סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גוש בדס"מי במצעד הגאווה בת"א 2010

היילני
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
היילני • 28 במאי 2010
newoldone - כמובן שלא כל אקט הוא בעל השלכה הרת גורל. אני מבחינה בין פרטי לפוליטי, וכאמור אני לא מדסקסת את ענייני האישיים עם כל אדם. יש כזה דבר פרטיות, ואני מן הסתם מכבדת את זה. אנשים שגורסים שהאישי הוא פוליטי לא טוענים שיש לחולל בעירום ברחובות, או שהכל פתוח ופרוץ. הם מתכוונים לכך שלאקטים מסוימים, בעיקר כאלה הקשורים בזהות (כל זהות), גם אם הם נעשים בפרטיות, הם בעלי השלכה על הכלל, ובתוכו שאר הזהויות הקיימות בעולם.

מאחר והגבת לגמד האמיץ, אומר, כפי שהתכוונתי להגיב אליו, שהחשש פן "יתפסו" אותי במסיבה בדס"מית הוא אחת הסיבות ליצירת שיח פתוח, ביקורתי וסובלני על בדס"מ, שיח שחורג מגבולות 'הכלוב'. כן, זו אחת הסיבות לצעוד. גוש בדס"מי במצעד הגאווה הוא דרך אחת (לא היחידה), לעורר שיח ומודעות בנוגע לבדס"מ.
המלט
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010

למה לא אצעד במצעד הגאווה תחת שלט בדס"מי

המלט • 28 במאי 2010
"כן, מין ומיניות זה משהו אישי ופרטי, אבל אני מאמינה שהאישי הוא פוליטי"

עקרון הנחבאות המהותית של המיניות: "אם יש צורך לעקור ולהוציא את האמת של המין באמצעות
הווידוי, אין זה רק מפני שקשה לומר אותה, או מפני שמכבידים עליה איסורי המוסר. אלא מפני
שהמין עצמו פועל במחשכים; מפני שזה מטבעו להתחמק ומפני שהאנרגיה שלו ומנגנוניו חומקים
מן העין; מפני שהכוח הסיבתי שלו הוא בחלקו חשאי" (פוקו/ תולדות המיניות I, הרצון לדעת עמ.
ארבעים ושמונה)

הנה כי כן, אפילו פוקו* מודה בקיומה של "נחבאות מהותית" של מיניות. במה דברים אמורים? במין
שאינו פוליטי. ברגע שהמין הופך להיות פוליטי חדלה המיניות מלהיות חומקת ונחבאת ויש
להוציאה אל הרחוב ואל המצעדים, אל הבלוגים ואל כיכר העיר; יש לזעוק את זעקת ניצולה המחפיר
כפי שעשו ועושות הפמיניסטיות ויש לזעוק את זעקת קיפוחה כפי שעשו ועושים ההומו-לסביים. יש
להעתיק את הנחבאות לניראות; להפוך את האישי - לפוליטי ומכאן הסיסמה הפמיניסטית הידועה
'האישי הוא הפוליטי'. כל זה טוב ויפה, אך אין זה אומר כי 'האישי הוא הפוליטי' הינו עיקרון-על
אוניברסלי שיש להחילו בכל מקום, בכל זמן ובכל תנאי. 'האישי הוא הפוליטי' הינו בבחינת מחיר
בלתי נמנע שיש לשלם תמורת השחרור מהניצול והקיפוח. זה אינו מחיר פעוט, משום שכאמור
מיניות הינה מטבעה נחבאת, לא נראית; אישית, ולא ציבורית - לכן לא פוליטית. לפיכך, במקום בו
עדיין ניתן לה למיניות להיות אישית ונחבאת, אל לנו לעקור אותה משם בכח. כשלעצמי, איני מוכן
לוותר על ה'אישי' שלי. איני מוכן להפוך אותו לציבורי ולכן לפוליטי. טוב לי עם הנחבאות המהותית
של המיניות שלי. איני סובל מקיפוח בזכויותיי כתוצאה מהבחירות שאני עושה בחיי המין שלי. אצעד
עם חברים הומו-לסביים במצעדי גאווה, אלחם למען זכויותיהם, אך לא אעשה זאת כשאני נושא דגל
פוליטי צבוע בצבעי בדס"מ, שגוזל ממני את הזכות להיות אדם פרטי במקום שאין אני נאלץ שלא
להיות כן. יש לי ברירה, ואני בוחר להשתמש בה. לכן לא אצעד במצעד הגאווה כשאני נושא דגל
בדס"מי.


