סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

איפה קונים ווב לתלייה מהתקרה ?

Bent
לפני 13 שנים • 9 באוג׳ 2011
Bent • 9 באוג׳ 2011
Sir Demi כתב/ה:
bent_wordsmith כתב/ה:
Sir Demi כתב/ה:
bent_wordsmith יש מצב שאתה נותן לנו תוכנית למתקן נייד ומי שירצה ילך למסגר עם התוכנית?


לא, כי תוכניות שלי עולות כסף וזמן שלי, והמחיר של התוכניות האילו יהיה יקר בצורה משמעותית מלקנות אחד טטרוס מוכן, יותר מזה גם עם אתרום תוכניות חינם, מה שלא יקרה |(עניין של אחריות הנדסית), אני לא רואה דרך להתחרות במחיר של טטרוס.

התשובה עלולה להשתנות עם יהיה זמני בידי , אבל כרגע, אין סיכוי אמיתי


מה הקשר בין אחריות הנדסית לבין תוכנית חינם? אחריות לדעתי זה שאתה בטוח שהמתקן לא יקרוס (או שצריך שם את השם שלך שיהיה למי לפנות?)

מוסר השכל:
אם בא לך לעזור לקהילה תעזור אבל אל תספר שתוכנית שלך עולה הרבה כסף - יש כאן הרבה אנשים עובדים ועסוקים שנמצאים כאן מרצונם הטוב ותורמים אחד לשני פשוט כי מתחשק להם, וגם הזמן שלהם עולה הרבה כסף.
אם לעומת זאת אתה רואה בזה רק "עוד עבודה" ובא לך לעשות אותה אז תן מחיר, יתארגנו להם כמה וכמה אנשים שמעוניינים בזה, כל אחד ישים כמה שקלים ותקבל תמורה.
אפשרות שלישית היא שאתה חושש להיחשף וזה בסדר, אז תוכל להמליץ על קולגות שיעשו את זה בתשלום ושוב יוכלו אנשים להתארגן ולשלם בעבור התוכנית.


איש חביב, זמני הפרטי לא קיים, כך שכרגע עם זו לא עבודה בתשלום זה לא נכנס לרשימת העדיפויות.
גם כתבתי שזה כרגע. אולי יום אחד.

תנסה לא להטיף לי, לא על עזרה ולא על קהילה. לא בלי להכיר אותי קצת.

הבעייה שאחריות הנדסית לא תואמת את ההבנה המאוד מוגבלת שלך, כפי שהבעת אותה מעל.

החתימה שלי כמהנדס על נייר לביצוע, אומרת שאישרתי לביצוע משהו כלומר שהאחריות עלי גם על התכנון, וגם על הביצוע.

עכשיו לדוגמא, אתה בנדיבות ליבך נתת את הנושא לביצוע אצל מסגר, שביצע לא נכון את התוכניות, ומשהיא/הוא נפל/ה ונחבל/ה, ונשבר לה/לו האף בצורה מכוערת, היא/הוא תתבע אותך, אתה תגלגל את האחריות למסגר, שמיד יסיר כול אחריות ויעביר אותה אלי.

אני לא יכול לטעון שאיני יודע כלום, כי אשרתי לביצוע, לפיכך האחריות הנדרשת ממני היא לבדוק את התוצר. אבל אני לא בלופ בכלל. לא מעניין אף אחד.

אופס.

תגיד, בעצם כאן האחריות שלי מגולמת בביטוח, אך זו לא עבודה משולמת לכן אין לי אחד כזה.

אופס.

יותר גרוע מאחר לא עסקתי בזה בזמן החברה שלי, אז גם החברה לא מכסה נזקים.

אופס אופס.

עלות ביטוח לעבודות טיפשיות במדינת ישראל היא אלפי שקלים לשנה, אני לא מניח שאתה תשלם אותה, אז (אופס) לא אתה לא יכול לקבל תוכניות עם שמי עליהן.

--------------

אגב טיטניום, תעשה טובה, מאחר וזמנך בידך מסתבר, תתקשר לחברת סקופ, 04-8631000, הם מוכרים טיטניום, תשאל מה עלות צינור טיטניום אורך 2400 מילימטר, קוטר 40 מ"מ, עובי דופן (מה שיש במלאי).

http://www.scope.co.il/catalogue/product/107925

אל תשכח להתיישב לפני התשובה. אני מפחד שתתעלף.

