שמעון התרסי |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
שמעון התרסי • 7 בפבר׳ 2011
פששש איזה אקטיביזם. משובב נפש.
חבל באמת שלא רואים תפרצופים שלכם גם בהפגנות בעד שיפור התחבורה הציבורית. אחרי הכל, עוד כמה שנים של דחיסת טור גאומטרי עולה של מכוניות פרטיות לתוך מערכת הכבישים המתפקעת ממילא נשארו לנו להערכתם? |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
זאלופון(שולט) • 7 בפבר׳ 2011
למה ההתנפלות? לפחות היא מנסה לעשות משהו.
לו היתה פה תחבורה ציבורית נורמלית, הייתי תומך במיסוי על הדלק במטרה לעודד אנשים להשתמש בה ולהמנע מרכב פרטי. אבל במצב הקיים, שבו התחבורה הציבורית היא חרפה, אי אפשר לבוא בטענות לאנשים שנאלצים להחזיק ולתחזק רכב, ואי אפשר לחלוב אותם ללא פרופורציה וללא אלטרנטיבה ראויה. לכן המחאה מוצדקת לגמרי, ללא תלות בכך שכל מחאה בנושא איכות התחבורה הציבורית תהיה מוצדקת עשרות מונים. |
|
שמעון התרסי |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
שמעון התרסי • 7 בפבר׳ 2011
זאלופון כתב/ה: למה ההתנפלות? לפחות היא מנסה לעשות משהו.
לו היתה פה תחבורה ציבורית נורמלית, הייתי תומך במיסוי על הדלק במטרה לעודד אנשים להשתמש בה ולהמנע מרכב פרטי. אבל במצב הקיים, שבו התחבורה הציבורית היא חרפה, אי אפשר לבוא בטענות לאנשים שנאלצים להחזיק ולתחזק רכב, ואי אפשר לחלוב אותם ללא פרופורציה וללא אלטרנטיבה ראויה. לכן המחאה מוצדקת לגמרי, ללא תלות בכך שכל מחאה בנושא איכות התחבורה הציבורית תהיה מוצדקת עשרות מונים. אני מבין את הצורך. פשוט חורה לי ההרתמות למען מטרה כה מזיקה (חורה? מה נסגר?) במיוחד כשאני מכיר את האדישות הכללית למטרות הרבה יותר ראויות רק קצת פחות עוסקות בתחת הספציפי של האנשים באותו רגע. אתה מבין? |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 7 בפבר׳ 2011
אממ... נראה לי שאני לא מבינה משהו. בכל פעם שעולים מחירי הדלק, עולים בהתאם מחירי התחבורה הציבורית. אתם מדברים על רכב פרטי לעומת תחבורה ציבורית כאילו שזה משנה. לא הכל עולה ביחד? מה אני מפספסת פה?
|
|
שמעון התרסי |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
שמעון התרסי • 7 בפבר׳ 2011
דרך אגב אתמול חשבתי על הצעת חוק שתפתור את כל משבר התחבורה הזה:
לקדם את תרבות הטרמפים בישראל. מה קרה? מה זה כל הפחד הזה מאנשים זרים? בואו ניסע בטרמפים, זה יקרב לבבות ויציל את הסביבה צחוק בצד |
|
שמעון התרסי |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
שמעון התרסי • 7 בפבר׳ 2011
יולי Yuli כתב/ה: אממ... נראה לי שאני לא מבינה משהו. בכל פעם שעולים מחירי הדלק, עולים בהתאם מחירי התחבורה הציבורית. אתם מדברים על רכב פרטי לעומת תחבורה ציבורית כאילו שזה משנה. לא הכל עולה ביחד? מה אני מפספסת פה?
זה נכון שהם עולים ביחד, אבל לא נראה לי שהמחאה באה מקרב או בשם נוסעי התחבורה הציבורית. לדעתי המאבק הזה הוא נטו כדי שאנשים יוכלו לנסוע במכוניות שלהם. פשוט העלות של נסיעה בתחבורה הציבורית היא הרבה יותר נמוכה מההוצאה על דלק. |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
7 בפבר׳ 2011
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 7 בפבר׳ 2011
אבל מה הבעיה בכך שאנשים ידאגו לאינטרסים שלהם?
