שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

רן גבריאלי: ״למה הפסקתי לצרוך פורנו״

המלט
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
המלט • 11 במאי 2015
אני קורא את הדברים של בכוח המוח ובנט, קורא ומשתומם. באמת רעיונות יפים, ספוגים בקידמה, נאורות, אהבת-אדם בכלל ואהבת-נשים בפרט. אני רציני לחלוטין. אין כאן טיפה של סרקזם. העקרונות המצויים בבסיס דבריהם יפים מאין כמוהם. אני רק סבור שהם אינם עוסקים במציאות, לפחות לא בזו שאני מכיר, כי אם באיזושהי אוטופיה נהדרת שאין כל ספק שהעולם הזה היה מקום הרבה יותר טוב לחיות בו אם באמת הכל היה מתנהל כך. שהרי מה הם אומרים, בכוח ובנט. הם אומרים שמיניות זה צורך בסיסי, טהור ויפה, ואין שום סיבה שמי שכשרונו מצוי בסיפוק יצרים טהורים ויפים שכאלה, ומשום כך יבחר לסחור בהם, ימצא עצמו מוקצה על ידי החברה, טמא ומסומן במילת הקלון העתיקה ״זונה״, שכולנו מבינים היטב שכבר מזמן איבדה את משמעותה הצנומה וכל כולה עשויה היא מסמליות - סמליות של הצבעה באצבע מאשימה. לכן, הם אומרים, שומה על החברה לא רק להכיר בקיומה הצודק של התעשייה הפורנוגרפית, אלא אף לעשות ככל אשר יידרש על מנת לסייע בידה לקנות את מקומה הראוי בין שאר התעשיות בחברה - כמו בניה, חינוך וכיוצא באלה. פיקוח טוב יותר, שינוי הרגלי חשיבה, ועוד כמה מהפכות קטנות — זה כל מה שמפריד בינינו, חברה רעה המסמנת את התעשייה באות-קין זנותית, לבין חברה טובה יותר, מאווררת יותר, נקיה וצודקת יותר.

יכול להיות שהם צודקים. יכול להיות שמה שצריך לקרות הוא שאנשים, ורן גבריאלי ביניהם, יבינו שאי אפשר למנוע מהתעשייה הזו להתקיים, שהרי מדובר ביצר כל כך בסיסי ומבוקש. וכיון שאי אפשר למנוע ממנה להתקיים, צריך להסדיר אותה. אבל לפני שצריך להסדיר אותה, צריך לעשות חריש עמוק בתודעת בני האדם, על מנת שלא יתייחסו לפועלי התעשייה — נשים על פי רוב — כאל טמאים ומצורעים חברתית.

המבחן של מידת היישום של השיטה הזו הוא אם כך זה: באיזו מידה אנחנו מאמינים שאפשר לגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס לשירותי מין בתשלום, כאל משלח יד לגיטימי, מוכר, ואם כבר, אף מכובד, והאם, לאחר שתתרחש המהפכה התודעתית הזו - האם אז תבריא תעשיית הפורנו מכל תחלואיה הקשים — שעבוד וסחר בנשים וילדים, אונס ואלימות? שהרי ברור שאלה הן תופעות הכרוכות בתעשייה הזו, והן כרוכות בה משום שהתעשייה הזו מגלגלת די הרבה כסף, והכסף על פי רוב מוצא את דרכו לגברים שמסרסרים בנשים ולא בחשבון הבנק של נשים שכשרונן הוא במתן שירותי מין נצרכים. השאלה היא האם בעולם נפלא שבו מקצוע מתן שירותי מין הינו נחשק נערץ ומכובד, האם עולם כזה יהיה חף מתופעות הלוואי הארורות של תעשיית הפורנו? זוהי כמובן שאלה היפותטית להפליא, אבל בדיון שנושא אופי כל כך תיאורטי - שלא לומר אוטופי - יש לה מקום.