דרך אגב אני משווה את המחירים עם החברה האילו:

http://www.onlinemetals.com/merchant.cfm?pid=17817&step=4&showunits=inches&id=1254&top_cat=1353

תעשה חשבון אורך, ותגלה לבד למה אני הייתי משועשע מהרעיון.

דרך אגב, אני לא מכיר אף "מסגר של כמה שקלים" שיודע לעבוד עם טיטניום.

-----------

קולגות, אותם אני לא מכיר כאן, ואני לא יודע אבל לדעתי אף אחד לא יבין אם תבוא אליו ותגיד לו, היי בנט שלח אותי icon_smile.gif


בקיצור איש, אני מתנצל עם המייל הראשון היה לא ברור, לדעתי המקצועית, הדרך הזולה, הבטוחה והיעילה ביותר היא להביא אחד טטרוס, פתרון מסחרי שאני טרחתי לעזור ולמצוא עבורך את הלינק אליו (כחובב אותו עניין ולא כמהנדס, ושותף לקהילה), שמחירו ומשם בכלל התחיל הדיון נמוך בצורה משמעותית ממה שיעלה לך דגם בודד אצל מסגר (להערכתי). או עם יש לך זמן להמתין לזמן פנוי שלי לחכות, או כמו שכבר כתבתי לפנות לאנשים מוכשרים אחרים פה בקהילה שבנו דברים דומים.

לדוגמא:

http://bdsmerez.tripod.com/

בהצלחה.
teacher​(שולט)
לפני 13 שנים • 9 באוג׳ 2011
teacher​(שולט) • 9 באוג׳ 2011
חברים, לא לריב icon_smile.gif
אתם אולי לא מכירים אחד את השני, אבל אני מכיר את שניכם ויש לכם יותר משותף מאשר שונה בכל מה שקשור בעזרה, תרומה סיוע ולב טוב באופן כללי.

הטטרוס הזה חמוד, אני מניח שאפשר למצוא תכניות שלו ולבנות כזה. או לקנות ולהביא (מה שיותר זמין וזול). אני השתמשתי בבמבוק וחבלים כדי לבנות אחד כזה וזה היה נוח כי אפשר לפרק ולהרכיב ולקחת ברכב. (זה גם נראה יותר טוב ויזואלית בעיני)

טיטניום באמת עסק יקר ומיוחד, אני אישית לא מכיר דברים גדולים מטיטניום, רק צעצועים קטנים וקולרים מיוחדים, זה מאוד יקר (אבל שווה את זה).

לגבי הבחור עם הח' מעץ, אני חושב שגם זה סיפור די יקר... אבל כמובן שאשמח לראות כאן תמונות של ההתקדמות. צודק בנט לגבי החיכוך בפינות של הריבוע. ניתן לפתור את זה על ידי השארת טבעת של חבל קבועה שמקיפה את הקורה, אליה ניתן לחבר טבעת ואז את כל הקשירות להעביר דרך הטבעת. אפשר להשתמש בטבעות של סנפלינג (העומסים המותרים מוטבעים עליהן). אני בניתי את הטבעות שלי בעצמי (אני חושב שיש תמונות בגלריה שלי).
קינבה
לפני 13 שנים • 9 באוג׳ 2011
קינבה • 9 באוג׳ 2011
teacher כתב/ה:
חברים, לא לריב icon_smile.gif
אתם אולי לא מכירים אחד את השני, אבל אני מכיר את שניכם ויש לכם יותר משותף מאשר שונה בכל מה שקשור בעזרה, תרומה סיוע ולב טוב באופן כללי.

הטטרוס הזה חמוד, אני מניח שאפשר למצוא תכניות שלו ולבנות כזה. או לקנות ולהביא (מה שיותר זמין וזול). אני השתמשתי בבמבוק וחבלים כדי לבנות אחד כזה וזה היה נוח כי אפשר לפרק ולהרכיב ולקחת ברכב. (זה גם נראה יותר טוב ויזואלית בעיני)

טיטניום באמת עסק יקר ומיוחד, אני אישית לא מכיר דברים גדולים מטיטניום, רק צעצועים קטנים וקולרים מיוחדים, זה מאוד יקר (אבל שווה את זה).

