שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מצעד הגאווה-בירושלים או בתל אביב?שינוי הוא כניעה?

עקשנית​(נשלטת)
לפני 17 שנים • 4 ביוני 2007
עקשנית​(נשלטת) • 4 ביוני 2007
האמפרי כתב/ה:
נילי ונילי כתב/ה:


אני בעד להחזיר את הגולן וגם את הגליל.
אני בעד לשחרר אסירים בטחוניים.
אני בעד להחזיר את שדרות כולה, על טפיה ומקלטיה ולהפוך אותה
לחלק אינטגרלי מן המועצה האזורית עזה.

בעצם, אני בעד שנעזוב את הארץ כולנו.
תאמינו לי. עדיף לנו.
תראו כמה אלימות יש בצד השני.
מלחמות רחוב.
קסאמים.
אנשים נפגעים.
תאמינו לי, בואו נברח מפה כולנו ביחד. עדיף.









ויפה שלושת רבעי שעה קודם...(שיחה פנימית שלי).


חוץ מזה שאפשר להרגע ולהסיר כל חשש.
רוב הציבור הישראלי והירושלמי כמובן יהיה שקוע (שוב) בחגיגות "הר הבית בידנו"
ובשנתו הארבעים של שכרון החושים השקרי על מלכות ישראל השלישית ומצעד
הגאווה בסמוך לתרדמת החגיגית הנ"ל כמוה כזבוב טורדני וכלל לא חדשותי.



תודה לאל שנהיה עסוקים בחגיגות האלה icon_smile.gif אני איתם לגמרי. שיקרי עבורך אבל יותר מאמיתי לציבור ענק ענק! מרגש!

התחושה שיש לחלק שמגיעים לי-ם וקוראים לה בבוז משו חרדית אפילו כשהם רק רואים אותם רק מתהלכים ברחובות בכלל לא בעלי אופי דתי ונרתעים משו... זה בסדר ? חצי מהחילונים לא רוצים להתקרב לי-ם בגלל ה"חרדיות" שלה. וואלה טיילתי בת"א בקושי רואים דוס אחד לרפואה...
תחשבו שהם חושבים על הקהילה מה שלראות שכונה של דוסים עושה לחלק מכם icon_smile.gif

אני בטח לא תומכת בדרך של החרדים לעשות דברים אבל אפשר לוותר בקלות על "חגיגות הדמוקרטיה" בדמות של מצעד כזה. אם היה אולי למצעד אופי אחר או לא היה לובש צורה פרובוקטיבית כזו הייתי בהחלט תומכת.

יש לעיר אופי, יש בה ציבור מאוד מגוון, יש בה ציבור שמרני וזה לא דבר רע, לא רק פתיחות היא טובה ובמצעד בעיר הזו תשיגו בעיקר ההפך חוץ מאהדה.

בלי קשר אין כמו י-ם בעולם ואני חילוניה גמורה שאוהבת את העיר הזו כ"כ שאני יכולה להשתגע
.
huan
לפני 17 שנים • 4 ביוני 2007
huan • 4 ביוני 2007
או במילים אחרות "לא נשאר לי אף טיעון טוב".

ועקשנית - לא ממש ראיתי את הקשר בין "אני אוהבת את ירושליים וירשוליים זה לא מה שאתם חושבים" לבין נושא השירשור. מעבר לזה במשפט היחיד שבו כן התיחסת למצעד ובמיוחד המילים "צורה פרובוקטיבית" ניכר שאינך יודעת הרבה על המצעד המתוכנן, ובמילים "תשיגו בעיקר ההפך מאהדה" ניכר שאינך מבינה עד הסוף מה רוצים להשיג במצעד זה, מה המשמעות שלו, מה מצעדים דומים כבר השיגו ומה המשמעות של "חגיגת הדמוקרטיה" עם אפשר לוותר אליה כל כך בקלות כאשר יש ציבור חשוך שאותה חגיגה "פוגעת ברגשותיו"
חיית מחמד
לפני 17 שנים • 4 ביוני 2007
חיית מחמד • 4 ביוני 2007
שתי הערות קצרות:

