פתוחה ל... |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
Re: "והוא ימשול בך"
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
פתוחה ל... • 16 במאי 2007
godisafemale כתב/ה: בספר בראשית כולנו זוכרים את החטא של האישה הראשונה חוה,
כולנו לא זוכרים, זה היה לפני הרבה זמן! _________________________________________________ למה נראה לי שלא עשית בגרות בתנ"ך חחחחחחחחח אחרת איך אחרי החרישה הגדולה הזו אפשר להגיד שלא זוכרים? |
|
huan |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
huan • 16 במאי 2007
לא קראתי את הכל לעומק אלה רק בריפרוף
נראה שבדיוק כמו השירשור עם החברות שלך גם בשירשור זה את מחפשת אישור חיצוני לעצמך לאהוב ולעסוק בבדסמ. בין עם זה על ידי פסוק מטומטם בספר עתיק או דרך ניסיון להבין להמ לכל הרוחות החברות שלך ל מקבלות אותך (וכי למה להם לקבל מישהי שאינה מקבלת את עצמה) ואיך לשכנע אותן כן לקבל אותך (אולי כדאי שתנסי קודם לקבל את עצמך בלי לחפש אישור בתנך,החטא עונשו או באליס בארץ הפלאות) היו פה כבר לא מעט אנשים שהביאו פסוק זה או אחר בכדי לחזק טענה זו או אחרת בדבר הלגיטמיות של הבדסמ, עם היה מדובר בויכוח תאולוגי-אינטלקטואלי על פירושו של פסוק זה או אחר ניחא, אבל לכולם ובמיוחד למצוטטים ברור שזה אפילו לא הכיוון. יכול להיות שאת ואחרים שפתחו שירשורים אלה הם פונדמנטליסטים שבאמת מאמינים באוסף השטויות הזה והולכים על פי חוקיו, או סתם חברות דבילים עם מוסר של ילד בן 11 שמבחינתם משהו הוא "בסדר" ו"לגיטימי" רק עם מקור בעל סמכות זו או אחרת אמר שזה בסדר ולגיטימי - במקרה זה אני ארים ידיים מראש אסיק את המסקנות שלי ואשתוק. אך במקרה ולא כך הדבר ומדובר באנשים אנטלגנטים המסוגלים לפתח פילוסופיה משל עצמם המבוססת על ערכים מופשטים ולשאוב מהם את הלגיטמציה למעשיהם והחלטותיהם אני מציע לעשות כך במקום לבייש את עצמכם ברבים. דרך אגב הערה ללילו סתם בשביל הויכוח. על פי פרשנויות מסויימות לילית והתנהגותה המרדנית והעצמאית שלא טעמה את תוכניתו של האל היא הסיבה ליצירת הדגם האישי של הנקבה הרי היא חווה - לאחר שהדגם הראשון - לילית, נכשל כישלון חרוץ והמשל ממשיך ומספר שלילית הפכה לאם כל השדים. הסיפור של לילית וחווה טועם במידה רבה את קו העלילה של מגילת אסתר בה ושתי העצמאית מסוווגת כאישה רעה ונענשת בעוד שאסתר הצייתנית זוכה להאדרה. אינני יודע איזה מהסיפורים נחשב לקדום יותר מבחינת מוצאו אך סביר להניח שדווקא סיפור אדם וחווה קדום יותר שכן לילית היתה במקור אלילה מסופוטמית שיבואה למיתולוגיה היהודית לאחר אינטרקציה בין שני התרבויות...