סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הלכות טהרה

FOR GOOD
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 26 בנוב׳ 2011
אונס בהזמנה כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:
מטבעו, כלומר, מאמינים שטבע הגוף הנשי לדמם דימום וסתי אוצר בחובו טומאה בהכרח. קושרים בין הביולוגיה הנקבית הבסיסית לטומאה קשר בלתי נפרד, נישנה, מחזורי וממושך.
ולא רק בדם היא מטמאת לראייתם, אבל נו, שיהיה.


טומאה וטהרה - מוות ולידה.
ומה לעשות שהאשה היא זו שמביאה חיים לעולם?

טומאה וטהרה הם לא דברים פיזיים ומוחשיים. מדובר בעניינים רוחניים. לא להבין את הרוחניות שעומדת מאחורי רעיונות אלה ולבוא בטענות לפגיעה בנשים, זה מגוחך ולא חכם. וזה שיש לך רקע דתי לא אומר כלום על רמת הידע וההבנה שלך בנושא. ברגע שמבחינתך אין רוחניות (דתית. לא מדבר על הארי קרישנא) מבחינתך גם אין טומאה וטהרה ולכן גם מיותר לדון בהם.


אבל כפייה דתית... היא קצת כמו אונס לא-בהזמנה
לא ככה, אונס ?
icon_biggrin.gif
מד ו י ק
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 26 בנוב׳ 2011
[quote="FOR GOOD"]
אונס בהזמנה כתב/ה:


אבל כפייה דתית... היא קצת כמו אונס לא-בהזמנה
לא ככה, אונס ?
icon_biggrin.gif


וכפיה חילונית?
או כפיה לשלם מיסים. כפיה לעצור באדום. כפיה לשרת בצבא (רק אם אני יהודי. אם אני ערבי - לא חייב). כפיה לעמוד בחוקי המדינה הזו בכלל. זה בהחלט קצת כמו אונס לא-בהזמנה.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
הדבר היחיד שאיתו אני לא מסכימה בהודעה האחרונה שלך, נילי, הוא משפט הסיום, וגם זה רק כי עניין הנדה הוא לא "הרובד הגלוי" אלא פרט אחד קטן בתוך המוני הדרכים למשטר מיניות - כמו שאת בעצמך פירטת.

אני לא חושבת שאני מבלבלת. אין לי שום בעיה עם "שליטה" בהקשר החופשי שבו אנחנו משתמשים כאן במילה הזאת. יש לי בעיה איתה רק כשהיא מתערבבת עם כפיה. כלומר, רק כשבא מישהו שלא הזמנתי ורוצה לשלוט במיניות שלי. הרב רוצה שתהיה לו מילה בנוגע לחיי המין שלי. זה כמובן גרוע בעיני. מיניות היא עניין ציבורי לא כי כך צריך, אלא כי אנשים רוצים להפוך אותה לכזאת. אם אף אחד לא היה נכנס לי לתחתונים לא היה עניין ציבורי, ואם לאף אחד לא היה אכפת מי הומו ומי לא, לא היינו צריכים מצעד גאווה.
האמירה "המין שלי הוא פרטי" שאת לא מקבלת, וגם אני לא מקבלת, קשורה במציאות הפוליטית שבה אנו חיים, שבו זה לא "להחצין או לא להחצין" אלא "להסתיר או לא להסתיר". אני רוצה להחצין את המיניות שלי כדי להבהיר שאני לא מוכנה להסתיר - ולא בגלל שאני אקסהיבסיוניסטית.

[וכאם אני קוטעת את עצמי בגסות באמצע הדברים למרות שיש לי עוד הרבה מה לומר בנושא]
אבל נילי, מה זה שייך לכאן?
מה, בגלל שמכעיס אותך שהדרכת הכלות הזאת היא דרישה של הרבנות? גם אותי זה מכעיס.
בסדר, עזבי, לא הייתי חייבת לפתוח בזה.
יכולתי גם להגיד - קראתי את הספר שמסכם את דיני טהרת המשפחה, ומצאתי שם כמה נקודות מעניינות. להלן ההגיגים שלי. זה מה שהייתי צריכה להגיד, כי זו הנקודה. התחלתי כמו שהתחלתי כי אני מתלהבת שיש לי חתונה עוד מעט ואני כל הזמן מזכירה את זה.

