שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

659: שורש הרע

גברים​(שולט)
לפני 13 שנים • 8 באוג׳ 2011
גברים​(שולט) • 8 באוג׳ 2011
אני לגמרי לא מסכים עם האבחנה של ראובן ומהקביעה החוזרת ונשנית שלו, שנטייה לבדסמ מקורה אך ורק או ברובה מאלימות בבית ובילדות. דעתי האישית, שגובשה אך ורק מקריאת הטקסטים של הדמות הוירטואלית עבורי, שמכונה ראובן, היא שלמרות שהוא בבירור אדם חכם עם ידע מאוד נרחב בהרבה תחומים ועם יכולת התנסחות יוצאת דופן, אולי בדברים מסוימים הוא עדיין כלוא, בדעות קדומות ולא מצליח לראות מעבר להן. כמו רובנו.

עם זאת, אני חושב שהוא מחווה את דעתו האמיתית והכנה שהוא מאמין בה באמת. הוא לא מביע אותה כדי להקניט או להרגיז אלא כי הוא מאמין בה ורוצה להשמיע את דעתו.

לכן, למרות שאני לגמרי לא מסכים, וגם אותי האבחנה מקוממת (בעיקר כשהיא מגיעה ממישהו שמתנסח בכזו רהיטות וברור שהוא בעל אופקים נרחבים), אני עדיין מסוגל לכבד את העובדה שהוא מביע עמדה, שלא פוגעת מהותית באף אחד ושהוא באמת ובתמים, מאמין בה.



*הכותב שומר לעצמו את הזכות לשנות את דעתו זו, אם תועלה השערה מבוססת (טוב, אני מניח שאני אסתפק גם בכזו פחות מבוססת), שראובן הוא, רחמנא לצלן, טייקון.
רפאל
לפני 13 שנים • 8 באוג׳ 2011

Re: 659: שורש הרע

רפאל • 8 באוג׳ 2011
kasandra כתב/ה:
בגדול אני מסכימה עם הרעיון שעומד מאחוריי מה שאתה אומר, אבל עם הסעיף הזה ספציפית יש לי בעיה .
אני ממש לא חושבת שפורקן מוסכם פותר משהו בעניין שכפול הטראומה.
שולט/ת שפורק/ת אגרסיות על הצד השני בסופו של דבר עושה בדיוק את אותו השכפול המעוות והמכער את התודעה , אי אפשר להשפיל לרמוס ולהרוס מישהו כאמצעי טיפולי ואוהב- צר לי אני לא קונה את הבולשיט הזה.
בפעולה כזאת הצד השולט משחזר והנשלט סופג ומשחזר את היותו חלש שנועד לספוג מילדותו.
זה מחזק ומעשיר את הקרקע שכבר נפגמה ביסודה .
גם מסגרות כמו צבא, עבודה בזרועות הבטחון הם קרקע פוריה לתיאוריה עבד כי ימלוח, כי היחס המתנשא המזלזל ונטול חמלא וכבוד בסיסי שמקבלים השבויים בדרגות הנמוכות יותר (החלשים יותר ) או האסירים, החיילים הפשוטים וכו הוא בסופו של דבר שום סוג של הסכמה אלה התעללות במישהו שחלש יותר כי יודעים שהוא יסתום את הפה ויספוג ויש חוק שיגן על אלו שטיפסו למעלה-שתיקת הכבשים שמעניקה לגיטימציה רגשית להתעלל.

בסופו של דבר כול פורקניי האגרסיות למיניהם על אנשים בחוץ שלא קשורים למעגל המצוקות שלנו והם לא המקור לאלימות שספגנו או המטפלים שנחשפים לכך, יולד בהם דור חדש של אנשים שהתעללו בהם ויתעללו הלא ויגידו שכך העולם בנוי אין מה לעשות.

בעיניי פורקן לאלימות בהסכמה יכול להיות רק מול מי שהתעלל בך מלך התחילה ועם המטפלים בך בדרך.
כול העוברים בדרך למיניהם לא באמת מסכימים לזה , נשלט שחייב להרגיש סמרטות בידיי שולטיו לא באמת משתחרר מתחושה שרק כך מגיע לו להיות אהוב( אם לא ההפך ומנציח תחושות אלו).

אני מאוד בעד ללמוד להחזיר נכון בכבוד ובגובע העיניים לכול המתעללים למיניהם מבלי לרדת לצורך האוביקט סוביקט שלהם, כך שהם ילמדו איך זה מרגיש בצד השני ויפסיקו לחשוב שמותר להם כי שם יסתמו את הפה.
אני מאוד בעד למצוא פורקן לאגרסיות לא בבני אדם , אלה בעבודה אומנות, ספורט ויצירתיות במיוחד עם טיפול נפשי נכון ומשחרר בדרך.
אבל בינינו זה כמובן דרכים קשות ומורכבות יותר של עבודה עצמית ,של הרבה חוט ומחט בנפש, והרוב ממש לא רוצים או מוכנים להתאמץ.
הרבה יותר קל לספר סיפורים של איזה שולט צדיק ונאור אני, ואיזה נשלט אוהב ומעריץ נהייתי.


אני מסכים עם מה שקסנדרה אומרת על בדס"מ.

הסכמה אינה נוסחת קסם שהופכת אלימות למשהו נאה. בתוך הקהילה הבדס"מית רואים בהסכמה וב-SCC תו-תקן, שמכשיר את האלימות ומבדיל אנשים בדס"מיים באופן קטגורי מכל מיני "פרוורטים". אבל מחוץ לקהילה פסיכולוגים רבים רואים ב-SCC דווקא חלק מהפרוורסיה, כלומר חלק מנגנון ההכחשה שמאפשר לאנשים לא ממש לראות מה הם עושים, ולחשוב שהכל "אהבה ויופי". זה כמובן תלוי בשאלה למה בדיוק אנחנו מתכוונים בבדס"מ. אנשים שונים עושים פה דברים מגוונים מאוד. אבל באופן כללי, צודקת קסנדרה לדעתי כשהיא אומרת שבדס"מ שונה משמעותית מאומנות או מספורט.

אני מסכים עם ראובן שרובנו סוחבים כאן מטען כלשהו (למרות ההכחשות הנמרצות של חלק מן המגיבים). אבל אני לא מסכים שמטען כזה חייבים לפרוק (ואז השאלה היא רק מהו נתיב הפורקן הטוב ביותר). אני חושב שמחלק מהמטען אפשר להשתחר גם בדרכים אחרות. למשל: דרך התבוננות פנימה, והבנה אמיתית של התהליכים שמתרחשים בתוכנו. העיסוק בבדס"מ אינו ממש משחרר מאלימות, אלא שבהרבה מובנים הוא דווקא דרך לטפח בה אלימות.

אני מסכים מאוד עם ראובן (וזה בלי שום קשר לבדס"מ) שאנחנו יכול להציע לילדים שלנו יותר כבוד ויותר זוכויות מאשר ילדים קיבלו בדורות הקודמים. ילדים הם אחת האוכלוסיות מושללות הזכויות והכבוד שיש בחברה שלנו.