לילית מוזכרת לראשונה בישעיהו (התקופה בה ממלכת יהודה באה במגע צמוד עם האמפריה האשורית והמיתולוגיה המסופוטמית שלה) ולאחר מיכן בתלמוד שנוצר אחרי גלות בבל מסיבה זו סביר להניח שלילית היא אכן השפעה מסופוטמית מאוחרת יותר על המיתולוגיה היהודית. בכל מקרה לכל אורך המקרה הנקטיב השולט הוא שאישה עצמאית=רע ואישה צנועה, חסודה ועצמאית=טוב (סיפורו של רחבעם ואיזבל הוא רק עוד דוגמא אחת שעולה לי כרגע בראש) נוסף על כך זה סתם טיפשי לקחת ספר ואת החלקים שמתאימים לאנשים לקבל ואת כל השאר לבטל כגיבוב שטויות מגמתי - אלה עם כן אכן מניחים שלאלוהים היתה תוכנית וכל מיני גברים שירבטו כל מישני שטויות בהמשך כי הם לא ממש אהבו את מה שאלוהים הכתיב למשה בהר סיני. וסתם הערת דרך אגב התנך עוסק בערכים חברתיים בדיוק כשם שהמיתולוגיה היוונית, המצרית או המסופוטמית עוסקת בהם - לא יותר ולא פחות וזו טעות ליחס לתנך סגולות שמעולם לא היו בו (כמו שעושים למשל כל מדלגי האותיות שלא היו מצליחים למצוא עדות לאסון המסוקים גם 100 שנה אחרי שהוא קרה ללא עזרת המכונה המתואבת של החילונים האתאיסטים החושבים - המחשב) |
|
huan |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
huan • 16 במאי 2007
ציטוט: יקירתי
התורה היא זו שהביאה את המצב לקיים ומאז ועד היום אנו משמרים ומטפחים אותו כמה נעים להיות כך האישה הכנועה בידי האדון השולט והלאה ממני כל הפמניסטיות. במידה ואכן התכוונת לזה ברצינות כנראה שאת כן נכנסת לקטגוריה של פונדמנטליסטית עם מוסר של ילד ןבן 11 ואני אסיק את המסקנות שלי לגבי היחס שלי לדבריך בנושאים מסויימים - אנא אל תקחי את זה כעלבון אחרי הכל אני המוזר והפריק בכל הסיפור ולא את. |
|
ויטו אנדוליני |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
ויטו אנדוליני • 16 במאי 2007
[quote="free spirit"][quote="פתוחה ל..."]
free spirit כתב/ה: [color=cyan][b]אה, את מחמיאה לי. תודה רבה אבל אינני רבנית (אני אישה, אגב), ולמיטב זכרוני הדגשתי שמאחר ומה שאנחנו לומדים הוא בעיקר פרשנויות של בני אדם כמוני וכמוך (גם אם הוא רבי גדול, צדיק ומקובל בתורה - הוא עדיין בן אדם. על החסרונות והיתרונות שבכך...) אז מותר לנו בהחלט לפרש לבד את מה שאנחנו קוראים ולהפעיל לבד חשיבה ביקורתית. אבל ביקשת כל כך יפה את דעתי, אז הנה: הפסוק המלא אומר: ''אֶל-הָאִשָּׁה אָמַר, הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ--בְּעֶצֶב, תֵּלְדִי בָנִים; וְאֶל-אִישֵׁךְ, תְּשׁוּקָתֵךְ, והוּא, יִמְשָׁל-בָּךְ'' (בראשית פרק ג' פסוק ט"ז). מי ימשול בה? אישה או תשוקתה...? ואל תשכחי שבשפה המקראית לפעמים ההתייחסות המגדרית שונה ממה שיש היום. לדעתי התשוקה של האישה היא זו המושלת בה, ולא האיש שלה. אבל זו דעתי בלבד - כמובן שעשרות אלפי אם לא מיליוני אנשים יחשבו אחרת ממני (ואולי אפילו יקראו לי כופרת חילונית אבל אני אשתדל שלא להיעלב ) אישה או תשוקתה? נראה שהפסוק התכוון יותר לכיוון האיש.... "..והוא ימשול בך", נאמר בלשון זכר. אם הכתוב רצה להתייחס דווקא לתשוקה, זה צריך היה להיאמר בלשון נקבה. |
|
newoldone |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
newoldone • 16 במאי 2007
פתוחה ל... כתב/ה: ...והלאה ממני כל הפמניסטיות.
פתוחה ל... כתב/ה: ...אותה תנועת מרד פמיניסטית שמנסה לשבש סידרי עולם אבל לא ממש בהצלחה יתירה.
