שרמומית |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
שרמומית • 14 בפבר׳ 2009
למה?
כי אצל שפחה טוטאלית אין ילדה שרוקדת מול האבא ריקודי בטן והילדים שלה לא נקראים על ידי האב עצמו "אבינו הגואל" או "גואלת" או השד יודע מה. ואצל שפחה טוטאלית אין מסיבת יומולדת עם 89 ילדים שרוקדים סביבו. ואצל שפחה טוטאלית הבת שלה לא מנשקת את נעליה של האב. זה למה |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 14 בפבר׳ 2009
נטלי כתב/ה: למה?
כי אצל שפחה טוטאלית אין ילדה שרוקדת מול האבא ריקודי בטן והילדים שלה לא נקראים על ידי האב עצמו "אבינו הגואל" או "גואלת" או השד יודע מה. ואצל שפחה טוטאלית אין מסיבת יומולדת עם 89 ילדים שרוקדים סביבו. ואצל שפחה טוטאלית הבת שלה לא מנשקת את נעליה של האב. זה למה אז מה בעצם הבעיה בכל מה שציינת? כלומר, זה אמנם נראה בעייתי לצופה מן הצד, אבל אם הם מרוצים, מי אנחנו שנשפוט? |
|
שרמומית |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
שרמומית • 14 בפבר׳ 2009
מה הבעיה?
זה פשוט לא שפוי, לדעתי |
|
אנימה |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
אנימה • 14 בפבר׳ 2009
אנה דן כתב/ה: ברור שלא. לא מדובר פה בקהילה אחידה. זה מונח, לא שם של קבוצה שמחייבת שייכות בשביל להשתמש במונח הזה.
אבל יש אנשים שמשתמשים בעולם המושגים של הבדסמ בשביל להשפיע על "אהוביהם" בדיוק באותה הדרך שבה מר גואל משפיע על נשותיו. כן, זו כת. ראיתי פה באתר כמה וכמה פעמים אמירות המצדיקות שיעבוד מוחלט וציות שהוא קרוב לעיוור. חופש לעזוב שהוא אשליה, תלות נפשית חזקה, מילות בטחון ממולכדות וכיו"ב. דווקא מאלה שמצדיקים התנהגות כזאת, הייתי רוצה לשמוע מה בעיניהם ההבדל בין שני המקרים. הערצה? יש. מראית עין של הסכמה? יש. מראית עין של בחירה חופשית? יש. מראית עין של אושר ואהבה? יש. במה גואל רצון שונה מאותם אנשים שחלקנו מצדיקים את ההתנהלות שלהם? טיש אמרה "עלוב הנפש לא יתמודד עם אשה יציבה, דעתנית ובוגרת". כן, בהחלט. וגם זה - יש. גם אני לא מאמינה לתמונה הוורודה. אני לא מאמינה שאין שם הונאה ואני לא מאמינה שאין שם איומים. אבל לא צריך להיות כת בשביל שזה יתקיים. כל זה יכול להיות גם בזוג. amy הסבירה את זה יפה. אנימה - לפי התפיסה ה"קורקטית" שלנו יחסי שליטה, ברור שכת ממש לא נכללת בתחום הזה. עם זאת, אני חושבת שהטענה שאין דבר משותף בין התופעה הזאת לבין חלק מהעוסקים בבדסמ, גם היא סוג של עיוורון. השאלה נותרה. למה "שפחה טוטלית" או משהו שקרוב לזה זה בסדר, וההרמון של גואל זה פסול? אני חושבת שאכן טוטאליות היא אחד הפרמטרים להכנס לדבר כזה. זה לא כל מי שטוטאלי, אלא גם. בתפיסה שלי בדסמ זו לא טטואליות, אבל אני מבינה שיש אנשים שבשבילם זה כן. האדם שאימי מזכירה, וגואל הרסו/ הורסים כמות של נשים גדולה ובבת אחת. אם מחר מישהי טוטאלית תכנס לקשר עם מישהו והוא ינצל אותה, היא תלמד בדרך הקשה את מה שהיא במילא הייתה צריכה ללמוד. אצל גואל יש כמות נשים שיוצרת לחץ סביבתי מאסיבי ופידבק תמידי שיוצר מצב שמאוד קשה להחלץ ממנו. זו טבעת שמאוד קשה לפרוץ ממנה החוצה. גם קשרים טוטאלים בין אנשים כאן בקהילה התפרקו. זאת אומרת שאם רוצים לצאת משם, יוצאים. לא תהליך קל, אבל אפשרי. אצל גואל אי אפשר לצאת. יש שם שטיפת מוח אדירה, לא רק שלו, אלא גם אחת של השניה. לכן גם טוטאלית שבאמת לא תרצה, בסוף לא תהיה. הנשים של גואל חיות בעולם מאוד מנותק מהעולם שלנו. בעולם הזה אין אפילו אופציה לעזוב אותו, או אפילו לשקול את זה. |
|
שלגי |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
שלגי • 14 בפבר׳ 2009
אנה דן כתב/ה: נטלי כתב/ה: למה?
