RIS |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
RIS • 21 באפר׳ 2007
Uranus כתב/ה: ריס אני לא מבין את ההתעקשות שלך בשימוש בביטוי לכייס התמסרות.
מה גם שאני לא חושב שמישהו החל מפותחת הפוסט הזה חושב על הנושא המדובר כנספח כלשהו לתחום של אונס או ניצול פלילי. ההתעקשות נובעת מפני שכך אני מבין את התופעה שמתוארת בפתיח של השרשור הזה. מה לעשות ובעולמנו המסובך ישנם אנשים שאין להם היכולת לייצר אנרגיות משל עצמם והם נאלצים לשדוד ולגזול מאחרים את מה שהם צריכים. חסר לך דוגמאות? ואבהיר שוב שאני משתמש בכל המילים האלו - "כייסות", "אונס" ו"שוד" בהשאלה. קצת מעליב אותי שיש מישהו שעשוי לחשוב שאני מדבר על היבטים משפטיים/פליליים כלשהם. היכנס רובד או שניים יותר לעומק ותבין בדיוק על מה אני מדבר. |
|
צ'יטה(שולט) |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
צ'יטה(שולט) • 21 באפר׳ 2007
בפתיח דברי, אני רוצה לומר לך גבולית, שמתנסחת ברהיטות ראוייה, שאני מצטער שעברת חוויה {או אפילו חוויות, לא עלינו}, לא נעימה {/ות}.
ברצוני להוסיף עוד, שמשום מה, אני מריח בדברייך, ריח עז של חיסול חשבונות אישי פומבי. כולי תקווה שזה אני שטועה פה לגמרי בכלל. עוד אני רואה כאן, בדברייך, הכללות כל כך גבוליות, לכל גזע השולטים {כמעט}, באשר הוא, שגובלות בשינאה בכלל, {לא עלינו}. כמו כן, רוצה לציין, שיותר ערך היה בעיני לפחות, אם היית מתבטאת בניק המקורי שלך. אגב, מי שלא אוהב נשלטות דעתניות, שיחפש כאלה שלא. שהרי ניכר לעין המתבונן, שאת דעתנית, וחדת לשון, תכונה שאני דווקא מוצא אותה כחשובה ונדרשת אצל נשלטת. הרי יש באמת הצרופה הזו, שאחריה את תרה באומץ כה רב, עם פגיון שלוף, משהו שכדאי אולי שתפני לעצמך, ולו בשם אותה אמת, תתייצבי קהל עם וכלוב, ותציגי באופן אמין, את מכלול אישיותך, כולל גם החלק הקוצני משהו. ישנם מלא שקרנים/יות, פתיינים/ניות, נוכלים/ות, מתחזים/ות, ועוד מיני מרעין בישין כיד הדמיון הפורה המצוי פה בשפע. אין בכך שום חידוש לגמרי בכלל. ישנם זאבים שאורבים לכיפות אדומות, וגם לכאלה שלא. ישנן גם זאבות במסווה של כיבשות תמות וזכות המפלבלות בעפעפיהן בחן רב. אבל, ויש כאן אבל עצום ורב. יש הרבה מאד שולטים, וגם נשלטות {מי ישמע}, {כן עלינו}, שהם פשוט, ובפשטות, אחלה. ממש באמת אחלה לגמרי. בחיי שאני יכול להעיד שאפילו אני מכיר כמה כאלה באופן אישי ממש. אוסיף עוד דבר אחד, בקיצור ולסיכום, ואדום. יש תקווה, גבולית משהו, אבל יש. אני מצווה עלייך, {בקול סמכותי נורא}, לא לאבד את אותה תקווה. {לא מפני שאני שולט בכלל, מי ישמע}. |
|
aka BODYGUARD |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
Re: אדונים ומשרתות
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
aka BODYGUARD • 21 באפר׳ 2007
