aka BODYGUARD |
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
aka BODYGUARD • 3 ביולי 2007
התגובה שלך חשובה וכתובה בצורה ברורה ונהירה
ועוד יותר- הסברת עצמך מצויין גם בלי להשתלח כולל הסכמות/אי הסכמות. זו דעתך והובעה בצורה מכובדת ביותר. אני מקבל לחלוטין את הגישה שהצגת ודבריי הובאו ענינית לשירשור. מאחר והשירשור הוא ברכות לזוג מסויים הרי שמי שבאמת לא מתכוון לברך, מדוע שיעכיר את הנושא? זו הסיבה היחידה שאמרתי שבמקרה הזה, המיוחד, עדיף לשתוק אם אין ברכות בפיך. באותה תגובה הסברתי שדעתו של כל אחד היא דעתו וזכותו להביעה אולם עם קצת חוכמה ניתן להציג דיעה במתכונת של הרמת נייר מהרצפה בפוזיציה חיובית ולא בקללות על המשליך. |
|
TooT(נשלטת){פטרוניוס} |
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
TooT(נשלטת){פטרוניוס} • 3 ביולי 2007
Brave Dwarf כתב/ה: יש בדבריו של שומר הראש כמו גם בדבריה של דובדבנית שריפדה את אי הסכמתה בנבואות לא מופרכות.
מיוחדת וזאלופון (וחואן) אמרו דברי חוכמה שמאוד קשה לסתור אותם. אבל לדאבוני, לי אשית, גם היה מאוד קשה להסכים עמם. מוסר אישי מצווה אולי להעיר הערה לכותב הפוסט למען ליידע אותו/את עצמנו/את הקוראים האחרים על נקודת המבט דרכה אנחנו רואים את מעשיו. אך בו במקביל איני רואה מוסריות בשיפוט. ואסביר: אני יכול לבוא ולומר: הרם את העטיפה מהמדרכה, אתה מלכלך את העיר. ואני יכול לומר גם: תראה אותך איזה מטונף אתה, זה פשוט מגעיל. כפי שאמר שומר הראש, אין אנו יודעים דבר על הדמויות המדוברות ומה הוביל אותן לנהוג כך או אחרת. יש לפנינו עובדה אחת בלבד. עובדה שאין בה צבעים או גוונים כדי להעיד, פרט על מה שהיא. אהבתי את הדוגמא שהביאה דובדבנית, אלא שהיא דיברה על אישיות בצלמה נבראנו. אני ארד קצת יותר למטה. כל אדם, כ ל א ד ם, שלא קשור לקהילה זו, אם יגיע לפורום זה, יהיה לו מה להגיד עלינו, גם אם אינו מוסרי ברמה אליה מתיימרים רבים מהמגיבים כאן. וזה לא שהמוסר שלו שונה משלנו או "בדס"מ זו מערכת אחרת {אהה} שאינה עומדת בסטנדרטים של מערכות יחסים "רגילות" {ברור}", כפי שכתבה מיוחדת. אלא כי אינו מכיר את התמונה השלמה. הסטנדרטים של המוסריות זהים לשני הקטבים ומי שיהיה חרא בעולם הונילי יהיה חרא גם כאן ולהפך. אופן המימוש של חיינו אחר. אנחנו נוהגים לערבב את הצבעים לגוונים שונים, אבל משתמשים באותו בסיס ובאותה תורת מידות הכפופה לאותה אבן בוחן. התמונה השלמה היא זאת שעושה את כל ההבדל. אבל מה שצרם לי הכי בכל ההתנהלות של הפוסט הזה (שוב וכנראה לא בפעם אחרונה) זו המהירות בה נערכים כאן המשפטים, כפי שהסבירה מיוחדת: "בכל אופן, ניתן לשפוט אדם לפי מעשיו, דבריו, אמות המוסר שלו ועוד, וכל אחד מאיתנו בהחלט שופט אחרים לפי הפרמטרים האלו" ברור ונכון עד להכאיב. אכן ניתן וזה בדיוק מה שקורה. אנחנו לא נוהגים להביע דעה על הנכתב על ידי ניק זה או אחר, אנחנו מביעים דעה עליו. כל הזמן. בכל השרשורים ובכל שלל הפורומים בהם אנחנו מוקפים. לפעמים בקול אחד ובודד, לפעמים בזוגות ולפעמים בערב רב של קולות ובמקהלה. וכשאומרים לנו שזה מיותר, אנחנו צורחים עוד יותר חזק: "אל תסתמו לנו את הפה כי כל אחד שחולק, עליו לקחת בחשבון שלא יאהבו את מה שכתב." איני מסכים עם שומר הראש שמי שאין לו להגיד משהו נחמד, שישתוק. ישתוק ויתייבש וינשור לתוך שעמום של הסכמה מלאה. יש להביע דעה, אבל למה לשפוט? "תרים את הלכלוך, הוא מזהם את העיר" או "אתה חרא אידיוט כי אתה זורק ניירות." אז נוכיח שיש לנו זכות לשפוט ונשפוט את כל הנשואים עד שיימאס להם שבמקום להקשיב למה שהם חולקים אתנו, שופטים אותם כבני אדם והם ישתתקו (או יחלקו עמנו רק את מה המוסר שלנו קבע עבורם). אח"כ נשפוט את ה"סאביות האקסטרימיות". אח"כ את אלו שיש להם אוזניים ארוכות ובל נשכח את אלו עם הקצרות מדי. ומה לגבי פלולה על הסנטר? רק אנשים מכוערים עונדים פלולות על פניהם. ואז "נתאסף יחד בחברותא" ונסקול אותם, בהתאם למנהגיה היפים של יהדות. ובסופו של יום נחלוק, אלו שיישארו, זה עם זה את שעל לבנו ונתייבש וננשור לתוך שעמום של הסכמה מלאה. אגב, שלא יהיו ספקות, אני מעריך את הרוח הצעירה של חואן האידיאליסט ואת המוסר הנקי שלו, אבל אני גם מעריך את הפלטפורמה המשותפת עליה מתנהלת הקהילה וחושב שלפעמים כדאי לחשוב גם על טובתה. כי הרי לולא הייתה חשובה לנו, לא היינו כאן מלכתחילה. אבל הכי חשוב שנקרא להם עילגים ונלעג להם כשאולי הם רק סתם דיסלקטים או עולים חדשים. למי איכפת... |
|
Brave Dwarf |
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
Brave Dwarf • 3 ביולי 2007
זאלופון כתב/ה: [...]
