סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ובינתיים במקום אחר- כולנו אנסים בפוטנציה

זאב פטיש{סאדיסט}
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
זאב פטיש{סאדיסט} • 17 בינו׳ 2023
אנחנו נמצאים בתקופה מטורפת של שינוי משטר קיצוני, אנשים הפכו אגואיסטים וסלף-סנטר אחרי הקורונה..

רדיפת השמאל, הלהטבים וכל דבר ששונה חוטף ביקורת ורדיפה כמו בימי הנאצים ואין סוף לאצבע הקלה על המקלדת..

להפסיק להתייחס לכל אגנדה חולפת שרצה ברשת, ברור שפרשת ניסן ישר תעלה אותנו לכותרות !!!

תכלס ניסן בכלל לא בדסם בשום מצב !!!
היסוד להתקיימות בדסם היה תמיד וישאר לעולם -
צורך עז פוגש צורך עז !!!

לניסן היה צורך עז אבל לבנות אותן עודד במרמה לא היה צורך זהה,
משמעות העניין בתרגום לעולם שלנו מפגש של סאדיסט עם ונילית והתוצאה כמובן אסון...

מדובר במפגשים קינק וניליים וכל המסיבות האלה בכלל לא בדסם,
כבר גינו את המסיבות האלה רוב הדינוזאורים ואולי הגיע הזמן להקשיב לותיקים ויפה שעה אחת קודם...

אותם אילו שגדלו לפני 50 גוונים של חרטא, לפני שהיו מועדונים וחוקי המחתרת פעלו ותתפלאו אבל היה הרבה יותר בטוח בתקופתי להיות נשלטת מהיום...


אני קורא לכולכם שלא להיסחף לדיונים שרצים ברשת, זה נותן תוקף והמשך דיונים שמביאים עוד קיצונים לצאת נגדנו..

גם ככה הקהילה חלשה מאוד ומושפעת מכוח מתלהב/קינקים שחולשים בתוך הקהילה ואנשי הבדסם האמיתיים נעלמים לתוך החושך....
בכוח המוח​(שולטת)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
בכוח המוח​(שולטת) • 17 בינו׳ 2023
מילים מילים כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
מילים מילים כתב/ה:
ההתנערות הזאת שהיא מתארת, מתרחשת בכלל? אם כן, אז אני מסכים איתה. לא כל כך ראיתי כזאת התנערות.


אתה חושב שיש לנו כ"קהילה" אחריות על התנהלות של אדם שמזוהה עם הקהילה? ההתנערות היא אמירה חד משמעית שפעולות ללא הסכמה (לרבות הסכמה מכללא), הן לא חלק מהפרקטיקה הבדסמית, ואף אחד כאן לא מעודד אונס או חושב שאונס זה חלק מהעולם הזה.


לא. אני חושב שברגע שמישהו בוחר לכתוב פוסט על כמה ש"זה לא בדס"מ", לו כבר יש אחריות לדרך שבה הדברים שהוא כותב מתפרשים ולהשפעה שלהם. הוא בוחר לצייר גבול מסביב ל"בדס"מ" ולהצהיר מהן התכונות שלו בעיניו, וראוי לנתח ולבקר את הטקסט. אני אישית חושב ש"זה לא X" זה לכשעצמו מסר סביר ויש לו מקום, אבל כדאי לומר בכנות מה זה: לא הצהרה פשוטה של עובדות בשטח אלא wishful thinking, כלומר כולנו *רוצים* שזה לא יהיה בדס"מ אז אנחנו אומרים שזה לא כדי לשלוח מסר לסביבה ולצייר קו בחול.