flashback כתב/ה: GHOST RIDER כתב/ה: קטסטרופה כתב/ה: אני מכיר הרבה דומיננטים בגרוש פה וראיתי ים סשנים מגוכחים עד אימה. . המילה היא מגוחכים . ולענין. 30 תגובות למעט שלי והרוב עוסק באי מתן לגיטימציה לשליטה. מצב שמעורר את הסקרנות הטיבעית של אדם ממוצע (ממוצע מספיק כאן, נכון גבולית?) ונשאלות השאלות הקשות: -מה אתה עושה כאן קטסטרופה? אתה מחפש זיונים? תתבייש. -שרמוטה של כולם. אין כבוד כאן, מה את מחפשת כאן? השפלה? תתביישי. -חתולה פראית. כל מה שגבולית קישקשה הוא נכון. מה את עושה כאן? ולמה את נשלטת? לא נמשיך עם הקטע. משעמם . כעת אליך גבולית יקרה. הצטרפת לפני חודש וחצי ויש לך הבנות ותובנות של אחת שמאה שנים לפחות חיה ונושמת כאן. המסקנות שלך מעניינות ובמקומך אנשים היו בורחים מאתר של סוטים , אנשים ללא כבוד שיפגעו בך, שיעשו לך רע. את בוחרת להשאר וזה אומר הכל. הפצת תורתך ממקומה של הסאבית הפגועה הוא מקום שלא את המצאת ובקרוב השירשור הזה ידעך ויקום אחד אחריו, וכאחת ותיקה את אמורה לדעת זאת. אני בתור חדש משתדל להקשיב קודם ולא לשחרר תלונות שנובעות מתיסכול אישי ועושות הכללה לכולם. לטעמי את רחוקה מלהיות חדשה כאן אבל אין לך ביצים (ביציות) לומר את שלך בניק המקורי וזה הכי לגיטימי לפתוח עוד 5 ניקים חדשים. צחקתי ונהנתי וכעת כולם מוזמנים להגיב בחוכמה ולמי שיש בעיה עם המילים הקשות שיצאו כאן- הוא/היא מוזמנים להריח את המפלט שלי (אגזוז בלשון העם) ולהנות מהצליל . מנימת דבריך אפשר להבין (יכול להיות שזו רק אני) שגם אתה לא ממש בתקופת הסתגלות אלא מבין פה את הלך הדברים, אבל לא זו הסיבה שבגללה אני מנסה להקליד פה כשראשי הלום שיכר ואני אצטרך לבדוק 4 פעמים ולעשות הגהה.. ובכן, לשאלה הגדולה - מה כולנו עושים כאן. הכלוב הוא האתר המרכזי שבא לתת במה לאוהבי בדסמ בארץ. זה לא אומר שקהילת הבדסמ בארץ (אם יש דבר כזה) מספקת את מה שאנו מצפים. וכן, יש כאן סשנים מגוחכים, ויש כאן דומים דמיקולואים, ושולטות ככה, ועאלק מתחלפים (עאלק ליאב) ואני יכולה להמשיך. זה לא אומר שמי שכותב פה לא מחפש שליטה. מחפשים, בנרות, פשוט יש כאן יותר מדי "כאילו" . אתמול בשכרותי (הוו, מפיקה פנינים) הגבתי לשאלה שנשאלתי - "אני, לקרוא פה למישהו 'אדוני'? פחחח, לא נראה לי." ולא כי אינני רוצה בזה, אלא כי בודדים ונדירים אלה שבאמת מקיימים את התנאים המקדימים לקבלת התואר הנכסף. בסופו של דבר, אנחנו פה כי זה מה יש, ומנסים להוציא מזה מה שאפשר. אבל, אם אתה אכן תקופת זמן כל כך קצרה פה, הייתי מציעה לך להסתובב פה קצת יותר, וללמוד את הדברים לפני שאתה שולח את כולם לעשות שיעורי בית וחשבון נפש. פאלושית, מבלי להתייחס למהות השירשור שאינו ממש חשוב לי באופן אישי אבל בהחלט מעניין ברמות צורות ההתבטאויות- אני מוצא שזכות ההבעה נתונה לכולם, וכולם זה אומר כולם. גם אני מוצא עצמי מרים גבה בתימהון על כמות המילים שנשפכה כאן כנגד גברים, שולטים ועל שליטה בכלל ולא כל כך מצליח להבין מה מחפשים כאן אנשים שלא חושבים/מאמינים בקיום שליטה מי בחייו ומי כתבלין לחייו. דומים הוצגו כמחפשי זיון קל במסגרת תצוגת תכלית זו ואחרת אז אותם נבין, הם לפחות