לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אל מלא רחמים...

זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
קבל את התנצלותי אורח, אני לא בקיאה בהעתקה ממקום למקום ואי לכך חלק מתשובתי הוכנסה לתוך התשובה שלך . אני בטוחה שתסתדר icon_smile.gif.
זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
עשיתי בכל זאת קופי פייסט שייקל עליך להבין את תגובתי.

ברור לך שזה תירוץ .

חז"ל לא חזו שום - דבר נסי. הם שמו לב לתופעת טבע וכתבו עליה הסבר . הסבר שגוי כפי שמסתבר. אין מקום לפילפולים חז"ל טעו . אולם אענה לכל הטענות חסרות הבסיס שהם למעשה כתב מראה שלו הרב יעקוב סגל .תבין שמודבר באמיתות התורה או כתבי הקודש רבנים מסמתכים על חצאי משפטים ועל סילוף העובדות כדי להציל את נפשם מאיבדון נורא .
ושפינוזה אף טען שהאדם הרוכש דבר מה שבעזרת נפשו (דעותיו הקדומות או רצונות ליבו) אז , יעשה הכל כדיי לשמור על דעה זו , שהיא כאמור בנפשו (לא בשכלו , דעתו).
גם הרמב"ם טען שחכמים דיברו בידע המדעי של תקופתם הם , ואף חלק עליהם פעמים רבות .

איי בד טו דיפר , בו וראה הרצאה אחת מיני רבות של המיסיון הדתי המנסה להצדקת באימתות נבואותיו .
www.yehudim.net/index.php?option=com_content&task=view&id=110&Itemid=27

אם ישנה דרך להוכיח קיום אלוהי בצורה ברורה ומוחשית , נבואה היא בהחלט כלי מעולה .
לאורך כל התנ"ך אנו " הולכים " לצידם של אותם אנשים שידעו פנים אל פנים את הקיום האלוהי , ואף דיברו דרכו אל העם . עצם קיום הנבואה הוא ההוכחה הניצחת לנביאי אמת אל מול נביא שקר . לא ניתן להוכיח דבר באמצעות נבואה , והיא אינה הוכחה לקיומו של אלוהים.
אם אנו שחים על נבואות תנכיות , אז היר מי אאוט.. כיצד יודעים מי נביא אמת ומי שקר?

"וכי תאמר בלבבך: 'איכה נדע את הדבר אשר לא דברו ה'?' אשר ידבר הנביא בשם ה', ולא יהיה הדבר, ולא יבֹא, הוא הדבר אשר לא דברו ה' "

והאמת לוגיקה מאוד פשוטה די הגיונית , אם ה' אמר יקרה בטוח! ואילו אם הדבר לא קרה , אז לא דברי אלוהים.
והאמת העצובה היא , שנבואות תנכיות המבוארות כדברי אלוהים אינם התרחשו בפועל כלל .

למשל מצוות שנת השמיטה מבוארת בויקרא וכך כתוב שם : 'מה נאכל בשנה השביעית? הן לא נזרע ולא נאסוף את תבואתנו!'. וציויתי את ברכתי לכם בשנה השישית, ועשה את התבואה לשלוש השנים. וזרעתם את השנה השמינית ואכלתם מן התבואה ישן, עד השנה התשיעית"

ואילו אין כל הוכחה או תעודה היסטורית אחת המעידה על הצלחת נבואה זו בפועל. אני יכולה להמשיך ולהביא פה אין ספור דוג ' – אולם המסר הועבר (איי הופ).
ןאני שואלת דבר נוסף , האם הגמרא חזתה את מלחמת העולם השניה ? אחד מגדולי יכולתם של " ציידי הנפשות " היודעים גם בשמם " מחב"תים " (מחזירים בתושבה) הוא להתייחס לחצאי משפטים או משפטים סתומים (משפט שיכול להתפרש למס' דרכים) , לפרש אותו בדיעבד אחרי ראיית המציאות ואז להגיד , " הנה הוכחה לתורה משמיים " ח , אם זה לא היה עצוב , זה היה מצחיק .
זה משהו שניתן לראות בברור. יש פה דפוס פעולה ברור של חיפוש בנרות רמזים בין תורה ומציאות וכך ללא משוא פנים מטיחים זאת בפני נפשות תמימות .
אחת הטענות שבאמת חזרה על עצמה פעמים רבות היא אותה טענה שחכמי התלמוד דיברו בלשון נבואית פעמים רבות , ואחת מהן היא נבואת מלחמת עולם שנייה .