במקביל, אני חושב שיש גם מקום למסר ההפוך: מה שקרה בטאבו ובדירה ההיא זה המשך של דברים שרואים מדי פעם בבדס"מ ובחברה שלנו באופן כללי, הפרקטיקות הבדס"מיות משיקות להתנהגות הזו וניתנות לניצול ע"י אנשים שרוצים לנצל ולפגוע, ולנו יש דרכים לזהות את הבעיה הזו, להציף אותה ולהישמר ממנה. לא למטרת הלקאה עצמית, אלא למטרת תיעול הזעזוע ותשומת הלב השלילית לתוך דיון שלרוב לא זוכה להרבה תשומת לב.


תן לי להבין: אם מישהו שם אצבע אומר: כאן אני רואה כפיה/ אונס, ומשום כך זה לא בדס"ם, כי הצורך בהסכמה מתוך רצון חופשי הוא אחד היסודות העיקריים. וזה לא ווישפול תינקינג, זה פשוט לא בדס"ם. וד"א, לטעמי גם סצינת מסיבות הבדס"ם כשלעצמן הן לא בדס"ם, אלא סצינת מסיבות, זה הכל.
אם מישהו רוצה להזיק ולפגוע מינית במישהו אחר, הוא ימצא את הדרך, והיא ממש לא קשורה לבדסם.
בכוח המוח​(שולטת)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023

Re: ובינתיים במקום אחר- כולנו אנסים בפוטנציה

בכוח המוח​(שולטת) • 17 בינו׳ 2023
[quote="Alatar"]
בכוח המוח כתב/ה:
אישה, פמיניסטית מוצהרת, מנתחת את מקרה ניסן וחבריו (כפי שהוצג בעובדה), מאווררת מהארון את הבדסמפוביה, וקובעת אחריות קהילתית על התנהגות לא נאותה (לכאורה) של כל אחד מפרטיה. בסייפא, היא מבהירה שהבדס"ם הוא עלה תאנה ואחת ממטרותיו היא לאפשר ניצול מיני.


בואי נפרק את הטיעונים שלה אחד אחד.


מישהי רנדומלית כתב/ה:
"צפוי כמו פקק מנהריה עד תל אביב אחרי טפטוף הגשם הראשון, חבר קהילת בידיאסאם הזדרז לפרסם כתבה, שאומרת שמה שראינו בתחקיר של עובדה - "אינו בידיאסאם". שיטת ההכחשה הזו אינה ייחודית לקהילות הפטיש. גם הקהילות הדתיות מתעקשות, שעבריין שנחשף אינו "באמת דתי", ואפולוגטים של תעשיית המין, בכל פעם כשנחשפת רשת סרסור, מתעקשים ש"זו לא באמת 'עבודת מין'". יש לי עוד הרבה דוגמאות, אבל נתמקד כרגע במקרה האחרון.


כאן כבר נמצא הכשל הראשון והשימוש הראשון בדמגוגיה זולה ודמוניזציה של בדס"מ כפרקטיקה מינית ו/או אישיותית.
אני לא רואה הכחשה בכלל, אלא הבהרה. לא נאמר "המקרים המתוארים לא קרו", אלא "המקרים המתוארים אינם עונים על הקריטריונים אשר מגדירים מה גבולות הגזרה בבדס"מ".
הדוגמאות שהיא מביאה שמה באותה קופסה גם רבנים שהתעללו מינית, גם סרסורים וגם בדס"מים, ומטרתן היא להבהיר מראש מה דעתה על בדס"מ באופן כללי.


מישהי רנדומלית כתב/ה:
לפי כותב המאמר, "חשוב להבהיר כי פרקטיקות של BDSM אמורות להתממש באופן אחר לחלוטין מהפגיעות המדוברות בתחקיר. BDSM נועד לשרת את כל הצדדים שלוקחים בו חלק. הוא יוצא לפועל כאשר יש הסכמה אותנטית. זאת הסכמה שניתנת מרצון, ללא לחצים, ללא בקשה חוזרת על אותו אקט שוב ושוב, ובטח לא תחת תנאים לא-מדוברים למגורים, אלא רק כאשר ברור שיש סימנים מוסכמים להפסקת הסשן ומתוך רגישות של מי ששולט בסיטואציה לסיכונים רגשיים ופיזיים אחרים".


