אסור לשרוף, אפילו שהיינה אמר ושזה מטבע לשון שגור וקליט במיוחד בקרב יהודים. אם אסור לשרוף סמלים, הרי שאסור לשרוף כל דבר ודבר שיש לו ערך סמלי, יהיה או לא יהיה ספר, ולעומת זאת מותר לשרוף ספרים שלא מסמלים שום דבר.

אבל למה בעצם שאסור יהיה לשרוף סמלים? שריפת הסמל מהווה סמל בפני עצמה, וככזו היא דרך לגיטימית, גם אם לא מנומקת או עמוקה במיוחד, להבעת דעה אודות סמל זה. אין שום קו ישיר המחבר בין שריפת סמל לבין שריפת אותם בני אדם שהסמל יקר ללבם. האחד אינו מחייב את האחר. ולדעתי האישית, אין סמלים שראויים להשרף יותר מאשר סמלי דיכוי ועריצות, וספרי תורה בהחלט יכולים לענות לקטגוריה הזו עבור אנשים מסוימים.
underfoot
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
underfoot • 16 בינו׳ 2010
מה הקשר בין ההגדרה לקדושה לבין הטענה בדבר הנאיביות שבפירוק משמעויות לגורמים חסרי משמעות?

אני מקווה שלא נפלנו פה על עוד פדגוג-דמגוג שיעשה לנו גוג-ומגוג מהדיון.
SUB D​(נשלט)
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
SUB D​(נשלט) • 16 בינו׳ 2010
דבר ראשון צריך להבהיר שאותה מלכה בחרה שלא לבצע את אקט שריפת הספרים מתוך כבוד בסיסי למה שהם מסמלים עבורה.

אני מעריך לדעתי בלבד שרצונו של הנשלט החרדי לבצע גם אקט מסוג זה הוא אולי כחלק מההתמרדותו ומרמורו לאו דווקא כלפי יהדותו ודתו אלא כלפי אולי חרדותו, העולם הקשה והנוקשה בו הוא חי, ספר התורה שייתכן מסמל עבורו את הקושי והעול הרב ואולי הלחץ הנפשי בו הוא שרוי כי הוא באופן אישי קשה לו להיות שם במקום ההוא אך מסיבות שונות ורבות קשה לו גם לעשות את הצעד ולצאת מהמעגל בו הוא שרוי וספרי התורה והכיפה והטלית ועוד סמלים מסמלים עבורו את הקושי הזה, הוא תולה את האשמה בהם .
אני הייתי רואה מעשה אמיץ יותר מצידו לא בדריכה וחרבון על כל עולמך ומה שאתה מייצג אלא באמת אוזר כוחות ותעוזה ומנסה לצאת משם, אבל שוב אין לדעת מה קורה שם אצלו באמת.

אני מקווה עבורו שאחרי סשן מעין זה גם אם לא שרפו לו את ספרי התורה או שאולי הוא עוד ימצא מישהי שכן תהיה מוכנה לעשות כך , ריקנותו לא תגבר ומצבו לא ידרדר יותר, אלא שבאמת סשנים מעין זה הם הפתיח וראשית הדרך לשינוי ויציאה מהמעגל שבו הוא חי, בשביל עצמו בלבד כי לי נראה שהאדם נמצא בסוג של קושי, אולי אפילו משבר, זה מה שלי נראה ויכול להיות גם שאני טועה.