כשאני לעצמי, אני לא חושב שתיתכן מהפכה מחשבתית שתגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס למקצוע מתן שירותי המין באופן ״רגיל״, ושעל ידי כך תיפתר הבעייה. אני חושב שהסיבה לכך היא לאו דווקא כלכלית, ולאו דווקא נעוצה ביחסי הכוח בין גברים לנשים. מישהו אמר פעם ש״פורנוגרפיה היא תעשייה בה מגזימים בגודל של כל דבר״, והכוונה, במקרה זה, היתה לכמות הכסף שעוברת בתעשייה הזו. אבל זה לא באמת משנה עכשיו. אני חושב שהסיבה להיות המקצוע מוקצה וטמא היא בכלל סוציולוגית. מרגע שמתקיימים בתודעה האנושית המושגים ״טמא וטהור״, נוצר צורך חריף לממש אותם בפועל. בהודו למשל, אדם עשוי להיוולד לתוך מעמד נחות וטמא לכל חייו, ואין שום דבר שהוא יכול לעשות בנידון. המשמעויות החברתיות הן מרחיקות לכת. אנחנו לא יכולים בכלל להתחיל להבין כיצד אדם חי ככה. אבל זה קיים. היום. בהודו. וזה תמיד היה קיים. כמו כן, גם מעמד הזונה התעצב למה שהוא היום במשך אלפי שנים, ואולי עשרות אלפי שנים. אני חושב שהחברה האנושית זקוקה למימוש מעשי של מנעד המעמדות בין טמא לטהור, והיא מוצאת לה ״קורבנות״ להציב שם. הזונה היא אחת מהקורבנות האלה. נגזר עליה להיות טמאה. הסיבות כרגע לא חשובות. אני לא חושב שזה צודק, אני לא חושב שזה נאור, אני לא חושב שזה צריך להיות ככה. אבל זה ככה, ואני כן חושב שאין שום דבר שאנחנו לעשות בנידון. לא בדור הזה, ולא בזה שבאחריו, ולא בעשרות אלה שיבואו אחריהם.
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
בכוח המוח​(שולטת) • 11 במאי 2015
המלט כתב/ה:
אני קורא את הדברים של בכוח המוח ובנט, קורא ומשתומם. באמת רעיונות יפים, ספוגים בקידמה, נאורות, אהבת-אדם בכלל ואהבת-נשים בפרט. אני רציני לחלוטין. אין כאן טיפה של סרקזם. העקרונות המצויים בבסיס דבריהם יפים מאין כמוהם. אני רק סבור שהם אינם עוסקים במציאות, לפחות לא בזו שאני מכיר, כי אם באיזושהי אוטופיה נהדרת שאין כל ספק שהעולם הזה היה מקום הרבה יותר טוב לחיות בו אם באמת הכל היה מתנהל כך. שהרי מה הם אומרים, בכוח ובנט. הם אומרים שמיניות זה צורך בסיסי, טהור ויפה, ואין שום סיבה שמי שכשרונו מצוי בסיפוק יצרים טהורים ויפים שכאלה, ומשום כך יבחר לסחור בהם, ימצא עצמו מוקצה על ידי החברה, טמא ומסומן במילת הקלון העתיקה ״זונה״, שכולנו מבינים היטב שכבר מזמן איבדה את משמעותה הצנומה וכל כולה עשויה היא מסמליות - סמליות של הצבעה באצבע מאשימה. לכן, הם אומרים, שומה על החברה לא רק להכיר בקיומה הצודק של התעשייה הפורנוגרפית, אלא אף לעשות ככל אשר יידרש על מנת לסייע בידה לקנות את מקומה הראוי בין שאר התעשיות בחברה - כמו בניה, חינוך וכיוצא באלה. פיקוח טוב יותר, שינוי הרגלי חשיבה, ועוד כמה מהפכות קטנות — זה כל מה שמפריד בינינו, חברה רעה המסמנת את התעשייה באות-קין זנותית, לבין חברה טובה יותר, מאווררת יותר, נקיה וצודקת יותר.

יכול להיות שהם צודקים. יכול להיות שמה שצריך לקרות הוא שאנשים, ורן גבריאלי ביניהם, יבינו שאי אפשר למנוע מהתעשייה הזו להתקיים, שהרי מדובר ביצר כל כך בסיסי ומבוקש. וכיון שאי אפשר למנוע ממנה להתקיים, צריך להסדיר אותה. אבל לפני שצריך להסדיר אותה, צריך לעשות חריש עמוק בתודעת בני האדם, על מנת שלא יתייחסו לפועלי התעשייה — נשים על פי רוב — כאל טמאים ומצורעים חברתית.

המבחן של מידת היישום של השיטה הזו הוא אם כך זה: באיזו מידה אנחנו מאמינים שאפשר לגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס לשירותי מין בתשלום, כאל משלח יד לגיטימי, מוכר, ואם כבר, אף מכובד, והאם, לאחר שתתרחש המהפכה התודעתית הזו - האם אז תבריא תעשיית הפורנו מכל תחלואיה הקשים — שעבוד וסחר בנשים וילדים, אונס ואלימות? שהרי ברור שאלה הן תופעות הכרוכות בתעשייה הזו, והן כרוכות בה משום שהתעשייה הזו מגלגלת די הרבה כסף, והכסף על פי רוב מוצא את דרכו לגברים שמסרסרים בנשים ולא בחשבון הבנק של נשים שכשרונן הוא במתן שירותי מין נצרכים. השאלה היא האם בעולם נפלא שבו מקצוע מתן שירותי מין הינו נחשק נערץ ומכובד, האם עולם כזה יהיה חף מתופעות הלוואי הארורות של תעשיית הפורנו? זוהי כמובן שאלה היפותטית להפליא, אבל בדיון שנושא אופי כל כך תיאורטי - שלא לומר אוטופי - יש לה מקום.