אני מנחש שהמאמר עליו היא מדברת ("מאמר", מי שמע. טור דעה במקסימום) הוא של שי שפיצן, מהמרכז למיניות אלטרנטיבית, שבין השאר הדברים החשובים שהוא עושה משמש כתובת לכאלה שנפגעו בדינמיקות בדס"מיות ודואגים להפיץ מידע אמין שמנגיש בדס"מ בצורה ברורה למעוניינים, תוך שמירה על הצדדים.
אפשר לקרוא את הטור ב- https://www.ynet.co.il/dating/sex/article/skvv9ezss
ובתכל'ס --- מה שהוא אומר נכון ב- 100 אחוז.

מישהי רנדומלית כתב/ה:
למה כל כך חשוב לו להבהיר את זה? כי דקה אחת אחרי שהתפוצצה פרשייה של ניצול מחריד של נשים פגיעות, חלקן הומלסיות, מה שמעניין אותו הוא הדימוי שלו ושל הקהילה שלו. שלא יחשבו שגם הוא כזה!


הוא מבהיר את זה, כי בתור אדם שחלק מתפקידו הוא מתן מידע אמין ונטול אינטרסים - המטרה הראשית שלו היא להבהיר לכולם - גם לקהל הווונילי וגם לזה הבדס"מי מה הביסוס לאמירה שלו שפותחת את הטור ש"המעשים שהוצגו בתחקיר אינם BDSM [אלא] זה עיוות של המושג".
היא מציגה הנחה שמה שמעניין את הכותב זה הדימוי שלו, אבל לא מבססת אותה על שום דבר. היא לא יודעת מה מעניין את הכותב, היא לא יודעת כמה הוא והארגון אשר הוא עומד בראשו עוזרים לנפגעים ונפגעות בקהילה, כולל עזרה וליווי במידה והנפגע/ת בוחרים ללכת למשטרה. הבורות מרצון של אותה כותבת (במקרה הטוב. במקרה הרע זה אשכרה זדון) זועקת לשמים.

מישהי רנדומלית כתב/ה:
מצטערת, אבל אף קהילה או קבוצה לא יכולה לקבל את זכות להתנער מהדברים האיומים שעשו חבריה. אף קהילה לא תקבע לאחרים, שרק דברים שמשרתים את הדימוי האידיאלי שלה, יזוהו עמה. זה פשוט מאוד:


אחת - היא לא מצטערת
שתים - אני לא ראיתי אדם שהתנער מהמעשים שנעשו ע"י ניסן. יש אנשים, גם בפורום המכובד הזה, שיכולים לחשוב (ולטעות) שמדובר שקרים, יש כאלה שיכולים להגיד (ולטעות מאוד) שאותן בנות אשמות במה שקרה להן, ויש כאלה שיכולים להגיד (ולטעות מאוד מאוד) שמה שנעשה שם היה בהסכמה מלאה. אבל אין התנערות מהדברים האלה. להיפך - יש דיונים סוערים עליהם, שכולל גם הרבה חשבון נפש, יחד עם זאת כלל הקהילה (ןזהו מונח בעייתי מאוד, אבל זה דיון לזמן אחר) אינה **אשמה** במה שקרה. אם מישהו **ידע** דברים קונקרטים (ולא רק שמועות או סיפורים) ולא אמר, אפשר בתנאים מסויימים לטעון שיש לו איזשהו אשם תורם, אבל פלוני או אלמונית שיצאו לטאבו או לדאנג'ן או מסתובבים פה בכלוב -- אין עליהם לא אשמה ולא אחריות. האשמה העיקרית מוטלת על מי שעשה את המעשים, וזהו.