קבל : "ואמר רבי יצחק: מה פירוש הפסוק: 'אל תתן ה' מאוויי רשע זממו אל תפק'(תהלים קמ)? כך פירושו: אמר יעקב אבינו לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, אל תתן לעשיו הרשע [לדעת חז"ל רומא הם יוצאי חלציו של עשיו] תאוות לבו. זממו אל תפק – אל תוציא את המדינה השומרת ומגינה על העולם מפני רומא - זו גרממיא של אדום, שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו. ואמר רבי חמא בר חנינא: שלוש מאות שרים יש בגרממיא של אדום, ושלוש מאות שישים וחמישה נציבים יש ברומי. ובכל יום יוצאים אלה נגד אלה והורגים אחד את השני להעמיד מלך. (מגילה) .

הטענה החסרת בסיס שנובעת בפסוקים האלו , שגרמניה תכבוש את העולם ותשמיד את היהודים בשואה ?? ואילו גרמניה מוזכרת הרבה לפני שהמושג הזה היה בכלל קיים ?!
אז ככה קודם כל צריך להבין שלשון חז"ל במקרה זה אינה נבואית בכל ל. אלא מתארת סוג של תפילה לאלוהים שלא ייתן לרשעים (רומא) לבצע את זממם (לכבוש את העולם) , אוקיי ? בנוסף - שבטי גרמניים עתיקי יומין היו ידועים באירופה עוד הרבה לפני תקופת הגמרא . רומא למעשה כבשה את חלקה הדרומי של גרמניה , ושלטה בה עד לנפילתה של האימפריה הרומית המערבית . ואילו הגרמנים נקראו גרמנים ע"י הרומאים שסבלו מהם במשך תקופה ארוכה . מה עוד.. איף איי ריממבר רייט , במלחת עולם שנייה רומא (איטליה שלא מוזכרת כלל בגמרא ולא יכלה להיות מוזכרת כי חז"ל לא רואים את העתיד!) וגרמניה הנאצית היו בעלות ברית ושניהם ביחד ניסו לכבוש את העולם. הייתה זו גרמניה שרצחה מיליוני בני אדם ללא אבל בכפם . ולא כפי שהתלמוד מצייר זאת שגרמניה היא השומרת על העולם מפני רומי . ולמעשה למה רבנים מתארים נבואות מהמאות הראשונות לספירה לאירועים שהתרחשו יותר מאלף שנה לאחר מכן ? הריי רק לאחר מס' מאות שנים בודדת העולם כבר שינה פרצופו . שהרי קרל הגדול ואימפריה הגרמנית התחילה לכבוש את האירופה. למעשה צאצאיו של קרל הגדול חילקו בינהם את השטחים הכובשים , שכללו בין היתר את שטחי האימפריה הרומית לשעבר , רומי כבר לא שולטת באירופה אלא גרמניה .

רק תראה באיזו קלות אני יכולה " לבחור " לעצמי על איזה תקופה בהיסטוריה האירופאית מדבר התלמוד , האם על כיבוש גרמניה בתקופת קרל הגדול ? האם אחרי ? האם לפני ? כמה אחרי ? או כמה לפניי ? פתאטי – לא ? העולם שינה פניו פעמים רבות , אולי מלחמת עולם ראשונה היא התקופה הנבואית ? אולי המלך אודואקר שמלך ברומא בשנת 476 בערך ? ולמה לא הזכיר התלמוד תפוקות כל כך חשובות באירופה ? כמו כיבוש האיסלם והתמודדות רומא עם נסיונות כיבוש שונים ?
מה שאני אומרת זה שאנשי הדת יכולים בהנפת יד קלה לשנות ולפרש פסוקים אך ורק לטובתם האישית , הם לוקחים בחשבון שאנו – האנשים הפשוטים לא נבדוק דבריהם ונקבל אותם כאמת .

