טיגריס כחולה |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
טיגריס כחולה • 20 באפר׳ 2009
newoldone כתב/ה: bartholina כתב/ה: מי שפתח את השרשור הוא נשלט שחשב שאולי ישנן כמה נשלטות שתמצאנה את הנושא מגרה.
במקרה בלילה שלפני צפיתי בסרט המדובר ועדיין נשאתי את התחושות ממנו. נתתי תקציר של הסרט. אח"כ הגבתי לשני שולטים שמיהרו לקפוץ ולהתבדח על חוסר הקשר בין זה לבין BDSM. בעיניי ישנו לפחות קשר ברור אחד והוא הסאדיזם. אח"כ הגיבה חלמית והיא זו שהעלתה את נושא פנטזיית האונס ואף הרחיבה על כך ובנוסף הגדירה את האיש המדובר כ"סאדיסט חולני" בניגוד ל"סאדיסט בריא" כפי שיש כאן. ואז באת הנה והבאת את נושא הפרקטיקה והמהות, שוב תוך פספוס של כוונתי. לכן אומר בפשטות ובישירות, לדעתי אין סאדיזם בריא. סאדיזם כמו מאזוכיזם אינם יצרים בריאים וזה אולי מה שמקשה לעשות את ההקשר הזה אלינו. אז אנחנו שמים גבולות ועוטפים את זה אחרת וזה נעשה בהסכמה וטוב שכך. אבל בבסיס זה אותו היצר. האיש המדובר הוא לא סאדיסט שבחר סתם כך לחטוף אנשים, אלא לחטוף בחורה ולהפכה לשפחתו. אז נכון שזה בהחלט לא מקביל לBDSM השפוי, אבל אי אפשר להגיד שלחלוטין אין קשר. להשוות את זה ולהגיד משהו כמו – גם באונס זין חודר אז מדברייך ניתן להסיק שזה עצימת עיניים להגיד שזה לא סקס... היה בגדר עלבון מוחלט לדיון. אני עדיין לא מבינה מה ההבדל בין האמירות שלך "בעיני ישנו לפחות קשר ברור אחד והוא הסאדיזם", "בבסיס זה אותו היצר", לבין האמירה שלי שבאונס וביחסי מין מתקיים אותו יצר מיני שמניע אותם. סאדיזם אינו בריא ואינו חולה. סאדיזם הוא חלק מהטבע האנושי. הוא מתקיים אצל אנשים שונים בצורות שונות (שיכולות להיות מיניות או לא), אבל הוא תמיד אותו סאדיזם. קחי לדוגמה שני אנשים: אדם א' מעיד על עצמו שהוא סאדיסט, נהנה להכאיב, הזין עומד לו כשהוא שומע את אנקות הכאב של מי שאתו. הוא גם מוסיף, שאם אנקות הכאב נמהלות באנקות עונג, או אם המבט הסובל מצטעף בתשוקה, או אם מי שאתו היא אישה שמרטיבה - יש לו turn off, ההנאה נפגמת קשות, לפעמים כבר לא עומד לו. אדם ב' מעיד על עצמו שהוא סאדיסט, נהנה להכאיב, הזין עומד לו כשהוא שומע את אנקות הכאב של מי שאתו. הוא גם מוסיף, שכשאנקות הכאב נמהלות באנקות עונג, וכשמי שאתו היא אישה שמפרפרת מתערובת של כאב ותשוקה - התשוקה שלו מתעצמת, העונג גובר, והוא חווה חיבור כמעט מיסטי שלו עם האישה. הסאדיזם של שני האנשים האלה הוא בדיוק אותו סאדיזם. הוא מתקיים בשני האנשים באופן