כי אצל שפחה טוטאלית אין ילדה שרוקדת מול האבא ריקודי בטן והילדים שלה לא נקראים על ידי האב עצמו "אבינו הגואל" או "גואלת" או השד יודע מה. ואצל שפחה טוטאלית אין מסיבת יומולדת עם 89 ילדים שרוקדים סביבו. ואצל שפחה טוטאלית הבת שלה לא מנשקת את נעליה של האב. זה למה אז מה בעצם הבעיה בכל מה שציינת? כלומר, זה אמנם נראה בעייתי לצופה מן הצד, אבל אם הם מרוצים, מי אנחנו שנשפוט? הילדים מרוצים? לילדים אין זכות בחירה, הם שם כי מישהו קבע את זה עבורם. להיות טוטאלי/ת זו החלטה של אדם בגיר (כאשר מדובר בבגירים), כאשר מעורבים בנושא ילדים, להורים שלהם יש אחריות עצומה שלא לנצל את הסמכות הכה טוטאלית שיש לנו כלפי ילדינו. לא ראיתי את הכתבה, רק קטעים ממנה ששודרו הערב בחדשות. הקטע שבו הילדה הקטנה מנשקת את נעליו של אביה - גרם למעיים שלי להתהפך (ולכו תדעו מה קורה כשהמצלמה לא באיזור). אתם יכולים ליפייף את זה בכל מיני ביטויים ביחס לסובלנות - אני מודה שאני מאבדת את סובלנותי כשמדובר בדברים מהסוג הזה, כשמעורבים בהם ילדים. המלצה: תקראו קצת חומר על כתות ועל הנזק שהן גורמות לילדים. |
|
שרמומית |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
שרמומית • 14 בפבר׳ 2009
יש אישה או שתיים שיצאו מהמעגל הזה שלו בשלושים שנה שהוא אוסף נשים, הוא אמר את זה בעצמו
אז כן אפשר לצאת, רק אם הן מספיק חזקות כדי לעשות את זה. ומסתבר שרובן מעריצות אותו ורובן לא חזקות מספיק בשביל לעשות את הצעד הזה |
|
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
יולי Yuli(לא בעסק){טדי} • 14 בפבר׳ 2009
אנימה, תודה.
בנוגע לעניין של האפשרות לצאת מזה - כן, בהחלט. ובוודאי שכשזה קבוצתי ולא זוגי הקושי גדול הרבה יותר. אבל בשניהם זה קושי נפשי. הרי אין שלשלאות. בחורה בקשר זוגי שלא מכירה בכך שמשהו לא בסדר כבולה לא פחות מחברה בכת. מה שכן, הסיכוי שלה לצאת מזה גדול יותר, בגלל (במידה ו) שהיא לא מוקפת באנשים שמעודדים אותה להישאר, וכן בדרך כלל יהיו לה חברים ובני משפחה שינערו אותה. נטלי - התשובה שלך ריקה מתוכן בעיני. באתר שרוב חבריו מגחכים או מגלגלים עיניים למשמע המשפט "לתת למישהו לקשור אותך ולהכאיב לך, זה פשוט לא שפוי, לדעתי", לא נראה לי שלומר "זה פשוט לא שפוי" ללא הסבר, בכלל אומר משהו. |
|
amy(נשלטת){מבטלעיניים} |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
amy(נשלטת){מבטלעיניים} • 14 בפבר׳ 2009
אני חושבת שהעניין הוא הדברים שמלווים את הכתות. ההצדקות.