כשאני לעצמי, אני לא חושב שתיתכן מהפכה מחשבתית שתגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס למקצוע מתן שירותי המין באופן ״רגיל״, ושעל ידי כך תיפתר הבעייה. אני חושב שהסיבה לכך היא לאו דווקא כלכלית, ולאו דווקא נעוצה ביחסי הכוח בין גברים לנשים. מישהו אמר פעם ש״פורנוגרפיה היא תעשייה בה מגזימים בגודל של כל דבר״, והכוונה, במקרה זה, היתה לכמות הכסף שעוברת בתעשייה הזו. אבל זה לא באמת משנה עכשיו. אני חושב שהסיבה להיות המקצוע מוקצה וטמא היא בכלל סוציולוגית. מרגע שמתקיימים בתודעה האנושית המושגים ״טמא וטהור״, נוצר צורך חריף לממש אותם בפועל. בהודו למשל, אדם עשוי להיוולד לתוך מעמד נחות וטמא לכל חייו, ואין שום דבר שהוא יכול לעשות בנידון. המשמעויות החברתיות הן מרחיקות לכת. אנחנו לא יכולים בכלל להתחיל להבין כיצד אדם חי ככה. אבל זה קיים. היום. בהודו. וזה תמיד היה קיים. כמו כן, גם מעמד הזונה התעצב למה שהוא היום במשך אלפי שנים, ואולי עשרות אלפי שנים. אני חושב שהחברה האנושית זקוקה למימוש מעשי של מנעד המעמדות בין טמא לטהור, והיא מוצאת לה ״קורבנות״ להציב שם. הזונה היא אחת מהקורבנות האלה. נגזר עליה להיות טמאה. הסיבות כרגע לא חשובות. אני לא חושב שזה צודק, אני לא חושב שזה נאור, אני לא חושב שזה צריך להיות ככה. אבל זה ככה, ואני כן חושב שאין שום דבר שאנחנו לעשות בנידון. לא בדור הזה, ולא בזה שבאחריו, ולא בעשרות אלה שיבואו אחריהם.


אני תמיד אוהבת לקרוא אותך, את הדרך בה אתה חושב ומניח את הדברים, גם כשאנחנו לא תמימי דעים. (:

אני חושבת על הסייפא שבדבריך, יש ברעיון שאתה מצייר שם משהו שלא חשבתי עליו. אני אחשוב עליו ואענה מאוחר יותר, ובהרחבה, על כל הנקודות.

אני כן רוצה להגיד שהבנת לא נכון את עניין השינוי שאני חושבת שיש לבצע, כי (כידוע לך) אני לא איזו נערת פרחים שקוראת לאור ואהבה ומאמינה בשינויים באופנים האלה.

לדעתי השינוי צריך להגיע מלמעלה למטה ולא ההיפך. הוא צריך לזלוג אל הפרט מהתוויית מדינות בהירה ובוטחת. מהסדרה קשיחה וקוהרנטית את כל מה שקשור בתעשיית המין. קול אחד ברור ומובהק, לא: מותר להיות זונה אבל אסור להחזיק מקום לשם זאת, או מותר לזנות, אבל אסור לקבל שירות ושאר רעיונות חסרי הגיון ומבלבלים שמאגדים בתוכם רבעי גישות, חלק מזה של פמיניסטיות לכאורה, שלא מוכנות לאפשר לנשים את החירות לגבי גופן בשום פנים ואופן, ועוד.

רק עם הסדרה קשיחה ונהירה, והפיכה של התחום ללגיטימי לחלוטין, כולל מיסוי, כולל הסדרה של יחסי עובד מעביד בתחום, כולל הסדרה של בדיקות מקצועיות קבועות, גם בריאותיות, לחלק מתתי התחום, אפשר יהיה (לדעתי) לחזות בשינוי שילך ויחלחל דווקא בגלל שספקיות השירותים יהיו הטרוגניות יותר ולא יגיעו לשם ברובן ממצוקה גדולה כזו או אחרת, אלא כי זה יהיה שווה ומשתלם.

להזכיר שגם היום יש נשים המספקות שירותים מיניים שנחשבים מכובדים יותר. לא מדובר כאן רק על זונות רחוב נרקומניות, אני בכלל לא בטוחה שהן נתח כזה גדול. ישנן נשים למשל (וזו דוגמה פצפונת) שמתמחות במגע טאנטרי הפותח כל מיני צ'אקרות. חלקן יפהפיות ואינטליגנטיות, וגובות כמה מאות דולרים לשעה וחצי ראשונות. אני ממש לא חושבת שמדובר בשירות נחות, אלא חווייתי, בעיקר אם מדובר באישה עם הנתונים הנדרשים, וההבנה הנחוצה. גם מלכות בתשלום יכולות להיות נשים מדהימות, ולתת שירות מאוד עמוק ומיוחד, למרות שברור שיש לו צבע מיני.

זהו בינתיים, השאר בהמשך. (:
the rain song
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
the rain song • 11 במאי 2015
אני לא בטוחה שהבנתי, את באמת רואה את זה קורה או שזה סוג של אידאל בעיניך?
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
בכוח המוח​(שולטת) • 11 במאי 2015
the rain song כתב/ה:
אני לא בטוחה שהבנתי, את באמת רואה את זה קורה או שזה סוג של אידאל בעיניך?