שונה כי האנשים שונים. שניהם, למרות השוני, יכולים להתחרמן מהסיפור הסאדיסטי על האישה בתיבה כי הסאדיזם שלהם (וגם של הכולא בתיבה) הוא אותו סאדיזם. אני חוזרת לאנלוגיה (בתקווה שלא תראי בה שוב עלבון לדיון), לפיה היחס בין הסיפור שכאן לבין בדסמ דומה ליחס שיש בין אונס ליחסי מין, ושואלת שוב: האם אדם שיטען "אונס איננו סוג של יחסי מין" הוא אדם שעוצם עיניים? פוריטני? הוא לא יודע שהמשותף לאונס ויחסי מין הוא דחף מיני שמתקיים בשניהם? הוא לא יודע שלפעמים בתוך יחסי מין מתממשות פנטזיות של אונס? הוא יודע. ועם הידיעה הזו הוא יכול להמשיך ולטעון "אונס איננו יחסי מין שהוסר מהם הרסן. הוא משהו אחר". כך גם מי שטוען "סיפור האישה בתיבה איננו בדס"מ שהוסר ממנו הרסן, הוא משהו אחר". הוא לא בהכרח עוצם עיניים, מנסה להרחיק, או מכחיש. אני דווקא מאוד אהבתי לקרוא את התשובות שלך ואת השאלות שלך שלדעתי מוסיפות המון לדיון. יש שני דברים שאתייחס אליהם, הנה הראשון- כתבת "אני עדיין לא מבינה מה ההבדל בין האמירות שלך 'בעיני ישנו לפחות קשר ברור אחד והוא הסאדיזם', 'בבסיס זה אותו היצר', לבין האמירה שלי שבאונס וביחסי מין מתקיים אותו יצר מיני שמניע אותם." אז ההבדל לדעתי הוא המניע. באונס, ע"פ מספר רב של גישות, ישנם הרבה מניעים, שלא קשורים כלל לדחף מיני. אדם שרוצה לאנוס, תני לו בחורה, תני לו 'חופשי חודשי' אצל זונה, עדיין יעדיף לאנוס. יש שמקשרים זאת לבעיית נחיתות, יש שמקשרים זאת לאובססית שליטה,יש שמשייכים זאת לתסביך אדיפוס. יחסי מין נובעים מצורך מיני. אונס-ברוב המקרים-לא. בדס"מ נובע מתוך יצר סאדומזוכיסטי. שפוי או לא? השאלה איפה מותחים את הגבול. הנקודה הנוספת- הצגת שני סוגי סאדיזם.. יכול להיות שאני טועה, אך בין השורות קראתי על סאדיזם טוב ועל סאדיזם רע. אני יכולה לומר לך ששניהם שוכנים בתוכי. עם אדם מסויים אני אהנה נטו מהסבל שלו, אם הוא יפגין ולו בזיק הנאה, אני אדאג לקטול אותה. אצל אדם אחר, אם הוא יסבול באמת (לא באופן פיזי)- זה אפילו יכאב לי. אין 'רע-טוב/שחור-לבן'. יש עניין של גבולות וסוגי אינטראקציות. במקרה שהביאו הנה, ברור שנחצו כל הגבולות.יחד עם זאת, אני אשקר אם אני אומר בפה מלא שאני לא רואה בזה משהו מושך ברמת הפנטזיה. |
|
Morticia |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
Morticia • 20 באפר׳ 2009
Morticia כתב/ה: newoldone כתב/ה: bartholina כתב/ה: מי שפתח את השרשור הוא נשלט שחשב שאולי ישנן כמה נשלטות שתמצאנה את הנושא מגרה.