יקירתי, אם את רוצה להחזיר את סדרי העולם המשובש על כנם את יכולה, לפחות בחייך שלך, להחזיר את הגלגל אל ימי טרום תנועת המרד הכושלת הזו. כל מה שנדרש ממך הוא כמה ויתורים קטנים, כמו (רשימה חלקית מאד): - לשרוף את תעודת הבגרות שלך (בהנחה שיש לך) - לוותר על זכותך להשתתף בבחירות לכנסת - לוותר על האפשרות שלך לרכוש השכלה אקדמית - לוותר על זכותך לרשת את הרכוש של הוריך - לוותר על האפשרות שלך לעסוק בכל תחום מקצועי או תחביב שמתאים לכישוריך - לוותר על זכותך להגיד "לא" לגבר, אפילו אם את נשואה לו - לוותר על זכותך להעיד בבית משפט - לוותר על האפשרות להזדיין לפני שהתחתנת בלי להסתכן בנידוי במקרה הטוב ובמוות במקרה הרע. אני בטוחה שכדי לנקות את חייך מכל סממן פמיניסטי, תעשי את הוויתורים בשמחה. אחרי הכל, מה לא עושים למען תיקון עולם... לכל זה, אגב, אין שום קשר לבדסמ. |
|
שכינה. |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לא קראתי ממש הכל אבל.....
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
שכינה. • 16 במאי 2007
חלק ראשון.
בראשית פרק א' פסוק כו' אומר "ֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ, וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ. כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם" פסוק כח' אומר וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ. כט וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה. חלק שני. ברשאית פרק ב' פסוק ד' אומר "אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ, בְּהִבָּרְאָם: בְּיוֹם, עֲשׂוֹת יְהוָה אֱלֹהִים--אֶרֶץ וְשָׁמָיִם. ה וְכֹל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה, טֶרֶם יִהְיֶה בָאָרֶץ, וְכָל-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה, טֶרֶם יִצְמָח: כִּי לֹא הִמְטִיר יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָרֶץ, וְאָדָם אַיִן, לַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה. ו וְאֵד, יַעֲלֶה מִן-הָאָרֶץ, וְהִשְׁקָה, אֶת-כָּל-פְּנֵי הָאֲדָמָה. ז וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה. ח וַיִּטַּע יְהוָה אֱלֹהִים, גַּן-בְּעֵדֶן--מִקֶּדֶם; וַיָּשֶׂם שָׁם, אֶת-הָאָדָם אֲשֶׁר יָצָר. ט וַיַּצְמַח יְהוָה אֱלֹהִים, מִן-הָאֲדָמָה, כָּל-עֵץ נֶחְמָד לְמַרְאֶה, וְטוֹב לְמַאֲכָל--וְעֵץ הַחַיִּים, בְּתוֹךְ הַגָּן, וְעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָע. חלק שלישי ברשאשית פרק ב' פסוק טז' אומר וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָדָם לֵאמֹר: מִכֹּל עֵץ-הַגָּן, אָכֹל תֹּאכֵל. יז וּמֵעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָע--לֹא תֹאכַל, מִמֶּנּוּ: כִּי, בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ--מוֹת תָּמוּת. יח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים, לֹא-טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ; אֶעֱשֶׂה-לּוֹ עֵזֶר, כְּנֶגְדּוֹ. יט וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל-חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ. פסוק כ' אומר "....... וּלְאָדָם, לֹא-מָצָא עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ" פסוק כ"ב אומר " וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם." נתחיל בחלק א'?! {בסיפור הביראה ישנן מילים חופפות כמו "ברא" ו- "יצר". בשני המקרים הכוונה שונה.