*פוקו מסביר שעקרון הנחבאות המהותית של המיניות שימש עילה בידי אלה המבקשים לקבוע מה
נאה ומה מגונה, מה מותר ומה אסור:

"עקרון הנחבאות המהותית של המיניות מאפשר לנסח את כפיית הווידוי הסרבני על פי כלליה של
פרקטיקה מדעית. את הדבר הזה יש לעקור החוצה ובכוח, משום שהוא מסתתר"

במילים אחרות, באה החברה הכוחנית ואומרת: כולם צריכים להתוודות על ההעדפות המיניות
שלהם, כי אנחנו צריכים לעשות סדר. המסגרת המדעית לובשת משנה תוקף משום שהמיניות היא
נחבאת ויש "לגלות אותה". ברגע שתתוודו, נשלח את כל ההומואים לבתי משוגעים (המאה
השמונה עשרה) ונדגיש הדגש היטב כי מין נועד למען ההתרבות החברתית. עד כאן ההסבר של
פוקו. צריך להבין שכל חדירה אל התחום הנחבא של המיניות חייבת להיעשות רק כאשר כלו כל
הקצים. בכל מקרה אחר, היא אינה חייבת להיעשות, ואולי, יש לומר, חייבת שלא להיעשות.
היילני
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
היילני • 28 במאי 2010
המלט,

ידוע. זה לא הגון ולא נאות לדבר על מין, בטח שלא בפומבי. כמו שאל לה לעלמה להביע את חשקיה, אפילו לא לאישה (האיש שלה), כי עליה לשמור על תום ונעם הליכות. לא יאה כלל לאישה לדבר על מין. עזוב את הספירה הציבורית, נשים (גם גברים, אבל בעיקר נשים) לא מדברות על אוננות, אפילו לא עם חברות טובות. זה טאבו.

אני חיה בחברה שאומרת לי שיש דברים שיאה לדבר עליהם ויש דברים שיפה לה השתיקה. זו אחת הדרכים בהן מערכת הכוח פועלת, כדברי פוקו.

ובלשון יפה: זין בעין או בתחת שלי. מין זה לא מביש ולא מגונה. אף אחד לא יגיד לי מה יאה ומה לא יאה. העיקרון של פוקו שציטטת מוחל על להט"בים גם כן, ולשמחתי היו מביניהם שלא חשבו שמה שהם עושים בחדרי חדרים צריך להשאר שם, כמו שהיו מביניהם שגרסו שמה שהם כן עושים בחדרי חדרים חורג מגבולות קירות בתיהם.

ובנינו, המלט, יקירי, שאת האינטלקט והכישרון המוסיקלי שלך אני מכבדת, נראה לי שאתה לא תצעד תחת דגל הבדס"מ מחשש שאחרים (שאינם בדס"מיים) יקשרו אותך למנהגים "כאלה".


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שישי מאי 28, 2010 6:18 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
newoldone
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
newoldone • 28 במאי 2010
Brave Dwarf כתב/ה:
newoldone כתב/ה:
Brave Dwarf כתב/ה:
חשבתי שזו מסקנה מתבקשת, אם לא אז אסביר.

newoldone כתב/ה:
ציטוט: עד כמה שזה נשמע מגוחך והזוי, אך גם היום קיימים בעלי תפקידים שלו נתפסו במועדון חשפניות, לא רק שהיו נדרשים לפרוש ממקום עבודתם אלא היו מנודים ברעש מחריש אוזניים ע"י הציבור והעיתונות.

וזה אומר מה? שגם קבוצת הווייריסטים-חובבי-מועדוני-חשפנות צריכה להתארגן לצעוד?



וזה אומר שבהתבסס על עובדה זו אני למשל לא הייתי מהמר ומופיע באחת מהמסיבות החברתיות של הכלוב או כל מפגש אחר המתקיים במרחב ציבורי. או שוכח את אתר הכלוב על המסך כשאני יוצא מהמשרד.


אבל בכוונה ציטטתי רק את החלק בדברים שלך שהתייחס למועדון חשפניות, ללא הקשר בדסמי. אתה אמרת שהחברה פוגעת בזכויותיהם של אנשים (מציצניים לא בדסמיים שיכולים להיות סטרייטים או לא) שמנסים לממש באופן מלא את מיניותם


icon_eek.gif איפה? את בטוחה שאנחנו גולשים באותו כלוב ומדברים על אותו גמד?