במקרה בלילה שלפני צפיתי בסרט המדובר ועדיין נשאתי את התחושות ממנו. נתתי תקציר של הסרט. אח"כ הגבתי לשני שולטים שמיהרו לקפוץ ולהתבדח על חוסר הקשר בין זה לבין BDSM. בעיניי ישנו לפחות קשר ברור אחד והוא הסאדיזם. אח"כ הגיבה חלמית והיא זו שהעלתה את נושא פנטזיית האונס ואף הרחיבה על כך ובנוסף הגדירה את האיש המדובר כ"סאדיסט חולני" בניגוד ל"סאדיסט בריא" כפי שיש כאן. ואז באת הנה והבאת את נושא הפרקטיקה והמהות, שוב תוך פספוס של כוונתי. לכן אומר בפשטות ובישירות, לדעתי אין סאדיזם בריא. סאדיזם כמו מאזוכיזם אינם יצרים בריאים וזה אולי מה שמקשה לעשות את ההקשר הזה אלינו. אז אנחנו שמים גבולות ועוטפים את זה אחרת וזה נעשה בהסכמה וטוב שכך. אבל בבסיס זה אותו היצר. האיש המדובר הוא לא סאדיסט שבחר סתם כך לחטוף אנשים, אלא לחטוף בחורה ולהפכה לשפחתו. אז נכון שזה בהחלט לא מקביל לBDSM השפוי, אבל אי אפשר להגיד שלחלוטין אין קשר. להשוות את זה ולהגיד משהו כמו – גם באונס זין חודר אז מדברייך ניתן להסיק שזה עצימת עיניים להגיד שזה לא סקס... היה בגדר עלבון מוחלט לדיון. אני עדיין לא מבינה מה ההבדל בין האמירות שלך "בעיני ישנו לפחות קשר ברור אחד והוא הסאדיזם", "בבסיס זה אותו היצר", לבין האמירה שלי שבאונס וביחסי מין מתקיים אותו יצר מיני שמניע אותם. סאדיזם אינו בריא ואינו חולה. סאדיזם הוא חלק מהטבע האנושי. הוא מתקיים אצל אנשים שונים בצורות שונות (שיכולות להיות מיניות או לא), אבל הוא תמיד אותו סאדיזם. קחי לדוגמה שני אנשים: אדם א' מעיד על עצמו שהוא סאדיסט, נהנה להכאיב, הזין עומד לו כשהוא שומע את אנקות הכאב של מי שאתו. הוא גם מוסיף, שאם אנקות הכאב נמהלות באנקות עונג, או אם המבט הסובל מצטעף בתשוקה, או אם מי שאתו היא אישה שמרטיבה - יש לו turn off, ההנאה נפגמת קשות, לפעמים כבר לא עומד לו. אדם ב' מעיד על עצמו שהוא סאדיסט, נהנה להכאיב, הזין עומד לו כשהוא שומע את אנקות הכאב של מי שאתו. הוא גם מוסיף, שכשאנקות הכאב נמהלות באנקות עונג, וכשמי שאתו היא אישה שמפרפרת מתערובת של כאב ותשוקה - התשוקה שלו מתעצמת, העונג גובר, והוא חווה חיבור כמעט מיסטי שלו עם האישה. הסאדיזם של שני האנשים האלה הוא בדיוק אותו סאדיזם. הוא מתקיים בשני האנשים באופן שונה כי האנשים שונים. שניהם, למרות השוני, יכולים להתחרמן מהסיפור הסאדיסטי על האישה בתיבה כי הסאדיזם שלהם (וגם של הכולא בתיבה) הוא אותו סאדיזם. אני חוזרת לאנלוגיה (בתקווה שלא תראי בה שוב עלבון לדיון), לפיה היחס בין הסיפור שכאן לבין בדסמ דומה ליחס שיש בין אונס ליחסי מין, ושואלת שוב: האם אדם שיטען "אונס איננו סוג של יחסי מין" הוא אדם שעוצם עיניים? פוריטני? הוא לא יודע שהמשותף לאונס ויחסי מין הוא דחף מיני שמתקיים בשניהם? הוא לא יודע שלפעמים בתוך יחסי מין מתממשות פנטזיות של אונס? הוא יודע. ועם הידיעה הזו הוא יכול להמשיך ולטעון "אונס איננו יחסי מין שהוסר מהם הרסן. הוא משהו אחר". כך גם מי שטוען "סיפור האישה בתיבה איננו בדס"מ שהוסר ממנו הרסן, הוא משהו אחר". הוא לא בהכרח