ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

ספין אוף קטן

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 14 שנים • 21 בינו׳ 2010

כמה משאבים שמופיעים באלפוני

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 21 בינו׳ 2010
על ההבדל בין בדסמ להתעללות, מאמר מתורגם - http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=7210

מכתב פתוח לדום מתחיל - http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=7060

מכתב לנשלט/ת, על הכלים לדרך - www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=15743

וכן - שיכרון כוח, תפישות מוטעות לגבי בדסמ כשמקור המידע העיקרי היא ספרות פנטזיה, העדר תקשורת וחוסר יכולת לדבר על מה שאת/ה רוצים בהחלט יכולים לקחת אנשים למקומות שבהם כל הכאב הוא כאב רע.

לכן חשוב לדבר, לדון, להתווכח, ללמוד ולשתף במידע ובניסיון.
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 14 שנים • 21 בינו׳ 2010

מוגש כשירות לציבור

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 21 בינו׳ 2010
הצד השני כתב/ה:
Dan_Kap כתב/ה:
חבל להשקיע אנרגיה בנציג היקר של גיל אריאלי.

הוא ילמד כנראה בדרך שבה כל השאר למדו מיהו ומהו גיל אריאלי.

תגיד קאפו, אתה לא שם לב שכדרכך בקודש אתה עושה בדיוק את מה שאתה מזהיר אחרים מלעשות?
icon_smile.gif


אני מבין שיש מצוקה קשה אצל האיש שאתה בחרת להגן עליו, אם כל מה שיש לשליחיו לעשות הוא להשתמש בכינוי מתקופת הנאצים כדי לנסות ולהשתיק את מי שלא מוכנים לעבור לסדר היום כשיש התעללות סדרתית.

[ כשירות לציבור, הנה עוד קצת חומר על כתות:
http://www.macom.org.il/cultwatch.asp
http://www.katot.org/KtPag_WebLinks.asp ]
Homelander​(שולט)
לפני 14 שנים • 21 בינו׳ 2010

Re: מוגש כשירות לציבור

Homelander​(שולט) • 21 בינו׳ 2010
Dan_Kap כתב/ה:
הצד השני כתב/ה:
Dan_Kap כתב/ה:
חבל להשקיע אנרגיה בנציג היקר של גיל אריאלי.

הוא ילמד כנראה בדרך שבה כל השאר למדו מיהו ומהו גיל אריאלי.

תגיד קאפו, אתה לא שם לב שכדרכך בקודש אתה עושה בדיוק את מה שאתה מזהיר אחרים מלעשות?
icon_smile.gif


אני מבין שיש מצוקה קשה אצל האיש שאתה בחרת להגן עליו, אם כל מה שיש לשליחיו לעשות הוא להשתמש בכינוי מתקופת הנאצים כדי לנסות ולהשתיק את מי שלא מוכנים לעבור לסדר היום כשיש התעללות סדרתית.

[ כשירות לציבור, הנה עוד קצת חומר על כתות:
http://www.macom.org.il/cultwatch.asp
http://www.katot.org/KtPag_WebLinks.asp ]


הקישור של מאקו בהחלט מרשים, מעניין ומחכים ויש הרבה מה לעיין בו ולעומת זאת, עם כל הכבוד- הקישור השני הוא קישור לאתר שאני מכיר מזמן כשעוד לא היה קשה לעלות על מייסדיו; המייסדים הם תנועה חרדית אנטי-מסיונרית (יד לאחים) שמבססים את כל גישתם לכתות על דו"ח הכתות של תסה-גלאזר אשר היא יוצאת האימן (אותו הם מכנים כת בעצמם באתר) בעצמה.
מהיכרות אישית עם אנשי-אימן אני יודע על נסיבות העזיבה של תסה ועל הטינה שהיא נוטרת...
כך שהייתי לוקח את כל הכתוב באתר השני בעירבון-מוגבל.
לעומת זאת האתר הבא: http://www.infokatot.com/ של המרכז הישראלי לנפגעי כתות- הוא אתר חשוב מאד ומלמד מאד ואני ממליץ לכל אחד ואחת (גם לא כאלו שמתעניינים כמוני) לקרוא בו לפחות מעט.
זאלופון​(שולט)
לפני 14 שנים • 21 בינו׳ 2010
זאלופון​(שולט) • 21 בינו׳ 2010
לדעתי השאלה "האם בדסמ הוא אלימות" היא במידה רבה סמנטית: האם המושג האמורפי-משהו "בדסמ" כרוך במושג הגם-כן-אמורפי-משהו "אלימות". ברור שבבדסמ אפשר ומקובל להרביץ ולהשפיל. אם כל הרבצה והשפלה הן אלימות, ללא קשר למטרתן, אז בדסמ הוא אלימות. אבל זו לא השאלה המעניינת. השאלה המעניינת, לטעמי, היא: אז מה?
שוסי
לפני 14 שנים • 22 בינו׳ 2010