ונאו.. הנחש : ) - טענות הרב סגל מעלות חיוך על פניי , אדגיש זאת – חז"ל לא ידעו דברים שהמדע גילה רק לאחרונה אלא יותר נכון לומר שהחז"ל כתבו דברים שהמדע הפריך כבר אין ספור פעמים .
ואילו רבנים שוטים כגון ההוא , לוקחים חצאי משפטים מספרי המדע ומסלפים את האמת בכוונה תחילה !
התופעה האמורה היא על מס' רב של לטאות שונות , ואילו האגירה המקסימלית שאמורה שם היא רק של 6 שנים ( וגם זה זנים מסיומים של נחשים ) אבל חז"ל טענו 7 שנים כמספר קבוע חוץ מזה , התופעה הזו נזנחה ע"י המדע בעצמו והיום אומרים שמודבר ברביית בתולין (ללא צורך בזרע כלל ) .
אגב , גם נקבת הזבוב ceratitis capitata שומרת זרע , ואין זה קשור בזמן העיבור בכלל . בכל מקרה , בניגוד לדברי חז"ל רוב הנחשים מטילים ביצים , וכל זמן העיבור ( עליו מדברים חז"ל ) לא עולה על יותר מ- 24 חודשים. אילו היו רוצים חז"ל לכתוב על דברים כה מסובכים כמו רביית בתולין אז למה להגיד " זמן עיבור ? " ובנוסף - חז"ל לא טעו רק בזמן עיבור הנחש אלא גם בחתול , בכלב , בחזיר ועוד !
הם המציאו את דעתם לא על סמך ניסוי וטעייה אלא ע"י דרישת הטקסט הקדוש , ובגלל זה גם טעו פעמים רבות.



כתבת :
אני מודע שאתר זה אינו המקום המתאים לדיון ארוך בנושא, ולכך אשוב לשורש דברי באשר לשואה. אני סבור ששנאת היהודים בכלל והשואה בפרט ומאידך הישרדותם של היהודים למרות הנ"ל, הינם תופעות לא מוסברות שמתיישבות יותר עם ההנחה שיש מנהיג לבירה המנווט אותה לפי שיקוליו וכו' מאשר אם נניח שהכל אקראי.


נשגב מבינתי להבין את זה . הדברים התרחשו זו עובדה , קל וחומר שהיה לכך סיבות טבעיות , כפי שכל דבר מתרחש בעולם , אימפריות עולות ונופלות ואומות קמות ובאות כל אחד טוען למנהיג רוחני כזה או אחר...
אנשים מחפשים כל מיני סיבות נסתרות לתרחישי היום יום אבל למה ? העולם מספיק נפלא ומורכב גם בלי להוסיף עליו דברים מסוג אלו....
את שנאת היהודים אפשר להסביר במידה רבה בהתבדלות שלהם ובמוצא של הנצרות מהיהדות . באשר לשרידתם . אין ספק שהיהודים ידעו לשרוד . אך אין בכך כל מיריקל או וואט אבר . זה מה שהם עשו בעיקשות . גם הצוענים בני עם הרומה שרדו אלפי שנים באירופה . האם גם להם דאגה ההשגחה העליונה ? גם הבאסקים הצליחו לשרוד בלב אירופה הלטינית ולשמר את שפתם ואת תרבותם הזרה . הנוצרים עצמם שמכלום הפכו לדת של 2 מיליארד, האם זו עדות למשיחותו של ג'יזוס קרייסט סופרסטאר ? כולם מאמינים שהאלוהים שלהם ישמור עליהם . אך טבעי הוא שיש ששורדים ויש שנכחדים , יש שמשגשגים ויש שמתמעטים . המשגשגים תמיד יאמרו " ראו איך עליתי ופרחתי , בזכות צדקת דרכי וכוח אלוה י" והשורדים בקושי יגידו "ראו את אלוהי , רב כוח אור וחסד, איך שמר עלי ממהרסי והביאני עד הלום ". : ) והמתים ? מה יאמרו המתים ? הם לא יאמרו דבר. הם מתים . יוצא שבאופן טבעי תמיד יהיו שורדים שיאמרו " אמרתי לכם ".