עוצם עיניים, מנסה להרחיק, או מכחיש. סלחי לי חביבתי אבל אני באמת מבקשת ראשית לנסות ולהבין מה זה הדבר שאת מבקשת להרחיק או להכחיש. אני קוראת את שתי הדוגמאות שנתת לסדיזם אני קוראת שתי מהויות שונות לחלוטין ומסקנה שהסדיזם הוא אותו סדיזם מדוע? איך הבנת את זה? הדגימי, פרטי ונמקי אנא! אני מבינה שישנם בעולם אנשים שמסיבות כאלו או אחרות זקוקים להתענג על סבלו של אחר והם לא בוחלים באמצעים לייצרו האחר סובל - לא רוצה - אמר לא ועוד פעם לא - בכה - התחנן סובל! אין הסכמה אין שליטה במסגרת מינית מקובלת בין שני בני אדם יש משהו אחר שצריך לבחון אותו במקום אחר ואין שום דמיון לאדם שבכיף מספק לבן זוגו יהיה זה על רק רומנטי קבוע או פרטנר למפגשים במלונית אחת לשבוע את הצורך שלו בחווית כאב על גופו כאמצעי לפורקן מיני ואני אומרת מיני כי גבר שאוהב שאישה מצליפה בו לא חושב על מזג האוויר בזמן שהיא עושה את זה וסביר שהדם יזרום בריא ואיתן באזור חלציו בזמן הפעולה הוא מבקש את זה הוא רוצה את זה למען האמת זה מזכיר לי ששליטה אמיתית היא אף פעם לא מלמעלה זו אשליה בכלל אני נזכרת שלא מעט מהפרקטיקות הבדס"מיות החברתיות הקהילתיות יותר או פחות ביקשו להביע מחאה חתרנית יחסית באמצעות סימבולים ויש בה משמעות וערך אבוי לנו אם נקח משם את המשמעות והערך מטרתנו להשיב את כל מה שכבר הרשנו לעצמנו לאבד במסגרת ההתכופפויות הנלהבות שלנו לשלל אקספרימנטים, אפילו אם זה פוסט מודרניזם והלו! העולם כולו נגוע בחיידק הדיקטטורי העונה לשם קפיטליזם! אני נניח מאוד מתגרה ממצבטים על פטמותיי כשהגבר שלי מצליף בישבני וקורא לי כלבה אני כולי רטובה ונובחת מאושר אני חייבת למצוא לי אדם שישרת לי את הצורך הזה שיכיל לי את הצורך הזה שיקבל אצלי את הצורך הזה שיתגמש אתי שיעשה לי את זה אני צריכה משרת לצורך הזה שלי מצאתי אדם המתענג באמת מינית מחוויותינו? אשרינו הוא מלך בשבילי תראי איזו מלכה הוא מאפשר בי אני בהיי לא נורמאלי בלי ניגודי קונפליקטים עם אגודת אל-סם וכאלו הסדיסט מהמקרה הראשון שתיארת הוא סדיסט אחר לגמרי הוא ממש ישנא אותי הוא יבעט בי כחסד אחרון לצרכים המיניים ההזויים שלי שטוב לי אתם ואני בריאה בנפשי אבל אני ממש לא מספקת לו את הצורך אני חרא של מושא לקיום הסדיזם שלו אני נהנית מזה הוא סדיסט אחר לגמרי מהבן זוג שלי בן זוגי חווה את הנאתו על דרך הסדיזם ובשם העונג שאני חווה בעת הכאב שמציף את גופי ומרטיב את כל כולי את לא מאמינה איזה אורגזמות והוא עוד חס עלי לפעמים אז אני נועצת בו מבט וחושקת שיניים אני שולטת הוא משרת אותי ויש לו אינטרס והוא נהנה ובכלל אנחנו משרתים זו את זה מקרה א' לא רלוונטי לעסקנות בדס"מית ואבוי לנו אם הוא יייצג את הקהילה הזו שבאמת..... תקראו מהתחלה ותודיעו לי מתי מתחיל שיעור במוסר כי הלשון לא מספיקה לי ואיפה נציגי האסתטיקה? הפקולטות למדעי החברה והרפואה מוזמנות להצטרף חופשי מטרתנו קיום דיון וסיעורי מוחין לחיי תחיית המתים בואו נתחיל בפילוסופיה והלו! יש לנו רצון לקיים את המין האנושי כחברה בטבע ובוא נשאל את עצמנו כמה