ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

גזענות בפורום

doctor strangelove​(שולט)
לפני 18 שנים • 22 בפבר׳ 2006

3 שאלות ליהלום

doctor strangelove​(שולט) • 22 בפבר׳ 2006
ציטוט: חשבתי על זה, סכ"ה מדובר פה על פנטזיה.

מי אנחנו שנשפוט את הפנטזיה?
ככה הפנטזיה שלו.
ככה בא לו.
במי זה פוגע?
זה לא ראיון עבודה,
זה לא התייחסות ספציפית לאדם.
זה לא כניסה לפאב/מסעדה/וואטאבר.
זה פאקינג מעמיד לו את הזין.



מעניין מה שכתבת. הרי אנחנו לא יכולים לדעת עובדתית אם מבחינת הכותב זו פנטזיה גזענית של אדם שהוא א גזען בחייו, או בכלל לא פננטזיה, אלא גזענות פאר-אקסנס.

אז בואי נקח את הדיעה שהבעת עוד צעד אחד קדימה.

ועכשיו, בואי נניח שהיה מדובר בכותב שאת יודעת, עובדתית, שהוא ערבי-ישראלי, בעד החמאס, בעד השמדת ישראל ובעד נאציזם אמיתי מקורי, שהיה מפרסם פה מודעה ומבקש פניות מנאציות בלבד. ומתכוון לזה ברצינות. וזה גם באמת מה שהיה מעורר אותו מינית, להיות עם נאציות.

כדי להבין את העמדה שלך, יש לי שתי שאלות לי אליך לגבי הסיטואציה שתיארתי:
1. במקרה הזה, של הערבי שפונה לנאצית, הדיעה שלך היתה משתנה? בעיניך, זו עדיין היתה "גזענות לחשוב שזו גזענות" לגבי מודעה כזו?
2. המבחן מבחינתך הוא האם הכותב, בלבב פנימה, מתייחס לזה כפנטזיה אם לאו?

ועוד שאלת בונוס שאני חייב לשאול אותך:

זה באמת נראה לך הגיוני שהוא מפנטז גם על "חצי אשכנזית"?....
doctor strangelove​(שולט)
לפני 18 שנים • 22 בפבר׳ 2006

על ורדים שחורים ושרשורים טחונים

doctor strangelove​(שולט) • 22 בפבר׳ 2006
בקיצור:

א - הערכתי את זה שבאת ואמרת, זה צוטט ממני. אני מצידי העליתי לדיון את הנושא ולא את הכותב, אבל אני תמיד מעריך אנשים שמתייצבים מאחורי הדברים שלהם, ואומרים, "הילד הזה הוא אני".

ב - גם בהודעה הראשונה שלי וגם בהודעה נוספת, הבהרתי שמבחינתי ההודעה שלך לגיטימית. השתמשתי בה רק בתור דוגמא להראות מה לגיטימי בעיני ומה לא.

ג - בעניין שרשורים טחונים:

אני מכריז על פרס "הנסיך ובת הטוחן", בסך ריבוא זהובי כלוב, למי שימצא לי פה 3 שרשורים לא טחונים. חובות של דום, חובות של סאביות, סשן בים, ביבשה ובאויר, הכל כבר נטחן, היה הוא אותו ים ונושאי השרשורים אותם נושאים. וזה בסדר, כי אלו כנראה הנושאים שמעסיקים אותנו, ואנחנו כל פעם נוגעים בהם שוב, מעוד זוית, ולפעמים גם שוב, מאותה זוית.

ומי שזה טחון עבורו ולא רוצה לקחת חלק, נו פרובלם, בשביל זה בדיוק המציאו את השרשורים האחרים. בלי שום ציניות - שום סיבה בעולם שתבזבזי את זמנך בקריאת שרשור שלא מעניין אותך או טחון בעיניך. דלגי הלאה.

אני, חזיז ורעם, כותב על משהו, כפותח שרשור או כמגיב, סתם כי הוא מעניין אותי באותו רגע ובא לי לכתוב עליו באותו רגע, ולא שואל את עצמי כלום חוץ מזה. ואין לי שום בעיה לגלות שזה לא מעניין אף אחד, או לגלות שכולם חושבים הפוך, או לגלות שכולם חושבים שזה טחון. בכל אופן, כל מה שנכנס אצלי לתחום של ערכים בסיסיים, כמו מלחמה בגזענות, הוא בהגדרה לא טחון, וכל הבעת דיעה לגביו היא מבחינתי כמעט בגדר חובה. אישית, שרשור בנושא גזענות שאולי יעזור לכמה אנשים לראות את ההבדל שבין העדפות לגיטימיות לגזענות, הוא מבחינתי דבר יותר חשוב ומעניין מלקרוא או לכתוב 1000 תאורי סשנים. ערכים לפני הכל.
T O M​(שולט)
לפני 18 שנים • 22 בפבר׳ 2006
T O M​(שולט) • 22 בפבר׳ 2006
אם רצית להעלות את נושא הגזענות באופן כללי, מדוע אתה
חייב להשתמש בפרופילים של אנשים פה כדי לעשות זאת?

בכך הסטת את נושא הדיון מגזענות ל "לא מוצא חן בעיני הפרופיל של X"
מנושא חשוב של גזענות הפכת אותו ללא חשוב של קטנוניות.