טוב, אני כבר אובר פסיונטית , וידיי כתבו כמעט מעצמן סטייל Idol hands .

שיהיה יום נרויסימו לכולם .

למעלה
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
אורח לרגעים • 2 במאי 2008
הופה... הפעם באמת הרשמת אותי.
שלא כאחרים, כתבת בצורה רצינית תוך התייחסות לטענותי.
אם כי אינני מסכים כמעט לאף שורה ממה שכתבת,
אך כפי שכבר ציטטת ממני אני לא חושב שזהו האתר המתאים לדיון ארוך בנושא, בודאי ניפגש עוד באתרים המתאימים ובשמות אחרים...
מעריך באמת את הטירחה של הכתיבה המאומצת והמושקעת.
שבת קסומה.
זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
אורח [קבוע] icon_smile.gif ,

שרשור זה מזמן איבד את הקונטציה למטרת הפוסט . כך אתה נוטש אותי לאחר שתרתחתי לרפרר ?עדיין לא הזמן לפאוזה מהאישו - אשמח לשמוע את תגובתך ואף להחכים באם יעלה בידיך לסתור את דברי.
בת הים המכושף
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
בת הים המכושף • 2 במאי 2008
אורח, התחלת בכמה עקרונות ביהדות על המקור האנושי לדברי החכמים ועל המטרה שהיהדות רואה בנבואה ומשם המשכת "להוכיח", כאילו העקרונות שאוסרים הוכחה לא קיימים ביהדות.

אורח לרגעים כתב/ה:
אף אחד לא טען שמקור דברי החכמים הוא נבואי או אלוקי, אדרבה התלמוד מלא בהוכחת טעויותיהם של החכמים וכדו'. עם זאת, הסמכות לקביעת ההלכה נמסרה בתורה האלוקית לידי החכמים !


העקרון הראשון הוא שדבריהם של החכמים הם אנושיים. ההלכה הדתית שהם קובעים היא אנושית.
ההלכה שמחייבת אותך כאדם דתי היא שההלכה לא נקבעת בשמים עם הידיעה שמקור ההלכות וההסברים של החכמים הוא אנושי, עם ידע אנושי לתקופתם. הרעיון הזה מודגש בהלכה הרשמית כמה פעמים ונקבע כמחייב.
בהלכה הרשמית של היהדות החכמים פוסקי ההלכה יכולים לטעות, האלוהים יודע שטעו, ועדיין הוא מניח להם לתת את ההלכה עם הטעות כי העביר להם את הסמכות. מכיר את ההלכה?

הרמב"ם בודק את הידע האנושי של החכמים שבהם רק לתקופתם.
הרמב"ם החכם נמנע מכל אותם ויכוחים חסרי קשר לדת אם נקבת הנחש משריצה אחרי 6 שנים או 7 שנים ואם ההשרצה הזאת נמצאת רק אצל הנחש או אצל כמה לטאות אחרות.
יפה שאבותינו, עובדי האדמה, הכירו נחשים ולטאות וידעו על מנהגי ההשרצה שלהם.
יש דברים שהם דייקו ויחסית לתקופתם הדיוק מעורר התפעלות ויש דברים שהם טעו והטעויות של תקופתם מראות שהאנושות התקדמה , אבל נמצאת רחוק רחוק לפני ידיעה אמיתית של הטבע.


הדבר שלא מובן הוא מה ההוכחה שאתה רוצה להביא מכל הדברים?
ההתפעלות שאתה מרגיש מהחכמים לא יכולה להיות מוסברת לאדם אחר, כמו שההתפעלות מאריסטו ומאפלטון לא יכולה להיות מוסברת לאדם ששופט אותם לפי הידע שלמד בשיעורי גאוגרפיה בכיתה ד' כשלומדים על מערכת השמש.
כל ילד שפתח אינטרנט רואה בדף הראשון את ציור מערכת השמש וחושב את עצמו חכם מאריסטו.