מישהי רנדומלית כתב/ה:
אם גם ניסן גבני, גם הנפגעות שלו וגם כל מי שמסביבו הסכימו שהוא חלק מקהילת הבידיאסאם עד הרגע שעלה תחקיר - אז הוא אכן חלק ממנה.
אם הקהילה לא פעלה כדי להוקיע אותו עד שפגע לה בתדמית - הוא חלק ממנה.
אם כל הקהילה קנתה ממנו במשך שנים את חוויית הבידיאסאם - אז הוא לא רק חלק מהקהילה אלא גם מייצג אותה.


- לא שמעתי על אף אחד שאמר שניסן גבני לא היה חלק מקהילת ה- BDSM עד עכשיו.
- הקהילה יכולה להוקיע אדם אחר כשיש עליו עדויות מסודרות, ולא כשרק חלקים קטנים ממנה שמעו סיפורים או שמועות. צריכים להיות מאוד זהירים ולא לשפוך את התינוק עם המים. ברגע שנחשף בצורה כזאת או אחרת שאדם בקהילה סרח - רק אז אפשר להוקיע אותו. לא לפני.
- יכול להיות שבשביל כמה אנשים הוא אכן ייצג את הקהילה ומה זה בדס"מ. אז מה? אחרי שנחשפו המעשים הוא כבר לא.


מישהי רנדומלית כתב/ה:
אותו דבר חל כמובן על כל שאר הקהילות, שקופצות עם "הוא לא קשור אלינו" כשמישהו לא משרת את התדמית.

ושוב דמגוגיה -- זה לא "הוא לא קשור אלינו", אלא "אנחנו קטגורית לא מסכימים עם המעשים שהוא עשה, שאינם עולים בקנה אחד עם מה שאנחנו מצפים מעצמנו ומאחרים" ו"הבן אדם הזה לקח משהו שהוא חלק אינטגרלי מהזהות המינית והאישית שלנו - ועיוות את זה בצורה כזאת כך שאנשים מבחוץ חושבים שכולנו כמוהו".
ולראיה - אני לא מצפה מכל הפמיניסטיות והפמיניסטים להתנער מהשטויות שהכותבת פולטת, למרות שלתפיסתי היא מזיקה לתדמית שלהם.

ומילה על התדמית -- אנשים עשו בדס"מ גם כשהתדמית שהתלוותה לכך היתה בעייתית בהרבה - כשמי שנמשך לתחום נחשב לחולה נפש, אלים או מסוכן. אנשים ימשיכו לעשות בדסמ בלי קשר לתדמית של הקהילה - כי זה חלק מהם. להיות בדס"מי זה לא לבחור ללבוש מותג כזה או אחר שאם הוא בא לך לא טוב אתה יכול להוריד אותו וללכת עם מותג אחר. זה חלק ממך. וגם אם יש אנשים אחרים בקהילה שפושעים - זה לא משליך עליך.


מישהי רנדומלית כתב/ה:
ותעשו לי טובה. הסיפורים על ניצול מיני מסחרי בקהילה הזו צפים כל הזמן. זה לא היה אירוע חריג או בלתי מייצג. יותר חשבון נפש, פחות יחסי ציבור!"


אחת - לא, אני לא אעשה לך טובה.
שתים - כל עוד דברים הם בגדר סיפורים או שמועות אי אפשר לצפות מהקהילה לפעול. פה זו שאלה של מי שמע ומה שמע ובאיזה פירוט. אנשים לא צריכים לחשוף את עצמם לתביעה על הוצאת דיבה (לפרסם שאדם מסוים הוא אנס מבלי שיש לך הוכחות [וסיפור ששמעתי מיד שלישית או רביעית אינו הוכחה] זאת דרך מעולה לחטוף תביעה כזאת ולהפסיד).
שלוש - במעגלים שאני מסתובב בהם ראיתי הרבה מאוד חשבון נפש, ואפס מחשבה על יחסי ציבור.[/qu
ממש ולגמרי, תודה.
זאלופון​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
זאלופון​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
הטיעון שלה פשוט מפספס את הפואנטה. היא שבה וטוענת שניסן גבני הוא חלק מקהילת הבדסמ ושהתכחשות לכך היא מאולצת - ואני מסכים איתה; ככל שקיימת קהילת בדסמ, ניסן גבני הוא חלק ממנה. גם אחרים שעושים בדסמ, ושכחלק מעשייתם פגעו וניצלו, הם חלק מהקהילה. הם בדסמים.

