שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

היכולת לשים גבולות

אפלבי
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
אפלבי • 2 בספט׳ 2006
RIS אני קורא אותך ואת GOLD ורוצה לבכות מרוב מתיקות של רומנטיקה שאני צריך.
צריך אותך עם הרומנטיקה בבדסמ אבל צריך גם את המציאות.

אני לא רומנטיקן. הפוסט הזה הוא על גבולות.
אתה מטיל את האחריות על הדום אבל הטלת האחריות הזאת לא טובה.
הגבולות הם של הנשלט או הנשלטת. נשלטים לפעמים הרבה יותר אינטיליגנטים מהדומיות שלהן.
יש כמה דומים שלא נראים אינטיליגנטיים ולא הייתי סומך על הגבולות שלהם.
RIS, אל תקפוץ. לא דיברתי על האינטיליגנציה הבלתי ניתנת לערעור שלך אבל יש דומים שלא הייתי סומך עליהם.
לא אינטיליגנטים גם צריכים אהבה או בדסמ.

בקשר הוונילי הגבולות יותר ברורים וגם בקשר הוונילי צריך לשים גבולות.
גבול אחד בקשר הוונילי הוא "מילים הורגות" על אלימות שלא משאירה סימנים כחולים אבל שוברת את הנפש. אם מניחים לשבור את הנפש הבדסמ לא יכול להיות מונח על מצע של הסכמה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3249728,00.html

אתם כותבים בפורום מייל דום אבל קביעת גבולות היא לכולם ונכונה למייל דום ולפאם דום.
אני חדש בפאם דום מהווניל אבל שמתי לב לסאבים שכותבים:"אני אפס לעומת הדומית".
כאילו מה? מה הפך אותם לאפס לעומת דומית? היא קיבלה אינטיליגנציה כשקיבלה את ההעדפה המינית שלה?
RIS כתב/ה:

מצד שני - אלימות איננה יחס.
באלימות ישנו תוקף וישנו קרבן. לא מתקיים ביניהם יחס.
ללא שום קשר לקרבן או לכל עשייה שלו.
לא מתקיים שם יחס.
זה לא מעניין אם הקרבן הוא אישה שנאנסת ע"י תוקף זר או רעיה עם לשון חדה שעושה פרובוקציות לבעלה, כביכול.
הפעלה של האלימות עליה היא חד כיוונית, חד צדדית וחד-סטרית ואין רואים אותה אחראית אפילו כזית לאלימות שמופעלת עליה.

ושוב, מול זה, בדסם הוא יחס.

ולמה כביכול ? כי ישנו עוד הבדל עקרוני בין גבר שמכה אישה או משפיל אותה באלימות ובין פעילות בדסמית.
ומהו ההבדל העקרוני הזה?
שבפעילות בדסמית העשיות האלו מתקיימות בתוך מצע של פידבק, תקשורת, וזרימה הדדית.

ושהיה ברור - כמו שאפשר לתעות בעיר זרה ולהתענג על כל רגע כך גם אפשר ללכת שם לאיבוד ולגמור בתוך תעלה.
ישנם אנשים שמוכרחים את המדריך וישנם אנשים שיכולים להסתדר בלעדיו.
אני בעד המדריך.
שיהיה.
יש מי שצריכים אותו.

אפילו אם לפעמים הוא לא לגמרי ברור ומדוייק.

רק אני לא אוהב שחושבים שהוא התנ"ך.


צריך את המדריך. אחד משומרי החומות הנאמנים של הSSC כתב שמותר לתפור, לעשות ברנדינג, לחנוק, לשרוף אם הכל בהסכמה.
צריך את המדריך ואת הקול של הרומנטיקן.

אני בטוח שלעולם לא היית עושה ברנדינג או תופר את הסאבית שלך.
בשביל אלה שאין להם דומים שיודעים לחשוב והם בעצמם איבדו במילים ההורגות והמשפילות את יכולת החשיבה.
אלימות היא יחס בין תוקף וקרבן. היא לא בדסמ.

מי יזהה שהיא לא בדסמ ללא ה[color
RIS
RIS
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
RIS • 2 בספט׳ 2006
אפלבי, שתי הערות.

אלימות מילולית היא אלימות לכל דבר.
ידוע שאלימות מילולית יכולה לפגוע ולפצוע לא פחות ולפעמים אף יותר מאלימות פיזית.
לא טענתי משהו אחר.
ההיפך
דיברתי - אי שם למעלה - על כל נזק מכל סוג שהוא. גם טראומה היא נזק, לא רק פצעים וצלקות.

הערה שניה.

אלימות איננה יחס.
יחס - המשמעות המילולית של המילה יחס מציירת לנו קשר, זיקה, שייכות.