לגבי הבחור עם הח' מעץ, אני חושב שגם זה סיפור די יקר... אבל כמובן שאשמח לראות כאן תמונות של ההתקדמות. צודק בנט לגבי החיכוך בפינות של הריבוע. ניתן לפתור את זה על ידי השארת טבעת של חבל קבועה שמקיפה את הקורה, אליה ניתן לחבר טבעת ואז את כל הקשירות להעביר דרך הטבעת. אפשר להשתמש בטבעות של סנפלינג (העומסים המותרים מוטבעים עליהן). אני בניתי את הטבעות שלי בעצמי (אני חושב שיש תמונות בגלריה שלי).


מי רב icon_twisted.gif
Bent
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011
Bent • 10 באוג׳ 2011
Sir Demi כתב/ה:


מי רב icon_twisted.gif


מי רב כשאפשר ללכת מכות
שולה פנינים
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011
שולה פנינים • 10 באוג׳ 2011
אם מישהו צריך חומרי גלם (טיטניום, ברגים מיוחדים וכאלה) ויש לו מפרט, יכול לפנות אלי.
icon_cool.gif
A v​(שולט)
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011

Re: קצר זמני לכתוב (מה שכבר נכתב בעבר), אבל מתקנים זה דבר מס

A v​(שולט) • 10 באוג׳ 2011
bent_wordsmith כתב/ה:
וכרגיל,

הדיון בסספנשן מצליח להבהיל אותי.

פחד אלוהים הבורות הכללית בנושא.

סליחה רבותיי (פיוז של מהנדס), אבל כול מה שנושא בן אדם שאתם אוהבים או אפילו רק משחקים איתו לערב, כדאי שיתוכנן כראוי.

אדון וחבר, לרעיון הפשוט שלך אין ערך ללא החיבורים של העץ, העיגון ומניעת היכולת של ח' פשוט שכזה להתהפך, (או בקיצור תוכנית / תכנון מפורט), כואב לי לדמיין קורה ראשית בגודל שצייינת שנוחת על ראשה של שפחה קשורה בגלל שכול המפלצת הזו התנדנדה עקב ספנאק אחד מוצלח כשהיא קשורה אליו.

הערה נוספת, ברגי עץ, כאילו שחודרים את עצמם, לא יכולים לשאת בעומס דינמי, כמו למשל סאב/ית נאבק/ת, כך שכדאי לתכן את החיבורים עם מעט יותר תשומת לב.

דבר אחרון, גם למסגרת פשוטה שכזו אם אתה רוצה לתלות ממנה אדם כדאי שתשים לב לנקודות העיגון של החבל. נכון ניתן ללפף את החבל סביב הקורה הראשית, אבל קורה מרובעת תקצר את אורך חיי החבל בצורה משמעותית עקב הפינות שלה, וחבלי קשירה אכותיים, הם יקרים מדי.
'
סיר דמי,

המון רעיונות נחמדים,
לתכנן מתקן מצד שני אף פעם לא מומלץ להניח כי הוא מכסה את כול המקרים.
אשמח לעזור רק באופן פרטני למי שרוצה, וכן אני מהנדס, אבל כול מתקן לגופו.
אם הדבר היה פשוט כמו שהצגת אותו, אני תוהה למה לא מעט מהנדסים סוטים לא פרסמו מטוב ליבם תוכניות שכבר אפשר להוריד ברשת עד היום?

דרך אגב, יש לך מושג מה היתרונות היחסיים של טיטניום בעבודה שכזו על נניח אלומיניום, ברזל או פלדה? או חס לחלילה החסרונות?

בכלל כמה דברים את המכיר בחיי היום יום שעשויים טיטניום?

בכול מקרה, יש כאן בכלוב אנשים שתכננו ובנו דברים לתפארת, ארז לזכרוני, ועוד כמה.

בהצלחה.


בוא.אני מבין שאתה מת להראות חכם על חשבונם של אחרים.

אם תקרא טוב רשמתי שזה יחובר בעזרת מוט הברגה בכמה מקומות.

אבל אתה החלטת להתעם על מנת ליצור איזה רושם מפחיד...(יחיח האינטרס)

ודבר שני.ברגע שליפפת חבל על הקורה עצמה..בעצם החלשת אותו בשלושת רבעים מהחוזק שלו.

אבל למען הסר ספק,אתה המהנדס..

לילה טוב ילד.