1.הטיעון שלפיו החרדים אינם יכולים לוותר משום שכך קובעת ההלכה מוטעה מיסודו.
הציבור החרדי אינו מסכים למרבית אורחות החיים במדינה, אך הוא משלים איתן באין ברירה. עניין של יחסי כוחות. לשיווי משקל הפוליטי הזה קוראים "סטאטוס קוו".
זה לא מה שההלכה מתירה או לא אלא מה שכח הזרוע (הפוליטי) מאפשר.
בחיפה חוצה ציר תנועה מרכזי שכונה חרדית . מדי שבת עוברות שם אלפי מכוניות בבטחה.
נסה לחצות במכונית שכונה חרדית בירושלים, בשבת, ותגלה שהדרך לגן עדן קצרה משחשבת.
ההלכה היא אותה ההלכה. חילול השבת הוא אותו חילול שבת.

2. ג'ייק, יודע משהו? הפראדוקס הוא שכל עוד יהיה ציבור שימשיך לטעון כמוך שהמצעד מיותר ומטריד, תהיה הצדקה מצויינת להמשיך לקיים אותו.
Jake​(שולט)
לפני 17 שנים • 5 ביוני 2007
Jake​(שולט) • 5 ביוני 2007
huan כתב/ה:
ודרך אגב גייק, עם העלבוןן שאני חש כשאני רואה אדם חרדי בשכונה שלי והעלבון שהם חשים כשר הם רואים הומו בשכונה שלהם הם לא על אותו מישור אתה צריך לרחם אליהם ולא עלי - אדם הרווי שינאה הוא הראוי לרחמים ולא להפך.

כמו כן לטעון שההלכה אינה נתנת לשינוי היא טענה דמוגוגית ולא נשענת על שום עובדה היסטורית במהלכה הדת היהודית לא רק התפתחה אלה גם עברה שינויים דרסטיים. והראשון שבהם הוא השינוי מפנתאון אלילים לדת מונתאיסטית תוך התכחשות מוחלטת לעבר.

הדרך היחידה בה הויכוח יסתם ב"ניצחונך" היא בכך שתביא טיעון משכנע לגבי במה עמדתם והשקפת עולם עדיפהמבחינה פילוסופית על שלי ולמה יש לה יותר משקל. או במה עמדתך והשקפת עולך עדיפה על שלי מבחינה פילוסופית - ושאני לא אוכל לסתור אותו.


Just when I thought I was out, they pull me vack in

הואן,
התחלת בשרשור לפחות עם רעיון שנחזה חמוד ותמים,היית צריך לפרוש בשיא.

אולי אתה מרגיש עלבון כשאתה רואה חרדי, אך חרדים לא חשים עלבון כשהם רואים מישהו מהקהילה ההומו/לסבית וזאת מכמה סיבות: ראשית, העובדה שמישהו משתייך לקהילה ההומו/לסבית לא כתובה על המצח. דבר שני, הם לא חשים "עלבון" כי הדבר לא מעליב אותם או פוגע בהם. הם בעיקר חשים כאב שכן תקוותם הלא מעשית והמוטעית היא שמדובר בפסול הניתן לתיקון - בדומה לחילוניות. אך כאשר מנסים לעודד זאת בפומבי- הם יוצאים כנגד, ואין הסכם "סטטוס קוו" בעניין.

הטיעונים לגבי ההלכה כלל לא ראויים לתגובה שכן הם נובעים ככל הנראה מחוסר ידע. אך כמאמר האגדה, אנסה ללמדך על רגל אחת.
ההלכה לא מתפתחת, כי זו לא מטרתה. המקסימום שנעשה במשך אלפי שנים הוא ניסיון לפרש את המקורות ולתת הסברים ופרשנות למצא רחב ככל הניתן של מקרים ואירועים. אחד הכללים הבסיסיים ביותר של הפוסקים הנה, כי אין ביכולתם לשנות פסק הלכה שניתן על ידי רב קודם עקב היות הרב הקודם "גדול" מהם. דת ישראל לא עברה מן ה"פנתיאון" (מלה יפה אך לא רלוונטית) לאל אחד שכן הדת החלה עם אל אחד. לפני כן לא היתה יהדות.