שאלות לא? אני מבקשת להפסיק את תחרויות המי יותר קקה ממי ומי יותר חכם ממי ואיזו פליצה הצליחה להגיע רחוק יותר משליכטה שמאלית בעת שמימין מישהו הביא יוסוף ממש מסריח איפה המחנכים והמרצים והאנשים שעוד מאמינים ורוצים להרגיש טוב עם עצמם באיזו רמה ערכית מהותית ועד כמה שאפשר בזמן שישירו להם מחר רגע אחרי עמידת דום לזכר שישה מיליון יהודים שנרצחו על ידי איזה דיקטטור שאהב את אפלטון ואם לא נשמר את המוסיקה כנשגבת אפילו אצלו ונתן לכל דבר את הפואטיקה של אריסטו בימים בהם הרגנו את הפילוסופיה ושללנו את קיומו של הגל עוד לא אבדה תקוותנו שמעו ... יש אנשים שעוד אכפת להם אני דור שלישי ואני מבקשת לכבד דרכים ומהויות ועולמות אפשריים וחשיבה על כך ששתי המפלצות הנוכחיות שרמסו לנו את כל מה שהאמנו בו אולי לא הפתרון הסופי הנכון ביותר לקיום האנושי בטבע זה זמן לחינוך לא להפגנת מי יהיה חכם לומר אמרנו לכם רגע אחרי שנכחד מן הטבע ואלי יום אחד נזכר כמה שהיה פה בסיבוב 8 אחרי הדינוזאורים נרשם: הם לא באמת היו הרבה יותר מפותחים חינוך ערכים הגל אנא! אני מבקשת ... אחריות היא מילת מפתח הכרחית ושליטה זו לא מילה השוללת לוגית ומהותית את כל הערכים הטובים האלה כמו ואהבת לרעך כמוך כבד את אביך ואת אמך לא תרצח ועוד כל מיני אמירות ארמיות שלמדנו פעם בתושב"ע והיו גם כמה סופרים ויוצרים מעט יותר חילוניים אפילו לא יהודיים - ישמור השם אבל זה בשם החברה האנושית ואל תגידו לי שכולכם ויתרתם מה זה פה? צבא מצרי? ככה שוברים ילדות? לא לא לא |
|
רפאל |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
רפאל • 20 באפר׳ 2009
newoldone,
בדיוק כמו שכולם יודעים שגם אונס וגם יחסי מין מן השורה הם ביטויים של המיניות האנושית, כך גם כולם יודעים שיש הבדל בין סיפור הנערה שבתיבה לבין בדס"מ. השאלה היא אם ההבדלים שקיימים מצדיקים ניתוק גמור בין שתי התופעות, שמתבטא בהיתממויות מן הסוג של "מה הקשר?" נדמה לי שלהרבה אנשים קשה לנתק בין שתי התופעות, לא רק כי מבחינה צורנית יש שם דמיון, אלא מפני שגם מבחינה מהותית - גם כאן וגם כאן יש עניין אמיתי בהשפלה, באלימות, ובכליאה. אלו לא רק תופעות צורניות, מכאניות, שנטראלייות מבחינה ערכית. אלא שמדובר במוטיבציה של אדם, בדחפים שלו, ובאופן שבו הוא מתייחס לפעמים לבני אדם אחרים. לבטל מכנה משותף רחב כל כך נראה לי מנוגד לחלוטין לשכל הישר, ובאופן אישי קשה לי שלא לקרוא לזה בשם הכחשה. |
|
Morticia |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
Morticia • 20 באפר׳ 2009
מעניין למה קובריק בחר לוותר על הפרק האחרון...
ושמעו איזו נקודת מוצא לפתיחה של סימפוניה אופטימית ומלאת תקווה לשלום ולימים יפים מאלו על זה לפחות אם נניח רגע לשוחרי הספרות אני ממליצה לעוף בכיף בזמנכם החופשי ולמען עצמכם והנאתכם עד הסוף http://www.youtube.com/watch?v=imv2M64t_og |
|
bartholina(נשלטת) |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
bartholina(נשלטת) • 20 באפר׳ 2009
Morticia, סילחי לי, אבל באמת שלא הבנתי אותך.