משחקים את המשחק אולם מה נאמר על המתנגדים? אם הם לא משחקים את המשחק הרי שהם משולים למחפשי זיון ולמעשה הם לא בקטע, האם לא מהם אמורות בתולות ישראל החסודות להשמר יותר? הרי לשם מטרה ותכלית זו התכנסו האחרונות כאן, למימוש הבדס"מ שלהן, וכמובן חיפוש אחר השולט שילווה אותן. אז הן לא מצאו, הן נפגעו ושוב שירשור ארוך מלא רסיסי סגירת חשבונות שאנו מכירים מהעבר ונכיר גם בעתיד... נקודת הבסיס שלי כרגע היא שמותר לכל אחד להביע עצמו, גם אם זה לא מוצא חן בעיניי או בעיני אחר/ת ולכן תגובתך קבילה וגם תגובתו של הרוכב וכמובן דעתה של פותחת השירשור ללא קשר לדעתי או דעת אחר... קוראים לזה- דמוקרטיה (?) ולך באופן אישי- מקלחת טובה,קפה חם וחזק והמון חיוכים וההנג אובר ישכח מחר.. שיהיה שבוע טוב ויום עצמאות שמח לכולם |
|
Afroditi |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
אני יכולה לטעון כי
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
Afroditi • 21 באפר׳ 2007
אני יכולה לטעון כי גם חלקם של הנשלטים או הנשלטות, אינן או אינם נשלטים באמת והם למעשה
מה שאנחנו קוראים "שולטים מלמטה" . ממש כך. אין להם רצון או יכולת או כוונת התמסרות. מה הם עושים בכלוב, אני לא יודעת. אבל, הם לא נשלטים באמת. בקיצור, מה שאני אומרת זה שבכל מקום ובטח גם פה, יש אנשים מכל הסוגים, לרבות "מתחזים"., מתוך כוונה או לאוו, אבל ככה זה. כל אחד צריך לדעת לסנן את הקשרים שלו ואת האנשים עמם הוא הקשר, פה כמו בכל ארוע חברתי. |
|
קטסטרופה{Adonai} |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
פוזה פוזה פוזה.
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
קטסטרופה{Adonai} • 21 באפר׳ 2007
חד וחלק, אני מבהיר שוב למי שלא הבין/ה את מה שכתבתי קודם ויש רבים כאלה.
במיוחד פלאשבק. מי שיש לו זין גדול לא ירגיש צורך להראות אותו . זו פילוסופיה בגרוש אבל גם היא שווה משהו כשמדברים אל אנשים שמרגישים צורך להראות כאילו לכל העולם כמה הם שולטים וחזקים. זו תסמונת הזין הקטן שכן כמו שאני מבין את החיים וכמו שהטבע הוכיח ומוכיח לנו שוב ושוב שחוזק לא צריך להפגין, אם יש לך אותו כמובן, החוזק מוקרן מעצם טבעו. אין לי מאומה נגד אדוני צעצוע או שפחות בגרוש, כל אחד יעשה מה שהוא אוהב או חושב שהוא אוהב. מה שהסברתי הוא שכל המסשנים הפומביים האובססיביים וזה לא אישי נגד כזה או אחר, כל המסשנים והמסושנות הללו באים ממקום מאוד נמוך של צורך להראות לכולם הנה, תראו כמה אני חזק, הנה, תראו כמה אני נחותה. זו גבירותי ורבותי, זו חארטה אחת גדולה. פלאשית, א. תודה על התיקון. ב. מי כמוך יודעת שאני לא מחפש זיונים. ג. יש לך יופי של ציצים ואם לא היית "נשלטת" הייתי עושה אותך. |
|
TooT(נשלטת){פטרוניוס} |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
TooT(נשלטת){פטרוניוס} • 21 באפר׳ 2007
RIS כתב/ה: Uranus כתב/ה: ריס אני לא מבין את ההתעקשות שלך בשימוש בביטוי לכייס התמסרות.