לשמחתי, איננו חיים בתקופתם של אפלטון, אריסטו ושאר גדולי הפילוסופים, כך שאין לי צורך בטיעונים פילוסופיים תיאורטיים כשהמדובר בויכוח מעשי. חוץ מזה- לא הענקת לי תורה פילוסופית העולה על רוצוני ב"אוטופיה" (:
ואגב, למרות שלטענת הסטוריונים, אף גדולי הפילוסופים הנ"ל נהגו לקיים אורח חיים חד/דו מיניים, אך גם הם, למרות מקצועם, לא הפגינו זאת ברבים.
huan
לפני 17 שנים • 5 ביוני 2007
huan • 5 ביוני 2007
בראיה רטרוספקטיבית השימוש שלי במילה עלבון היה מוטעה הנובע מהפירוש שאני נותך לחלק מהמילים ושאר אינו תואם את הפירוש המקובל שלהם, אתה מוזמן להחליף את המילה ב"כאב", "צער עמוק" או כל רגש "חיובי" אחר. על כל מקרה אין זה רלוונטי מה הדתיים או החרדים חשים והאם דתם גמישה או לא (לפי הדברים שכתבת אתה מגלה בורות בעניין היהדות אך זה ויכוח אחר לגמרי - עם תרצה תפתח שירשור חדש ושם נדון כמה שתרצה בפנתאון, כינים שפתאום לא מופיעות מעפר, הרמבם ובכלל ההתפתחות התאולוגית של 3000 השנים האחרות) שכן גם עם היתה חקוקה בסלע אין זה אומר שהיא לגיטימית ויש להתחשב בקיוריוזים שלה.
עם אין ראיית העולם שהצגתי בכדי לספק אותך, ואתה יכול להתיחס אליה כאוטופיה, אין לי שום בעיה עם זה. במיוחד אם השקפתך היתה מנומקת ונשענת על יסודות חזקים (למרות שלא נראה שזה כך), על כל מקרה חובת ההוכחה והשיכנוע היא אליך שכן אתה הוא זה השולל מציבור שלם את זכויותיהם כשווים בקרב שווים.

אפרופו פילוסופים, ביוון לא היה כל פסול ביחסים הומוסקסואלים ובחלק מהפולסים אהבה בין נער לגבר מבוגר נחשבה לאהבה העילית, כך שהדבר לא רק שלא הוסתר אלה היה חלק מהתרבות וחיי היום יום. ברומא יחסים הומוסקסואלים היו פחות פופלארים ועל ידי חלקים מסויים בציבור נתפסו כקריוז מה שלא מנע את הפגנה פומבית של אורח חיים זה אפילו מצד קיסרים מסויימים.
נוריתE
לפני 17 שנים • 7 ביוני 2007
נוריתE • 7 ביוני 2007
כל שנה אותו וויכוח
הזכות של הגאים לצעוד בבירה
הדתיים שצועקים גיוואלד חילול חילול
לחיות ביחד ולהתפשר הדדי הם לא ילמדו
אז אולי שהגאים במדיינה הזאת יפגינו טיפי גדלות רוח
ויוותרו על כל המכות והצעקות והאכלו לי שתו לי
זה לא מביא כבוד למפגן שאמור להראות כבוד.
זה לא שאין להם איפה לצעוד.
שלומציון
לפני 17 שנים • 7 ביוני 2007

בגאווה בכל המצעדים

שלומציון • 7 ביוני 2007
אני לא מבינה למה לחפש רק מצעד אחד ורק ביום אחד ?
מה רע בלהגיע בקבוצות מאורגנות גדולות לכל מצעד ששומעים עליו .
זו התברגות טובה יותר ואין שום דרך לעצור אותה .
וזה נראה ממש טוב . תארו לכם מלא כותרות שאומרות :
-גם הגאים השתתפו במצעד תמיכה בנכים .
-הגאים הפתיעו שוב ועוררו את האוירה בצעדת יום ירושלים
- תנו לחיות מודה על הפגנת התמיכה הרחבה

וכ"ו וכ"ו .