כאשר מתבצע מעשה אונס - אין שום יחס בין האונס לנאנסת. אין שום קשר, זיקה או שייכות.

אקט של אלימות איננו טנגו. אין כאן שניים, רק אחד.
אלימות נעשית בידי צד אחד על צד אחר כאשר לצד האחר אין לא קשר זיקה ושייכות למעשה האלימות לבד מהיותו סופג.

אם תשאל קורבן אלימות אם הוא בוחר להיות קורבן אלימות - הרי אתה יודע איזו תשובה תקבל.

ושוב - יחס משמעותו שלא רק בין A ל - B מתרחש משהו אלא שבו זמנית גם בין B ל A.

אני מקווה שהנקודה הובהרה.
Yosefus​(שולט)
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006

סתם הגיג לא ממש מבושל

Yosefus​(שולט) • 2 בספט׳ 2006
לפעמים מה שנראה לך שפוי לחלוטין בסיטואציה מסויימת נראה לך מטורף לחלוטין במבט לאחור.
לפעמים אתה לא ממש מבין את חוסר הבטיחות (לעיתים מתוך בורות ולעיתים מתוך טעות אנוש).
לפעמים לא ברור מה כלול באותן מוסכמות של ה- C.
בשילוב של 3 המדדים האלו יחדיו יש עוצמה הגדולה משל כל אחד מהם בנפרד (השלם גדול מסך חלקיו) ונותן אמת מידה סבירה לאדם המתון והחושב.

מי שבוחר לא לחשוב בסיטואציה מסויימת או שבוחר בטירוף החושים ובפזיזות על פני המתינות המשמימה (לעיתים) לא יכול לסמוך על שלושת הכללים הללו. עבורו יש למצוא כללים אחרים.
אפלבי
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
אפלבי • 2 בספט׳ 2006
אני מסכים עם RIS ויוספוס למרות שכאילו הם משני הצדדים.
RIS כל מה שאמרת מוסכם עלי. ההסבר על ההבדל בין אלימות לבדסמ והרומנטיקה בקשר.
כמו שאמרת מדריך התיירים מעצבן והטיול פחות נעים אבל התייר לא ימצא את עצמו מתחת לגשר.
יוספוס, אני חושב שעלית על הנקודה.
בזמן של טרוף חושים כשחושבים על כל השלושה המחשבה מתבהרת אבל RIS צודק שבטוח שפוי בהסכמה הם מילים לא ברורות.
כשקראתי שבטוח שפוי בהסכמה הוא לתפור, לעשות ברנדינג, לחנוק ולשרוף בהסכמה חשבתי שיותר טוב לחשוב בדרך של RIS.
נזכרתי שכולם קיבלו בטוח, שפוי בהסכמה וחושבים עליהם כמו יוספוס.

הם מדריך הטיולים לתייר שבטרוף החושים לא חושב.
בל{SK}
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006

...

בל{SK} • 2 בספט׳ 2006
...
ימית 2000
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
ימית 2000 • 2 בספט׳ 2006
RIS כתב/ה:
ידוע שאלימות מילולית יכולה לפגוע ולפצוע לא פחות ולפעמים אף יותר מאלימות פיזית.



מעולם לא קרה שמישהו הגיע לבית חולים עם פגיעות מאלימות מילולית. גם אף אחד עוד לא מת ממלים. זו מליצה חסרת משמעות שטובה לחינוך ילדים; אין לזה קשר לחיים האמיתיים.
RIS
RIS
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
RIS • 2 בספט׳ 2006
ימית 2000 כתב/ה:
RIS כתב/ה:
ידוע שאלימות מילולית יכולה לפגוע ולפצוע לא פחות ולפעמים אף יותר מאלימות פיזית.



מעולם לא קרה שמישהו הגיע לבית חולים עם פגיעות מאלימות מילולית. גם אף אחד עוד לא מת ממלים. זו מליצה חסרת משמעות שטובה לחינוך ילדים; אין לזה קשר לחיים האמיתיים.

.
עם כל הכבוד ימית, אינך יודעת מה שפיך סח.

תקצר היריעה מלתאר מקרים של ילדים שמעולם לא הורמה עליהם יד מכה אבל שגדלו להיות אנשים מוכים וחבוטים רק מפני שההורים חתכו אותם ופצעו אותם במילים.

בתי חולים? האם יש פרוטזות לאנשים שהבטחון העצמי שלהם נכרת בילדותם? האם יש פרוטזות לאנשים שגידלו אותם לדעת שהם לא שווים פרוטה, שהם אפסים, נחותים וחידלי אישים?
מה עם בתי החולים לחולי נפש?
מה עם עדרי הפסיכולוגים שמתפרנסים מאנשים פגועים?
רק מכה פיזית פוגעת?