הויכוח מה ידעו החכמים ואם בחלק הם צדקו מכניס אותך לויכוחי סרק מענגים מבחינת צחצוח חרבות אבל לעולם תפסיד בהם.
הידע האנושי היום תמיד יהיה רב מהידע האנושי של אז.
אם לא תפסיד בהם היום כי לא גילו משהו תפסיד בהם מחר לאדם אחר שיחפש באינטרנט כי מראש הפילוסופיה האמונית לא קיבלה מעולם שצריך להראות שבדברי החכמים יש אבק אלוהות.


ההלכה הרשמית ביהדות, שאתה מחויב אליה, אומרת שאפילו ההלכות לא נקבעות בשמיים.

היהדות היא דת. דת לא מוכיחים. נראה שאתה שוכח את העובדה בלהט הרצון "להוכיח".

אורח לרגעים כתב/ה:
ו
את סבורה שמטרת הנבואות היתה להוכיח את אמיתותם, ולא היא, מטרתם היתה לצוות ולהתריע וכדו'.


ביבמות כתוב ש"אין הנביא מתנבא אלא על מה שראוי להיות." הן משתנות בגלל חטא או בגלל חזרה בתשובה, מטרתן דידקטית.
הרמב"ם כותב:
"ודע שהנבואה אינה מועילה בפירוש התורה ובהוצאת ענפי המצוות בשלש עשרה מידות אבל מה שיעשה יהושע ופנחס בענין העיון והסברא הוא שיעשה רבינא ורב אשי וכו' [וא"כ מה תפקידו של הנביא?] כגון שיקרא לבני אדם לעבד את השם ויצווה על מצוותו ויזהיר לשמור התורה בלי תוספת ומגרעת וכו' ויצווה בציוויים ויאסור איסורים בדבר שאינו מן התורה כגון שיאמר הלחמו על עיר פלונית וכו' ולא הרשנו הקב"ה ללמוד מן הנביאים אלא מן החכמים אנשי הסברות והדעות".


הרעיון שלך לשכנע בהתפעלות שאתה מרגיש מקריאת דברי החכמים או לשכנע בהתפעלות של היהודי הקדמון מול הטבע כשקרא "מה רבו מעשיך ה' כולם בחוכמה עשית" לא ניתנת לשכנוע.
היהדות מאמינה בבחירה חופשית והדיבר הראשון הוא אמוני. האדם מחליט לעצמו אם הוא מאמין או שאינו מאמין.
שכחת בעונג הויכוחים הלא דתיים, שמזכירים ויכוחים תאולוגיים בימי הביניים.