מה גם שאחזקת רכב פרטי היא לא איזו קפריזה של קבוצה קטנה של מפונקים. כולנו רוצים אחד. אגב, גם עם ההפרש בעלויות, התחבורה הציבורית בישראל יקרה לאללה, ועליות במחיר הדלק משמשות תירוץ. בנוסף לזה היא גם לא יעילה, אז כל מי שאין לו רכב תלוי במידה זו או אחרת באנשים שיש להם. כך או כך כולנו נפגעים. |
|
nomorenomore |
לפני 13 שנים •
8 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בפבר׳ 2011
nomorenomore • 8 בפבר׳ 2011
יולי Yuli כתב/ה: אבל מה הבעיה בכך שאנשים ידאגו לאינטרסים שלהם?
מה גם שאחזקת רכב פרטי היא לא איזו קפריזה של קבוצה קטנה של מפונקים. כולנו רוצים אחד. אגב, גם עם ההפרש בעלויות, התחבורה הציבורית בישראל יקרה לאללה, ועליות במחיר הדלק משמשות תירוץ. בנוסף לזה היא גם לא יעילה, אז כל מי שאין לו רכב תלוי במידה זו או אחרת באנשים שיש להם. כך או כך כולנו נפגעים. תראי... אפשר להבין. באוטובוס, נסיעה מהעיר שלי לעיר של לימודיי, עולה 11 וחצי לכל כיוון. אם יש כרטיסייה, זה יוצא פחות מ 20 שקל הלוך-חזור. ברכב פרטי, רכב פשוט של מנוע 1.6, זה יוצא 70-80 שקל. עדיין תחבורה ציבורית...הרבה יותר זול. |
|
Inside your head |
לפני 13 שנים •
8 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בפבר׳ 2011
Inside your head • 8 בפבר׳ 2011
עלות של תחבורה ציבורית לחודש ימים עבורי (בתור אחת שעובדת בת"א ומתגוררת באשדוד)
עלות נסיעה ברכבת לכיוון אחד - 19 ש"ח עלות הלוך/חזור - 38 ש"ח (ליום) 38 ש"ח * 5 ימים בשבוע (לא כולל 2 ימי שישי שבהם אני אמורה לעבוד) - 190 ש"ח 5 ימים בשבוע * 4 שבועות עבודה בחודש - 760 ש"ח וזו רק הנסיעה הבין עירונית. תוסיפו עלות של נסיעה פנימית בתוך ת"א 5.80 ש"ח לכיוון ותעשו את אותה פעולת החישוב... 232 ש"ח בנוסף (ושוב, לא כולל 2 ימי שישי שבהם אני אמורה לעבוד במהלך החודש) סיכום הוצאות נסיעה לחודש: 990 ש"ח (העלות המדוייקת 992 ש"ח) הסכום הזה מספיק לי ללמעלה מחודש ימים של נסיעה ברכב הפרטי. הנקודה היא שהמאבק על עלויות הדלק + חלופה ראויה לנסיעה ברכבים פרטיים עבורי (אינטרס אישי) מוצדקת. |
|
Inside your head |
לפני 13 שנים •
8 בפבר׳ 2011
לפני 13 שנים •
8 בפבר׳ 2011
Inside your head • 8 בפבר׳ 2011
פרטים בנוגע להפגנה ההמונית שנדחתה לשבוע הבא, אביא בהקדם.
לתשומת לבם של המעוניינים להצטרף למאבק: במקום ההפגנה ההמונית שכאמור נדחתה לשבוע הבא, תתקיים משמרת מחאה מול ביתו של שטייניץ במבשרת ציון ביום חמישי הקרוב 10/2 בשעה 19:00. לפרטים ניתן להתעדכן בדף הבא: http://www.facebook.com/event.php?eid=144942412232035 תודה מראש לכל מי שירתם למאבק. |
|