אבל זו לא הנקודה.

ניסן הוא חלק מקהילת הבדסמ, ככל שיש כזו. אבל המעשים הספציפיים שתוארו בתחקיר אינם בדסמ, לא כפי שרובנו מבינים ורוצים. אלו שני דברים שונים לחלוטין: האדם מחד, מעשים מסוימים שלו מאידך. הכותבת עושה מכל זה סלט.

דן אריאלי הוא חלק מקהילת החוקרים באקדמיה. האם מעשי הנוכלות והזיוף שלו הם פניו האמתיים של מחקר אקדמי? האם חוקרים שיוצאים כנגדם "מסרבים לעשות חשבון נפש" או פשוט מנסים להבהיר כיצד היו רוצים שחברי הקהילה שלהם ינהגו?

שאר הטענות שלה סתם בדסמפוביות. אין מה להתייחס לטענה כי המעשים המדוברים מייצגים את חובבי הבדסמ יותר ממה שיש להתייחס לטענה שמעשיו של מיידוף מייצגים את היהודים ותאוות הכסף שלהם.
עכבר​(מתחלף){Yaara-g}
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
עכבר​(מתחלף){Yaara-g} • 17 בינו׳ 2023
זאלופון כתב/ה:
הטיעון שלה פשוט מפספס את הפואנטה. היא שבה וטוענת שניסן גבני הוא חלק מקהילת הבדסמ ושהתכחשות לכך היא מאולצת - ואני מסכים איתה; ככל שקיימת קהילת בדסמ, ניסן גבני הוא חלק ממנה. גם אחרים שעושים בדסמ, ושכחלק מעשייתם פגעו וניצלו, הם חלק מהקהילה. הם בדסמים.

אבל זו לא הנקודה.

ניסן הוא חלק מקהילת הבדסמ, ככל שיש כזו. אבל המעשים הספציפיים שתוארו בתחקיר אינם בדסמ, לא כפי שרובנו מבינים ורוצים. אלו שני דברים שונים לחלוטין: האדם מחד, מעשים מסוימים שלו מאידך. הכותבת עושה מכל זה סלט.

דן אריאלי הוא חלק מקהילת החוקרים באקדמיה. האם מעשי הנוכלות והזיוף שלו הם פניו האמתיים של מחקר אקדמי? האם חוקרים שיוצאים כנגדם "מסרבים לעשות חשבון נפש" או פשוט מנסים להבהיר כיצד היו רוצים שחברי הקהילה שלהם ינהגו?

שאר הטענות שלה סתם בדסמפוביות. אין מה להתייחס לטענה כי המעשים המדוברים מייצגים את חובבי הבדסמ יותר ממה שיש להתייחס לטענה שמעשיו של מיידוף מייצגים את היהודים ותאוות הכסף שלהם.


מסכים ומוסיף.
בגלל שהיא עושה סלט מוחלט מכל העניין, היא גם מטשטשת את העניין והשאלה הרלוונטית - האחריות שפרוסה על חברי הקהילה, שבעיניי היא קיימת בהחלט. אם שורש החטא נמצא בעשייה הבדסמית עצמה, אין לנו מה לעשות חוץ מלהפסיק להיות בדסמיים, דבר שאנחנו לא יכולים או מעוניינים לעשות (אני משער שזו דעתם של רוב הנוכחים והנוכחות). אם לעומת זאת דווקא שי שפיצן צודק (והוא צודק) אנחנו עושים דברים שהם כלשעצמם לא פסולים, ולגבי היחס שלנו כלפי ניסן גבני אנחנו יכולים להחליט בצורה חופשית.