אני הבאתי דוגמא להבדלים הקיימים בין שכבות שונות בחברה וליחס של החברה אליהן. דהיינו: בזמן שנורית (ואיני יודע מה עיסוקה) טוענת שזהירות יתרה בה אנשי הקהילה נוקטים היא פרנויה ואני מניח שגם לא יקרה דבר אם תכנס כרגע למועדון חשפיות בארץ, או את שטוענת שניתן להותיר את הפעילות הבדסמית במסגרת המיטה כי לגלישתה מגבולותיה (כגון כרגע כאשר אנחנו מנהלים שיחה באתר בדסמי ואני נשבע שאני יושב על כיסא) לדידך נטולת משקל, ישנם חברי קהילה שעבורם חשיפה כזו או אחרת תהיה הרת אסון מכל הבחינות האפשריות.

אני לא מבין למה את בוחרת להתחכם אתי פה. אני לא נהנה להסביר ואין לי שום צורך בהכרה גמדית של הכלוב. את אישה מספיק חכמה כדי להסיק את המסקנות הללו בעצמך. אלא אם אני הוא זה שלא הבנתי אותך ואת טוענת שאותם אלו המשתייכים לשכבה הנמדדת דרך זכוכית מגדלת, אכן פרנואידים ומיניותם הבדסמית, אם תחשף, וזאת להבדיל מאם נגיד ייתפסו במועדון חשפניות, לא יהיה בה כדי לגדוע את עתידם. אם כן וזאת אכן טענתך, מהמקום בו אני יושב (על הכיסא אמרנו) איני מסכים.


רגע, בוא נעשה סדר.
קודם כל לא דיברתי על הגבלת פעילות בדסמית למיטה, אלא על השארתה במרחב פרטי שאינו פוליטי. מרחב פרטי במקרה שלי הוא של שניים, אצל אחרים הוא של 3 או 5 או 20 , ואצל אחרים הפעילות בכלל יוצאת מהפרטי אל הציבורי והפוליטי. כל האופציות אפשריות, למרות שהיילני טוענת שרק האחרונה באמת קיימת.

שנית, השתמשתי בקטע ממה שאמרת כדי להמחיש נקודה שאחרים אמרו כבר לפני: שלא כל התנגשות בין הפרט לחברה על רקע התנהגות מינית צריכה בהכרח לחסות תחת הדגל של מצעד הגאווה.
יש התנהגויות מיניות שהחברה שוללת כי הן מתירניות מידי, או מתירניות מידי לתפיסתה איך אנשים מסוימים (ולא אחרים) צריכים לנהוג, ולא כי הן "סוטות". ביקור במועדון חשפנות (ע"ע צ'ייני או איך שקראו לו) היא דוגמה לזה. בארה"ב צולבים פוליטיקאים על סקס מחוץ לנישואין.

אז השאלה היא אם מצעד הגאווה הוא הפגנה בעד מתירנות וחופש מיני ונגד פוריטניות, ואז אין מניעה עקרונית שישתתפו בו כגושים נפרדים גם כל חובבי המועדונים של החשפניות ושל חילופי הזוגות שרוצים לבקר בהם בלי לחשוש למשרה שלהם, או שהוא הפגנה למען זכויות אזרח בסיסיות (כמו נישואים והורות) לקבוצת מיעוט נרדפת (נרדפת עד כדי רצח).
ושאלת המשך היא לאיזו משתי הקטגוריות שייך הגוש הבדס"מי המתוכנן. מהרישא של הדברים שלך השתמע שהוא שייך לקטגוריה הראשונה (כמו אלה שמסכנים את משרתם כשהם הולכים למועדון חשפנות), ובסיפא של הדברים שלך הדגמת למה גם אנשי הבדס"מ יכולים להיכלל בקטגוריה של קבוצת מיעוט נרדפת שנלחמת על זכויות בסיסיות.

מקווה שהייתי יותר ברורה עכשיו.
newoldone
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
newoldone • 28 במאי 2010
היילני כתב/ה:
newoldone - כמובן שלא כל אקט הוא בעל השלכה הרת גורל. אני מבחינה בין פרטי לפוליטי, וכאמור אני לא מדסקסת את ענייני האישיים עם כל אדם. יש כזה דבר פרטיות, ואני מן הסתם מכבדת את זה. אנשים שגורסים שהאישי הוא פוליטי לא טוענים שיש לחולל בעירום ברחובות, או שהכל פתוח ופרוץ. הם מתכוונים לכך שלאקטים מסוימים, בעיקר כאלה הקשורים בזהות (כל זהות), גם אם הם נעשים בפרטיות, הם בעלי השלכה על הכלל, ובתוכו שאר הזהויות הקיימות בעולם.