אנשים שמשתכנעים רוצים מראש להשתכנע.
יש אנשים שמביטים בעולם ואומר שהוא נשגב ומראה על בריאה ויש אנשים שחושבים שאם היו נותנים להם צ'אנס היו מסדרים יקום יותר מוצלח עם בני אדם יותר מוצלחים, או בלי בני אדם בכלל.
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
אורח לרגעים • 2 במאי 2008
זעקה יקרה,
הצדק איתך, באמת לא הוגן להפסיק כאן, אז אני ממשיך בינתיים אך לא אוכל לעוד הרבה תגובות ותגובות לתגובות, מפני הזמן הקצר שיש לי לזה.
אתייחס תחילה לדינמיקה של השרשור, את טענת שהגעת למסקנות אתיאסטיות משום ששאלת את עצמך, במה פשעו דור השואה, והאם אני רוצה להשתעבד למסגרת תובענית זו. הטענה השניה העלת אצלי תמיהה, והבעתי אותה, מלבד זאת שאלתי אותך האם לא נראה לך שעצם קיום השואה הוא טבעי ומסתבר וקיבוצינו לארצינו וכו'. כאן טען סמית שא"א לומר שהדת היהודית חזתה הכל מראש ובין השאר הביא את עניין הכינה בשבת. על כך עניתי לו מפורשות שאינני חושב שלחכמים היה איזה כוח נבואי, וכל דבריהם על הטבע היו לפי ידיעותיהם באותו דור וכו'. [לכן לא הבנתי על מה יצא הקצף עלי מבת הים, הלא כל מה שכתבת נכון וגם אני כתבתי כך]. רק כאשר ציטטת לי מאתר דעת אמת (שלדעתי יש בו הרבה סילופים) ציטטתי לך מאתר מתחרה... לא נכנסתי לעניין והוא גם לא מטריד אותי כמו שהסברתי.
אבל, וכאן מגיע חילוקי הדעות בינינו, כאשר אני רואה איזה טקסט שאיננו מחקרי אלא פרשני, קרי חז"ל פירשו באופן זה את הפסוקים, ישנם שתי אפשרויות לפני או שהם פירשו זאת על פי המסורת מהר סיני, ואז יש כאן כח נבואי המחייב את נכונותם, או שהם פירשו זאת מדעתם הלגטימית ואז הם גם יכולים לטעות.
מה שיוצר מצב 'לא פייר' מבחינתך (לצורך העניין), אם נמצא ציטטה בחז"ל שאומרת שתהיה אחת בשם זעקה שתגלוש באתר הכלוב ותשתייך לאדון שי - אזי נבדוק את העניין ואם נמצאו הפרטים נכונים נאלץ להניח שציטטה זו מקורה בכוח נבואי וכדו' [שאם לא כן מניין לחז"ל דברים אלו] ואם לא התגשמו הפרטים נאלץ להניח שאינה בכוח נבואי, שהרי איך יתכן שלא התגשמו.
אז נכון, אם הכותל המערבי ייחרב נאלץ להסיק שהפעם חז"ל טעו ולא זו היתה כוונת הכתוב, אבל תעני בכנות כמה סיכויים היו שהכותל ישרוד במשך אלפי שנים, האם זו מקרה בעלמא.
את טוענת שחז"ל זרקו לחלל מליון משפטים וחלק מהם היו חייבים להיות נכונים, אני לא מסכים שאם תזרקי לחלל מליון משפטים יוכל להכלל בהם איזשהו דיווח על קיר מסויים שישרוד למשך כ"כ הרבה זמן. וזו רק דוגמא, כמובן.

הנה דוגמא לעוד חילוקי דעות בינינו, בקשר לשמיטה, אני שמעתי הרבה מאוד סיפורי מופת גלויים גם בשנה זו על ההצלחה של שומרי השמיטה למול שאינם כאלה. אלא שכמובן את שמעת הרבה מאוד סיפורים שבהם לא התגשה ההבטחה. במבט שלך המסקנה היא שאין שום הבטחה והכל מקרי, אבל אז תיאלצי לומר שכל סיפורי המופת הנדירים (ולצורך הויכוח נצא מהנחה שהם אכן נדירים) הם מקרה בלתי מוסבר. אני לעומתך, טוען שההגיון מחייב לתלות את המקרים הנדירים בהבטחת הקל, ואילו לשאר המקרים לתת הסברים דתיים כדוגמת נסיון וכו' וכו' (הרי לא חסר כמובן).

עוד הערה קטנה: ייחוס שנאת היהודים למקור הנצרות, לא תענה לשנאה שיש כלפינו גם בכתבי הקוראן והאיסלם. הדוגמאות שהבאת שלא היו מפוזרים בכל העולם ורדופים שם ברמה כזו.

קשה לי להאריך, גם בגלל שמלכתי רוצה שאעזור בהכנותיה לשבת, חסר לי שאבריז לה, וגם בגלל שאני סבור שא"א לסכם את הדיון בפורום כזה.
שבת שלום וקסומה.
בת הים המכושף
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
בת הים המכושף • 2 במאי 2008
אורח לרגעים כתב/ה:

על כך עניתי לו מפורשות שאינני חושב שלחכמים היה איזה כוח נבואי, וכל דבריהם על הטבע היו לפי ידיעותיהם באותו דור וכו'. [לכן לא הבנתי על מה יצא הקצף עלי מבת הים, הלא כל מה שכתבת נכון וגם אני כתבתי כך]. רק כאשר ציטטת לי מאתר דעת אמת (שלדעתי יש בו הרבה סילופים) ציטטתי לך מאתר מתחרה... לא נכנסתי לעניין והוא גם לא מטריד אותי כמו שהסברתי.

שבת שלום וקסומה.


חס וחסה לא יצא קצפי עליך.
הערתי לך שאם תכניס את עצמך לפינה של הוכחה שכל מה שאמרו החכמים הוא נכון לא תצא משם כי זאת אינה העמדה הרשמית של היהדות.