אני גם אשאל אותך: את רואה את תעשיית המין נעלמת מהעולם?
מה נראה לך קשה יותר ליישום, ההצעה שלי, או הכחדת התעשייה?
the rain song
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
the rain song • 11 במאי 2015
בכוח המוח כתב/ה:
the rain song כתב/ה:
אני לא בטוחה שהבנתי, את באמת רואה את זה קורה או שזה סוג של אידאל בעיניך?


אני גם אשאל אותך: את רואה את תעשיית המין נעלמת מהעולם?
מה נראה לך קשה יותר ליישום, ההצעה שלי, או הכחדת התעשייה?

אני חושבת שהדיון הזה בדיוני לגמרי.
תעשיית המין בחיים בחיים לא תעלם
והיא לא תהפוך לאידיליה שאת מתארת בחיים בחיים.
המצב יישאר בערך אותו דבר. יהיו אנשים שיהיה אכפת להם והם ינסו לעזור כמה שיותר באופן פרטני למי שהם יצליחו.
יהיו דיונים מסוג זה
ולא יקרה שום דבר. בחיים.


הרעיון שלך הוא נהדר, שלא תביני אותי לא נכון, את התגובה של פור גוד אהבתי מאוד אבל זה נראה לי כפנטזיה.
ואם כבר מדברים על פנטזיות אז נראה לי שאבחר בפנטזיה שאין בכלל תעשיית מין בעולם וכולם מזדיינים בכיף ובחינם. בלי מחלות כמובן ואם אנחנו כבר כאן, אז גם בלי תעשיית בשר.
פנטזיות נו..
פור גוד
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
פור גוד • 11 במאי 2015
בכוח המוח כתב/ה:
המלט כתב/ה:
אני קורא את הדברים של בכוח המוח ובנט, קורא ומשתומם. באמת רעיונות יפים, ספוגים בקידמה, נאורות, אהבת-אדם בכלל ואהבת-נשים בפרט. אני רציני לחלוטין. אין כאן טיפה של סרקזם. העקרונות המצויים בבסיס דבריהם יפים מאין כמוהם. אני רק סבור שהם אינם עוסקים במציאות, לפחות לא בזו שאני מכיר, כי אם באיזושהי אוטופיה נהדרת שאין כל ספק שהעולם הזה היה מקום הרבה יותר טוב לחיות בו אם באמת הכל היה מתנהל כך. שהרי מה הם אומרים, בכוח ובנט. הם אומרים שמיניות זה צורך בסיסי, טהור ויפה, ואין שום סיבה שמי שכשרונו מצוי בסיפוק יצרים טהורים ויפים שכאלה, ומשום כך יבחר לסחור בהם, ימצא עצמו מוקצה על ידי החברה, טמא ומסומן במילת הקלון העתיקה ״זונה״, שכולנו מבינים היטב שכבר מזמן איבדה את משמעותה הצנומה וכל כולה עשויה היא מסמליות - סמליות של הצבעה באצבע מאשימה. לכן, הם אומרים, שומה על החברה לא רק להכיר בקיומה הצודק של התעשייה הפורנוגרפית, אלא אף לעשות ככל אשר יידרש על מנת לסייע בידה לקנות את מקומה הראוי בין שאר התעשיות בחברה - כמו בניה, חינוך וכיוצא באלה. פיקוח טוב יותר, שינוי הרגלי חשיבה, ועוד כמה מהפכות קטנות — זה כל מה שמפריד בינינו, חברה רעה המסמנת את התעשייה באות-קין זנותית, לבין חברה טובה יותר, מאווררת יותר, נקיה וצודקת יותר.

יכול להיות שהם צודקים. יכול להיות שמה שצריך לקרות הוא שאנשים, ורן גבריאלי ביניהם, יבינו שאי אפשר למנוע מהתעשייה הזו להתקיים, שהרי מדובר ביצר כל כך בסיסי ומבוקש. וכיון שאי אפשר למנוע ממנה להתקיים, צריך להסדיר אותה. אבל לפני שצריך להסדיר אותה, צריך לעשות חריש עמוק בתודעת בני האדם, על מנת שלא יתייחסו לפועלי התעשייה — נשים על פי רוב — כאל טמאים ומצורעים חברתית.

המבחן של מידת היישום של השיטה הזו הוא אם כך זה: באיזו מידה אנחנו מאמינים שאפשר לגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס לשירותי מין בתשלום, כאל משלח יד לגיטימי, מוכר, ואם כבר, אף מכובד, והאם, לאחר שתתרחש המהפכה התודעתית הזו - האם אז תבריא תעשיית הפורנו מכל תחלואיה הקשים — שעבוד וסחר בנשים וילדים, אונס ואלימות? שהרי ברור שאלה הן תופעות הכרוכות בתעשייה הזו, והן כרוכות בה משום שהתעשייה הזו מגלגלת די הרבה כסף, והכסף על פי רוב מוצא את דרכו לגברים שמסרסרים בנשים ולא בחשבון הבנק של נשים שכשרונן הוא במתן שירותי מין נצרכים. השאלה היא האם בעולם נפלא שבו מקצוע מתן שירותי מין הינו נחשק נערץ ומכובד, האם עולם כזה יהיה חף מתופעות הלוואי הארורות של תעשיית הפורנו? זוהי כמובן שאלה היפותטית להפליא, אבל בדיון שנושא אופי כל כך תיאורטי - שלא לומר אוטופי - יש לה מקום.