} "השם" בורא את האדם.... [שהוא בעצם עדיין משתווה לבהמת השדה (לא מבחינת החשיבות שלו ל"השם" אלא מבחינת התובנות... עץ הדעת וכאלה)] .....זכר ונקבה באותו הגוף -אנדרוגינוס- זה בטח מסביר לך כמה דברים עליך ובכלל... חלק שני. כאן כבר מוציאים "מהכוח אל הפועל" ועוברים ליצירה עצמה, לעשייה הפיסית. מכאן.... שבעצם סיפור הבריאה אינו יצירה של ממש (מוחשית הכוונה) בעצם ליצור בסיס רוחני/אנרגטי לגוף הגשמי שייתלבש עליו אח"כ כלומר... במהות שלנו בנשמה שלנו אנחנו גם.... וגם.... חלק שלישי כאן האישה עדיין לא "קיימת" והשם מצווה על האדם (לבדו!!!) לא לאכול מהעץ. האישה (שתקרא חווה מאוחר יותר) בכלל לא נזכרת לא באיסור האכילה ולא ב"עונש" שיוטל עליו. אז לה כן !!!!!!!! היה מותר לאכול ?! ואז.... !!!!!! החליט השם לערוך "ניסוי" קטן בבעלי חיים והאדם ומביא לפניו את בעלי החיים "לראות מה יקרא לו".... נותן לאדם אפשרות לבחור איזה בעל חיים ירצה להיות לו ללוויה אך האדם לא מוצא לו בן/בת זוג לעיניי רוחו ולכן ברא לו אישה. לכבודו, בשבילו, למענו. " וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם" |
|
huan |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
huan • 16 במאי 2007
הממ לא ממש מבין למה יש את הצורך לנסות לפרש, לגשר ולהסביר חוסר תיאמות בין סיפורים ובתוך הסיפורים עצמם.הדבר דומה לניסיון לגשר על חוסר התאימות בין כיפה אדומה לקוסם מארץ עוץ כאשר הקשר היחיד בינהם הוא שהם נמצאים באותו אוגדן סיפורים.
|
|
ללא גבולות' |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
שירשור מעניין
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
ללא גבולות' • 16 במאי 2007
ראשית לגבי התנ"ך וכל ספיחיו צר לי לומר שמדובר, לטעמי כמובן, במקרה קלאסי בו אנשים המציאו משהו (ע"ע אלוהים ) בשביל להיות משוחררים מפחד ה"ריק" מפחד ה"כלום" וחוסר התכלית של חייהם , רק שבמקום שזה המאוזכר ישחרר אותם מפחדיהם, הוא הכניס לעולמם הצר רק פחדים נוספים (גהינום אחלה המצאה) וחוקים והגבלות .
לפחות אם אתם ממציאים משהו שיהיה ידידותי למשתמש. ולגבי דבריו של ראובן , מעניין מאוד כשאני כאישה מתלהמת זה וולגרי, כשאני אסרטיבית זה תוקפני וכשאני רוצה שיתרחקו ממני אחרי שאני גומרת "זה נורא גברי" כשאני אינטלגנטית, זה מפתיע(או מחשוף או אינטלגנטיה בכל זאת אישה ...) למעשה , ע"פ הנורמות המקובלות אני בעצם גבר עם חזה גדול מדי ולק אדום בציפורניים. פעם היה כתוב לי בפרופיל "מזיינת כמו גבר (עובדתית), מתנהלת כמו גבר (סטגמטית )" או משהו דומה לזה אולי הגיע הזמן לשנות את הנורמות ??? או לפחות לנסות להתחיל . ואגב, אני ממש לא רואה הכרח בללדת , תמצא לי אם פונדקאית ואני אוותר על התהליך המרגש הזה הקטע הזה שמשהו יוצא לנשים מבין הרגליים, פשוט לא טבעי ! ובכלל מה הקטע הזה שכולם רוצים להתרבות ? אתם כל כך מרוצים כשאתם מסתכלים במראה שאתם רוצים לשכפל את זה ? בקיצור, תנסו להשתחרר קצת מכל מה שלימדו אתכם ... יש כח עליון אף אחד לא ראה אותו ולא שמע אותו והוא דרך מישהו שגם אף אחד לא ראה מסר לך ספר עם סיפורים ורשימה של מה מותר לכם ומה אסור לכם לעשות, יש ימים מיוחדים שאסור לאכול מאכלים מסויימים, יש ימים מיוחדים שאסור לעשות כלום, יש דרך נכונה לאכול לישון ולהנתהג , אם תתנהגו יפה אז אחרי שתמותו יהיה לכם נחמד ואם לא אז יהיה לכם רע ...לא יכלו למצוא משהו יותר מתוחכם ??? וצר לי אם הכעסתי מישהו בדבריי . יש לי כבר דייט בגיהנום בקצב הזה ...אין מחילה ??? |
|
godisafemale(שולטת) |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
זהירות חשוד!