מה גם שאני לא חושב שמישהו החל מפותחת הפוסט הזה חושב על הנושא המדובר כנספח כלשהו לתחום של אונס או ניצול פלילי. ההתעקשות נובעת מפני שכך אני מבין את התופעה שמתוארת בפתיח של השרשור הזה. מה לעשות ובעולמנו המסובך ישנם אנשים שאין להם היכולת לייצר אנרגיות משל עצמם והם נאלצים לשדוד ולגזול מאחרים את מה שהם צריכים. חסר לך דוגמאות? ואבהיר שוב שאני משתמש בכל המילים האלו - "כייסות", "אונס" ו"שוד" בהשאלה. קצת מעליב אותי שיש מישהו שעשוי לחשוב שאני מדבר על היבטים משפטיים/פליליים כלשהם. היכנס רובד או שניים יותר לעומק ותבין בדיוק על מה אני מדבר. ריס, אני מסכימה עם רוב דברייך בשירשור הזה. למעט דבר אחד. כשאתה מגן על אנשים שנפלו קורבן ל"שודדים" ולא מוכן לקבל שיש להם איזה חלק בכך, איזו אחריות, אתה יותר מגנה בכך את השודדים אבל לא ממש עוזר לנשדדים. כמישהי שמסתובבת כאן כמה זמן ראיתי לא מעט סאביות שנפלו פעם אחר פעם קורבן, אני לא טוענת לאשמתן, אני טוענת שהן חייבות לקבל שיש להן חלק, שבידן האחריות להגן על עצמן, כל עוד זה לא יקרה זה לא יפסק כי נוכלים, רמאים, מניאקים ודומים מסוכנים היו וישארו. יש הבדל בין אישה המסתובבת ברחוב שתיקה פתוח וכל כייס יכול בקלות רבה להכניס יד ולגנוב את ארנקה לבין אישה הדואגת להגן על תכולת תיקה בכך שהיא סוגרת את תיקה. אף אחת מהן לא אשמה אבל אחת מהן יכולה לפחות להפחית את הסיכוי לאבד את ארנקה. |
|
RIS |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
RIS • 21 באפר׳ 2007
תותית לא יכולתי להגיד את זה טוב ממך.
אני מסכים עם כל מילה. אני לא אומר שבן אדם שמסתובב עם צרור שטרות בולט מכיסו האחורי איננו מזמין שיכייסו אותו. אני רק אומר שזה נראה לי לא נכון לחלק את האחריות בינו לבין הכייס. עוד בהתחלת השרשור הזה אמרתי בתגובה למשהו שרפאל כתב שגם אם אנשים הם טיפשים, זו לא אשמתם או אחריותם שערלי לב מנצלים את טיפשותם. ואם הובנתי כאילו אנשים לא צריכים לנקוט בכל אמצעי הזהירות וללמוד מנסיונות לא טובים אזי הובנתי שלא כהלכה. נדמה לי שזו בדיוק המשמעות של נטילת אחריות על החיים שלנו: לשמור על עצמנו, להפיק לקחים וליישם אותם. |
|
Dark Artist(שולט) |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
רפאל-יישר כוח
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
Dark Artist(שולט) • 21 באפר׳ 2007
רפאל כתב/ה: *** אישה כותבת בפרופיל שהיא מלאה, אבל כאשר פוגשים אותה מגלים שהיא - שמנה.
*** גבר כותב בפרופיל שהוא אינטיליגנט, אבל כאשר פוגשים אותו מגלים שהוא - ניאנדרטל. *** אישה כותבת שהיא שולטת, אבל אינה חודרת, אינה קושרת, ואינה מצליפה. דבר אחד היא מוכשרת לעשות - להשפיל את גבריותו של כל מי שאינו מממן אותה ומזיין אותה כהלכה. *** גבר כותב שהוא שולט, אבל למעשה הוא פטישיסט של עקבים גבוהים בהכחשה. נוח לו להשיג את מבוקשו מהאישה במסווה פתלתל ואגבי של שליטה. *** אישה כותבת שהיא נשלטת, אבל בפועל היא רודנית מלמטה. אין היא מצווה כדי להשיג את מבוקשה, רק מבקרת את מי ש"מעליה", ואומרת שאין הוא מכבד אותה בבחינת אדם כל פעם שאינו עושה כרצונה. *** אישה בוגדת בבעלה. אבל השעון הביולוגי שלה מטקטק. והיא צריכה להבטיח את עתידה. ואינה רוצה למצוא את עצמה קרחת מכאן ומכאן. ולכן אין לה עניין בשקרנים או בגברים שאינם פנויים. *** גבר כותב שהוא מחפש אהבה וזוגיות. אבל כשהוא פוגש כוסית צעירה ותלותית שמאוד בוגרת לגילה וכרוכה אחריו - גם זה נחמד לו. לפחות לזמן מה. ככה זה. לאנשים יש דיסוננסים. לפעמים הם מדחיקים. לפעמים הם משקרים לעצמם. אגב כך לפעמים הם משקרים גם לאחרים. לפעמים אינם סגורים על עצמם. לפעמים הם טועים. לפעמים הם טיפשים וילדותיים ובלתי רגישים. ולפעמים הם מניאקים. וכל זה יכול להיות מעצבן מאוד. לפעמים גם פוגע מאוד. אבל לאנשים מותר להיות כאלו. מי שהולך שולל אחרי פרופילים, ואחרי משפטים שבהם אדם מגדיר