Re: בעיני המתבונן

שוסי • 22 בינו׳ 2010
הצד השני כתב/ה:
פאולינה היקרה.
קאפו זה למשל שם של כדורגלן, זה אביזר לכלי נגינה עם מיתרים וזה גם יכול להיות סתם כינוי שדומה לניק של הרכיכה העבריינית.

מעניין למה מכל האפשרויות, בחרת דווקא לחשוב שכשאני קורא לרכיכה העבריינית ההיא קאפו, אני דווקא מתכוון למשהו שקשור בנאצים...

אויש,שתוק כבר!.
ואם אני כבר כאן אז רק אציין שאני מאוד אוהבת את הדיון הזה.
מקבי​(מתחלף)
לפני 14 שנים • 22 בינו׳ 2010
מקבי​(מתחלף) • 22 בינו׳ 2010
אנשים יאמרו 'בדסמ זה לא---' וכאן יכניסו את הדבר שאינם רוצים להיות מקושרים איתו, במקרה זה, אלימות. זה יכול להיות גם 'בדסמ זה לא סטיה', 'בדסמ זה לא סקס', 'בדסמ עושים רק באהבה' ושאר דיכוטומיות שלא מותירות מקום לספק באשר לעומק תפיסתו של הדובר, בנוגע לסוגיות רגישות ו\או מורכבות.

להכות מישהו זה, וואללה, אלימות! מין קטע כזה. לכפכף מישהו, אפילו בצחוק ובהסכמה, זו אלימות. זו לא אלימות כמו לדקור אותו, אבל זו אלימות. גם להשפיל מישהו זו אלימות. גם לכתוב שטויות בכלוב זה סוג של אלימות.

וזה בסדר. יותר מבסדר - זה מעולה! אני אדם אלים, טוב לי להיות כזה, קיבלתי את עצמי בתור שכזה, ומצאתי אפילו אנשים שעושים אותו הדבר. icon_smile.gif

אני פשוט (בדרך-כלל) לא מכה אנשים שלא ביקשו או הזמינו את זה (חוץ מבנות-זוג, אלה חוטפות מכות בכל מקרה) ובאופן כללי משתדל שלא לעבור על החוק. בכל זאת, צריכה להיות מגבלה כלשהי. icon_smile.gif
Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 22 בינו׳ 2010
Brave Dwarf • 22 בינו׳ 2010
אמרו פה סמנטיקה ואמרו פה השקפה ואפילו אמרו פה התחמקות.


כשאני קורא את דן קאפ והיום את רפאל, נדמה שלא רק בכל אלו מדובר אלא אולי גם באדם עצמו ובמקום ממנו הוא עושה את ה BDsM שלו. לא מפתיעה אותי, למשל, התנגדותו הנחרצת של דן לחיבור בין BDsM לאלימות (אני לא מכיר משתתפים אחרים בדיון ולכן אביא רק אותו כדוגמא). אני יודע באופן ודאי שדן עושה BDsM שונה ממני ולא כי הוא משתמש בשוט אחר או בפלוגר מעור פרה, אלא כי הלך רוחו נבדל משלי מעיקרו. נבדל ב BDsM ונבדל בכל שאר הפעולות שהוא ביצע/מבצע לאורך כל חייו. והרי לאלימות מגוון רחב של פנים. אינה מוגבלת להנפות רגל או לחבטות יד. דן אינו אדם אלים. אני כן ובכל מקום. לדידי קיים קשר הדוק בין אלימות ל BDsM ומי שמכיר אותי מעט מעבר לויכוחים מטופשים שאני מנהל עם זאלו בכלוב (ומצד שני גם מתוכם), יודע שעובדה זו מעולם לא הסתרתי.