דבר על גזענות או נושא אחר שמציק לך כאוות נפשך
אבל אל תגרור אנשים אחרים לדיון ע"י הצבת הפרופיל(או חלקו)
שלהם וניתוחו.

וכן, כשאדם רואה חלק מהפרופיל שלו כתוב בפורום ומושמץ,
גם אם הוא עצמו לא מוזכר שם בכינוי, סביר להניח שהוא יגיב לזה.
הרי סך הכל לא בעיה לגלות במי מדובר.

חשוב על כך. אתה מפספס את המטרה שלך.
עינבר
לפני 18 שנים • 23 בפבר׳ 2006

חשבתי על כך, טום ויש משהו בדבריך

עינבר • 23 בפבר׳ 2006
אבל הוא רצה להתייחס לגזענות שמתרחשת כאן ועכשיו ועל כן היה זקוק לדוגמאות
אולי לו היה כותב: קראתי איפה שהוא באתר משפט...
או אני חושב שהתופעה שמישהו פוסל הכרות עם שפחה בגלל מוצאה, היא גזענות
היה מתקבל בפחות עוינות ואלי לא.
אפלבי
לפני 18 שנים • 21 בספט׳ 2006

לא קל להחליט מה היא גזענות

אפלבי • 21 בספט׳ 2006
במצב טבעי העדות הן פולקלור אבל במקום של פנטזיות התחלתי להבין שהכל לא פשוט.

אני לא מצטט מדוייק כי אז הרגשתי שלא נהגתי בסדר ואני כותב בלי לדייק.

הגבר כתב שנשים שחומות מעדות מסוימות היו צריכות להיות שליטות העולם והוא רוצה לסגוד ולשרת אותן והוא אשכנזי.

ההערה שלי לא היתה על הנשים השחומות והעדות שצריכות להיות שולטות בעולם אלא על ההודעה שלו שהוא אשכנזי ושאלתי אם האשכנזי הוא יתרון לעומת בחור שחום שרוצה לסגוד לשולטות שחומות.

הוא העיר לי והבנתי שזה אתר של פנטזיות.

היתה לי בעיה כשראיתי הזמנה לתימנים בלבד כשראיתי שכתוב הסבר שנאשכנזים הם דיכאוניים ולא יודעים לשמוח ורק התימנים יודעים לשמוח.

לא הזכירו את המרוקאים לחיוב או לשלילה. רק את האשכנזים והתימנים.

http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=15756&highlight

הידיד הטוב שלי שלמד איתי הוא תימני מסורתי שבקושי אני יכול להצחיק אותו אבל חשבתי מה הייתי חושב אם היה ערב לאשכנזים בלבד או למרוקאים בלבד עם הבראד, הסאניה והדאגנה ועם פרחי ההדר והוורדים (מי שיודע מבין) אבל אצל מרוקאים נהוג להזמין את כולם ולא רק מרוקאים.

אני לא בטוח בתשובות שלי מה זאת גזענות.
מיתוסית​(שולטת)
לפני 18 שנים • 21 בספט׳ 2006
מיתוסית​(שולטת) • 21 בספט׳ 2006
פירוש המילה גזענות זה העדפה או אי העדפה בגלל החשיבה שהמועדף טוב יותר או עליון יותר מהלא-מועדף.

לכן, אם אני אומרת (לצורך העניין אני הולכת לזרוק פה שטויות) ש:
לא רוצה רוסים כי הם מסריחים
לא רוצה מרוקאים כי הם טיפשים
לא רוצה ערבים כי הם פרימיטיבים
לא רוצה אתיופים כי הם נחשלים
לא רוצה אשכנזים כי הם סנובים דוחים

וכן הלאה, כן, זו גזענות.

אבל אם אני רוצה:

שולט
מעל 1.80
רווק
עד גיל 30
שחום
שרירי
חלק
אקדמאי
מאיזור הצפון

האם זה אומר שאני גזענית??
אתם יודעים כמה אנשים יעלבו כי הם לא שייכים לרשימה הזאת?

ואם אני אומר שאני לא רוצה מפגר? נכה? בעל 12 שנות לימוד? משתמט מהצבא? עילג? דיסלקט? סנוב? נשלט מתרפס? שוביניסט?

שיש גברים שלא רוצים נמוכות? שמנות? חזה קטן? חזה נפול? כוס שעיר? קמטים? פזילה? חצ'קונים?משקפיים?

סורי, יש דברים שלא עושים לי את זה, לכן לא אצא עם גבר שלא עונה על הקריטריונים האלה אישיותית או ויזואלית.
ואני בטוחה שגם אני משתי הבחינות האלו לא עונה על דרישותיהם של גברים רבים
וחלק גדול מהתכונות האלה הוא בלתי ניתן שינוי.

לא יודעת מה כתובבפרופיל זה או אחר אבל אם זה לא מנוסח בצורה מעליבה שמראה שאשכנזי או מזרחי מה זה משנה או כל דבר אחר טוב יותר ממישהו אחר אבוסלוטית ולא עניין של טעם אישי- אז זו גזענות ואנסה להוקיע את זה.

לדעתי מי שכתב שהוא רוצה מלכה אשכנזיה זה לא בגלל שמזרחית נחותה יותר, אלא לזה הוא נמשך ואשכנזיה מבטאת מראה קלאסי של עיניים בהירות, גוון עור בהיר.
ולא משום שארץ המוצא שלה משנית.