התאוריה של הניסים קשורה ללקחי השואה של התנועה הציונית. עד היום החרדים כועסים על ראשי התנועה הציונית כי הזהירו את מי שיכלו והתחילו להעלות לארץ בעליה בלתי ליגלית וליגלית מתוך אירופה הבוערת. לפי לימודי ההיסטוריה המנהיגים החרדים, כמו הרבי מסאטמר, אמרו לחרדים להשאר באירופה ולסמוך על הנס האלוהי.

הלקח מהשואה חיזק את הדעה של התנועה הציונית שאסור לחכות לנס והם חייבים לפעול. התנועה הציונית הדתית שילבה באמונה שלה את שתי הגישות. הם טענו שהאלוהים יצליח את דרכם ברגע שיפעלו ועלו לישראל.


האמונה בניסים ובפרושי נבואות עלולה להביא לטעויות בזמן אמת. במבט לאחור אפשר תמיד לפרש כל נבואה אחרת ולטעון שהנבואה נכונה והפרוש שניתן לה לא נכון ולכן אי אפשר לשכנע בעזרת נבואות או סיפורי מופת.

סיפור אמיתי על נס נמצא אצל החרדים והחילוניים ומתאר אותן עובדות.
בזמן מלחמת השחרור רוב אוכלוסית צפת היתה חרדית. ברגע שהבריטים יצאו מהארץ ערביי צפת השתלטו על נקודות חשובות בכניסה וביציאה מצפת. גם על המצודה הם השתלטו כך שיכלו לראות אם נכנסים כוחות לעיר ולא נתנו להעביר לתושבי צפת היהודים מזון ומים. הם היו במצור וידעו שתוך זמן קצר יהיה רעב וצמא.
המנהיגים החרדים החליטו "לעשות מעשה". הם כנסו את שאר הרבנים והחרדים וכולם התחילו לקרוא תהילים ללא הפסק. הם גם שלחו קריאה למנהיגי הישוב להציל אותם. הפלמ"ח נשלח..


אנשי הפלמ"ח עלו לצפת והתקבלו בחום ע"י החרדים, אבל המשימה הייתה קשה.

הפלמ"ח ניסה לפרוץ את הדרך לצפת ולא הצליח. הם ניסו להשתלט על המצודה. הם נכשלו והרבה אנשי פלמ"ח נהרגו אבל הערבים הבינו שעומדת להיות לחימה קשה והפלמ"ח לא יוותר על צפת.
היה ניסיון שני שלא הצליח. לפי הסיפור החרדי הם "המשיכו לעשות מעשה" והמשיכו לקרוא תהילים.
ההיסטוריון אורי מילשטיין מספר שבמהלך הקרבות הגיע מרגמה חדשה ומיוחדת לכוחות הפלמ"ח שהרגה את אחד ממנהיגי הלוחמים הערבים והם נסוגו וברחו.

כשהעיר צפת שוחררה המנהיגים החרדים אמרו שהם "עשו מעשה" וחייבים להודות לאלוהים על הנס שעשה. מפקדי הפלמ"ח התפלאו ושאלו הסברים. החרדים ענו שהמעשה שהיה צריך לעשות הוא לקרוא תהילים. הנס שעשה הקב"ה הוא שהפלמ"ח הגיע בזמן.


תמיד יש מי שיראה בדברים ניסים ויש מי שיראה בהם דברים אחרים.

שבת שלום.
זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
ושוב היי אורח..