יופי, אז כבר צמצמנו: לא "האישי הוא פוליטי" ולא "כל פעולה שלי היא בסופו של דבר גם פוליטית", אלא רק אקטים מסוימים.
אני ממשיכה וטוענת שגם לא כל אקט אישי שקשור בזהות או במיניות הוא בהגדרה גם פוליטי: הדיבור שלי בעברית - אם לחזור לדוגמה מקודם - קשור מאד מאד לזהות שלי כישראלית, והוא לא פוליטי ולא לעומתי אלא פשוט השפה שלי. וכך גם הבדס"מ שלי. אישי, פרטי, ולא פוליטי כל עוד לא הפכתי אותו לכזה.

אין לי בעיה עם הטענה שבדס"מ יכול להיות פוליטי. אין לי גם בעיה עקרונית עם טענה שכיום ראוי שהבדס"מ האישי יהיה פוליטי. יש לי בעיה עם הניסיון לכפות עלי זהות פוליטית באמצעות האמירה שבין אם אני מכירה בכך ובין אם לא, הבדס"מ שלי הוא פוליטי.
המלט
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
המלט • 28 במאי 2010
היילני כתב/ה:


ובנינו, המלט, יקירי, שאת האינטלקט והכישרון המוסיקלי שלך אני מכבדת, נראה לי שאתה לא תצעד תחת דגל הבדס"מ מחשש שאחרים (שאינם בדס"מיים) יקשרו אותך למנהגים "כאלה".


בדיוק. זוהי בדיוק הנקודה. המנהגים ה"אלה" הם עניין פרטי שלי, ולא פוליטי שלך icon_smile.gif
TV_Eye​(שולט)
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
TV_Eye​(שולט) • 28 במאי 2010
המלט כתב/ה:
TV_Eye כתב/ה:
Donatien כתב/ה:
לל''ג כתב/ה:
בצר לי אגיד שאני חושבת שכאשר מחליטים לקשור את 2 היציאות מהארון חוטאים למטרה .

זוג לסביות צריכות שיתאפשר להן להתחתן לאמץ ילדים ולקבל משכנתא כמו כולם.

וזוג בדסמיים צריכים מה ?
הזכות ללכת עם מכנסי עור בחוץ ?
הזכות לזה שבשיחה יהיה ניתן לדבר על בדסמ בחופשיות ?

וכן, יש זכויות אך לטעמי הן מינוריות מול המאבק ההומו לסבי בחשיבותן בשל מהות הבדסמ אשר לא מכפיף תחתיו פגיעה בזכויות יסוד בשל העדפתו( כמו שקיים בקהילה ההומו לסבית, כפי שציינתי, נישואין, משכנתא, ילדים וכו').

לטעמי, מדובר ב2 נושאים שונים בתכלית
והקישור בינהם פוגע בקהילה ההומו לסבית ללא הצדקה ראויה בצידה.


למשל, זוג בדסמי שבו אמא מסתובבת ערומה עם מחסום בפה ואחד הילדים מספר על כך למורה צריך שיצילו אותו מרשויות הסעד. תגידי "אבל באמת לא צריך להסתובב ערומים עם מחסום בפה ליד הילדים" ואני אגיד (לא באמת) "באמת נשים לא צריכות להתנשק ולהתחבק ליד ילדים, זו סטייה"

למשל, מערכת יחסים בדסמית שיש בה יותר משני משתתפים צריכה הכרה חוקית, כי כרגע היא בגדר פוליגמיה והיא אסורה על פי חוק במקומות רבים.

המאבק ההומו לסבי היה מובן בתחילתו כשהייתה רדיפה של ממש, אבל המאבק למען הפיכת אורח החיים הזה לגירסה בעלת מספר זוגי של אברי מין זכריים של הבורגנות הפרברית? לא נראה חשוב במיוחד.


תגיד, אני חייב לדעת פעם אחת.

אתה אמיתי או שאתה איזה ניסוי מדעי שהשתבש בצורה נוראית?

אמא שלך הייתה מזדיינת לידך על שולחן האוכל ? גברים היו יודעים אותה על הספה בזמן שאתה צופה במיקי מאוס? וזה היה נראה לך סביר ובסדר ? מה זה קשור אם הם בידיאסאמית או לא? ליד הילדים אין שום סיבה להראות התנהגות מינית. להתחבק של מיני זה חיבה! כנראה זה מושג שמעבר לתפיסה שלך וחבל.