ומרי, כנ"ל, בגדול.
FOR GOOD
לפני 12 שנים • 26 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 26 בנוב׳ 2011
[quote="אונס בהזמנה"]
FOR GOOD כתב/ה:
אונס בהזמנה כתב/ה:


אבל כפייה דתית... היא קצת כמו אונס לא-בהזמנה
לא ככה, אונס ?
icon_biggrin.gif


וכפיה חילונית?
או כפיה לשלם מיסים. כפיה לעצור באדום. כפיה לשרת בצבא (רק אם אני יהודי. אם אני ערבי - לא חייב). כפיה לעמוד בחוקי המדינה הזו בכלל. זה בהחלט קצת כמו אונס לא-בהזמנה.


כן, אונס
אבל אתה הלא זוכר איך נקראו היהודים שהוכרחו להתנצר
נו איך?
האנוסים ( ! )

וזאת ללמדך שהעברית רואה בכפייה הדתית סוג מיוחד של אינוס
והתורה דרכיה דרכי נועם...
לא כפייה
מד ו י ק
לפני 12 שנים • 27 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 27 בנוב׳ 2011
[quote="FOR GOOD"]
אונס בהזמנה כתב/ה:
FOR GOOD כתב/ה:
אונס בהזמנה כתב/ה:


אבל כפייה דתית... היא קצת כמו אונס לא-בהזמנה
לא ככה, אונס ?
icon_biggrin.gif


וכפיה חילונית?
או כפיה לשלם מיסים. כפיה לעצור באדום. כפיה לשרת בצבא (רק אם אני יהודי. אם אני ערבי - לא חייב). כפיה לעמוד בחוקי המדינה הזו בכלל. זה בהחלט קצת כמו אונס לא-בהזמנה.


כן, אונס
אבל אתה הלא זוכר איך נקראו היהודים שהוכרחו להתנצר
נו איך?
האנוסים ( ! )

וזאת ללמדך שהעברית רואה בכפייה הדתית סוג מיוחד של אינוס
והתורה דרכיה דרכי נועם...
לא כפייה


כפיה?
כאשר מחוקק חוק הלכתי במדינת ישראל הוא נעשה באותו הליך בדיוק בו מחוקק כל חוק אחר. בצורה (אלק) דמוקרטית. ולכן כאשר אתה טוען כלפי חוק מסויים (להלן הלכתי) שהוא מהווה כפיה, אתה גם טוען כך לגבי כל חוק אחר במדינת ישראל.

אכן, התורה דרכיה דרכי נועם. אך על פי ההלכה המחלל שבת דינו אחת - למות. זה לא מרגיש לי נעים וגם די כפוי. ולכן רצוי לשים את המשפט הנ"ל בהקשר הנכון.
Mary Jane
לפני 12 שנים • 27 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 27 בנוב׳ 2011
יולי Yuli כתב/ה:
מרי, אם כל התחום מוקצה בעיניך, מה הטעם שתנסי לנתח?
נראה לי קשה להיות כל כך נחרצת לגבי משהו שלא ניסית להבין לעומקו.


יולי, התחום מוקצה בעיניי בכל הנוגע ליישום הפרקטי מטעמים שהסברתי לעיל, אבל ללמוד ולדון בעניין מסוים זה תמיד מעניין.
נוסף על כך, אין את יודעת האם ועד כמה ניסיתי לרדת לעומקו של נושא מסוים, כך שנא לא לצאת בהצהרות אודות עומק הבנתי.

אונס בהזמנה הרחיק את הדיון לטענה לפיה הרוחניות קדמה לפיזיות. היינו, לפני שהיה האדם גוף היה הוא רוח. מעניין לדעת על מה ביהדות הוא מבסס את קביעותיו המטאפיזיות. כך, למשל, מתוארת בריאת האדם בספר בראשית פרק ב', שאולי יכול לשמש אותנו כאן בעניינים הרי גורל שכאלו כתימוכין:
וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה.

ראשית נוצר מן האדמה ורק אחר כך נוצקה בו רוח. אבל אולי נלמד כאן דבר מה חדש?

כמו כן הייתי שמחה לדעת כיצד הקדמה של הפיזיות או הרוח באדם, לראייתך, אונס בהזמנה, מוכיח או מבאר משהו בנוגע להלכות נידה.
Mary Jane
לפני 12 שנים • 27 בנוב׳ 2011
Mary Jane • 27 בנוב׳ 2011
כפול/
מUחדת
לפני 12 שנים • 27 בנוב׳ 2011
מUחדת • 27 בנוב׳ 2011
לא קשור אבל אנקדוטות:

אם אדם יחליט למסור גופתו למדע לאחר מותו- משפחתו לא יכולה להתנגד ולהפוך החלטתו.
לעומת זאת, במקרה שאדם חתם על כרטיס אדי- משפחת הנפטר תקבע בסופו של דבר.