בקיצור, כך או כך, אני חושב ששיפוטיות (לפי ההגדרה שלי) היא, כמו הרבה דברים, דבר טוב שאפשר בקלות לעשות בו שימוש רע. זה משפט טוב. אני מסכים עמו ולכן טרם נפתח ויכוח אידיוטי בנושא האם במקרה הנ"ל נעשה בשיפוטיות שימוש טוב או רע, אפרוש מהדיון. (די אמרתי את מה שהיה לי. לא נראה לי שיש לי מה להוסיף) (-: תות, הערתך הייתה מיותרת. אף אחד לא קרא בשרשור זה לאף אחד עילג. להשתעשע עם טעות כתיב או הקלדה אין בו רע, כל אחד מאתנו אינו חסין מפניהן. גם אני לאחרונה קראתי למישהי אבנטא מה שהיה משעשע למדי ולבטח פגע קשות באבן שושן. |
|
huan |
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
לפני 17 שנים •
3 ביולי 2007
huan • 3 ביולי 2007
השירשור הזה איננו שירשור ברכות טיפוסי...עם הוא היה מתחיל ונגמר בX מתחתן עם Y איזה אושר, סביר להניח שהוא היה מלווה בצרור ברכות ואני אישית לא הייתי מגיב לו מכיוון שאנני נוטה להשתתף בשמחות ובעתות צער של אנשים שאנני מכיר.
בשירשור הזה בנוסף לעצם קיומה של החתונה פותח השירשור טרח לציין גם נושא אחר - הבגידה והפרת האמון (אני לא מכיר את השלישיה המאושרת אך אני בהחלט יודע לקרוא עברית ויש לי גם יכולת מסויימת להבין את הנקרא, ואני אל היחיד כאן - במיוחד כשאר רוב האיחול מוגדש לתיאור הבגידה ולא דווקא לברכות ואיחולים). לברך או לישתוק כפי שהציאו כאן אנשים מסויימים יהיה לתת אישור לא רק לחתונה אלה גם למעשה עצמו אשר תואר שם. אם במקום בגידה היה כתוב ""אני מאחל חתונה טובה לאישה שאנסתי, אני מקווה שתהיה מאושרת ואוחל להמשיך ולאנוס אותה אחרי החתונה" והוא היה מלווה בשלל ברכות איחולים לזוג הנשוי הצעיר". או "קניתי מכונית חדשה בכסף שגנבתי (תיאור של כמה שורות של השוד) והיה מלווה בברכות ואיחולים על הרכישה המוצלחת" האם רק לי זה היה נראה תמצית האבסורד והריקבון?? וכן אני בהחלט עושה את ההשוואה שכן שניהם מעשים פסולים מבחנתי - וחומרתם היחסית אינה משנה לצורך הדוגמא. אני אישית לא אוהב לטמון את הראש בחול, קצת קשה להוציא אותו מהשיער אחר כך וגם הטעם בפה לא משהו, אחרים יכולים לעשות זאת עם זה הוא רצונם וגם לדעת מה בדיוק אני חושב על המנהג. בנוסף לזה לי אישית אין בעיה שישפטו או יביאו דעה על מעשי (במיוחד כשמדובר בסמנטיקה) באילו מילים שיבחרו. ואני שומר את הזכות הזאת גם לעצמי - וזאת מיתוקף המוסר והאתיקה האישיים שלי - אשר אנשים יכולים גם כן לבקר ולשפוט אותי על טיבעה. |
|
מקבי(מתחלף) |
לפני 17 שנים •
4 ביולי 2007
לפני 17 שנים •
4 ביולי 2007
מקבי(מתחלף) • 4 ביולי 2007
ציטוט: יש לי דג'ה וו על השירשור הזה.
הנושא, התגובות...הכל...מילה במילה. אני מרגיש מוזר. Hear, hear. |
|