להיכנס לתודעת הציבור בתור אנשים חיוביים ופעילים חברתית .
מי יוכל לומר משהו רע על זה ?
Dolfi
לפני 17 שנים • 7 ביוני 2007
Dolfi • 7 ביוני 2007
Buttercupe כתב/ה:
כל שנה אותו וויכוח
הזכות של הגאים לצעוד בבירה
הדתיים שצועקים גיוואלד חילול חילול
לחיות ביחד ולהתפשר הדדי הם לא ילמדו
אז אולי שהגאים במדיינה הזאת יפגינו טיפי גדלות רוח
ויוותרו על כל המכות והצעקות והאכלו לי שתו לי
זה לא מביא כבוד למפגן שאמור להראות כבוד.
זה לא שאין להם איפה לצעוד.


נכון, זה לא שאין להם איפה לצעוד, זה לא שלכל מי שמתעקש לנהוג בשבת - אין זמן אחר לנהוג, זה לא שכל מי שרוצה לקנות\למכור בשבת לא יכול לעשות את זה בימי העבודה שמקובלים על אנשי הדת, זה לא שאת חייבת לדחוף את המחשוף שלך לתוך עיר הקודש - כאשר תושבי ת"א יעריכו אותו פי כמה, זה לא שאת אורח החיים החילוני שלך - את צריכה לחיות בתוך ירושליים הקדושה, זה לא ש...
Dolfi
לפני 17 שנים • 7 ביוני 2007

Re: בגאווה בכל המצעדים

Dolfi • 7 ביוני 2007
המלקה כתב/ה:
אני לא מבינה למה לחפש רק מצעד אחד ורק ביום אחד ?
מה רע בלהגיע בקבוצות מאורגנות גדולות לכל מצעד ששומעים עליו .
זו התברגות טובה יותר ואין שום דרך לעצור אותה .
וזה נראה ממש טוב . תארו לכם מלא כותרות שאומרות :
-גם הגאים השתתפו במצעד תמיכה בנכים .
-הגאים הפתיעו שוב ועוררו את האוירה בצעדת יום ירושלים
- תנו לחיות מודה על הפגנת התמיכה הרחבה

וכ"ו וכ"ו .

להיכנס לתודעת הציבור בתור אנשים חיוביים ופעילים חברתית .
מי יוכל לומר משהו רע על זה ?


את יודעת מלקה, לבד מהיותם גאים ותומכים נלהבים בערכים כמו חופש ביטוי, סביר להניח שבזמנם הפנוי יש להם אישיות, תחביבים ואפילו לא להאמין - אבל לחלקם גם אג'נדה חברתית, או שתיים. הבעת תמיכה בנכים, בקיטעים ובגידמים היא אומנם חשובה ויתכן מאוד שיש אינדבידואלים, בתוך אותה קבוצה הומו-לסבית שיבחרו להביע אותה - אך אין שום קשר בינה לבין האינטרסים של הקהילה ההומו לסבית כקבוצה.

קצת מזכיר לי את הטענה המגוחכת שהעלו רבים נגד הפגנות הסטודנטים - מדוע לא ראו כזו נוכחות סודנטיאלית בהפגנות נגד הפגיעה בזכויותיהם של ניצולי השואה, או הקיצוצים בשירותי הרווחה למיניהם...? כאילו חוסר הנוכחות בהפגנות האלו, גורע מזכותם להלחם למען השכלה גבוהה. סטודנטים הם קבוצה בעלת X מכנים משותפים ואינטרסים משותפים, כמו גם חברי הקהילה ההומו לסבית. כקבוצה, מטרתם לפעול לקידום האינטרסים הקבוצתיים שלהם.
שלומציון
לפני 17 שנים • 7 ביוני 2007

הו דולפינה

שלומציון • 7 ביוני 2007
לא כל כך הבנת את הרעיון הקרימינלי שלי .
התכוונתי להתברג על הפגנות . להבהיר עמדה פרטית .
מעבר , כמובן , להבעת הזדהות .
כולנו חוטאים מידי פעם באיזה הליכה להפגנה או שתיים , לא התכוונתי שזה צריך
להפוך לאורח חיים חדש או פטיש .
סתם לבוא עם איזה חולצה מיוחדת או איזה דגלון קטן נעוץ בכיס המכנסיים .או יותר .