walking dead |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
walking dead • 14 בינו׳ 2009
רפאל כתב/ה: בישראל פועל רוצח סידרתי כבר 8 שנים. הוא נוהג לחטוף נשים שחורות שער, לקשור אותן, ובעזרת מקדחה - לקדוח בהן חורים בכל הגוף (כן, גם באיבר המין), עד שהן מתות. אפילו בראש הוא קודח להן. פשוט דוחה. בעיתונים הוא קיבל את הכינוי "משה הקודח". ב8 השנים האחרונות הוא רצח בדרך זו 20 נשים. 20 נשים, ושירותי הביטחון לא עשו דבר של ממש. חוצפה. 20 נשים נקדחו ללא רחמים, והגברים שמפקדים על שרותי הביטחון בישראל המשיכו לשתות אספרסו עם קצפת ועוגיה בצד. (מעניין אם הם היו ממשיכים לשתות להם אספרסו בשקט אם היתה איזו רחל שקודחת להם בזיין. אבל נניח לזה לרגע.)
כבר כמה פעמים עלו על עקבותיו של משה הקודח, אבל בסופו של דבר הוא התחמק. ויש לציין שתמיד - בשיטות זולות ונלוזות. אתמול התקבל מידע מודיעני שמשה הקודח נמצא במסיבת הומוסקסואלים, שהתקיימה באחד המועדונים שבתל-אביב. (כבר מזמן חשדו כי הקשיים, שמהם הוא סובל, בייצירת קשר אינטימי עם נשים, לא הובילו אותו רק לרציחות קדחניות, כי אם גם לאורח חיים הומוסקסואלי-נהנתי.) הפעם הוחלט שלא לנסות לתופסו בדרכים שגרתיות, שברוב שפלותו הוא תמיד מתחמק מהן, אלא לעשות את מה שצריך, ולהחזיר לנשות ישראל את ביטחונן. הוזנק F16 ופצצה של 1 טון הופלה על אותו מועדון, שמשה הקודח הסתתר בו ברוב עליבותו. בצה"ל מדווחים על פגיעה מדוייקת במטרה. כמו כן, נעשו כל המאמצים שלא לפגוע בחפים מפשע ששהו במקום. 48 ההומוסקסואלים שנהרגו כתוצאהה מן ההפגזה, כולם על אחריותו של משה הקודח, שברוב אפסותו השתמש בהם כמגן אנושי. בהצ"ל לא פוגעים בכוונת תחילה בחפים מפשע. אבל יש גבול לכל תעלול, ואי-אפשר עוד להבליג כשנשים תמימות נשחטות כך באמצע היום (כלומר, נקדחות). ברשותך אני רוצה להוסיף עוד כמה פרטים שחסרים לי כדי שאוכל להתייחס לקטע שהבאת באופן שלדעתי הולם יותר את המציאות. באם היה פועל בישראל רוצח סדרתי ועוד 8 שנים, כוחות הבטחון יודעים מי הוא וכיצד הוא נראה וסביר מאוד להניח שהתקשורת נרתמה למאבק ברוצח ואין אזרח במדינה שלא מודע לכך שאיש זה הינו רוצח שפל ותמים - כולם יודעים את שמו, איך הוא נראה וגם מה מקומות הבילוי החביבים עליו. סביר אפילו להניח שידיעות אחרונות או מעריב כבר ערכו ראיון עם אמו, אביו והמורה שלו מכיתה ג' שניסו להסביר מדוע הפך משה החמוד עם החננה באף שהיה ילד כל כך טוב לרוצח מטורף (ואמו סיימה את הראיון בקריאה נרגשת לבנה להסגיר עצמו והבטיחה שתמיד תאהב אותו). ובכל זאת מועדון בילויים ישראלי מצא לנכון לארח את הרוצח למרות שהם יודעים מי הוא, ולא רק זה - הם בחרו בו להיות נשיא המועדון ויקירו ואף שתקו בהערצה כשמיקש את המועדון במוקשים כי ידע שזה עניין של זמן עד שהמשטרה וכוחות הביטחון יגיעו (אני מניחה שזו הסיבה שנאלצו