כשאני לעצמי, אני לא חושב שתיתכן מהפכה מחשבתית שתגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס למקצוע מתן שירותי המין באופן ״רגיל״, ושעל ידי כך תיפתר הבעייה. אני חושב שהסיבה לכך היא לאו דווקא כלכלית, ולאו דווקא נעוצה ביחסי הכוח בין גברים לנשים. מישהו אמר פעם ש״פורנוגרפיה היא תעשייה בה מגזימים בגודל של כל דבר״, והכוונה, במקרה זה, היתה לכמות הכסף שעוברת בתעשייה הזו. אבל זה לא באמת משנה עכשיו. אני חושב שהסיבה להיות המקצוע מוקצה וטמא היא בכלל סוציולוגית. מרגע שמתקיימים בתודעה האנושית המושגים ״טמא וטהור״, נוצר צורך חריף לממש אותם בפועל. בהודו למשל, אדם עשוי להיוולד לתוך מעמד נחות וטמא לכל חייו, ואין שום דבר שהוא יכול לעשות בנידון. המשמעויות החברתיות הן מרחיקות לכת. אנחנו לא יכולים בכלל להתחיל להבין כיצד אדם חי ככה. אבל זה קיים. היום. בהודו. וזה תמיד היה קיים. כמו כן, גם מעמד הזונה התעצב למה שהוא היום במשך אלפי שנים, ואולי עשרות אלפי שנים. אני חושב שהחברה האנושית זקוקה למימוש מעשי של מנעד המעמדות בין טמא לטהור, והיא מוצאת לה ״קורבנות״ להציב שם. הזונה היא אחת מהקורבנות האלה. נגזר עליה להיות טמאה. הסיבות כרגע לא חשובות. אני לא חושב שזה צודק, אני לא חושב שזה נאור, אני לא חושב שזה צריך להיות ככה. אבל זה ככה, ואני כן חושב שאין שום דבר שאנחנו לעשות בנידון. לא בדור הזה, ולא בזה שבאחריו, ולא בעשרות אלה שיבואו אחריהם.




לדעתי השינוי צריך להגיע מלמעלה למטה ולא ההיפך.


.
[



צהריים טובים בכוח.
אין לי יותר מדי זמן עכשיו. אבל עם הרעיון הספיציפי הזה אני לא מסכים ( עם חלקים אחרים ממה שכתבת אני מסכים ) וזאת נקודה חשובה מאוד.
כיי כן "נערת פרחים" או לא "נערת פרחים", אם יש משהו שההיסטוריה מלמדת אותנו באורח חד משמעי - ושימי לב טוב עכשיו – הוא שאף-פעם, אף-פעם ממש, שום פרלמנט, שום ממשלה, שום מלך וכו'... לא נתן לאנשים יותר זכויות ממה שהם דרשו.
אני רוצה לחזור על זה לטובת מי שלא תפס את הפואנטה בקריאה ראשונה : אף פעם, שום פרלמנט, שום ממשלה, שום מלך וכו', לא נתן לאנשים יותר זכויות ממה שהם דרשו..
וכשאני אומר "דרשו" אני מתכוון לכך במלוא מובן המילה. כלומר שהם לא-אחת גם היו מוכנים למות על זה. כמו לדוגמא השחורים בסיקסטיז.

שינויים לטובה ( לא לרעה ) אף-פעם אינם מתרחשים מלמעלה למטה.
ממש להפך. הם מתרחשים מלמטה למעלה.
הם מתרחשים תמיד מלמטה למעלה.