אני מניח שזה עושה אותי מסכים עם "הוא". רק שהוא אמר "קונטקסט" ואני אמרתי "אדם".
רפאל
לפני 14 שנים • 22 בינו׳ 2010
רפאל • 22 בינו׳ 2010
בדס"מ הוא מושג רחב, אבל כל המאפיינים העיקריים שלו – קרי סאדיזם, מזוכיזם, שליטה, השפלה, שעבוד, ענישה, וחינוך – הם ביטויים שונים של אלימות ושל דה-הומניזציה. אנשים אינם מבקשים כאן ש"יצליפו" בהם מפני שהם סובלים מחוסר רגישות למגע או מבעיות עצביות כלשהן, ולפיכך זקוקים למגע "חזק". הם מבקשים ש"יצליפו" בהם בדיוק מפני שהדבר הוא בבחינת אלימות ודה-הומניזציה. וזה עושה להם את זה.

הדעה שבדס"מ היא סתם עוד העדפה מינית, כאילו לא מדובר אלא ב"תנוחה" נוספת, לצד "לשכב על הגב" או "להיות על ארבע", אינה אלא הכחשה של המובן מאליו. כאשר אנשים רוצים להשפיל או להיות מושפלים, להרביץ או שירביצו להם, אז מבחינה נפשית פועלים בהם יצרים הרסניים.

אני לא רואה באמור שום דבר "מזעזע עולמות", אלא אם מלכתחילה תפיסת עולמו של אדם מבוססת על הכחשה. כולנו בעלי אגרסיות ודחפים אלמים. וכולנו מפנים, מדי פעם, את הדחפים הללו כלפי עצמנו. העניין הוא רק זה: אם לא היתה אלימות בחיינו, לא היינו צריכים אמנה חברתית או מערכת של חוקים לחיות על-פיה. ובהיותנו אלימים, לעולם נשאלת השאלה "מה כן ומה לא? מה עלינו לאפשר כדי שלא נשתגע מרוב תסכול? ומה עלינו לרסן כדי של נרצח זה את זה?"

האלימות הבדס"מית שונה מן האלימות שאנחנו רגילים לה בכך שהיא מתקיימת בהסכמה. הדבר הזה בהחלט עושה הבדל, אבל האם הוא חזות הכל? האם אלימות היא בעייתית אך ורק כשאינה מתקיימת בהסכמה? – כמובן שלא! אין ערכים נגזרים רק משאלת הסכמתם או אי-הסכמתם של אנשים. אם אישה מסכימה לעבוד בשביל פחות משכר מינימום אז אי-אפשר לדבר על ניצול? אם אדם מסכים לעשן סיגריות, אז לחברות הטבק אין אחריות על הנזק הבריאותי שנגרם לאותו אדם? אחרי שנים שבהם החברה שלנו פעלה כדי לקעקע את מוסד העבדות, האם עליה להקים עכשיו מוסד חדש שיקרא "עבדות בהסכמה"? אם כל תושבי בת-ים יסכימו פה אחד שהם רוצים להכתיר את שלומי לחיאני למלך עליהם, אז יהיה עלינו להכיר בקיומה של מלוכה בהסכמה? ולבסוף: אם אדם מסכים שיבזו אותו, וישפילו אותו, ויתעללו בו, אז כל זה הוכשר ומותר? האם כבודו של אדם הוא רצונו בלבד, או יותר מזה? – אני אומר שיותר מזה. העובדה שאדם רוצה שיבזו אותו אינה מכשירה את הביזוי שלו.

כל מה שאני אומר (וכבר אמרתי זאת פעמים רבות) הוא בעצם שמושג ה-SSC, יותר מאשר הוא מאיר עיניים, הוא החול שבו לא מעט אנשים טומנים את ראשם. בסופו של דבר כולנו נמצאים כאן מתוך רצון והסכמה. האנשים שחשוב להם לטחון את העובדה הזו שוב ושוב הם אלו שמנסים להימנע מהשאלה החשובה: באילו נסיבות ההסכמה מכשירה אלימות ובאילו לא?

באשר לי, איני יודע תמיד את התשובה על השאלה הזו. אני חושב שהיא סבוכה. חשוב לי בעיקר לגזור שתי מסקנות פרגמטיות מדיון כזה:

1. צריך לזכור שאנחנו מתעסקים באלימות; שאיננו מגיעים לכאן נקיים, אלא מתוך כך שיש בנו אמוציות הרסניות ואלימות. לכן, עלינו לשאול תמיד מתי דברים מתחילים להיות בעיתיים. היכולת למתן אלימות ולבקר אותה אפשרית רק מתוך מקום שבו אתה מודע לקיומה.

