פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
Re: די ל נו-נו-נו הפמיניסטי
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
פרלין(נשלטת){ש} • 23 ביוני 2011
המלט כתב/ה: החפצה, רפאל, הינה התייחסות אל משהו שאינו חפץ (כמו אדם, למשל) כאל חפץ. השיח הפמיניסטי (מיוצג בשרשור זה – גם אם בגוונים רכים -- על ידי פרלין ונילי ונילי) סולד מהמילה הנוראה "החפצה" (חיפצון; אובייקטיפיקציה) משום שהיא כרוכה באופן מסורתי בהתייחסות גברים אל נשים כאל חפץ, ולא סתם חפץ – אלא חפץ מיני. זה כמובן אסור בתכלית האיסור, שהרי אישה היא קודם כל בן-אדם, ורק אחר כך מין בעל רחם, בדיוק כפי שגבר הוא קודם כל בן-אדם, ורק אחר כך מין בעל פין. האמנם? לא נראה לי. אשה היא מין בעל רחם וגבר הוא מין בעל פין, בין אם אתם אוהבים את זה או לא. הבעיה היא שהמין בעל הפין מתייחס לא יפה למין בעל הרחם; המין בעל הפין חומס את המרחב האישי של המין בעל הרחם, רומס את זכויותיו, אונס את גופו וסוחר בו, ואין החפצה גדולה יותר מאשר לסחור בגופו של מישהו. מצב עניינים זה משקף עוול נוראי, מציאות בלתי נסבלת, עולם רע, קשה ומנוכר, ויש מי שמאמין שצריך להזכיר את זה כל הזמן לכולם, במיוחד כאשר עולה לדיון שאלת ההחפצה. שחס וחלילה לא יטעה אדם לחשוב שאפשר לדבר על החפצה באופן תמים. תמימות זו מופקעת מיד מן השיח הציבורי על ידי שומרי הסף של השיח הפמיניסטי, כפי שאנו רואים כאן. הנה פוג משוחח על החפצה באופן תמים, בשיח הציבורי, והנה נילי ופרלין משיבות לו במסגרת השיח הפמיניסטי. קל להיקלע באופן כזה לדו-שיח של חירשים. אפשר גם אפשר לשוחח על החפצה, במיוחד במסגרת פורום בדסמי, ללא התזכורות הפמיניסטיות. הרי כל כך ברור שיש החפצה טבועה באופן מהותי ביחסים בדסמים. כשנשלטת כותבת בפרופיל או בבלוג שלה שהיא מייחלת ל"גבר שיסתום לה את הפה עם הזין שלו" – זוהי החפצה כמעט מושלמת. הרי אין כאן שום דבר מייחודו האנושי הנדיר של אותו גבר, מאותה מסכת תכונות שהופכת אותו בדיוק למי שהוא ולא לאחר. כל מה שצריך הוא תעודת שייכות למין בעל הפין. ומה רע בזה? שום דבר! זה בסדר גמור, זה חלק מהעניין. כן, הוא על כס, על מזבח, הוא מנותק מחולשותיו האנושיות (ועדיף שלא תהיינה רבות כאלה), והוא מגלם תפקיד – שלא לומר ייעוד נצחי – בדמיונה של הריבה המתכתבת עם עצמה ועם האחרים. כיוצא בזה, כשאני מפנטז על דמיונות בדסמים, התכונות האישיות, החולשות האנושיות – כל מה שהופך את מושא תשוקתי לבן-אדם המאד ייחודי שהיא – לא ממש מעניינים אותי, וזה בסדר. ואם אני חושב על זה עוד שניה, אז אני באמת לא רואה איך אני יכול להשתוקק להשפלה, לאיון, לכניעה עד עפר מבלי לחשוב על אדונית זו או אחרת במונחים סמליים, גדולים מהחיים, מנותקים מהמציאות וחולשותיה. לא רוצה חולשותיה. אך האם זה אומר שאתייחס אליה, או אל אחרת – כחפץ נטול כל זיק אנושי? שאתעלם מאישיותה המיוחדת אם וכאשר אחלוק עמה מערכת יחסים החושפת את שני הצדדים בעל כורחם לאנושיותם השברירית? לא וממש לא.