לכן כתבתי שהמון יהיה תלוי בזונות עצמן, ובמיוחד באלו שכבר יצאו ממעגל-הזנות ושיקמו את חייהן. וכמובן גם בכול שאר הנשים. כמוך. ואנחנו נעזור להן בכול מה שיידרש וכמה שרק נוכל. אבל השינויים הללו לא יהיו תלויים במה שחושבת זהבה גלאון.
ושינויים חברתיים ותודעתיים בוודאי שמתרחשים. הם מתרחשים כול הזמן. לטובה וגם לרעה.
וזאת כמובן בניגוד לעמדה האולטרא-מגה-פסימיסטית שהמלט הביע פה, ושאם היא מזכירה לי משהו בכלל, היא מזכירה לי במשהו את העמדה המטאפיזית-נוצרית של "הגזירה הקדומה"..
פור גוד
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
פור גוד • 11 במאי 2015
נ.ב - ואין שום דבר פנטזיוני במה שכתבתי, ריין.
גם זכויות לשחורים ונשים היו בפיפטיז פנטזיה.
את יכולה לומר: אני באופן אישי לא שמה אפילו רבע זין על מצבן האמתי של הזונות בישראל, ואני בוחרת במודע להשאיר למשטרה האימפוטנטית והדפ"רית והגזענית שלנו להמשיך לטפל בחוסר הצלחה זועק-לשמיים בבעיית הסחר-בנשים, ואני באופן אישי לא מוכנה לנקוף אצבע למען שינוי המצב הקיים, ומעדיפה להמשיך להביא-ביד על אוטפיות כאלו או אחרות לפי בחירתי.
אבל את הזנות בארץ חייבים למסד.
אבל אני מסכים איתך שזה לא הולך להיות קל.
כי אם יש עוד דבר שההיסטוריה מלמדת אותנו, הוא שבכול זמן ומקום שבו אירוגני הדת חוברים יחד לאירגוני-הנשים כדי לתקוע משהו, קשה מאוד אפילו להתחיל לדבר עליו.
אבל תני לזמן זמן, ריין. אל תהיי קטנת-אמונה. וחכי ותראי.
כי העתיד, כמו שאומרים - נמשך זמן רב...
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
בכוח המוח​(שולטת) • 11 במאי 2015
פור גוד כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
המלט כתב/ה:
אני קורא את הדברים של בכוח המוח ובנט, קורא ומשתומם. באמת רעיונות יפים, ספוגים בקידמה, נאורות, אהבת-אדם בכלל ואהבת-נשים בפרט. אני רציני לחלוטין. אין כאן טיפה של סרקזם. העקרונות המצויים בבסיס דבריהם יפים מאין כמוהם. אני רק סבור שהם אינם עוסקים במציאות, לפחות לא בזו שאני מכיר, כי אם באיזושהי אוטופיה נהדרת שאין כל ספק שהעולם הזה היה מקום הרבה יותר טוב לחיות בו אם באמת הכל היה מתנהל כך. שהרי מה הם אומרים, בכוח ובנט. הם אומרים שמיניות זה צורך בסיסי, טהור ויפה, ואין שום סיבה שמי שכשרונו מצוי בסיפוק יצרים טהורים ויפים שכאלה, ומשום כך יבחר לסחור בהם, ימצא עצמו מוקצה על ידי החברה, טמא ומסומן במילת הקלון העתיקה ״זונה״, שכולנו מבינים היטב שכבר מזמן איבדה את משמעותה הצנומה וכל כולה עשויה היא מסמליות - סמליות של הצבעה באצבע מאשימה. לכן, הם אומרים, שומה על החברה לא רק להכיר בקיומה הצודק של התעשייה הפורנוגרפית, אלא אף לעשות ככל אשר יידרש על מנת לסייע בידה לקנות את מקומה הראוי בין שאר התעשיות בחברה - כמו בניה, חינוך וכיוצא באלה. פיקוח טוב יותר, שינוי הרגלי חשיבה, ועוד כמה מהפכות קטנות — זה כל מה שמפריד בינינו, חברה רעה המסמנת את התעשייה באות-קין זנותית, לבין חברה טובה יותר, מאווררת יותר, נקיה וצודקת יותר.

יכול להיות שהם צודקים. יכול להיות שמה שצריך לקרות הוא שאנשים, ורן גבריאלי ביניהם, יבינו שאי אפשר למנוע מהתעשייה הזו להתקיים, שהרי מדובר ביצר כל כך בסיסי ומבוקש. וכיון שאי אפשר למנוע ממנה להתקיים, צריך להסדיר אותה. אבל לפני שצריך להסדיר אותה, צריך לעשות חריש עמוק בתודעת בני האדם, על מנת שלא יתייחסו לפועלי התעשייה — נשים על פי רוב — כאל טמאים ומצורעים חברתית.

המבחן של מידת היישום של השיטה הזו הוא אם כך זה: באיזו מידה אנחנו מאמינים שאפשר לגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס לשירותי מין בתשלום, כאל משלח יד לגיטימי, מוכר, ואם כבר, אף מכובד, והאם, לאחר שתתרחש המהפכה התודעתית הזו - האם אז תבריא תעשיית הפורנו מכל תחלואיה הקשים — שעבוד וסחר בנשים וילדים, אונס ואלימות? שהרי ברור שאלה הן תופעות הכרוכות בתעשייה הזו, והן כרוכות בה משום שהתעשייה הזו מגלגלת די הרבה כסף, והכסף על פי רוב מוצא את דרכו לגברים שמסרסרים בנשים ולא בחשבון הבנק של נשים שכשרונן הוא במתן שירותי מין נצרכים. השאלה היא האם בעולם נפלא שבו מקצוע מתן שירותי מין הינו נחשק נערץ ומכובד, האם עולם כזה יהיה חף מתופעות הלוואי הארורות של תעשיית הפורנו? זוהי כמובן שאלה היפותטית להפליא, אבל בדיון שנושא אופי כל כך תיאורטי - שלא לומר אוטופי - יש לה מקום.