להפציץ מלמעלה?). בינתיים כמובן שלצד האנשים בציבור הקוראים להוצאתו להורג של הרוצח המתועב (בעייתי לכשעצמו מאחר ובישראל הלא-מוסרית בעליל אין עונש מוות לפשעים אלו) קמים גם לוגמי אספרסו-ממרכז-תל-אביב שרואים בעצמם שליחים נעלים של אלוהות מוסרית חדשה המקדשת את חיי הפושעים על אלו של הקורבנות ובני משפחתם והם חושבים שיש דרך אחרת - לדבר עם משה הקודח בכדי לנסות לפתור את הבעיה בדרכי שלום (הוא רק מחכה למנחת השלום הנכונה עמוק בתוכו). ואכן האופציה שנותרה היא לפוצץ את המועדון הממוקש על יושביו שאגב, נחשבים על פי החוק למשתפי פעולה עם הרוצח. הם הוזהרו שוב ושוב, הייתה להם את ההזדמנות להסגירו, הייתה להם את היכולת להתנגד ולהוקיע את הרוצח אך הם בחרו להגן עליו. אני משוכנעת שכוחות הבטחון לא רצו לפעול בדרך זו ובחנו כל אופציה אחרת לפני שנאלצו לפעול כך. שלום הציבור כולו עמד לנגד עיניהם באותו הרגע ואני מאמינה שלא הייתה להם ברירה. לו היו יכולים לשלוף בפינצטה את הקוץ הסורר אין לי ספק שכך היו עושים. נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך רביעי ינו' 14, 2009 2:15 pm, סך-הכל נערך פעם אחת |
|
Inside your head |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
Inside your head • 14 בינו׳ 2009
רפאל כתב/ה: Habit of Waste כתב/ה: הבעיה שלך היא שאת מגיעה לתוך הדיון במטרה לשנות דעות וזו טעות. כשתביני שיש אנשים נוספים שלא רואים עין בעין את העמדה שלך ומבחינתם יש קו חשיבה אחר, אז אולי תוכלי להמנע מלכנות אנשים שחושבים שונה ממך בשמות גנאי. מייפל, היא קצת צודקת. את מתדיינת עם אישה שאתמול בלילה אמרה את הדברים הבאים בצ'אט של הכלוב: <Habit_of_Waste> נראה לך שכמה ילדים מדממים בעזה ישנו את דעתי?... <Habit_of_Waste> היי, אני שואפת לטיהור אוכלוסין. <Habit_of_Waste> אני בעד להרוס את המסגד בירושלים. <Habit_of_Waste> אני בעד להפוך את עזה למגרש חניה! <Habit_of_Waste>י 940 הרוגים פלסטינים <Habit_of_Waste> מחרמן! אז קצת סובלנות. והבנה שיש גם דעות שונות. ואת גם מתדיינת עם אישה שזו מידת הבקיאות שלה ביחס למציאות: <Habit_of_Waste> מזרח ירושלים מזמן לא בשלטון ישראלי לדעתי... <Habit_of_Waste> או שאני טועה [...] <Habit_of_Waste> בואי נסכים על זה שהיא לא בשליטתנו <Habit_of_Waste> לפחות לא מוצהר רשמית כלומר, זו אישה שבכלל לא מבינה שירושלים היא עיר באוגנדה. זה בסדר להוציא דברים שנאמרו מתוך קונטקסט שלם בשיחה בצ'אט... אני מניחה שזו הפרופגנדה של ה"שמאל" בהתגלמותה. אבל היי, למה שאצפה ליושרה מאדם שקורא לי פאשיסטית, נאצית, גזענית? |
|
רפאל |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
רפאל • 14 בינו׳ 2009
המלט כתב/ה: רפאל, מהי עמדתך לגבי החוק ההומינטרי הבינלאומי, לפיו מותם של 48 ההומואים שנהרגו כתוצאה