לפני כמה שנים היה מקרה באחד הקיבוצים שחבר קיבוץ רצח חבר קיבוץ אחר שבמשך תקופה ארוכה התעלל בו מילולית עד אשר לא היה יכול לשאת את זה יותר.
היו התאבדויות, היו אישפוזים.
יש אינספור סיפורים. כאמור - תקצר היריעה.

וביחסים בין אישיים - כמה קל לפגוע בבן הזוג במילים. כמה קל להתאכזר ולמצוא בדיוק את המקומות הפגיעים והרכים ולדקור אותם ולפצוע את הלב והנשמה.
אנשים נכנסים לדיכאון, מאבדים את החשק לחיות, מזניחים את עצמם, את הילדים ומאבדים תקווה.
בלי מכות פיזיות. בלי דם ותפרים.
רק בעטיים של שדרים מילוליים, של בוטות מילולית. מה שנקרא - התאכזרות נפשית. ישנם אנשים שהם גאונים בהחדרת רוע וארס לנפשם של אנשים אחרים.

ואלה האחרים, ישנם כאלה שגדלו בתוך הלקאה והשפלה מילוליות של שנים. שחווים טראומות ומתקשים ליצור קשרים נורמליים עם אנשים.
כן, בחיים האמיתיים.

אבל עבור ימית רק מכות הן אלימות.
עבור ימית אלימות מילולית היא מליצה חסרת משמעות שאיננה קשורה לחיים האמיתיים.
סיפורים לילדים.
כי ימית היא מומחית לחיים האמיתיים.
ז ו השעורה בעין של ימית.
ז ה מה שהקפיץ אותה.
שאמרתי שאלימות מילולית יכולה לפצוע וגם לפגוע.
ואני מבין שימית יודעת מה היא אומרת.
ואני מנחש שיש לה נסיון חיים ארוך ועמוס חוויות וידע וממרומי הנסיון שלה היא מעתירה את הידע.

ועל זה דיברתי בתגובה הראשונה שלי בשרשור הזה כשדיברתי על להיות בצד הנכון של הלב.

וזה שווה שרשור נפרד, בחיי.

אני סקרן לדעת מה האחרים חושבים על הסוגיה הזאת.
TooT​(נשלטת){פטרוניוס}
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
זה נכון, מהתעללות מילולית לא מגיעים עם פגיעות פיזיות לבית חולים אלא אם כן אנשים שחוו התעללות כזו בחרו לשים קץ לחייהם.
אבל הם יגיעו לפעמים לבית חולים לחולי נפש.
עבור ימית כנראה זו לא פגיעה, הפגיעה הזו שבנפש האדם.
אני מכירה כמה כאלה שחוו התעללות מילולית שהיו רוצים להראות את הסימנים הכחולים שיש בתוכם, את הכוויות הפנימיות שלא ניתן לראות.
melody
לפני 18 שנים • 2 בספט׳ 2006
melody • 2 בספט׳ 2006
נזכרתי במקרה מסוים, שהגיע עד לבית המשפט העליון. חיפשתי בנט ולהלן ציטוט מתוך קביעתו של השופט שמגר .

לתשומת ליבך, ימית ....


אכן - מודה השופט שמגר - לתיבה אלימות כפשוטה יש משמעות לוואי שגרתית של מעשה כוחני. אך בכל הקשור למובנה של מילה יש לפנות לכל קשת האפשרויות של משמעותה. בהעדר סימן מפורש באומד דעת הצדדים, אין לתחום ולצמצם את גבולותיה למשמעות המקובלת בלבד.

אלימות איננה רק הנחתה של מכה. זעקת אימים המכוונת לעבר אדם, הגורמת לבריחתו בבהלה, או לנסיגתו וקפיצתו בפחד מבעד החלון - אף היא בגדר אלימות.

אלימות כשלעצמה צורות שונות לה והמגע הפיזי הוא רק אחת מהן. אלימות יכול שתתבטא בהשמעת קולות או דברים שתוצאתם פגיעה רעה בקורבנו של המעשה.

לפיכך, קובע השופט, הביטוי אלימות מילולית איננו רק מטפורה. מלים יכולות להיות אלימות כמדקרות חרב. ייתכן שבעבר ראו את הביטוי "אלימות מילולית" בצורתו הפשטנית, אך זו עת רבה שלמדו להכיר בכך כי גם הלשון יכולה לשמש נשקה של האלימות.
Uranus
לפני 18 שנים • 3 בספט׳ 2006

המלצה חמה

Uranus • 3 בספט׳ 2006
בהמשך לדיון בנושא אלימות מילולית,
אני ממליץ לכל אחד ואחת לקרוא את הספר: "מילים הורגות"

http://www.dbook2.co.il/product.asp?pf_id=003620003165&category_id=0

כאן המקום הכי חם להמליץ עליו.