Newoldone, כשאמרתי שסאדיזם כמו מאזוכיזם זה לא יצר בריא, הקפדתי להוסיף "לדעתי" לפני כן... בניגוד אלייך שמציגה כל דבר כאקסיומה מוחלטת. Potential שפתח את השרשור חשב שתהיינה נשלטות שאולי תמצאנה את זה מגרה. אני לא חושבת שזה עלול לקרות. גם טיגריס כחולה וגם את טענתן שאולי סאדיסטים יתגרו מכך, ולו ברמת הפנטזיה, יכול להיות, אבל לא דיברתי כלל על הזווית שלהם. לא אמרתי לרגע שהאיש עשה BDSM. כל שאמרתי היה שאי אפשר לומר שאין קשר כלל ולו עקיף ביותר ורפאל ניסח את זה יפה. בנוגע לאנלוגית האונס, באמת רציתי להמנע מזה, אולי כי זה נושא שלא קל לי איתו, אולי כי זה נושא בפני עצמו, אולי כי חשתי שאת מעלה את זה בתוכחה גמורה. כן, ישנו קשר עקיף למיניות גם באונס וכן, הכל כרוך בטבע האנושי המחורבן. בכל אופן, האנלוגיה האמיתית כאן בין המקרה לביו אונס, היא העובדה שבשני המקרים ישנו קורבן, אדם שמשתמשים בו למימוש אותו יצר/דחף ללא הסכמתו. פרט לכך, כמעט כל דבר שהעלית יכול לספק נושא לדיון בפני עצמו; סאדיזם הוא לא רע ולא טוב, אלא חלק מהטבע האנושי, האמנם?/ פוריטניות בחברה המודרנית/ אונס ופנטזית אונס/ פרקטיקה ומהות ב... את מבינה? לקחת את הנקודה בה אמרתי שישנו קשר עקיף, בחרת להתמקד בה ובמקביל להתפזר לחלוטין. לא התכוונתי להכנס לדיון פילוסופי על פוריטניות ולא לדיון פסיכולוגי על טבע האדם , רק חסר שנפתח גם דיון תיאולוגי, שהרי איך ייתכן שקיים אלוהים אם הוא נותן לדברים כאלו להתרחש... בסה"כ ראיתי סרט בו הובא סיפורה של קורבן לסאדיסט מזעזע והבאתי את התקציר, כי הנושא הועלה. וכן, בעיניי ישנו קשר ולו עקיף ביותר לBDSM. |
|
Morticia |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
Morticia • 20 באפר׳ 2009
bartholina כתב/ה: Morticia, סילחי לי, אבל באמת שלא הבנתי אותך.
Newoldone, כשאמרתי שסאדיזם כמו מאזוכיזם זה לא יצר בריא, הקפדתי להוסיף "לדעתי" לפני כן... בניגוד אלייך שמציגה כל דבר כאקסיומה מוחלטת. Potential שפתח את השרשור חשב שתהיינה נשלטות שאולי תמצאנה את זה מגרה. אני לא חושבת שזה עלול לקרות. גם טיגריס כחולה וגם את טענתן שאולי סאדיסטים יתגרו מכך, ולו ברמת הפנטזיה, יכול להיות, אבל לא דיברתי כלל על הזווית שלהם. לא אמרתי לרגע שהאיש עשה BDSM. כל שאמרתי היה שאי אפשר לומר שאין קשר כלל ולו עקיף ביותר ורפאל ניסח את זה יפה. בנוגע לאנלוגית האונס, באמת רציתי להמנע מזה, אולי כי זה נושא שלא קל לי איתו, אולי כי זה נושא בפני עצמו, אולי כי חשתי שאת מעלה את זה בתוכחה גמורה. כן, ישנו קשר עקיף למיניות גם באונס וכן, הכל כרוך בטבע האנושי המחורבן. בכל אופן, האנלוגיה האמיתית כאן בין המקרה לביו אונס, היא העובדה שבשני המקרים ישנו קורבן, אדם שמשתמשים בו למימוש אותו יצר/דחף ללא הסכמתו. פרט לכך, כמעט כל דבר שהעלית יכול לספק נושא לדיון בפני עצמו; סאדיזם הוא לא רע ולא טוב, אלא חלק מהטבע האנושי, האמנם?