המלט, יש מצב שתרווח קצת יותר את הפוסטים שלך? לאנשים עם ראייה קצת דפוקה, כמוני, זה יוצר בעיה אמיתית לקריאה. וחבל. כי אני אוהבת לקרוא אותך. תודה. כתבתי כבר כמה פעמים שיש לי אלרגיה אישית לשיח הסגידה הזה. החפצה, לא החפצה, מעניין לי ת'תחת. אני פמיניסטית גאה אבל מודה שהצלחתי להגיע לגמרי לבד, שנים לפני שהתוודעתי לשיח הזה, לתיעוב אישי מסגידה לאשה באשר היא אשה. אני לא חובבת גדולה של סגידות באשר הן. עכשיו, אני יודעת שזה נורא משונה לכתוב את זה בפורום בדס"מי. בטח בהקשר של פמדום. ועדיין היה לי חשוב להציג גם את הזווית שלי. אני קרציה פמיניסטית? יש מצב. אבל אני באמת חוששת שהעמדת אשה על כס, בעיקר בשל יכולתה להיות בעלת יצור "מופלא" כמו כוס, היא בעייתית. לא הייתי רוצה להיות אשה כזו. יש לי חשש אמיתי שאין שיחה שיכולה להתקיים ביני לבין גבר שמעמיד אותי על כס. אבל עזוב את זה, גם אם הייתי שולטת לא הייתי רוצה להיות מוצבת על פדיום בגלל איזו תכונה שאיתה נולדתי. זה היה גורם לי להרגיש כל כך זולה ואני משוכנעת שהצרכים האמיתיים שלי לא היו נשמעים המצב כזה. אבל אני כן מסכימה איתך שפוג ואני מדברים על שני דברים שונים לחלוטין. אבל אני חושבת שגם הוא ופותח הפוסט דיברו על שני דברים שונים. יש איזה כבוד עדין מאוד בדרך שבה פוג פועל והיא מוצאת חן בעיני. אני לא מצליחה לראות כל קשר בינה ובין החפצה. ועוד משהו, אתה יודע שלרגע נבהלתי ממך? ממש הרגשתי איך אני נבהלת מזה שקוראים לי פמיניסטית נודניקית. באמת, כל כך נורא להיות פמיניסטית. אנחנו כאלה מחרבות-שמחות. אבל הטיעון שלי הוא אכן פמיניסטי. אני באמת חושבת שהקוס צריך לצאת אל האור. אני באמצע מחשבה, אבל אני אחזור לזה. כשהקוס, כמו האשה, הוא אפל ומסורי וקצת פרמיטיבי ולא מובן - אנחנו דווקא כן בבעיה גדולה. |
|
Morticia |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
Morticia • 23 ביוני 2011
את יודעת פרלין,
אני מכבדת את מה שאת כותבת מבינה שזו דרכך לראות את הדברים אבל לא עבור כולנו זה ככה. ראשית אני חושבת שתיאור נוסח "גבר המציב אישה על כס גבוה ממנו" הוא תיאור גרוע מאוד לפאמדום. אני לא מאשימה אותך חלילה אני לא קוראת לך טיפשה זו טעות נפוצה אבל תיאור כל כך לוקה בחסר כל כך באמת לא מתאר מצב בו אישה היא השליטה או המובילה ובאשר לצרכים - כל אחת והצורך שלה אני נהנית להיות מוערכת על תכונות שיש בי זה עושה לי נעים זה לא מפריע לי לקבל את מה שאני רוצה וצריכה אני בטוחה שנשים אחרות שונות ממני ויש נשים יותר כמוני זה לא טוב מול רע המשך ערב נעים. נ.ב. רציתי להוסיף שאני ממש מתגרה מינית מהערצת הכוס שלי. אין לי עם זה שום בעייה. במיוחד אם מי ששם בתפקיד המעריץ נבחר בקפידה ולא מאמין שעל כל מי ומה שאני יש לי גם כזה כוס מהמם ומלכותי............................... |
|
פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
מורטישה
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
פרלין(נשלטת){ש} • 23 ביוני 2011
תאמיני או לא. אני חושבת שאמרנו בדיוק את אותו הדבר.