מהפגיעה במשה הקודח אינו בכלל פשע מלחמה, אך הסתתרותו של משה הקודח במועדון ההומואים הופכת אותו לפושע מלחמה? אתה חושב שצריך לשנות את החוק? אתה אמנם סייגת את העניין הרלוונטיות של החוק הבין לאומי למצב, אבל אני חושב שהסייג אינו לגמרי במקומו. האמנות האלו מייצגות על פי רוב אינטרסים של מדינות ריבוניות. לא אינטרסים של קבוצות שמתקוממות כנגד מדינות רבוניות, ונמצאות במצב של נחיתות צבאית מהותית. החוק הבין-לאומי הוא זה שמאפשר לצה"ל להתייחס לאנשי החמאס, מעצם כך שאינם משתייכים לשום מדינה ריבונית, לא כאל חיילים, כי אם כאל לוחמים בלתי-חוקיים. החוק הזה מאפשר למי שיש לו טכנולוגיה צבאית משוכללת להיות מוסרי מאוד. ועושה את מי שחלש ונכשל, באופן כמעט אוטומטי, לבלתי מוסרי. חיילים של צה"ל יכולים לסוע באוטובוס שיש בו אזרחים, מבלי שהם יקראו שפלים, ומבלי שיאמרו שהם משתמשים באזרחים כמגנים אנושיים וכו'. גם אהוד אולמרט יכול לאכול בבית ארוחת ערב עם אשתו מבלי שהוא יקרא פושע מלחמה (או שאולי תגיד שהם כן פושעי מלחמה). אנשי החמאס לא. למה? כי לישראל יש את הכוח הצבאי, לטוס מעליהם, ולפגוע בהם כמעט בכל מצב, מבלי שהם יוכלו להתנגד לכך. כך או כך, אני חושב שעומדות על הפרק שאלות ערכיות הרבה יותר בסיסיות, מאשר אלו שאפשר למצוא להן פתרון בקונצסנזוס ישן שבין מדינות ריבוניות. המלט כתב/ה: (המלט, ברגע של הומופוביה)
גם אני רוצה להגיד את זה: המלט, תעשה לי ילד! |
|
newoldone |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
שאלה לשושו
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
newoldone • 14 בינו׳ 2009
שושו, שאלה:
כתבת: ציטוט: במסגרת אותו מו"מ שיהיה, בטוח שיהיה, נצטרך לתת קצת אמון; ולהשתמש בקצת עזרה מחברים (מדינות אחרות); ולוותר על חרדות הקיום וחלק מההגנות; ולמגן את עצמנו כדבעי; ולסמוך על מאזן האימה; ולסמוך על הרציונאל הבסיסי, שאנשים שיש להם מקום עבודה, וביטוח מנהלים, ורכב צמוד, ומקום נעים לגדל בו ילדים – לא כל כך אוהבים להלחם. יש להם מה להפסיד.
עזה החבולה, על מחנות הפליטים שבה, לא תהפוך ביום אחד למקום שנעים לגדל בו ילדים וכו' כמיטב החזון של המזרח התיכון החדש. זה תהליך שלוקח זמן. זמן שבו יוזרמו לשם סיוע מהחברים, השקעות, ייבנו תשתיות, יגלידו פצעים במידת האפשר, תתמתן (hopefully) המיליטנטיות הדתית וכו'. השאלה היא מה קורה במשך הזמן הזה, עד שמגיעים לאותו מצב שיש להם מה להפסיד, ואיך מאפשרים לתהליך הזה להתרחש. כי כולנו יודעים שיש גורמים, בתוך עזה ומחוצה לה, שיעשו ועושים כמיטב יכולתם להפריע לתהליך כזה. ההיגיון שלי אומר - לקחת תקופת ביניים, שבה מצד אחד מעיפים את עצמנו משם ונותנים להם לבנות ולהיבנות שם, ומצד שני עושים כמיטב יכולתנו שהסיוע שמגיע לשם לא יהיה בצורת נשק איראני ולוחמי חיזבאללה ואל קעידה. ואז, ככל שהתהליך מתקדם, ויש להם יותר