את עצמו, ולא מפעיל שיפוט עצמאי, ולא קורא את המציאות, כאילו מה שבפה הוא תמיד מה שבמעשה - הוא פשוט טמבל. להיתפס למילים - זו הרבה פעמים הדרך להתעלם מהמציאות ולהיתלות בתקוות. והתקרבנות, בהקשר זה, היא הרבה פעמים הדרך לטאטא את העובדה שהיית טמבל והתעלמת ממה שהיה גלוי כל הזמן במעשים. וכמובן - מותר להיות אנושי גם מנגד. ולשתף פעולה עם דיסוננסים של אחרים. וללכת שולל. ולהיפגע מזה. ולכעוס על כך. ולנטור על כך. וכו. אבל אין כאן מה להתקרבן (וזו עיקר הטענה שלי). ההשוואה לאונס, ולגנבה אינה במקומה. לא רק מפאת מידת החומרה של הדברים של אלו, אלא בעיקר מפאת הקטגוריה שאליה הם שייכים. אונס וגניבה - אלו עברות על החוק. להיות בעל דיסונאנס, לשקר לעצמך, לשקר במסגרת האהבה, ואפילו להיות מניאק - כל אלו אינן עברות על החוק, אלא עניינים של דרך ארץ. כלומר, אין בהם מה להיות צודק, רק להיות חכם. קרה משהו בכלוב. והוא קרה בעיקר בפורום של הבנים על הבנות. והוא שעל הבנות הנשלטות מדברים בלשון של רגש והבנה, ואילו על הבנים השולטים בלשון של מוסר ושיפוט. הסאבית היא מבולבלת. אינה בטוחה בעצמה. היא ילדה-אישה. היא לפעמים היסטרית. היא מרדנית וטיזרית. היא לא מחונכת. היא לא יודעת. יש לה אינספור שאלות. היא מלאת ניגודים וסתירות. היא לפעמים לא בסדר, אבל ככה זה להיות אנושי. ובשביל כל זה יש שולט. וגם אם הוא לא יעשה בה סדר, דבר אחד בטוח, והוא שהיא אוהבת מאוד. לעומתה, השולט לא יכול להיות כל הדברים האלו. הוא לא יכול להיות מבולבל. הוא לא יכול שלא לדעת. ואצלו אי אפשר לדבר על ניגודים. השולט יכול להיות צבוע, נוכל, שקרן, ומניפולטור. הבלבול שלו הוא קודם כל סימן של אי-מוסריות. לאהבה שלו אסור להיות פרדוכסלית ואנושית, אלא שקודם כל ולפני הכל היא צריכה להיות צודקת ומוסרית. והמצב הזה הוא כמובן פתולוגי מאוד. אגב, הסאבית המתקרבנת הממוצעת, שמוכיחה שולטים על כך שאינם מושלמים, ועל כך שהם שוגים לפעמים, היא בדרך כלל בדיוק זו שמחפשת תמיד איזו שלמות אידיאית בלתי אפשרית, זו שהולכת שולל אחר פוזות והבטחות של שלמות, וזו שבאהבתה הרבה אינה מסוגלת לסבול שגיאות, ותמיד עושה אישיו מכל שגיאה. האלטרנטיבה ללא להיות קורבן אינה דווקא להאשים את עצמך. אלא לפעמים - פשוט להשתחרר מהחיפוש אחר אשמים. לרוב בריא יותר לאדם שיגיד לעצמו "אני הייתי מטומטם, הוא היה מאניק. ועכשיו אני חכם יותר. ואני ממשיך הלאה." החיפוש אחר אשמים הוא בדרך כלל הנוסחה לאיך לא ממשיכים הלאה, ולאיך שוקעים במקום. (התקרבנות היא כמובן המשכה של האובססיה הזוגית באמצעות מוסר ושיפוטים, ולאחר שהרומנטיקה והאמפתיה כבר אינן.) אין שום דבר מגונה בלהיות מטומטם. למרות שגם אין מה להתפאר בזה במיוחד. זה סה"כ אומר שיש לאדם מה ללמוד. וזאת בניגוד לקורבן, שאין לו מה ללמוד. הוא פשוט סוג של איוב, שהשטן זומם כנגדו, ורעות נופלות עליו מן השמים. מסכים עם כל מילה ומילה פתחת פה תיבת פנדורה שהרבה העדיפו להשאיר אותה סגורה ולהתעלם ממנה תודה על כך שניסחת בצורה כל כך בהירה את אשר היה לרבים על הלב וביניהם אני אורנוס-למה לי לעצור את הסוסים כשהאורווה בוערת? בד"כ אני נמנע מלהכניס את עצמי לדיונים מתלהמים אבל לעיתים זה חזק ממני ויש צורך להעמיד דברים בפרופורציות RIS- אני בהחלט מסכים איתך שיש הרבה הטעיה בפרופילים אך אי אפשר על סמך מספר הטעיות של פרופילים להשליך זאת על שאר פרופילי הכלוב.וצר לי על כל אלו שנפלו על מניאקים,שרצים ובני בליעל,אך כאלה קיימים בכל מקום. וגם לולא לו היו פרופילים הם עדיין יכולים לשכנע דרך מתק שפתיים או מראה עיניים,אנשים תמימים לעבוד את רצונותיהם והגחמנות שלהם אין טעם לזעוק כנגד כך ,ורק נותר להזהיר ולקוות שלאנשים באתר יש כושר שיפוט והגיון נבון,גם אם זה לא לכולם |
|
flashback{ג"ו} |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
flashback{ג"ו} • 21 באפר׳ 2007
היייייי הולד יור הורסס!!