על גופתו של גבר יצויין "ללא ילדים" בעוד אישה במצבו תזכה בטייטל "ערירית".
*

לא מתערבת בדיון המעניין מאוד הזה כיוון שבענייני אמונה אני תמיד מרגישה כאורי אבנרי בכנס ש"ס או אורי אורבך במועדון הפוסיקט.
*
אבל הרבה פעמים יש לי תחושה שענייני תורה-אמונה-יהדות, לו היו מתפרסמים תחת כותרת אחרת וללא הפניה ישירה למקורות- היו מתקבלים אחרת לגמרי. כמו מי שמוקסם מכל דת בעולם אבל כשזה מגיע ליהדות זה כבר ארכאי, מדכא, משפיל ומעוות. וחבל.
מד ו י ק
לפני 12 שנים • 27 בנוב׳ 2011
מד ו י ק • 27 בנוב׳ 2011
Mary Jane כתב/ה:

אונס בהזמנה הרחיק את הדיון לטענה לפיה הרוחניות קדמה לפיזיות. היינו, לפני שהיה האדם גוף היה הוא רוח. מעניין לדעת על מה ביהדות הוא מבסס את קביעותיו המטאפיזיות. כך, למשל, מתוארת בריאת האדם בספר בראשית פרק ב', שאולי יכול לשמש אותנו כאן בעניינים הרי גורל שכאלו כתימוכין:
וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה.

ראשית נוצר מן האדמה ורק אחר כך נוצקה בו רוח. אבל אולי נלמד כאן דבר מה חדש?

כמו כן הייתי שמחה לדעת כיצד הקדמה של הפיזיות או הרוח באדם, לראייתך, אונס בהזמנה, מוכיח או מבאר משהו בנוגע להלכות נידה.


מדוע לעוות דברים? לא הרחקתי. את ציינת שהפיזיות קדמה ואני ציינתי שזה לא מדוייק.
"אצילות, בריאה, יצירה, עשיה" - את מוזמנת לקרוא על השתלשלות ארבעת העולמות שציינתי ותוכלי לראות מה קדם למה על פי היהדות.
ולשאלתך האחרונה. מי אמר שזה מוכיח או לא? זו פשוט התייחסות למשהו ממה שכתבת.

באיחור או לא. אסיים כאן. שבוע טוב.
FOR GOOD
לפני 12 שנים • 27 בנוב׳ 2011
FOR GOOD • 27 בנוב׳ 2011
אונס בהזמנה כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:

אונס בהזמנה הרחיק את הדיון לטענה לפיה הרוחניות קדמה לפיזיות. היינו, לפני שהיה האדם גוף היה הוא רוח. מעניין לדעת על מה ביהדות הוא מבסס את קביעותיו המטאפיזיות. כך, למשל, מתוארת בריאת האדם בספר בראשית פרק ב', שאולי יכול לשמש אותנו כאן בעניינים הרי גורל שכאלו כתימוכין:
וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה.

ראשית נוצר מן האדמה ורק אחר כך נוצקה בו רוח. אבל אולי נלמד כאן דבר מה חדש?

כמו כן הייתי שמחה לדעת כיצד הקדמה של הפיזיות או הרוח באדם, לראייתך, אונס בהזמנה, מוכיח או מבאר משהו בנוגע להלכות נידה.


מדוע לעוות דברים? לא הרחקתי. את ציינת שהפיזיות קדמה ואני ציינתי שזה לא מדוייק.
"אצילות, בריאה, יצירה, עשיה" - את מוזמנת לקרוא על השתלשלות ארבעת העולמות שציינתי ותוכלי לראות מה קדם למה על פי היהדות.
ולשאלתך האחרונה. מי אמר שזה מוכיח או לא? זו פשוט התייחסות למשהו ממה שכתבת.

באיחור או לא. אסיים כאן. שבוע טוב.


לצערי, או לא צערי, מה זה משנה
אונס צודק פה
בודאי שהרוחניות קדמה לפיזיות, לפי היהדות
ואיך זה בכלל יכול להיות אחרת...