כשאני לעצמי, אני לא חושב שתיתכן מהפכה מחשבתית שתגרום לחברות השונות ברחבי העולם להתייחס למקצוע מתן שירותי המין באופן ״רגיל״, ושעל ידי כך תיפתר הבעייה. אני חושב שהסיבה לכך היא לאו דווקא כלכלית, ולאו דווקא נעוצה ביחסי הכוח בין גברים לנשים. מישהו אמר פעם ש״פורנוגרפיה היא תעשייה בה מגזימים בגודל של כל דבר״, והכוונה, במקרה זה, היתה לכמות הכסף שעוברת בתעשייה הזו. אבל זה לא באמת משנה עכשיו. אני חושב שהסיבה להיות המקצוע מוקצה וטמא היא בכלל סוציולוגית. מרגע שמתקיימים בתודעה האנושית המושגים ״טמא וטהור״, נוצר צורך חריף לממש אותם בפועל. בהודו למשל, אדם עשוי להיוולד לתוך מעמד נחות וטמא לכל חייו, ואין שום דבר שהוא יכול לעשות בנידון. המשמעויות החברתיות הן מרחיקות לכת. אנחנו לא יכולים בכלל להתחיל להבין כיצד אדם חי ככה. אבל זה קיים. היום. בהודו. וזה תמיד היה קיים. כמו כן, גם מעמד הזונה התעצב למה שהוא היום במשך אלפי שנים, ואולי עשרות אלפי שנים. אני חושב שהחברה האנושית זקוקה למימוש מעשי של מנעד המעמדות בין טמא לטהור, והיא מוצאת לה ״קורבנות״ להציב שם. הזונה היא אחת מהקורבנות האלה. נגזר עליה להיות טמאה. הסיבות כרגע לא חשובות. אני לא חושב שזה צודק, אני לא חושב שזה נאור, אני לא חושב שזה צריך להיות ככה. אבל זה ככה, ואני כן חושב שאין שום דבר שאנחנו לעשות בנידון. לא בדור הזה, ולא בזה שבאחריו, ולא בעשרות אלה שיבואו אחריהם.




לדעתי השינוי צריך להגיע מלמעלה למטה ולא ההיפך.


.
[



צהריים טובים בכוח.
אין לי יותר מדי זמן עכשיו. אבל עם הרעיון הספיציפי הזה אני לא מסכים ( עם חלקים אחרים ממה שכתבת אני מסכים ) וזאת נקודה חשובה מאוד.
כיי כן "נערת פרחים" או לא "נערת פרחים", אם יש משהו שההיסטוריה מלמדת אותנו באורח חד משמעי - ושימי לב טוב עכשיו – הוא שאף-פעם, אף-פעם ממש, שום פרלמנט, שום ממשלה, שום מלך וכו'... לא נתן לאנשים יותר זכויות ממה שהם דרשו.
אני רוצה לחזור על זה לטובת מי שלא תפס את הפואנטה בקריאה ראשונה : אף פעם, שום פרלמנט, שום ממשלה, שום מלך וכו', לא נתן לאנשים יותר זכויות ממה שהם דרשו..
וכשאני אומר "דרשו" אני מתכוון לכך במלוא מובן המילה. כלומר שהם לא-אחת גם היו מוכנים למות על זה. כמו לדוגמא השחורים בסיקסטיז.

שינויים לטובה ( לא לרעה ) אף-פעם אינם מתרחשים מלמעלה למטה.
ממש להפך. הם מתרחשים מלמטה למעלה.
הם מתרחשים תמיד מלמטה למעלה.

לכן כתבתי שהמון יהיה תלוי בזונות עצמן, ובמיוחד באלו שכבר יצאו ממעגל-הזנות ושיקמו את חייהן. וכמובן גם בכול שאר הנשים. כמוך. ואנחנו נעזור להן בכול מה שיידרש וכמה שרק נוכל. אבל השינויים הללו לא יהיו תלויים במה שחושבת זהבה גלאון.
ושינויים חברתיים ותודעתיים בוודאי שמתרחשים. הם מתרחשים כול הזמן. לטובה וגם לרעה.
וזאת כמובן בניגוד לעמדה האולטרא-מגה-פסימיסטית שהמלט הביע פה, ושאם היא מזכירה לי משהו בכלל, היא מזכירה לי במשהו את העמדה המטאפיזית-נוצרית של "הגזירה הקדומה"..


היי פור גוד,
אני מסכימה איתך בהחלט. כל שינוי בסדר גודל כזה מצריך לובינג של בעלי עניין, כדי להצליח.
מה שהסברתי להמלט זה שלא צריך קודם לעשות חריש עמוק בתפישת הזנות בחברה כולה ורק אז להסדיר אותה, אלא שלאחר ההסדרה, הגישה תשתנה בחברה כולה, כי תעשייה מוסדרת תייצר לגיטימציה, ותמשוך אליה אוכלוסיה הטרוגנית, ולא בהכרח נשים שאין להן ברירה. מעבר לכך גם הוספתי שיש גם נשים שמספקות שירותים בעלי צביון מיני, ולא מתאימות לסטריאוטיפ כלל, ואין לי ידיעה מה החלק היחסי של כל קבוצה בנתח הכולל.
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
בכוח המוח​(שולטת) • 11 במאי 2015
the rain song כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
the rain song כתב/ה:
אני לא בטוחה שהבנתי, את באמת רואה את זה קורה או שזה סוג של אידאל בעיניך?