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
godisafemale(שולטת) • 16 במאי 2007
הכל כמעט נכתב "שם" בלשון זכר והשפה העברית א'עפס קצת הרבה המון, מפלה הרבה מעל ומעבר אי שם מעבר ליקום ואחריו בהרבה גלקסיות.. מעבר לכל פרופורציה! את המגדר הנקבי. אז לפי דעתי הזכר שעמל וכתב וחרט וגילף ועיבד את המסרים שלו..לא תכנן שאישה תקרא את זה ולפיכך זה איננו ודי ונגמר. רגע. על מה השרשור הזה בעצם? אהה.. מי מנצח במלחמה בין המינים, בינתיים וכל עוד השלטים של נעצ כתובים בלשון זכר ואפילו מטעמי נוחות לא פונים לנשים.. חחח תחשבו על זה רגע 90% מהטקסטים הממסדיים הכתובים בעברית, כתובים בלשון זכר ולעיתים מופיע המשפט הכי דוחה, הכי נמוך, הכי מזלזל, הכי מיותר.. "מטעמי נוחות...בלבד" - יעני לא הייתי חייב..סתם כזה בא לי להתעלם כי יותר נוח לי, שלא לאמר סתם כי בא לי להפליץ עליך, סתם כזה נו..ממש סתאאאאם..זה פשוט נוח! (אז אם אני הכי יפה כשנוח לי "טבע נאות" אז זה ממש נאות שאתה תעבוד ואני אבזבז את הכסף שלך! מטעמי נוחות בלבד כמובן - זה לא משהו אישי. וככה ברבות השנים, שפה של עם מגדירה אותו, מסדירה לא רק התייחסות לינגוו'יסטית אלא מעצבת חשיבה!!! מעצבת חשיבה חברתית שמעצבת התייחסות חברתית שמביאה לרצח של אישה בדקה בכל העולם. סתאאאאאאאאאאאאאאם? מטעמי נוחות?! והשפה כולה מקור הנביעה שלה היכן? ב"כתובים" יירחם השם! ב"קודשי הקודשים". המניפולציה והדו ערכיות שמושרשת בין המינים מגיעה בהופעה המכובדת של "לוחות הברית" שם מעניין לא כתוב "לא תרצחי" לא תנאפי" כבדי את אמך ואת אביך" וכו..וכו'.. מדוע באמת? - אולי כי כבר אז ידעו חכמים(?) שהמגדר של "ימשול בך" כזה חלש, כל כך נחות מוסרית וערכית כל כך חסר שליטה עצמית(!) ששומה לשים לו חוקים ברורים, מצד אחד ומצד שני לתת לו סוכריה יללה אתה המושל...על תקן "רגיעון" של הדס. מין צביעות שכזו , הרת אסון שבאה לידי ביטוי בשפה שהיא אם אמות התקשורת בין בני אדם ובנות חווה מפלה נשים לרעה. במופגן ובאופן גורף. **** עכשיו כל התיישים והחמורים, האיילות התמימות ושאר באי תיבת נוח תזנקו, תשמיצו, תוציאו דברים מהקשרם ... יללה לכם מוח שטוח .. והנה אני אתן לכם את יריית הפתיחה: "השפה היא רק אריזה"... ערב מאמי לכן. תעשנה כיף היום כולכן (רק מטעמי נוחות) אני הולכת לספה יש תוכנית מעניינת על מחשבת ישראל... בנות - כל עוד המילה "סמרטוט" זה זכר .. יש עוד תקווה לעולם הזה.. |
|
huan |
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
לפני 17 שנים •
16 במאי 2007
huan • 16 במאי 2007
וגודיס כמובן מאמצת את אותם נורמות, אותה שפה ואותה חשיבה גזענית, מפלה וחשוכה. ועל זה נאמר "אני שונא אלימות אבל מכה את אישתי, זה נראה לכם סותר אבל זה לא" - כל עוד מפלים אותך זה-אפליה זה רע, אבל איך שהחמולה שלך תופסת את השלטון-אפליה זה הדבר הכי טוב שבקרה לעולם הזה.
תחי גודיס עובדיה יוסף של המין הנשי, מלכת האפליה, קיסרית הצביעות. הידד! |
|