/ פוריטניות בחברה המודרנית/ אונס ופנטזית אונס/ פרקטיקה ומהות ב... את מבינה? לקחת את הנקודה בה אמרתי שישנו קשר עקיף, בחרת להתמקד בה ובמקביל להתפזר לחלוטין. לא התכוונתי להכנס לדיון פילוסופי על פוריטניות ולא לדיון פסיכולוגי על טבע האדם , רק חסר שנפתח גם דיון תיאולוגי, שהרי איך ייתכן שקיים אלוהים אם הוא נותן לדברים כאלו להתרחש... בסה"כ ראיתי סרט בו הובא סיפורה של קורבן לסאדיסט מזעזע והבאתי את התקציר, כי הנושא הועלה. וכן, בעיניי ישנו קשר ולו עקיף ביותר לBDSM. מבחינתי שיהיה הקשר אסוציאטיבי בלבד זה מספיק להעלותו למבחן זה לא מחייב אבל זה מספיק ולו בשם המחשבה מה שמוביל אותי לדקארט, רגע ברשותך ובבקשתו להצדיק את קיומך ביכולתך לחשוב גם אם את חושבת שהם לא עלולים לקרות ואת יודעת מה? קיים ספק וודאות היא סופית כזו שמתים ומנין לעזעזל בא לנו מושג האינסוף הזה שבילבל אותנו ככה ורגשות ועניינים יש אלוהים חשבת פעם לעצמך שאולי הוא קצת כועס ואולי גם בצדק? אולי זו היא? זה אומר שהיא פחות כועסת? אולי היא ממורמרת האלוהים שלנו... אני לא שיפוטית, בוודאי לא חורצת דינים בטח לא כאן ועכשיו וגם זה לא מחייב הבחירה המיידית כמעט בתבנית הנוכחית {שנמצאת אתנו כבר המון שנים, כך נדמה} היא ללכת לעבר שיפוט של טוב מול רע אני צריכה ריפרש על מה זה אומר בכלל אולי אני קצת איטית בתפישה ואולי אני עיקשת במשמעויות או לפחות בצורך לחפש אחריהן אולי אף אמצא? בעזרת השם יתברך שמו אמן הרבה לפני שאכחיש את אלוהים ועוד באופן טוטאלי וחד משמעי כי אף גבר לא בכה מאז שניטשה דיבר {לפחות לא שגילו לנו} בכל אופן, אני ביקשתי לחסוך פלוץ או שניים ובעיקר לרחף להנאתי על ניסוחו היפה בהחלט של מר רפאל {עוד צייר רנסנס היה קרוי כך} ולהעניק לכם את האפשרות להתענג על יצירתו המופלאה של בטהובן לודוויג ואן הסימפוניה ה-9 התורמת לנו כל כך הרבה נושאים לדיון ומחשבה בפני עצמה לא אמנה אותם כעת קובריק פשוט עשה בה שימוש גאוני בהחלט בעיבוד הקולנועי שלו לספר "תפוז מכאני" ספר שכתב במקור סופר אנגלי בשם אנת'וני ברג'ס ובו ישנו פרק נוסף {14? אולי אני טועה, באמת לא זוכרת, עמכם הסליחה} פרק המסיים את הספר אותו קובריק בחר להשמיט כליל מהיצירה הקולנועית המופתית שלו שעל אף העדרו ניחנה בגאונות לשמה ואולי לא מעט בזכות מי יודע? אז לרגע עמדתי ושאלתי למה בעיקר מקווה שנהנית מהמוסיקה זוהי אמנות בהחלט נשגבת ויש לנו כל כך הרבה מה להפיק ממנה ואנא, סלחי את לי על שהייתי לא מובנת או לא ברורה את יכולה לשאול אם מעניין לך את לא חייבת אבל בכיף ובכבוד ובפרי סטייל הכי שלך שיש |
|
newoldone |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
newoldone • 20 באפר׳ 2009
רפאל כתב/ה: newoldone,