כנראה שאני לא מצליחה להיות ברורה וחבל לי. |
|
פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
רק בשביל להבהיר
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
פרלין(נשלטת){ש} • 23 ביוני 2011
ויתרתי.
אני אחזור כשאהיה יותר ברורה. |
|
נולי |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
נולי • 23 ביוני 2011
פרלין כתב/ה: נולי כתב/ה: פרלין זה בונבון שהוא שוקולד ממולא.
לא לכולם הוא טעים ולא תמיד הוא טעים גם לאוהבי פרלינים. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%9F N מה, לקחת את זה כעלבון אישי? היה איזה אחד שטעה שם למעלה לחשוב שפרלין זה שוקולד איכותי. רק פרשתי את המושג. אין לי שמץ איך הגעת לעלבונות ועוד אישיים. כולה תפקדתי כמילון לשניה. N |
|
the rain song |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
Re: מורטישה
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
the rain song • 23 ביוני 2011
פרלין כתב/ה: תאמיני או לא. אני חושבת שאמרנו בדיוק את אותו הדבר.
כנראה שאני לא מצליחה להיות ברורה וחבל לי. לי היית ברורה מאוד וגם מורטישיה אני מסכימה עם שתיכן |
|
רפאל |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
לאאאאאאאאא אל תוותרי!
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
רפאל • 23 ביוני 2011
פרלין כתב/ה: אבל עזוב את זה, גם אם הייתי שולטת לא הייתי רוצה להיות מוצבת על פדיום בגלל איזו תכונה שאיתה נולדתי. זה היה גורם לי להרגיש כל כך זולה ואני משוכנעת שהצרכים האמיתיים שלי לא היו נשמעים המצב כזה.
אני לא מבין את זה, ולא את הקשר של זה לפמיניזם. באמת. הרי כל גבר הטרוסקסואל שנכנס לכלוב ומחפש משהו אוטומטית ממיין את כל החברים של האתר על בסיס תכונה פיזיולוגית מולדת. כל הנשים עוברות את המיון הזה וכל הגברים נכשלים. אחרי זה הוא מעביר את הנשים מיון נוסף. כל אלו שאוהבות הערצת כוס עוברותו אותו, ואלו שלא אוהבות נכשלות (מורטישה - עברת. פרלין - נכשלת). כולם עושים את זה, וכל הזמן. מה בדיוק הבעיה עם זה? אף אחד (מלבד ישו) אינו אוהב אדם אחר רק מפני שהוא אנושי. אין שוויון זוכויות באהבה, וזאת פשוט מפני שהאהבה של כל אחד מאיתנו אינה זכות יסוד של כל היתר. זה פשוט לא נכון לגזור טעונות פמיניסטיות מן התחום החברתי-פוליטי ולהדביק אותן בתחום המיני-רגשי-רומנטי. (ואם יש לפעמים משהו מעצבן בפמיניסטיות זה לא הפמיניזם אלא הפמיניזם הזה שלא במקומו. כמו שמתמטיקאי יכול לעצבן כשהוא מדבר על אהבה כעל פונקצית סינוס.) (את הטענה שאת הכוס צריך להוציא אל האור אני דווקא מקבל. ההשלכה המיתית של יחסי אור-וחושך ויחסי יש-ואין על הזין ועל הכוס תמיד היתה מופרכת בעיני. מין דמיונות של גנוסטיקנים ולאקאניאנים.) |
|
פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
Re: לאאאאאאאאא אל תוותרי!
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
פרלין(נשלטת){ש} • 23 ביוני 2011
[quote="רפאל"]
פרלין כתב/ה: אבל עזוב את זה, גם אם הייתי שולטת לא הייתי רוצה להיות מוצבת על פדיום בגלל איזו תכונה שאיתה נולדתי. זה היה גורם לי להרגיש כל כך זולה ואני משוכנעת שהצרכים האמיתיים שלי לא היו נשמעים המצב כזה.