Grey / Green כתב/ה:
זה פותח פתח לדיון מעניין אחר: האם יש באמת קהילת בדסמ ישראלית?


בהגדרה המחמירה מאוד של המונח, לא. אנחנו לא מאורגנים כמו חסידי בלעז או קיבוץ סומר. אבל גם הם יכולים לבוא ולומר - מה לנו ולאנס הזה שהתפתח בקלילות בתוכנו?
אלו תמיד שאלות בלתי-נעימות, להבין איך הרבה אנשים תרמו, כל אחד בדרכו הזעירה, למעשה מאוד נורא.
בפועל, אתה שואל עצמך איך דבר נורא כל כך קרה, איך זה אפשרי, ותוך כדי מתבהר לך מה המשמעות של קהילה: שכבות הולכות וגדלות של אנשים שהקיפו את האנס, קודם בשיתוף פעולה, אחר כך בהעלמת עין, לבסוף באי-עשייה, בחוסר עניין, בכך שלא יצרו מנגנונים נוגדי אונס אפקטיביים, או שלא תמכו באלו שהיו קיימים.
למי שלא רוצה לקחת אחריות אין הרבה מה להגיד. זה כמו הרשע בהגדה. גם מי שרוצה לקחת אחריות וגם מי שלא, לדעתי, לא משנות לו הנזיפות הפסאודו-פמינסטיות, הנו-נו-נו והמכות הקלות על היד. בעיניי חלק מהאחריות של המעגלים הרחוקים יותר זה: להאמין לנפגעות, לעמוד לצידן, להחרים את הטאבו ולהחרים את כל גברי המכללה. בהחלט סוג של אחריות שיכולה להיות קשה לאנשים מסויימים, בהחלט נתפסת כקיצונית, ולפיכך הדיונים האינסופיים כאן בפורום. אבל כזו היא אחריות. כולם רוצים שמישהו אחר יעשה את העבודה עבורם.
ככל שהיא ממששת את כוחה, יש בהחלט קהילה בדסמית בארץ. אם היא נפגשת למאנצ'ים. אם היא מזרימה כספים למארגני מסיבות. אם היא כותבת ומתווכת בכלוב. אם היא מצמיחה גופי טיפול כמו המרכז למיניות אלטרנטיבית. היא לא מקשה אחת ומדברת בקול אחד, אבל זה לא תנאי סף לקהילה אלא לאוכלוסיה שחיה תחת משטר טוטאליטרי. בשורה התחתונה, אם תהיה תנועה חזקה מספיק בתוכה לקיים אחריות מינימלית כלפי הנפגעות של המכללה, ניסן גבני יהפוך למקרה שירתיע וילמד. כך הקהילה תמתח את הגבולות ותגדיר את הבדסם כדבר שהוא במהותו לא פוגעני (אלא אפילו מרפא). היא תיצור את עצמה כקהילה אחראית ולא רק כקהילה של כיופים (אני בעד כיופים כמובן).
זוג פלוס​(שולטת)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
זוג פלוס​(שולטת) • 17 בינו׳ 2023
אני לא מבינה בכלל את הצורך של אנשים להסביר בטח לא להתנצל בשם איזושהי ''קהילה'' ולא משנה באיזו קהילה מדובר.
העובדה שאוסף של אנשים שיש להם מכנה משותף (חרדים, להטבים, תושבים, בדסמים וכו..וכו...) מוגדרים ''כקהילה'' נועדה להבליט את המכנה המשותף שלהם ותו לא.
בהתחשב שרוב האנשים בקהילה בכלל לא מכירים אלו את אלו, בוודאי שאין לצפות מהם לקחת אחריות למעשים של מישהו גם אם הוא חבר בקהילה שלהם
davy jones​(אחר){אהבת חינם}
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023