Av
the rain song
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011
the rain song • 10 באוג׳ 2011
בתור אחת שהגיעה לבית חולים עקב חובבנות מסוג זה (הכל בסדר ברוך השם)
אני חושבת שמי שנורא רוצה להתעסק עם דברים כאלה - כדאי שיקשיב גם אם הוא בטוח שהוא יודע הכי טוב והכל מכל.
כל המקצוענים עם או בלי תואר - להקשיב זה לזה בלי הערות מעליבות לא יהרגו אף אחד (גם לא יפצעו)
Bent
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011

Re: קצר זמני לכתוב (מה שכבר נכתב בעבר), אבל מתקנים זה דבר מס

Bent • 10 באוג׳ 2011
אדון וחבר כתב/ה:
[
אם תקרא טוב רשמתי שזה יחובר בעזרת מוט הברגה בכמה מקומות.

ודבר שני.ברגע שליפפת חבל על הקורה עצמה..בעצם החלשת אותו בשלושת רבעים מהחוזק שלו.

Av


קראתי טוב, כדאי שתקרא את עצמך אתה.

אדון וחבר כתב/ה:

אחד לכל פינה.ומקבעים את הכול בעזרת בורג מתברג בכמה מקומות.

Av


אני מסכים דרך אגב, ליפוף על גבי הקורה זה רע.

ומאחר ואני לא חבר אישית שלך, ילד תקרא למשהוא שהוא לא בן גילך.
Dungeon
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011
Dungeon • 10 באוג׳ 2011
חנות בשם "עגורן" לוינסקי 73 תל אביב
כל ציוד הרמה/הנפה כבלים,רתמות
ציוד מקצועי עם שירות ומחירים הוגנים
קינבה
לפני 13 שנים • 10 באוג׳ 2011
קינבה • 10 באוג׳ 2011
נסכים ככל שנסכים לגבי ליפוף על קורה אבל בסופו של דבר כשתולים צריכים ללפף על משהו.
טבעת סספנשן היא הדבר המקובל אבל כשאין טבעת מלפפים על משהו, ככל שהחבל קשה זה בעיה, ככל שהחבל רך יותר הוא גמיש יותר אבל לחבל טבעי וגמיש איו תו תקן, אין כוח כריעה אחיד ומוצהר והעובי שלו הוא ממוצע - אבל מה זה משנה, במילא ראיתי רק בחור אחד בישראל שמשתמש ביוטה מעובד, כל השאר משתמשים בכותנה (שזה נוראי כי כוח הקריעה שלו שואף לאפס והוא חרא של חבל) או בסינטתיים למניהם שהם שורפים את העור, הסיבים שלהם לא מחזיקים קשרים בסגנון שיבארי כמו שצריך והם לא נוחים על העור ומייצרים נקודות לחץ שעלולות לפגוע בכלי דם ועצבים (מצד שני קשרים מעולם הסנפלינג הם מחזיקים כך שמי שמשתמש בסינטתיים מוגבל לקשרים מעולם הסנפלינג). הבעיה היא שאין יבוא של יוטה / המפ לישראל, החבלים מיוצרים במדינה כך שהיוטה מגיעה כסיבים (לדעתי אין בכלל יבוא של המפ). בגלל שאין ביקוש לחבלי יוטה היצרנים מיצרים חבלים סיזל (שהוא גרוע מאוד לשיבארי) ופישתן (שהוא סביר) - מהטבעיים, כשהחבל העבה ביותר שמיצרים מיוטה הוא 3.5 מ"מ והוא מיועד לתעשית הטקסטיל. על מנת לקבל חבל יוטה 6 מ"מ יש להזמין 50 קילו, או לייבא יבוא אישי.

בכל אופן שימו לב למישהי שהגיע לבית חולים בגלל חובבנות, במקרה זה נגמר טוב - זה היה יכול להגמר רע, ולכן אל תתלו בלי לוודא מספר אמצעי בטיחות (הרגישו חופשי להוסיף לרשימה):