בדיוק כמו שכולם יודעים שגם אונס וגם יחסי מין מן השורה הם ביטויים של המיניות האנושית, כך גם כולם יודעים שיש הבדל בין סיפור הנערה שבתיבה לבין בדס"מ. השאלה היא אם ההבדלים שקיימים מצדיקים ניתוק גמור בין שתי התופעות, שמתבטא בהיתממויות מן הסוג של "מה הקשר?" נדמה לי שלהרבה אנשים קשה לנתק בין שתי התופעות, לא רק כי מבחינה צורנית יש שם דמיון, אלא מפני שגם מבחינה מהותית - גם כאן וגם כאן יש עניין אמיתי בהשפלה, באלימות, ובכליאה. אלו לא רק תופעות צורניות, מכאניות, שנטראלייות מבחינה ערכית. אלא שמדובר במוטיבציה של אדם, בדחפים שלו, ובאופן שבו הוא מתייחס לפעמים לבני אדם אחרים. לבטל מכנה משותף רחב כל כך נראה לי מנוגד לחלוטין לשכל הישר, ובאופן אישי קשה לי שלא לקרוא לזה בשם הכחשה. אתה אומר שכולנו יודעים שיש הבדל, אבל השאלה שבמחלוקת היא מהו ההבדל. אם אני מבינה אותך נכון, ההבדל בעיניך הוא העדר הרסן על הדחפים. בעיני להעמיד רק על כך את ההבדל מפספס משהו. ההבדל בין הבדסמ או יחסי השליטה, כפי שאני מכירה אותם, לבין הסיפור הזה, לא מתמצה בקיומו או אי קיומו של רסן. לכן גם אמרתי בתגובה הראשונה שלי כאן שמפריע לי להעמיד את ההבדל על 'העדר הסכמה'. וכשאני קוראת אנשים שאומרים "זה לא בדסמ" או "זה לא קשור" - אני נוטה לשמוע בדברים שלהם לא רק אמירה מכחישה של "אנחנו לא כמו הפושע החולה הזה, אנחנו משהו אחר", אלא גם אמירה שמתייחסת לאותו הבדל שגם הם כמוני רואים. |
|
רפאל |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
רפאל • 20 באפר׳ 2009
newoldone כתב/ה: אתה אומר שכולנו יודעים שיש הבדל, אבל אני לא בטוחה שכולנו תמימי דעים מהו ההבדל. אם אני מבינה אותך נכון, ההבדל בעיניך הוא העדר הרסן על הדחפים. בעיני להעמיד רק על כך את ההבדל מפספס משהו. ההבדל בין הבדסמ או יחסי השליטה, כפי שאני מכירה אותם, לבין הסיפור הזה, לא מתמצה בקיומו או אי קיומו של רסן. לכן גם אמרתי בתגובה הראשונה שלי כאן שמפריע לי להעמיד את ההבדל על 'העדר הסכמה'. וכשאני קוראת אנשים שאומרים "זה לא בדסמ" או "זה לא קשור" - אני נוטה לשמוע בדברים שלהם לא רק אמירה מכחישה של "אנחנו לא כמו הפושע החולה הזה, אנחנו משהו אחר", אלא גם אמירה שמתייחסת לאותו הבדל שגם הם כמוני רואים.
מהם ההבדלים הנוספים לדעתך? (אני לא מסכים שבדס"מ מתייחס תמיד למערכת יחסים, כפי שציינת באחת ההודעות הקודמות שלך. קיימים גם סטוצים בדס"מיים, וכל מיני קונסטלציות אחרות שאני לא תמיד מכיר את השם שלהן.) עד כמה שאני מבין את זה, בדס"מ הוא ביטוי לסאדיזם, מוזוכיזם, שיעבוד, שליטה, ריסון, קשירות, וכו'. וזאת תחת המגבלה של SSC (מגבלה שאומרת לאנשים שונים דברים שונים מאוד, אבל סה"כ נגיד שהרוב מקבלים אותה.) בתוך זה אנשים יכולים גם לתאהב או להתחתן, אבל זה לא משהו הכרחי. |
|
Morticia |
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
לפני 15 שנים •
20 באפר׳ 2009
Morticia • 20 באפר׳ 2009
זה מתחיל להתנגן.... תמשיכו...................
|
|
a מק |
לפני 14 שנים •
18 במאי 2010
לפני 14 שנים •
18 במאי 2010
a מק • 18 במאי 2010
אני די חושב שכל ההבדל מסתכם ברסן.
BDSM הוא סובלימציה. SSC הוא הבטחת ואבטחת הסובלימציה. למרות ש- ההבדל גם טמון במידת האהבה שיש בשולט לאנשים בכלל ולאובייקט הנשלט בפרט. ועד כמה הוא רואה אותו כסובייקט ולא כאובייקט. |
|