אני גם אשאל אותך: את רואה את תעשיית המין נעלמת מהעולם?
מה נראה לך קשה יותר ליישום, ההצעה שלי, או הכחדת התעשייה?

אני חושבת שהדיון הזה בדיוני לגמרי.
תעשיית המין בחיים בחיים לא תעלם
והיא לא תהפוך לאידיליה שאת מתארת בחיים בחיים.
המצב יישאר בערך אותו דבר. יהיו אנשים שיהיה אכפת להם והם ינסו לעזור כמה שיותר באופן פרטני למי שהם יצליחו.
יהיו דיונים מסוג זה
ולא יקרה שום דבר. בחיים.


הרעיון שלך הוא נהדר, שלא תביני אותי לא נכון, את התגובה של פור גוד אהבתי מאוד אבל זה נראה לי כפנטזיה.
ואם כבר מדברים על פנטזיות אז נראה לי שאבחר בפנטזיה שאין בכלל תעשיית מין בעולם וכולם מזדיינים בכיף ובחינם. בלי מחלות כמובן ואם אנחנו כבר כאן, אז גם בלי תעשיית בשר.
פנטזיות נו..


התגובה שלי היא ביחס למה שרן טען, כך שמול האופציה שלו (חרם על תעשיית המין עד כדי ביטולה) העמדתי את דעתי. אני מודעת לכך ששינויים מהסוג הזה לא קורים ביום, והמצב גם יכול להשאר סטאטי. אני אישית מקווה שלא, וגם אם המצב לא יהיה אוטופי, הוא יהיה טוב יותר.
פור גוד
לפני 9 שנים • 11 במאי 2015
פור גוד • 11 במאי 2015
בכוח אהלן. מסכים איתך לגמרי.
לכן גם אמרתי כבר בהזדמנות אחרת שסוג הכתיבה שלך, והשיח שאת יוצרת סביבה על המיניות-הנשית, נראה לי חשוב כל כך היום. כי זה שייך בדיוק לסוג הדברים שיוצרים שינוי תודעתי וחברתי , שינוי מלמטה-למעלה – שמתרחש ממילא כול הזמן ( בניגוד למה שהמלט כתב) לנגד עיניינו, לטובה וגם לרעה .
כי אני באופן אישי מנסה כמובן לדבר ולכתוב על זה גם בעוד מקומות, לא רק בכלוב, אלא בכול מקום שנראה לי שיש בכך טעם ושמישהו עשוי להקשיב או לקרוא. אבל כשאני מתחיל לדבר על כול זה עם אנשים, התגובה הראשונה היא בדרך כלל, “נו טוב, הוא גבר. הוא רוצה להסדיר את הזנות בישראל, כדי שהוא יוכל להזמין נערות-ליווי בלי הפרעה, ולהמשיך להביא-ביד על פורנו." וכאלה.
וכשנשים מדברות על זה – נשים כמוך, או זונות-לשעבר – זה כמובן נשמע אחרת לגמרי ומתקבל אחרת לגמרי.
וגם בסיקסטיז אלו לא היו הגברים שנתנו לנשים זכויות. אלא הנשים בעצמן דרשו אותן. מלמטה למעלה...
ולא ייתכן שנשים כמו מרב מיכאלי או זהבה גלאון ייקחו היום מונופול על הפמיניזם בארץ, ויחליטו בשביל כול שאר הנשים מהו פמינזם אוטנטי ומה לא. זה פשוט לא מתקבל על הדעת משום בחינה.
הנושא קרוב לליבי מכול מיני סיבות, אבל גם מפני שאני פוגש היום בקבוצה של ה-NA שאני מעביר , פוגש און-א-רגיולר-בייסיס ממש, גם זונות-לשעבר וגם זונות-פעילות.
כרגע יושבות למשל כמה-וכמה-וכמה זונות פעילות, שהתחילו לרדת רק לפני כמה חודשים– אבל שרוצות להפסיק להשתמש ( וזו הדרישה היחידה לחברות ב-NA, הרצון להפסיק להשתמש ). אבל אל תחשבי עכשיו על הקונטציות שיש אולי למילה "נרקומנית". הן עוד בתחילת קריירת הזנות שלהן, ויש להן עוד הרבה שנים עד שהן ייראו כמו הזונה בתחנה המרכזית הישנה. ואת, האמת, שהעין שלה אינה מיומנת, לא תצליחי לראות עליהן כלום.
הייתי נזהר אולי מגלוריפיקציה של "המקצוע העתיק בעולם", אפילו שאני בהחלט מסכים עם רוב ההערות שלך עליו. אבל כמו שבנט כבר ציין כמדומני, ובצדק לדעתי, גם אין שום דבר זוהר בלהיות פקיד בנק או שוטר או מכונאי-רכב.