מה להפסיד, מוותרים על עוד הגנות, לוקחים עוד סיכונים, ומרפים יותר ויותר את הפיקוח על מה שנכנס לשם. הזכירו כאן כבר את המודל של עזה ויריחו תחילה. והנה הגעתי לשאלה: במה זה שונה ממה שעשינו בפועל ב- 2005, כשהתפנינו משם עד אחרון החיילים והמתנחלים, ונשארנו בשליטה על רוב הגבולות (אנא לא לשכוח שיש לעזה גם גבול מצרי)? האם לדעתך לא נכון להגיד שנתנו הזדמנות לתהליך הזה להתחיל להתגלגל, והוא התגלגל דווקא לכיוון ההפוך? או שאולי את לא שותפה להיגיון שלי, ומאמינה שצריך וראוי לתת לעזה כפי שהיא עכשיו, ללא תקופת ביניים, ריבונות מלאה על הגבולות שלה, ואחרי זה כבר נסתדר כך או כך עם מה שהם יבשלו מזה? או שאת חושבת שמקור הרע הוא בכך שהתפנינו חד צדדית ללא הסכמה שמגדירה תקופת ביניים כזו? אני שואלת ברצינות. |
|
המלט |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
המלט • 14 בינו׳ 2009
רפאל כתב/ה: המלט כתב/ה: רפאל, מהי עמדתך לגבי החוק ההומינטרי הבינלאומי, לפיו מותם של 48 ההומואים שנהרגו כתוצאה
מהפגיעה במשה הקודח אינו בכלל פשע מלחמה, אך הסתתרותו של משה הקודח במועדון ההומואים הופכת אותו לפושע מלחמה? אתה חושב שצריך לשנות את החוק? אתה אמנם סייגת את העניין הרלוונטיות של החוק הבין לאומי למצב, אבל אני חושב שהסייג אינו לגמרי במקומו. האמנות האלו מייצגות על פי רוב אינטרסים של מדינות ריבוניות. לא אינטרסים של קבוצות שמתקוממות כנגד מדינות רבוניות, ונמצאות במצב של נחיתות צבאית מהותית. החוק הבין-לאומי הוא זה שמאפשר לצה"ל להתייחס לאנשי החמאס, מעצם כך שאינם משתייכים לשום מדינה ריבונית, לא כאל חיילים, כי אם כאל לוחמים בלתי-חוקיים. החוק הזה מאפשר למי שיש לו טכנולוגיה צבאית משוכללת להיות מוסרי מאוד. ועושה את מי שחלש ונכשל, באופן כמעט אוטומטי, לבלתי מוסרי. חיילים של צה"ל יכולים לסוע באוטובוס שיש בו אזרחים, מבלי שהם יקראו שפלים, ומבלי שיאמרו שהם משתמשים באזרחים כמגנים אנושיים וכו'. גם אהוד אולמרט יכול לאכול בבית ארוחת ערב עם אשתו מבלי שהוא יקרא פושע מלחמה (או שאולי תגיד שהם כן פושעי מלחמה). אנשי החמאס לא. למה? כי לישראל יש את הכוח הצבאי, לטוס מעליהם, ולפגוע בהם כמעט בכל מצב, מבלי שהם יוכלו להתנגד לכך. כך או כך, אני חושב שעומדות על הפרק שאלות ערכיות הרבה יותר בסיסיות, מאשר אלו שאפשר למצוא להן פתרון בקונצסנזוס ישן שבין מדינות ריבוניות. המלט כתב/ה: (המלט, ברגע של הומופוביה)
גם אני רוצה להגיד את זה: המלט, תעשה לי ילד! רפאל, אתה מתחמק. היית מת שאעשה לך ילד |
|
רפאל |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
רפאל • 14 בינו׳ 2009