2. להילחם בכל פילוסופיה בדס"מית שמבוססת על הכחשה, ומבקשת לשווק את הבדס"מ כאיזו אנטיתזה טהורה לאלימות או להתעללות. מניסיוני, מרבית המקרים שבהם אנשים נפגעו פגיעה קשה בתוך קשר בדס"מי, היו תולדה של הפילוסופיה הזו.



Dan_Kap כתב/ה:
חבל להשקיע אנרגיה בנציג היקר של גיל אריאלי.

יש לתהות מדוע אדם כמו דן-קאפ, כבר תקופה ארוכה, לא מפסיק לדבר על גיל אריאלי. מדוע בכל הזדמנות הוא כותב באובססיביות משהו מהסוג הבא: "גיל אריאלי זה לא אני. הוא מתעלל ואני לא. ויש הבדל גדול בין בדס"מ לבין התעללות." יש לתהות מדוע אדם חש צורך כפייתי לחזור ולהתייחס בפורום בדס"מי לנושא, שלשיטתו הוא באופן קטגורי לא-בדס"מי. ויש לתהות כמה זמן עוד צריך לעבור עד שאדם יחליט לבדוק אם הכובע שעל ראשו בוער או לא.

עם כל העוינות שיש לדן-קאפ כלפי גיל אריאלי, הרי שפילוסופית הבדס"מ שלו זהה לזו של גיל אריאלי. זו פילוסופיה שמבוססת בראש ובראשונה על הכחשה. גם כאן וגם כאן השולט אינו יצרי לכאורה. גיל אריאלי עושה פסיכותרפיה, ואילו דן-קאפ עושה מערכת יחסים בונה ובטיחותית. גם כאן וגם כאן ישנה התחייבות שקרית לנשלטת שיקחו עליה אחריות ויטפלו בא ללא פניות, ולעולם לא ינהגו בה באופן ייצרי. גם כאן וגם כאן ישנה הכחשה גמורה של עולמו הפנימי של השולט. הוא לא סדיסט, הוא לא מתעלל, והוא לא מתענג על הכאב של האחר. העובדה שהוא "מחזיק שוט ביד" היא מקרית לחלוטין. לפעמים אפילו נדמה שהוא רק עושה שרות עבור הנשלטת. אין יצרים. הכל טכניקה צרופה של רפואה, בניית השפחה ובטיחות. מי ששולט בטכניקה – הוא שולט. מי שלא, ונכשל בה, הוא מתעלל.

חז"ל כבר אמרו שאין אפוטרופוס לעריות. זה כולל את גיל אריאלי. וזה כולל את דן-קאפ. אנשים שהבדס"מ שלהם מושתת על הכחשה הם אנשים שאין לדעת מאין היצרים שלהם יתפרצו.

אין דבר בריא יותר מאשר לעשות בדס"מ על בסיס של הכרה ביצרים ומודעות להם, ולא על בסיס של הצטדקות.
Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 22 בינו׳ 2010
Brave Dwarf • 22 בינו׳ 2010
"אנשים אינם מבקשים כאן ש"יצליפו" בהם מפני שהם סובלים מחוסר רגישות למגע או מבעיות עצביות כלשהן, ולפיכך זקוקים למגע "חזק"

אתה בטוח בכך?
שלגי
לפני 14 שנים • 22 בינו׳ 2010
שלגי • 22 בינו׳ 2010
זאלופון כתב/ה:
לדעתי השאלה "האם בדסמ הוא אלימות" היא במידה רבה סמנטית: האם המושג האמורפי-משהו "בדסמ" כרוך במושג הגם-כן-אמורפי-משהו "אלימות". ברור שבבדסמ אפשר ומקובל להרביץ ולהשפיל. אם כל הרבצה והשפלה הן אלימות, ללא קשר למטרתן, אז בדסמ הוא אלימות. אבל זו לא השאלה המעניינת. השאלה המעניינת, לטעמי, היא: אז מה?


עד שהתכוונתי לכתוב משהו, גנבת לי..

זה בדיוק מה שעלה לי בראש, אז מה?
ובמחשבה שניה, הנימה שבה אני שואלת את זה שונה לחלוטין.