וידידי הממש ממש לא מלומד, אתה יכול לנהל כמה מערכות שאתה רוצה עם כמה נשים שאתה רוצה. אתה יכול להתחתן רק עם אחת. ושוב גם כאן, לפוליגמיה אין לה שום קשר לBDSM. קשה לי להאמין שכל המורמונים ביוטה הם בידאסאמים


ובלי קשר ליצור הזה.
הקהילה בידיאסאמית אין לה קשר אמיתי עם הקהילה הקווירית. יש חפיפות פה ושם, בדיוק כמו שיש חפיפות בין הקווירים לכל קהילה אחרת. כמו בשנים הקודמות אני חושב שהניסיון של לקשור את שניהם במקשה אחת תגרום נזק ל2 הצדדים


תגיד, לא לימדו אותך להשתתף בדיון מבלי לנסות להרוס אותו? אתה חושב שאם תהיה גס רוח יקשיבו לך טוב יותר?


האמת שלא, לא לימדו אותי. ואתה המלט אותך לא לימדו לנהל דיון בלי ניסיון להתנשא? האם אתה חושב, שאם תביאי ציטוטים של פוקו ושל של קאמי אז יקשיבו לך יותר?
לי יש תרבות דיון שאני מודה, לפעמים מתלהמת. כשאני רואה שאנשים שכותבים שטויות, אני לפעמים תוקף ורץ ישר לאבי העורקים, מודה. ולרוב כשאני רואה את הצורך אני אף יודע להתנצל על כך.

אבל מה שאני כתבתי בצורה מתלהמת היה חלק מהדיון, עם העלאת נקודות, טענות תשובות ותהיות. מה שאתה עושה זה סתם לתקוף. אז מי כאן מנסה להרוס את הדיון?
Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
Brave Dwarf • 28 במאי 2010
newoldone כתב/ה:

[...] מקווה שהייתי יותר ברורה עכשיו.


כן, ללא ספק. מודה לך.
אני אעשה את זה קצר ועל רגל אחת.
בתור מי שהסכים עם הנזיפה כאשר ננזף ע"י אשכנזי כמו גם עם כך שביקור במועדון חשפניות בדרגה שלו הוא מעשה שיש בו קלון, המחשבה על כי היה ננזף באותה מידה ואולי אף קשה יותר לו נחשפו בצורה זו או אחרת חייו הבדס"מיים, מעבירה בי צמרמורת כמו זו שמטלטלת אותי בכל פעם מחדש כשאני מודה שאיני יכול לראות את ילדיי אלא אם אכנס לתהליך משפטי ממושך במהלכו אוכיח כי אין קלון במיניות שלי (או כשאני נזכר בכל אותן נשים שביקשו מבעליו של האתר הקודם כי ימחק את שמן מהיסטוריית האתר כיוון החלו בהליכי גירושין ובעליהן השתמשו במיניותן כדי להפחית מהמזונות).

מה שאני אמרתי היה שגם אם את מפרידה בין היתר למתירנות לבין זכויות האזרח הבסיסיות, כאשר מדובר בעיסוק בבדס"מ החברה אינה רואה ביניהם הבדל. ולכן אני חושב שעלינו להיות קשובים לדעת הציבור עלינו ואם קיימים כלים לשנותה, אזי לעשות כן או לפחות לא להתעלם מקיומה של הבעיה במילים: זה שלי וביני לביני. כי לא תמיד, למרות הרצון, ניתן לנעול את המיניות שלנו במרתף.
שבת שלום, newoldone.
להבה חשופה
לפני 14 שנים • 28 במאי 2010
להבה חשופה • 28 במאי 2010
[quote="Brave Dwarf"]
newoldone כתב/ה:

[...] מקווה שהייתי יותר ברורה עכשיו.

"אני אעשה את זה קצר ועל רגל אחת"..

הלו הלו אליפל בן האור !!

אומנם *אתה* בהריון, ועדיין. האם אני צריכה להזכיר לך שיש לך 2 רגליים?

אז מה אם "אחת", עברה ניתוח ובשלביי החלמה. - עדיין יש לך זוג רגלים ואינך חסידה.!

שבת שלום מותק.!

להבה חשופה.!@!.
Brave Dwarf
לפני 14 שנים • 29 במאי 2010
Brave Dwarf • 29 במאי 2010
YAY, להבונת. הצחקת אותי נורא. אם כבר אז חסיד ולא חסידה (אגב, איך אומרים גמד דתי? דרדה-דוס). אז כן, מודה באשמה, על רגל אחת מסיבות פיזיולוגיות גרידא (-: