בטי בום(שולטת) |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
בטי בום(שולטת) • 30 באפר׳ 2012
סיגורני אין לי ויכוח אתך.
ההודעה שלי לא הופנתה אליך, גם אני לא חושבת שאישה מעצם היותה אישה תמיד צודקת, מכירה כמה ניסיונות להפיל אונס על גברים, אפילו מקרוב. אני לא מתייצבת לימין ארגוני הנשים באוטומט ועדין אני מגדירה את עצמי כפמיניסטית. הדוגמה של פרלין נהדרת ואני מתכוונת להשתמש בה . |
|
גבר כנעני |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
כש..
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
גבר כנעני • 30 באפר׳ 2012
כשיאשימו אישה באונס גבר אז תדעו שהפמיניזם כבר כאן.
|
|
נילי ונילי |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
נילי ונילי • 30 באפר׳ 2012
סיגורני, אני בד"כ לא נוהגת לפתוח ויכוחים עם נשים בכלוב אבל הנה כמה התייחסויות.
סיגורני כתב/ה: באופן כללי, בעולם המערבי עדיף להיות לבן ועשיר מאשר שחור ועני...אבל די עם הקשקשת של "נשים מזרחיות"- כיום התפר הסוציואקונומי נקבע לפי מקום מגורים ולא לפי מוצא. מה שאת אומרת הוא כמובן נכון המפה הגיאוגרפית של ישראל מבוססת על חלוקה דמוגרפית.
תיאוריות סוציולוגיות שונות של ריבוד חברתי בישראל תולות את אי השוויון בישראל בותק בארץ, בחלוקה גיאוגרפית ובמוצא עדתי-אתני. אחת התיאוריות (הייתי מפנה למאמר, אבל האמת היא ששכחתי של מי הוא. איזנשטדט, אולי) טוענת שעולים חדשים מאסיה וצפון אפריקה הופנו לגור בפריפריה של ישראל במקום במרכזה, ומלכתחילה מעולם לא הוצבה בפניהם האפשרות לגור בתל אביב למשל. האמירה שלך לפיה המעמד הסוציואקונומי של תושב ישראל נקבע עפ"י מקום מגורים היא נכונה בבסיסה, אבל היא מחמיצה חלק מאד מרכזי מהניתוח. וגם- אל תמהרי לפסול פמיניזם מזרחי כ"קשקשת". סיגורני כתב/ה: גבי "משפחות אלטרנטיביות"- הם נמצאות מראש במקום טוב יותר מבחינת שיוויון בנטל - כי אצלם מראש ההכנסה ועול הטיפול בבית נקבע ע"פ יכולת אישית ולא ע"פ מגדר.
את הקשר לסבתא לא הבנתי, אבל אל תדליק אותי עם "אמהות חד הוריות"- מושג נאלח שממצב תפיסת עולם ע"פ הגבר אחרי הגירושין נעלם מהשטח ומשאיר את האם האומללה לאנחות ורדיפה אחרי המזונות שהוא לא משלם. ילד שנולד לזוג סטרייט - נולד גם לאב וגם לאם. (אני מבדילה בין "יחידניות" שיכולות לבוא בתלונות רק אל עצמן, לבין "חד הוריות:"- שזה ברוב המכריע מהמקרים מצב שבו הורות התחילה מתוך זוגיות, רק לצורך ההבהרה-גנבת זרע הופכת את האם ל"יחידנית" לא ל"חד הורית". אבל המושג החדש הזה "חד הורית" כשם גנרי למצוקה נשית עולה לי אישית על העצבים) מקבלת את ההערה לגבי האבחנה בין משפחות יחידניות וחד הוריות. ה"יכולות לבוא בטענות רק אל עצמן" קצת היה צורם, אבל ניחא. לגבי משפחות אלטרנטיביות- אנחנו בסה"כ די מסכימות, את מאששת את מה שטענתי. הטענה שלי היתה שיש דגמים של משפחות בהן המאבק לחלוקה שוויונית בנטל משק הבית הוא לא רלוונטי כי חלוקת הנטל היא שונה. לא בהכרח שוויונית יותר, אבל שונה לגמרי מדפוס חלוקת הנטל במשפחות גרעיניות נורמטיביות של בעל-אישה-שלושה ילדים וכלב. משפחות חד מיניות היא דוגמה אחת לזה. משפחות חמולתיות היא דוגמה אחרת, כי שם הנטל מתחלק על כמה וכמה דורות וכמה וכמה אנשים (בעיקר נשים, לא אכחיש, אבל זו גם יכולה להיות הדודה הרווקה ולא רק האמא שעושה את הטיפול בילדים ובמקרה הזה האם יכולה לעבוד במכולת המשפחתית). לגבי הסבתא שהקפיצה אותך- הכוונה שלי היתה שבמשפחות בהן יש אישה מדור קודם, היא לוקחת חלקים ניכרים בטיפול ההורי. דבר זה יכול לשחרר את האם לטובת השתלבות בשוק העבודה בשכר. קחי למשל משפחות של עולים יוצאי רוסיה, שם לא נדיר לראות סבתא שנשארת בבית עם הילדים בזמן ששני ההורים עובדים. סיגורני כתב/ה: אין שום קשר בין ענשו של קצב לבין אירגוני הנשים, להפך, אם כבר, הן עשו יותר נזק מתועלת ברעשנות הבלתי מבוקרת מהלך המשפט. מדובר בנשיא שסרח עוד הרבה לפני שהפך לנשיא .לא רק בעניין פרשיות מין, יש לא מעט מקרי שוחד שנקשרו לשמו ולשם בני משפחתו נוספים עוד בתקופה שבה היה ראש עיריית קריית מלאכי. השאלה במקרה של קצב זה לא למה הוא יושב בכלא, אלא למה לקח לו כל כך הרבה זמן להגיע לשם...
זה לא קשור לפמיניזים-אלא לממשל תקין. אין לנו ויכוח לגבי סוגייה הממשל התקין, אבל אני מניחה שיש לנו דיעות שונות לגבי תרומת הארגונים פמיניסטיים. אני לא יודעת למה רמזת בתגובה קודמת שלך כשאמרת שהארגונים הפמיניסטיים הם שוביניסטים במסווה, אבל אני מניחה שאת מסתמכת על התנסות כלשהי מול ארגון זה או אחר. אני לא באה לסנגר על ארגוני נשים, ואין לי עניין להציג את כולם כארגונים אחול שקשוקי שלא טועים לעולם ושהמבנה הארגוני שלהם יכול לשמש אור לגולה. כל ארגון עושה טעויות ולפעמים ההתנהלות היא אולטרה מעצבנת. מה שכן, מהחוויה האישית שלי את התנהלות איגוד מרכזי הסיוע במהלך ההפגנות בזמן משפט קצב- התרשמתי שהתועלת היתה גדולה יותר מהנזק, בניגוד למה שטענת. |
|
the rain song |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
the rain song • 30 באפר׳ 2012
כל אשה היא פמינסטית אני חושבת - הן סתם פוחדות מהשם הזה.
יש מישהי שחושבת שצריך למנוע מנשים את זכות ההצבעה? את הזכות לחשיבה עצמאית? את הזכות ללמוד? את הזכות ללמוד איפה שהיא רוצה ומה שהיא רוצה? (בהנחה כמובן שהיא עומדת בדרישות) את הזכות לעבוד ולהתפרנס בכוחות עצמה? שוב, בכל מקצוע שהוא ! לגור בגפה? לא להיות רכוש אביה? אחיה? בעלה? זכות על גופה? על נפשה? דעתה? לא חייבים להיות אקטביסטיות כדי להיות פמינסטיות. ובקשר לתגובה של נורית - עצם העובדה שאשה מכריזה בקולי קולות על המיניות שלה הוא הישג לפמיניזם |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
זאלופון(שולט) • 30 באפר׳ 2012
פרלין כתב/ה: אני רוצה לחזק את בטי.
בעיניי, אשה שאומרת שהיא לא פמיניסטית שקולה בעיניי ליהודי שאומר שהוא אנטישמי. זה לא מובן לי לחלוטין. אבל האמת שאני גם לא מבינה איך גבר יכול לא להיות פמיניסט. ואני לא מדברת על פנטזיה פרטית, אני מדברת על פמיניזם חברתי, על חברה פמיניסטית, לא על יחסים פמיניסטים. (ואני באמת מאמינה שכולנו היינו מעדיפים לחיות בחברה בה כל האנשים שווים ללא הבדלים שמבוססים על מין, צבע, עדה, דת ושומן גוף. טוב, זה סתם היה בשביל אב"ב. הגעגועים חנקו את גרוני.) השאלה היא למה המושג "פמיניסט" מתקשר אצלך, אילו אסוציאציות עולות לך בראש, והאם את רוצה להיות קשורה לאסוציאציות האלה. למה שגבר שתומך בפתרון שתי מדינות ובחלוקת ירושלים ומתנגד להתנחלויות והוא אפילו אשכנזי חילוני משכיל סטראוטיפי לא ירצה לקרוא לעצמו "שמאלן"? כי מה שעולה לו לראש כשהוא חושב על המילה הזו איננו יצחק רבין ז"ל אלא אילן פפה, לא שמעון פרס אלא ניב גורדון. וזה לא משנה שאני יודע ש"יש שמאל ויש שמאל". המילה הזו מעלה בי אסוציאציות שאני לא רוצה להשתייך אליהן בשום פנים ואופן, ולכן אני מעדיף לא להגדיר את עצמי. כנ"ל לגבי "פמיניסט", עוד מושג שאני לא אוהב להשתמש בו כלפי עצמי. ברור שאני תומך בשוויון וכל זה, אבל יותר מדי טימאו את המונח הזה עבורי. הוא כבר מזמן חרג מהמשמעות הפשוטה של שוויון לנשים. כשאני חושב עליו, אני חושב על קתרין מקינון או על השיבוט הישראלי שלה אורית קמיר. אני מניח שלו הייתי חושב על בטי פרידן היה לי קל יותר, אבל המונח הזה מקושר לכל הרבה קיצוניות, עיוות, כוחנות ושובניזם נשי, עד שאין לי יכולת להתחבר אליו עוד, ובוודאי לא רצון לקשור עצמי עמו. |
|
the rain song |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
the rain song • 30 באפר׳ 2012
זאלופון כתב/ה: פרלין כתב/ה: אני רוצה לחזק את בטי.
בעיניי, אשה שאומרת שהיא לא פמיניסטית שקולה בעיניי ליהודי שאומר שהוא אנטישמי. זה לא מובן לי לחלוטין. אבל האמת שאני גם לא מבינה איך גבר יכול לא להיות פמיניסט. ואני לא מדברת על פנטזיה פרטית, אני מדברת על פמיניזם חברתי, על חברה פמיניסטית, לא על יחסים פמיניסטים. (ואני באמת מאמינה שכולנו היינו מעדיפים לחיות בחברה בה כל האנשים שווים ללא הבדלים שמבוססים על מין, צבע, עדה, דת ושומן גוף. טוב, זה סתם היה בשביל אב"ב. הגעגועים חנקו את גרוני.) השאלה היא למה המושג "פמיניסט" מתקשר אצלך, אילו אסוציאציות עולות לך בראש, והאם את רוצה להיות קשורה לאסוציאציות האלה. למה שגבר שתומך בפתרון שתי מדינות ובחלוקת ירושלים ומתנגד להתנחלויות והוא אפילו אשכנזי חילוני משכיל סטראוטיפי לא ירצה לקרוא לעצמו "שמאלן"? כי מה שעולה לו לראש כשהוא חושב על המילה הזו איננו יצחק רבין ז"ל אלא אילן פפה, לא שמעון פרס אלא ניב גורדון. וזה לא משנה שאני יודע ש"יש שמאל ויש שמאל". המילה הזו מעלה בי אסוציאציות שאני לא רוצה להשתייך אליהן בשום פנים ואופן, ולכן אני מעדיף לא להגדיר את עצמי. כנ"ל לגבי "פמיניסט", עוד מושג שאני לא אוהב להשתמש בו כלפי עצמי. ברור שאני תומך בשוויון וכל זה, אבל יותר מדי טימאו את המונח הזה עבורי. הוא כבר מזמן חרג מהמשמעות הפשוטה של שוויון לנשים. כשאני חושב עליו, אני חושב על קתרין מקינון או על השיבוט הישראלי שלה אורית קמיר. אני מניח שלו הייתי חושב על בטי פרידן היה לי קל יותר, אבל המונח הזה מקושר לכל הרבה קיצוניות, עיוות, כוחנות ושובניזם נשי, עד שאין לי יכולת להתחבר אליו עוד, ובוודאי לא רצון לקשור עצמי עמו. אבל מן הסתם אתה גם לא מגדיר את עצמך שובינסט חסרות מילים בשפה אולי אבל המהות היא שזו שחשובה. אולי אם אנשים שאינם קיצוניים יגדירו את עצמם כך האסוציאציות ישתנו. |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
זאלופון(שולט) • 30 באפר׳ 2012
the rain song כתב/ה: זאלופון כתב/ה: פרלין כתב/ה: אני רוצה לחזק את בטי.
בעיניי, אשה שאומרת שהיא לא פמיניסטית שקולה בעיניי ליהודי שאומר שהוא אנטישמי. זה לא מובן לי לחלוטין. אבל האמת שאני גם לא מבינה איך גבר יכול לא להיות פמיניסט. ואני לא מדברת על פנטזיה פרטית, אני מדברת על פמיניזם חברתי, על חברה פמיניסטית, לא על יחסים פמיניסטים. (ואני באמת מאמינה שכולנו היינו מעדיפים לחיות בחברה בה כל האנשים שווים ללא הבדלים שמבוססים על מין, צבע, עדה, דת ושומן גוף. טוב, זה סתם היה בשביל אב"ב. הגעגועים חנקו את גרוני.) השאלה היא למה המושג "פמיניסט" מתקשר אצלך, אילו אסוציאציות עולות לך בראש, והאם את רוצה להיות קשורה לאסוציאציות האלה. למה שגבר שתומך בפתרון שתי מדינות ובחלוקת ירושלים ומתנגד להתנחלויות והוא אפילו אשכנזי חילוני משכיל סטראוטיפי לא ירצה לקרוא לעצמו "שמאלן"? כי מה שעולה לו לראש כשהוא חושב על המילה הזו איננו יצחק רבין ז"ל אלא אילן פפה, לא שמעון פרס אלא ניב גורדון. וזה לא משנה שאני יודע ש"יש שמאל ויש שמאל". המילה הזו מעלה בי אסוציאציות שאני לא רוצה להשתייך אליהן בשום פנים ואופן, ולכן אני מעדיף לא להגדיר את עצמי. כנ"ל לגבי "פמיניסט", עוד מושג שאני לא אוהב להשתמש בו כלפי עצמי. ברור שאני תומך בשוויון וכל זה, אבל יותר מדי טימאו את המונח הזה עבורי. הוא כבר מזמן חרג מהמשמעות הפשוטה של שוויון לנשים. כשאני חושב עליו, אני חושב על קתרין מקינון או על השיבוט הישראלי שלה אורית קמיר. אני מניח שלו הייתי חושב על בטי פרידן היה לי קל יותר, אבל המונח הזה מקושר לכל הרבה קיצוניות, עיוות, כוחנות ושובניזם נשי, עד שאין לי יכולת להתחבר אליו עוד, ובוודאי לא רצון לקשור עצמי עמו. אבל מן הסתם אתה גם לא מגדיר את עצמך שובינסט חסרות מילים בשפה אולי אבל המהות היא שזו שחשובה. אולי אם אנשים שאינם קיצוניים יגדירו את עצמם כך האסוציאציות ישתנו. ודאי שלא. אני חושב שגם הנשים שאומרות שהן לא פמיניסטיות לא מגדירות עצמן כשובניסטיות, אלא פשוט מבטאות את המיאוס שלהן מהצורה שהפמיניזם לבש. אני חושש שכל עוד הקול הפמיניסטי בשיח הציבורי יהיה זה של ארגוני הנשים, לא ישנה איך אני או מישהו אחר נגדיר את עצמנו. עדיין המושג יתקשר להתנהלות השלילית של אותן נשים ולדעות הקיצוניות שלהן ולא לעקרונות היפים שרובנו מקבלים בשמחה. |
|
פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
פרלין(נשלטת){ש} • 30 באפר׳ 2012
זאלופון כתב/ה: פרלין כתב/ה: אני רוצה לחזק את בטי.
בעיניי, אשה שאומרת שהיא לא פמיניסטית שקולה בעיניי ליהודי שאומר שהוא אנטישמי. זה לא מובן לי לחלוטין. אבל האמת שאני גם לא מבינה איך גבר יכול לא להיות פמיניסט. ואני לא מדברת על פנטזיה פרטית, אני מדברת על פמיניזם חברתי, על חברה פמיניסטית, לא על יחסים פמיניסטים. (ואני באמת מאמינה שכולנו היינו מעדיפים לחיות בחברה בה כל האנשים שווים ללא הבדלים שמבוססים על מין, צבע, עדה, דת ושומן גוף. טוב, זה סתם היה בשביל אב"ב. הגעגועים חנקו את גרוני.) השאלה היא למה המושג "פמיניסט" מתקשר אצלך, אילו אסוציאציות עולות לך בראש, והאם את רוצה להיות קשורה לאסוציאציות האלה. למה שגבר שתומך בפתרון שתי מדינות ובחלוקת ירושלים ומתנגד להתנחלויות והוא אפילו אשכנזי חילוני משכיל סטראוטיפי לא ירצה לקרוא לעצמו "שמאלן"? כי מה שעולה לו לראש כשהוא חושב על המילה הזו איננו יצחק רבין ז"ל אלא אילן פפה, לא שמעון פרס אלא ניב גורדון. וזה לא משנה שאני יודע ש"יש שמאל ויש שמאל". המילה הזו מעלה בי אסוציאציות שאני לא רוצה להשתייך אליהן בשום פנים ואופן, ולכן אני מעדיף לא להגדיר את עצמי. כנ"ל לגבי "פמיניסט", עוד מושג שאני לא אוהב להשתמש בו כלפי עצמי. ברור שאני תומך בשוויון וכל זה, אבל יותר מדי טימאו את המונח הזה עבורי. הוא כבר מזמן חרג מהמשמעות הפשוטה של שוויון לנשים. כשאני חושב עליו, אני חושב על קתרין מקינון או על השיבוט הישראלי שלה אורית קמיר. אני מניח שלו הייתי חושב על בטי פרידן היה לי קל יותר, אבל המונח הזה מקושר לכל הרבה קיצוניות, עיוות, כוחנות ושובניזם נשי, עד שאין לי יכולת להתחבר אליו עוד, ובוודאי לא רצון לקשור עצמי עמו. אז אני אכתיר אותך, זאלו, יא שמאלן פמיניסט שכמותך! אני חושבת שהדרך היחידה להחזיר למונח את הכבוד שלו היא שיותר אנשים שקולים, חכמים ומתונים ישתמשו בו. אני גם לא אוהבת את כל מה שנעשה בשם הפמיניזם. יש כמה נקודות של פטרוניזם שמוציאות אותי מדעתי. אבל כמו שריין אומרת, אם הקיצוניות השנייה היא שוביניזם, אז מה הברירה? אם אתה לא פמיניסט, אבל בטח לא שוביניסט, אז מה אתה? אין פה יותר מדי אופציות במקרה הזה, חוששתני. כלומר, אני לא רואה איזה קו אמצע *בין* פמיניזם לשוביניזם. שוביניזם נראה לי נורא באופן מוחלט, איום כמו גזענות. בעולם שלי, אני לא מצליחה לקבל אותו כאופציה. (ושוב, חברתית. לא במערכת יחסים.) וחוץ מזה, אני בטוחה שאתה פמיניסט באופן מעשי. כולנו כמעט פמיניסטים באופן מעשי. |
|
גברים(שולט) |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
גברים(שולט) • 30 באפר׳ 2012
נילי ונילי כתב/ה: גברים כתב/ה: נילי ונילי כתב/ה: והרהור קטן לסיום- אני בכלל לא בטוחה שבמדינה שבה ארגוני נשים הצליחו להדיח נשיא מכהן באמצע תקופת כהונתו, ואז לשלוח אותו לבית סוהר בגין אונס ושורת עבירות מין, במדינה כזו לא בטוח שאפשר לקונן על "העדר פמיניזם". נילי, זו בדיוק הגישה שמעוררת אנטגוניזם על ארגוני פמינזם ומרתיעה אותי מהן. כ ו ל נ ו הדחנו אותו. כ ו ל נ ו הוקענו אותו וסלדנו ממנו ובית ה מ ש פ ט שלח אותו לכלא. לא יודעת מי זה ה כ ו ל נ ו הזה שאתה מתעקש עליו, אבל בזמן ש א נ י ישבתי בהפגנת יחיד מול בית הנשיא בחורף 2006 כ ו ל נ ו התעקשו שהוא זכאי. ובזמן שעמדתי על הגדר בהפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בת"א כשהקריאו את פסק הדין- כ ו ל נ ו עדיין עמד על דעתו שמדובר בתלונת שווא. אצלנו בבית אומרים "אם לא אתה עשית ספונג'ה, אל תתפאר בניקיון של הבית". ה כ ו ל נ ו הזה, הזדעזע בחורף 2006 כששמע את ההאשמות, ואמר שצריך לחקור ולהגיע לחקר האמת, בחקירה אמיצה וישרה וכמה שיותר מהר. כ ו ל נ ו הזה אמר, שמגיע לו משפט צדק ואם הוא אכן עשה את מה שיוחס לו, הוא פושע וצריך לשבת בכלא. כ ו ל נ ו הזה גם אומר שהוא לא מוכן לחיות במקום שארגוני נשים, ארגוני גברים או ועד העובדים של חברת החשמל או הרכבת, הם שיחליטו אם הנשיא או כל אחד אחר אשם, ידיחו אותו ויכניסו אותו לכלא. כ ו ל נ ו הזה גם אומר שגם אם הוא לא תמיד מסכים עם המטרות שלמענן את מפגינה, הוא מעריך את העובדה שאת נלחמת למען עולם מתוקן יותר בעינייך. אבל, כ ו ל נ ו הזה מוסיף, שאם כדי להשיג מטרה נאצלת אחת, רומסים שתיים אחרות, לא בטוח שאתה בצד של הטובים. *ולגבי הספונג'ה, אני לא הטיפוס המתפאר. |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
לפני 12 שנים •
30 באפר׳ 2012
זאלופון(שולט) • 30 באפר׳ 2012
kiska וטרמינטור כתב/ה: ממחקרים בנושא, הפער בין המשכורות של הנשים לגברים, אינו מוסבר אך ורק בעובדה שהן עובדות שעות מועטות יותר:
"שכירים/ות נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המשקפים את תמונת המצב בשנת 2000, מצביעים על פערי שכר חודשי גדולים בין נשים לגברים: שכר הנשים הממוצע לחודש הוא כ- 62 אחוז משכרם של הגברים. פער זה מצטמצם במעט כאשר משווים בין המשכורות הממוצעות לפי שעות: השכר הממוצע לשעת עבודה של אישה הוא כ- 83 אחוז משכרו הממוצע של גבר . נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביחס לשנת 2001 מצביעים על שינויים קלים בפערים (יחס של 79 אחוז בשכר לפי שעות)." (http://www.iwn.org.il/?CategoryID=216&ArticleID=187). כלומר, גם אחרי שמבודדים את העובדה שנשים עובדות במקצועות "נשיים" יותר כגון עבודה סוציאלית והוראה, ומקזזים את הפרמטר של מס' השעות, מתקבל כי נשים, אכן מרוויחות פחות. kiska הגורמים העיקריים לפער הם אכן בחירת מקצועות שונה, מספר שעות עבודה וכמובן - ילדים. אבל יש עוד הרבה גורמים, שאף אחד הוא לא אפליה, ושדווקא כן קשורים לבחירות אישיות של כל אישה (ואיש). אם הנושא מעניין אותך, אני ממליץ על הספר Why Man Earn More. המחבר מסביר שם אילו מאפיינים יש לאנשים שמרוויחים יותר (סיכום בראשי פרקים פה: http://www.warrenfarrell.net/TheBook/toc.html ) ומראה שגברים מרוויחים יותר בגלל שהמאפיינים הללו נכונים יותר לגביהם. מה שנחמד בספר הזה, בניגוד לאחרים מסוגו, הוא שכותבו איננו אנטי פמיניסט בשום אופן (למעשה הוא שימש שנים בתפקיד בכיר בארגון הפמיניסטי הגדול בארה"ב), והספר נכתב, לפחות הצהרתית, לא כדי לנגח נשים אלא כדי להראות להן כיצד יוכלו להרוויח יותר. |
|