אני לא מבין את זה, ולא את הקשר של זה לפמיניזם. באמת. הרי כל גבר הטרוסקסואל שנכנס לכלוב ומחפש משהו אוטומטית ממיין את כל החברים של האתר על בסיס תכונה פיזיולוגית מולדת. כל הנשים עוברות את המיון הזה וכל הגברים נכשלים. אחרי זה הוא מעביר את הנשים מיון נוסף. כל אלו שאוהבות הערצת כוס עוברותו אותו, ואלו שלא אוהבות נכשלות (מורטישה - עברת. פרלין - נכשלת). כולם עושים את זה, וכל הזמן. מה בדיוק הבעיה עם זה? אף אחד (מלבד ישו) אינו אוהב אדם אחר רק מפני שהוא אנושי. אין שוויון זוכויות באהבה, וזאת פשוט מפני שהאהבה של כל אחד מאיתנו אינה זכות יסוד של כל היתר. זה פשוט לא נכון לגזור טעונות פמיניסטיות מן התחום החברתי-פוליטי ולהדביק אותן בתחום המיני-רגשי-רומנטי. (ואם יש לפעמים משהו מעצבן בפמיניסטיות זה לא הפמיניזם אלא הפמיניזם הזה שלא במקומו. כמו שמתמטיקאי יכול לעצבן כשהוא מדבר על אהבה כעל פונקצית סינוס.) אהההה... אבל רפאל! האישי הוא פוליטי. וברצינות, אני יכולה להבין את הטענה הזו שלך ואף לקבל אותה. אין מה להגיד - שום דבר לא הוגן כשזה מגיע למה שאנחנו נמשכים אליו. אבל, כשבחור מדבר על כוחו המאגי של הקוס, משהו מתחיל להרגיש לי לא טוב. למה? כי אני חושבת שלקוס אין שום כוח מאגי. אני חושבת שקוס הוא בסך הכל קוס. ואני חושבת שההתייחסות אל הקוס כמשהו מאגי ומעורר ההערצה בעצם הכוח שלו על גברים, היא בעייתית. בעייתית כי אם הקוס הוא דבר מה מאגי, בעל יכולות מופלאות ומהלך אימה ומשיכה על הגברים שחגים סביבו, נורא קל לשכוח שלקוס הזה מחוברת אשה. והיא פשוט אשה. וגם הקוס הפלאי שלה - הוא בסך הכל קוס. הוא איבר מין מפיק אורגזמות ומשמח ממש כמו הזין. ורפאל, הקטע הזה שלהוציא את הקוס מהמחשכים? זה בדיוק אותו דבר. מבחינתי זו אותה טענה בדיוק. אני חושבת שהסגידה לקוס מתבצעת מתוך הנחה שהוא מצוי באפילה ולכן מסתורי ונשגב. וככזה: הוא קוס גנרי. הוא, מבחינה מסוימת, הקוס של הנשים כולן. זו לא סגידה אישית. זו לא סגידה לאישה, על שלל תכונותיה. זו סגידה לאיזה קוס מייצג, קוס שהוא אפילו לא סמל לכלל הקוסים, אלא קוס שהוא קונספט. הצלחתי להבהיר? כי אני עדיין נאבקת עם זה. ובחיים שלי לא כתבתי כל כך הרבה פעמים את המילה קוס בפוסט אחד. |
|
ממש גרוע(אחר) |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
ממש גרוע(אחר) • 23 ביוני 2011
אילולא היו הגברים רואים ומחפיצים קוס כאיבר הערצתי חצי מעולם ההבדסמ לא היו קיימים.
כמה סאבים כבר יש בפמדום שבאים מרצון טהור להערצה / כאב? משעבד. ואולי זה מה שאתם, אנשי הכלוב, ואני בכלל לא במקום הנכון?... |
|
4X4(אחר) |
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
Re: לאאאאאאאאא אל תוותרי!
לפני 13 שנים •
23 ביוני 2011
4X4(אחר) • 23 ביוני 2011
[quote="פרלין"]
רפאל כתב/ה: פרלין כתב/ה: אבל עזוב את זה, גם אם הייתי שולטת לא הייתי רוצה להיות מוצבת על פדיום בגלל איזו תכונה שאיתה נולדתי. זה היה גורם לי להרגיש כל כך זולה ואני משוכנעת שהצרכים האמיתיים שלי לא היו נשמעים המצב כזה.
אני לא מבין את זה, ולא את הקשר של זה לפמיניזם. באמת. הרי כל גבר הטרוסקסואל שנכנס לכלוב ומחפש משהו אוטומטית ממיין את כל החברים של האתר על בסיס תכונה פיזיולוגית מולדת. כל הנשים עוברות את המיון הזה וכל הגברים נכשלים. אחרי זה הוא מעביר את הנשים מיון נוסף. כל אלו שאוהבות הערצת כוס עוברותו אותו, ואלו שלא אוהבות נכשלות (מורטישה - עברת. פרלין - נכשלת). כולם עושים את זה, וכל הזמן. מה בדיוק הבעיה עם זה? אף אחד (מלבד ישו) אינו אוהב אדם אחר רק מפני שהוא אנושי. אין שוויון זוכויות באהבה, וזאת פשוט מפני שהאהבה של כל אחד מאיתנו אינה זכות יסוד של כל היתר. זה פשוט לא נכון לגזור טעונות פמיניסטיות מן התחום החברתי-פוליטי ולהדביק אותן בתחום המיני-רגשי-רומנטי. (ואם יש לפעמים משהו מעצבן בפמיניסטיות זה לא הפמיניזם אלא הפמיניזם הזה שלא במקומו. כמו שמתמטיקאי יכול לעצבן כשהוא מדבר על אהבה כעל פונקצית סינוס.) אהההה... אבל רפאל! האישי הוא פוליטי. וברצינות, אני יכולה להבין את הטענה הזו שלך ואף לקבל אותה. אין מה להגיד - שום דבר לא הוגן כשזה מגיע למה שאנחנו נמשכים אליו. אבל, כשבחור מדבר על כוחו המאגי של הקוס, משהו מתחיל להרגיש לי לא טוב. למה? כי אני חושבת שלקוס אין שום כוח מאגי. אני חושבת שקוס הוא בסך הכל קוס. ואני חושבת שההתייחסות אל הקוס כמשהו מאגי ומעורר ההערצה בעצם הכוח שלו על גברים, היא בעייתית. בעייתית כי אם הקוס הוא דבר מה מאגי, בעל יכולות מופלאות ומהלך אימה ומשיכה על הגברים שחגים סביבו, נורא קל לשכוח שלקוס הזה מחוברת אשה. והיא פשוט אשה. וגם הקוס הפלאי שלה - הוא בסך הכל קוס. הוא איבר מין מפיק אורגזמות ומשמח ממש כמו הזין. ורפאל, הקטע הזה שלהוציא את הקוס מהמחשכים? זה בדיוק אותו דבר. מבחינתי זו אותה טענה בדיוק. אני חושבת שהסגידה לקוס מתבצעת מתוך הנחה שהוא מצוי באפילה ולכן מסתורי ונשגב. וככזה: הוא קוס גנרי. הוא, מבחינה מסוימת, הקוס של הנשים כולן. זו לא סגידה אישית. זו לא סגידה לאישה, על שלל תכונותיה. זו סגידה לאיזה קוס מייצג, קוס שהוא אפילו לא סמל לכלל הקוסים, אלא קוס שהוא קונספט. הצלחתי להבהיר? כי אני עדיין נאבקת עם זה. ובחיים שלי לא כתבתי כל כך הרבה פעמים את המילה קוס בפוסט אחד. אני בדעתי, עדיין, הקוס/ כוס הוא בהחלט דבר מאגי, על שחור (בשורוק) שמעת? |
|