לא יכולה ,אני חייבת להגיב..ולאמר את אשר עומד על קצה לשוני . אתה יכול לבחור בלהאלם ולהעלם או להכנס להיברנציה . אבל אשאל אותך - מה לגביי ההודים ששרדו כיבוש אנגלי מאות שנים ? מה לגביי מצרים ששרדו משנת 3500 לפני הספירה , שרדו את כיבוש החיקסוס במאה 15 לפני הספירה , שרדו את כיבוש אשור , בבל ופרס ולאחר מכאן גם יוון ורומא . וגם את הממלוכים ( ששלטו גם בהודו וגם במצרים ) וכמובן מצרים גם ספקה כיבוש מנפוליאון הגדול .
תראה כמה תרביות חלפו ועברו במצרים והנה עדיין הם עם רב וגוי גדול , בדיוק כפי " ת'ות' סון אמון ציין זאת בנבואתו . (האם מצרים לא יכולה לשיר " אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ואוסריס מצילנו מידם ? )
וגם רומולוס שגדל עם זאבים וקיבל נבואה שרומא תהיה אימפריה אדירה , ואכן כך היה .
ואברהם קיבל נבואה שיהיה לגוי גדול " כ-חול אשר על שפת הים " ( המשפטהזה מוזכר מס' פעמים בתנ"ך כולו באותו הקשר בדיוק כאילו נאמר מפי אלוהים חיים ) אבל הפלא הוא שאנחנו רחוקים מיזה ולא ניראה לי שאפשר בכלל להיות כ"כ רבים כמו שכתוב .
ובכלל אנחנו בטוח לא " אור לכל הגויים " והמצב הוא הפוך אולל ד'ה וואיי של ההיסטוריה .
בכלל - קיים דמיון בין התורה לספורי עמים שכנים..

הנבואה אגב , נלקחה מעם ישראל לאחר חורבן בית שני כפי שכתוב : " מיום שחרב בית המקדש, ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות " ויש כאלה שאומרים שאחרי מלאכי וחגי וזכריה לא הייתה נבואה בישראל כפי שכתוב : " תנו רבנן משמתו הנביאים האחרונים חגי וזכריה נסתלקה הנבואה מישראל… " (תלמוד ) ואילו הפסוק המדובר ( " או לעופר האילים לאורזליהון דאיילתא הנה זה עומד אחר כתלנו אחר כותל מערבי של בית המקדש למה שנשבע לו הקדוש ברוך הוא שאינו חרב לעולם " ) נכנתב לאחר חורבן בית המקדש.
זאת אומרת אין פה נבואה אלא דרשה שטיבה אינה ברור לי .
והם שאבו את הידע הזה מתוך פסוק ממגילת שיר השירים שכלל אינה קשורה לבית המקדש ! ואגב בית המקדש חרב לחולטין וגם כל המתחם סביבו נפל כליל , אבל הורדוס בנה סביב הר הבית מחתם אחר , וסביבו שם חומה , הוא עשה זאת בשנת 40 לפני הספירה ( שלוש מאות שנה לאחר בניית בית המקדש ! ) , וזה הכותל של היום ! למעשה המקום שהוא הקרוב ביותר לקודש הקודשים .
חשוב לזכור שהורדוס הוזכר כרשע בתלמוד ולא יתכן שמבנה שבנה יחשב בנבואה אלוהית לדבר קדוש.
חז"ל התכוונו בפירוש לכותל בית המקדש עצמו ! ולא למבנה של הורדוס . מדוע מתפללים שם ? אס איי סייד ביפור זהו המקום הקרוב ביותר לקודש הקודשים .

אם עדיין יש בליבך ספק שהכותל הנבאותי הוא הכותל של ימינו , אז שים לב לדבר הבא : נאמר ב- משנה , מידות פ"ב מ"א שאורכה של חומת הר הבית היא 500 אמה לכל היותר 290 מטר , ואילו הכותל הוא 485 מטר.

אסיים בולדיקציה של ששישבת מהנים ונעימים .
לא קשורה
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008

ברור שיש אלוהים

לא קשורה • 2 במאי 2008

אם מכבי תל אביב לקחה את סיינה ואת המשחק הזה
ברור שיש אלוהים.
האמפרי
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008

Re: ברור שיש אלוהים

האמפרי • 2 במאי 2008
לא קשורה כתב/ה:

אם מכבי תל אביב לקחה את סיינה ואת המשחק הזה
ברור שיש אלוהים.


משהו שלא הצלחתי להבין עד היום הוא את הטעם בפסק זמן כשנותרת
לך חצי דקה לסיום המשחק והתוצאה בלתי הפיכה או נניח כשעושים חילוף
בזמן כזה כדי שמי שנכנס לשחק יעשה בדיוק מה...?
כל קליין והראלף שלו.