תלייה על קורה / טבעת סספנשן המקובעת לעצם כלשהו / מתקן סספנשן שאתם יודעים בודאות שמחזיקה לפחות פי 6 ממשקל העבודה. הבדיקה פשוטה - בודקים משקל של דלי מיים ומוסיפים דליי מיים בהתאם. משקל עבודה ממוצע יכול להתיחס ל 80 עד 100 קילו אבל תלוי במשקל הבת / בן זוג, יש כבדים יותר.
תליה תמיד בליפוף שיש שליטה על מידת השחרור כלומר ליפוף של החבל סביב עצמו עד ליצירת אחיזה, כלומר, שמשקל החבל תומך באחיזה עצמה. כך אפשר לשחרר בהדרגתיות מול משקל נתון מהחבל עמצו בלי להרים קודם את האובייקט ואז לשחרר. יש כמה סגנונות לייצר כזה סוג של ליפוף ומי שיבוא ל PEER וישאל אני אראה לו.
תלייה מחבל עם משקל בדוק, כלומר, לוודא קודם שהחבל תומך ביותר מכפול ממשקל העבודה (למשל חבל המפ או יוטה כוח הקריעה שלהם נאמד ב 240 ק"ג, אבל בגלל שזה סיב טבעי יש לודא שהחבל במצב טוב ולעשות בדיקה עם דליי מיים במידת הצורך).
בכל מקרה של מתקן סספנשן, קורה, טבעת, חור בקיר או מה שזה לא יהיה - השתמשו בחומרים שנשברים בהדרגה (לעומת חומרים שנקרעים בבת אחת). למשל שרשת נקרעת בבת אחת בלי הום התרעה לעומת חבל או כבל שנקרע בשלבים ונותן לנו התרעה מראש על כך שהוא לא עומד בעומס. זה תקף גם לגבי חור בקיר, דיבל פלדה, קורת עץ / במבוק / ברזל ועוד. יש להתייעץ עם מי שמבין בחומרים הללו כמו למשל מהנדס (אם הם יסכימו לייעץ כי נראה שהם מאוד עסוקים).
בסספנשן לעומת שיבארי על הקרקע יש לשים לב שכל ליפוף מקובע למקומו ואינו מתישב מעל גיד או עצב, ושעובי הליפוף הוא לפחות 24 מ"מ בחבל טבעי (בחבל סינטתי קשה זה יהיה לפחות כפול), קיבוע כל ליפוף למקומו אינו מתבצע בקשר אלא בליפוף מיוחד כך שהגברת הלחץ מקבעת את הליפוף. זה דורש רמת מיומנת גבוהה וגם נסיון, ולכן לפני שאנשים רצים לתלות אנשים מהאויר כדאי מאוד שיקדישו כמה שנים (ואני לא צוחק עכשיו) בבונדג' על הקרקע מפשוט למורכב (יש הרבה מה ללמוד בזה, יש הרבה דברים שיכולים להתפקשש אבל טעויות שם הן ברות תיקון והנזקים קלים יחסית אם מטפלים בהסתבכויות מייד), מזה לומדים הרבה מאוד, עושים שם טעויות, לומדים מהם, וגם מפתחים רגש וחוש ומצוקה וסוג של הקשבה שהיא לא אלמנטרית. מבונדג' מורכב לסספנשן חלקי (למשל רגל באויר), שם עדיין מותר לטעות קצת אבל בגלל שיש נסיון ורגש והקשבה וחוש לקלוט מצוקה אפשר להתגבר על הבעיות מבעוד מועד ולהשתפר. ורק אחרי כמה וכמה שנים של נסיון אפשר לתלות מישהו באויר - כי שם אין שום מקום לטעויות. וגם אז יש סגנונות שונים ומורכבויות שונות וגם אחרי שהגענו למקום בו אנחנו יכולים לתלות, גם אז כל הזמן לומדים.
בשלבים הראשונים בכל מקרה אני ממליץ שתמיד יהיה עוד אדם ליידכם, לפחות עוד אחד. זה אומר שאם מי שנתלה נלחץ, נתפס לו שריר, אם חבל חורץ בתוך העור, אם פתאום הקורה מתחילה להתנדנד או החבל מתחיל להיפרם... אז תמיד יש עוד בן אדם שיכול לאחוז באובייקט הנתלה עד שהקושר גוזר / משחרר את החבל. זה יכול למנוע אסון, ושימו לב שחבלים עשויים להוביל לנזקים משמעותיים.

העיצה הטובה ביותר היא להשתתף ב PEERS בחוף המזרחי של ארהב, באנגליה או ביפן, או לבקש שיעורים פרטיים מאחד המאסטרים (למשל אסינם בלונדון ועוד). ברור שזה זמן וכסף, ולא כולם יכולים להרשות לעצמם, ולכן עד אז מאוד מאוד בזהירות.
אם ה PEERS בישראל יתפתחו ולמסה קריטית תהיה מיומנות בסיסית אפשר לשקול להביא לביקור את אחד המאסטרים המדופלמים.