Habit of Waste כתב/ה: זה בסדר להוציא דברים שנאמרו מתוך קונטקסט שלם בשיחה בצ'אט... אני מניחה שזו הפרופגנדה של ה"שמאל" בהתגלמותה. אוקי, הנה ההקשר: <צארינה> אני מאד אוהבת ערבים. <צארינה> רק כשיש להם צלב על החזה. <צארינה> אני קוראת להתבוללות כליל של ערבים נוצרים ויהודים <צארינה> תכניסו גם דרוזים וצ'רקסים <צארינה> ואז, כשנהיה כולנו עם אחד, נרצח ביחד את כל תושבי עזה. <VIP> אני לא בעד מלחמה <VIP> אלא בעד מחיקת עזה כליל <VIP> אני גם אמרתי שבכל מקום שיש בו הפגנת נגד להוריד פצצה <VIP> לא משנה אם בכיכר העיר או באיזה כפר <uslv> חברים, אתם מוזמנים להפגנו נגד המלחמה <knAAn> הפגנות על זה שלא פוצצו עוד 20 מסגדים <VIP> לא <VIP> הפגנות שנהרגו רק 1000 ולא יותר <Habit_of_Waste> עוד 1000 פרט לאלו שכבר נהרגו <Habit_of_Waste> תדייק ויפ <צארינה> 1000 דאון. 14000 טו גו. ואם אני עדיין מוציא דברים מהקשרם, אני אשמח אם במקום להתבכיין ולעשות פוזות שתסברי מהו ההקשר הנעלם. זה ישמח אותי מאוד, ואני חושב שלא רק אותי, לגלות שדברים הוצאו מהקשרם. Habit of Waste כתב/ה: אבל היי, למה שאצפה ליושרה מאדם שקורא לי פאשיסטית, נאצית, גזענית? זה בכלל לא יפה להתקרבן ולהמציא ככה דברים. אני לא אמרתי עליך שום דבר כזה. באמת. מאין קפצו לך לראש מילים כמו "פאשיסטית, נאצית, גזענית" ? |
|
רפאל |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
רפאל • 14 בינו׳ 2009
המלט כתב/ה: רפאל, אתה מתחמק. תסביר. אני לא מכיר כל כך את החוק בין לאומי כדי להעביר עליו ביקורת מדוייקת. אופן הצגת הדברים שלך נראה לי אבדסורדי, כי הוא עושה כמעט מכל אחד פושע מלחמה. הטרמינולוגיה הזו, במובן המשפטי שלה, לא כל כך מעניינת אותי. ולא במקרה לא השתמשתי בה. האם יש מקום לחקיקה בין-לאומית צודקת, שאינה בנמצא היום? - אני חושב שכן. אבל שוב, אותי הטריד משהו אחר (באותם דברים שלי שציטטת). אותי מעניינת היהדות. מעניין אותי שהיא נחרבת מבפנים. מדאיג אותי המשבר הערכי. מדאיג אותי שאנשים עסוקים בדמוניזציה של החמאס כדי להרגיש טוב עם עצמם. |
|
Inside your head |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
Inside your head • 14 בינו׳ 2009
רפאל כתב/ה: Habit of Waste כתב/ה: זה בסדר להוציא דברים שנאמרו מתוך קונטקסט שלם בשיחה בצ'אט... אני מניחה שזו הפרופגנדה של ה"שמאל" בהתגלמותה. אוקי, הנה ההקשר: <צארינה> אני מאד אוהבת ערבים. <צארינה> רק כשיש להם צלב על החזה. <צארינה> אני קוראת להתבוללות כליל של ערבים נוצרים ויהודים <צארינה> תכניסו גם דרוזים וצ'רקסים <צארינה> ואז, כשנהיה כולנו עם אחד, נרצח ביחד את כל תושבי עזה. <VIP> אני לא בעד מלחמה <VIP> אלא בעד מחיקת עזה כליל <VIP> אני גם אמרתי שבכל מקום שיש בו הפגנת נגד להוריד פצצה <VIP> לא משנה אם בכיכר העיר או באיזה כפר <uslv> חברים, אתם מוזמנים להפגנו נגד המלחמה <knAAn> הפגנות על זה שלא פוצצו עוד 20 מסגדים <VIP> לא <VIP> הפגנות שנהרגו רק 1000 ולא יותר <Habit_of_Waste> עוד 1000 פרט לאלו שכבר נהרגו <Habit_of_Waste> תדייק