בודי, אני כבר רבע שעה מנסה להחליט איך להגיב, אבל אני לא בטוחה שהבנתי מה שאמרת.. בכל מקרה אני לא באה לצייר את כל הגברים כאן כמחפשי זיון, בעצם, לא התייחסתי לאף מגדר או נטיה באופן ספציפי. לא באתי לרדת על גברים או משהו כזה, אין בי שנאת גברים, ואתה מכיר אותי די כדי לדעת שאני לא מהסוג שיגיע להתלונן אחרי שרציתי משהו ולא קיבלתי אותו ועכשיו שוברים את הכלים ולא משחקים וכולם פה סתם מגיעים לעשות רע. בסך הכל מה שבאתי לעשות זה לענות לבחור שכתב לפני, ששאל מה כולם עושים פה. התשובה- אין אלטרנטיבה אחרת למצוא אנשים שיש להם את המכנה המשותף הזה. קטסרוף, למרות שכבר דיברנו, וכל זה רק כי שנינו תחת הנג אובר לא חביב במיוחד, אבהיר גם כאן - באתי להסכים איתך. א. בבקשה על התיקון ב. לא אמרתי שאתה מחפש זיונים ג. זה נכון, יש לי יופי של ציצים. קיצר, עזבו שטות, ותנשמו. אני לא כותבת יותר שומדבר פה במצב הגופני שאני נמצאת בו, גם בקשר לתגובה הזו אני לא בטוחה.. |
|
newoldone |
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
לפני 17 שנים •
21 באפר׳ 2007
newoldone • 21 באפר׳ 2007
יותר מכל דבר אחר, צד את תשומת ליבי בשרשור הזה המשפט הבא, שעזר לי להבין משהו:
RIS כתב/ה: וגם, אתה עדיין מתעקש שלא להבדיל בין הפרדיקט של "להיות קרבן" ובין הפרדיקט של "התקרבנות". אני חושבת שההבחנה הזו נכונה, חשובה, ומקור להרבה מהוויכוחים כאן (לא מהיום). קורבן הוא תיאור מצב. אדם יכול להיות קורבן לפשע פלילי, קורבן לעוולה מוסרית, קורבן למניפולציה בינאישית, ועוד, וכל אלה בדרגות חומרה שונות. התקרבנות היא סוג של תגובה למצב. אחת מבין תגובות אפשריות של הקורבן, תגובה שכמעט כולם מסכימים שהיא לא מועילה, ונדמה לי שהרבה גם סתם סולדים ממנה בלי קשר לשאלת טובתו העתידית של הקורבן. נראה כאילו בתוך תנופת ההוקעה של ההתקרבנות, יש גם הכחשה של היותו של הקרבן קרבן. ובעקבות ההכחשה הזו נוצר גם טשטוש בין שני מישורי התייחסות שונים: המישור המוסרי - שבו יש הבחנה ברורה בין אשמת הנבל לבין חוסר אשמת הקורבן, והמישור התועלתי-תרפויטי, שבו יש (לא תמיד) מקום לשאול מה היה החלק של הקורבן, אם היה. חלק במובן הסיבתי, ולא במובן המוסרי. ולכל מבקשי הפרופורציות: יש למישהו מילה עברית אחרת לכנות את מי שהיה קורבן למעשה נבלה קל, כדי לשמור את המילה קורבן למקרים החמורים? |
|