נראה שכל כת צריכה הצדקה. בכת של אור- ההצדקה היא בדס"מ. בכת של גואל, ההצדקה, אם הבנתי נכון, היא דת. הבנתי שהם סוג של דתיים שם? כורש, אם אני זוכרת נכון, טען שהוא המשיח. תמיד הצדקה נלווית. ברור שיש המון דתיים והמון בדס"מים ש ל א חברים בכתות, ההצדקות הן רק הכלי דרכו עוברת ביעילות שטיפת המוח, כי רוב האנשים לא ייתנו שישטפו להם את המוח ללא "הצדקה". ברור שאצל גואל קשה במיוחד לעזוב- בנוסף לדת, הן איתו מגיל מאוד צעיר, וחיות במשק בית משותף, כולל הילדים. אישה שתעזוב את המעגל הזה, תצטרך להתמודד עם החיים בחוץ, ובנוסף, אולי, עם ילדיה שלא ירצו לעזוב. |
|
שרמומית |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
שרמומית • 14 בפבר׳ 2009
אנה דן כתב/ה: אנימה, תודה.
בנוגע לעניין של האפשרות לצאת מזה - כן, בהחלט. ובוודאי שכשזה קבוצתי ולא זוגי הקושי גדול הרבה יותר. אבל בשניהם זה קושי נפשי. הרי אין שלשלאות. בחורה בקשר זוגי שלא מכירה בכך שמשהו לא בסדר כבולה לא פחות מחברה בכת. מה שכן, הסיכוי שלה לצאת מזה גדול יותר, בגלל (במידה ו) שהיא לא מוקפת באנשים שמעודדים אותה להישאר, וכן בדרך כלל יהיו לה חברים ובני משפחה שינערו אותה. נטלי - התשובה שלך ריקה מתוכן בעיני. באתר שרוב חבריו מגחכים או מגלגלים עיניים למשמע המשפט "לתת למישהו לקשור אותך ולהכאיב לך, זה פשוט לא שפוי, לדעתי", לא נראה לי שלומר "זה פשוט לא שפוי" ללא הסבר, בכלל אומר משהו. אוקיי, אז תהפכי את זה ללא בסדר יותר טוב? |
|
אנימה |
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
Re: בדסמ זה לא כת
לפני 15 שנים •
14 בפבר׳ 2009
אנימה • 14 בפבר׳ 2009
נטלי כתב/ה: יש אישה או שתיים שיצאו מהמעגל הזה שלו בשלושים שנה שהוא אוסף נשים, הוא אמר את זה בעצמו
אז כן אפשר לצאת, רק אם הן מספיק חזקות כדי לעשות את זה. ומסתבר שרובן מעריצות אותו ורובן לא חזקות מספיק בשביל לעשות את הצעד הזה זה מה שהוא אמר. ואם כן זה קרה, זה היה רק בשלב ההתחלתי. מכת מאוד מאוד קשה לצאת. חלק מהתנהגות של כת זה לנתק את אנשי הכת ממשפחה, מאנשים קרובים וחברים. רוב המשפחות מנהלות מאבקים להחזיר את בני משפחתם, ורובן נוחלות אכזבה קשה לאחר מאבקים ארוכים. יש שם שטיפת מוח אדירה שלאדם מן הישוב קשה לתפוס אותה. אני חייבת להודות שיצא לי קצת מוזר השרשור הזה: אני בדיוק קוראת את הספר שדן על דרכי הפעולה של כתות בארץ- "הכמיהה אל המעמקים " זה ספר חדש וראשון מסוגו בארץ. הספר מפרט את שיטות הפעולה הפסיכולוגיות של כתות. מי שמתעניין מוזמן לעיין בו. |
|