ויפ <צארינה> 1000 דאון. 14000 טו גו. ואם אני עדיין מוציא דברים מהקשרם, אני אשמח אם במקום להתבכיין ולעשות פוזות שתסברי מהו ההקשר הנעלם. זה ישמח אותי מאוד, ואני חושב שלא רק אותי, לגלות שדברים הוצאו מהקשרם. Habit of Waste כתב/ה: אבל היי, למה שאצפה ליושרה מאדם שקורא לי פאשיסטית, נאצית, גזענית? זה בכלל לא יפה להתקרבן ולהמציא ככה דברים. אני לא אמרתי עליך שום דבר כזה. באמת. מאין קפצו לך לראש מילים כמו "פאשיסטית, נאצית, גזענית" ? ניסיון שלי להעליל עליך משהו שקרי ולא נכון... (דאמנ אתם בשמאל הקיצוני ממש טובים בלחשוף אמת...) תצטט את כל השיחה מהרגע שנכנסתי עד לרגע שהתנתקתי. אלא אם כן ממש נח לך לצטט שורות מאוד מסויימות... שמנסות להוכיח נקודה מאוד מסויימת (ללא הצלחה רבה). ותמשיך את הפרופגנדה, נכון לעכשיו היא רק בעוכריך |
|
המלט |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
המלט • 14 בינו׳ 2009
רפאל כתב/ה: המלט כתב/ה: רפאל, מהי עמדתך לגבי החוק ההומינטרי הבינלאומי, לפיו מותם של 48 ההומואים שנהרגו כתוצאה
מהפגיעה במשה הקודח אינו בכלל פשע מלחמה, אך הסתתרותו של משה הקודח במועדון ההומואים הופכת אותו לפושע מלחמה? אתה חושב שצריך לשנות את החוק? אתה אמנם סייגת את העניין הרלוונטיות של החוק הבין לאומי למצב, אבל אני חושב שהסייג אינו לגמרי במקומו. האמנות האלו מייצגות על פי רוב אינטרסים של מדינות ריבוניות. לא אינטרסים של קבוצות שמתקוממות כנגד מדינות רבוניות, ונמצאות במצב של נחיתות צבאית מהותית. החוק הבין-לאומי הוא זה שמאפשר לצה"ל להתייחס לאנשי החמאס, מעצם כך שאינם משתייכים לשום מדינה ריבונית, לא כאל חיילים, כי אם כאל לוחמים בלתי-חוקיים. לכן הצהרתי שאיני נכנס לשאלות של תחולת החוק. הייתי מוכן להניח שחיילי החמאס הינם 'לוחמים 'חוקיים', לצורך הענין, וכתבתי במפורש שההנחה בבסיס הדיון היא ששני הצדדים מחוייבים לאמנה במידה שווה. אחרת, אין מקום כלל לדיון, ואנו חוזרים שני צעדים אחורה לשאלות הפורמליות העוסקות ב'על מי חל החוק', במקום להתמודד באופן ישיר עם החוק עצמו. החוק הזה מאפשר למי שיש לו טכנולוגיה צבאית משוכללת להיות מוסרי מאוד. ועושה את מי שחלש ונכשל, באופן כמעט אוטומטי, לבלתי מוסרי. חיילים של צה"ל יכולים לסוע באוטובוס שיש בו אזרחים, מבלי שהם יקראו שפלים, ומבלי שיאמרו שהם משתמשים באזרחים כמגנים אנושיים וכו'. נכון. החוק הזה גורם לחלש, הנלחם מתוך ביתו, להפוך את עצמו כמעט אוטומטית ללא-חוקי, משום שקשה לו מאד להפריד את האוכלוסיה האזרחית ממנו עצמו. ובכל זאת, יש דרגות שונות של שימוש באוכלוסיה אזרחית, וגרירת ילדים בכוח על מנת שיגוננו עליך אינה תופעת לוואי מצערת של החוק, חוסר מוסריות בלתי נמנעת הנכפית על הלוחם, אלא פשע מתועב לפי כל קנה מידה. אינך חושב? אם אשמע על חייל צה"ל שגורר ילדים, לא משנה מאיזה עם, כדי