Re: ובינתיים במקום אחר- כולנו אנסים בפוטנציה

בכוח המוח כתב/ה:
אישה, פמיניסטית מוצהרת, מנתחת את מקרה ניסן וחבריו (כפי שהוצג בעובדה), מאווררת מהארון את הבדסמפוביה, וקובעת אחריות קהילתית על התנהגות לא נאותה (לכאורה) של כל אחד מפרטיה. בסייפא, היא מבהירה שהבדס"ם הוא עלה תאנה ואחת ממטרותיו היא לאפשר ניצול מיני.


"צפוי כמו פקק מנהריה עד תל אביב אחרי טפטוף הגשם הראשון, חבר קהילת בידיאסאם הזדרז לפרסם כתבה, שאומרת שמה שראינו בתחקיר של עובדה - "אינו בידיאסאם".
שיטת ההכחשה הזו אינה ייחודית לקהילות הפטיש. גם הקהילות הדתיות מתעקשות, שעבריין שנחשף אינו "באמת דתי", ואפולוגטים של תעשיית המין, בכל פעם כשנחשפת רשת סרסור, מתעקשים ש"זו לא באמת 'עבודת מין'". יש לי עוד הרבה דוגמאות, אבל נתמקד כרגע במקרה האחרון.
לפי כותב המאמר, "חשוב להבהיר כי פרקטיקות של BDSM אמורות להתממש באופן אחר לחלוטין מהפגיעות המדוברות בתחקיר. BDSM נועד לשרת את כל הצדדים שלוקחים בו חלק. הוא יוצא לפועל כאשר יש הסכמה אותנטית. זאת הסכמה שניתנת מרצון, ללא לחצים, ללא בקשה חוזרת על אותו אקט שוב ושוב, ובטח לא תחת תנאים לא-מדוברים למגורים, אלא רק כאשר ברור שיש סימנים מוסכמים להפסקת הסשן ומתוך רגישות של מי ששולט בסיטואציה לסיכונים רגשיים ופיזיים אחרים".
למה כל כך חשוב לו להבהיר את זה? כי דקה אחת אחרי שהתפוצצה פרשייה של ניצול מחריד של נשים פגיעות, חלקן הומלסיות, מה שמעניין אותו הוא הדימוי שלו ושל הקהילה שלו. שלא יחשבו שגם הוא כזה!
מצטערת, אבל אף קהילה או קבוצה לא יכולה לקבל את זכות להתנער מהדברים האיומים שעשו חבריה. אף קהילה לא תקבע לאחרים, שרק דברים שמשרתים את הדימוי האידיאלי שלה, יזוהו עמה. זה פשוט מאוד:

אם גם ניסן גבני, גם הנפגעות שלו וגם כל מי שמסביבו הסכימו שהוא חלק מקהילת הבידיאסאם עד הרגע שעלה תחקיר - אז הוא אכן חלק ממנה.
אם הקהילה לא פעלה כדי להוקיע אותו עד שפגע לה בתדמית - הוא חלק ממנה.
אם כל הקהילה קנתה ממנו במשך שנים את חוויית הבידיאסאם - אז הוא לא רק חלק מהקהילה אלא גם מייצג אותה.

אותו דבר חל כמובן על כל שאר הקהילות, שקופצות עם "הוא לא קשור אלינו" כשמישהו לא משרת את התדמית.

ותעשו לי טובה. הסיפורים על ניצול מיני מסחרי בקהילה הזו צפים כל הזמן. זה לא היה אירוע חריג או בלתי מייצג. יותר חשבון נפש, פחות יחסי ציבור!"


בול!!
השאלה מי ידע ומי לא ידע, ואם ידעו בכלל בחוץ והאם ידעו מספיק בשביל לעצור את הטירוף.