לגונן על עצמו או לעשות בהם שימוש אחר, אהיה בין הראשונים שיזעקו כי חייל זה הוא שפל, פושע מלחמה מתועב. חיילים אינם בני אדם שפלים, בדרך כלל. אני לא קורא להם שפלים משום שהם חיילים, אלא משום מעשיהם השפלים. אולמרט אכן איננו פושע מלחמה. היה סמוך ובטוח כי אולמרט פועל על פי החוק הבינלאומי על פי פרשנות משפטית דווקנית. החוק הבינלאומי מכיר בעובדה כי במלחמה נהרגים אזרחים, וכי לא כל הרג כזה הוא פשע מלחמה, גם אם קשה מאד מאד לחיות איתו. גם אהוד אולמרט יכול לאכול בבית ארוחת ערב עם אשתו מבלי שהוא יקרא פושע מלחמה (או שאולי תגיד שהם כן פושעי מלחמה). אנשי החמאס לא. למה? כי לישראל יש את הכוח הצבאי, לטוס מעליהם, ולפגוע בהם כמעט בכל מצב, מבלי שהם יוכלו להתנגד לכך. אל תערבב אזרחים עם לוחמים, בבקשה. מדובר בקרב שבו חיילים משני צדדים לוחמים זה בזה, וחיילי צד אחד מתערבבים באוכלוסיה אזרחית. אולמרט ואשתו הם אזרחים. קודם כל, תוודה לאל שכולנו עדיין יכולים לשבת לאכול ארוחת ערב מבלי שמטוסים יפגיזו אותם. שנית, לו היו בידיהם מטוסים שכאלה, ולוחמים ישראליים היו מתבצרים בביתם עם נשותיהם בזמן המלחמה, אזי גם הם היו נחשבים פושעי מלחמה. שלישית, מאות אלפי בני אדם בדרום, אזרחים -- אינם יכולים לשבת בביתם לאכול ארוחת ערב בשלווה כבר במשך שנים. וזאת מדוע? משום שכל הזמן מתבצעים פשעי מלחמה המכוונים כלפיהם. כך או כך, אני חושב שעומדות על הפרק שאלות ערכיות הרבה יותר בסיסיות, מאשר אלו שאפשר למצוא להן פתרון בקונצסנזוס ישן שבין מדינות ריבוניות. מוזר שאתה אומר את זה, משום שה'קונצנזוס הישן הזה בין מדינות ריבונויות' הוא הטקסט החביב על אירגוני זכויות האדם שבימים אלה עותרים בפני בג"ץ בטענה שישראל מפרה אותם. מה ישן בו? זה הרי הדבר הכי חם בעיר. כנס לאתר של בצלם. יש שם תרגום מלא לעברית של האמנה הרביעית של ז'נבה מ 1949 (בלי התוספת מ 1979). הדיבור של בצלם זרוע במילים 'החוק ההומינטרי הבינלאומי'. המילים האלה מופיעות כמעט בכל משפט-אישום כנגד ישראל. אתמול התראיין שר המשפטים פרידמן והשיב לשאלות לגבי החוק. זה לא קונצנזוס ישן. זה חוק עדכני , חי נושך ובועט. עם זאת, אני מסכים שעומדת על הפרק שאלה ערכית בסיסית, וחשבתי שנתתי לה ביטוי בתגובה בה התייחסתי לדוגמת מפקד החמאס המתבצר בביתו. השאלה הערכית הבסיסית היא, האם אני יורה במשה הקודח גם אם אני יודע בוודאות שייפגעו הומואים, על אף שזה חוקי. זו שאלה קשה מאד. רוצה לדבר על זה? . המלט כתב/ה: (המלט, ברגע של הומופוביה)
גם אני רוצה להגיד את זה: המלט, תעשה לי ילד! |
|
Madame T(שולטת) |
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
טוטו
לפני 15 שנים •
14 בינו׳ 2009
Madame T(שולטת) • 14 בינו׳ 2009
מה יסתיים קודם, המלחמה בדרום או השרשור האינסופי הזה? וכמה אנרגיות מושקעות כאן להמשיך אותו עוד ועוד...
|
|